Wish a Baby 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riina1981

Vieras
Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Helmiina vm -77 esikoinen haaveissa, yritystä 12/2005
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -82, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
Peppi vm -80, yritystä 3/2006, esikoinen haaveissa
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???
Pikkutiikeri vm -80, esikoinen haaveissa, yritystä 12/05

Kävinpä sitten heti ostamassa niitä multivitamiineja ja nappasin äsken yhden... Jos kerran noin pienellä keinolla voi edesauttaa raskaaksituloa, niin mikäs siinä. Kiitoksia vaan vinkeistä Syysmarjalle ja Lumille.

Päätin aloittaa uuden ketjun kun en missään sellaista havainnut ;)
->Ja samalla pyydän anteeksi malttamattomuuttani... Luin teidän kirjoittamia viestejä ja vastasin samalla jo uuteen ketjuun ja höh, nyt vasta huomasin syysmarjan pyynnön... ANTEEKSI!!!*häpeissään ja pahoillaan*

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti=)

Helmiinalle paljonpaljon onnea plussasta!!!! *IHANAA*

Judylle kiitos haleista, niitä tässä epätoivossa tarvitaankin... Pahoittelut negasta, tiedän tosiaan miltä se tuntuu mutta ei muuta kuin "uutta putkeen vaan ;)" Itellä menossa kp41 ja tosiaan jo toivois että se täti sieltä tulis... Oon kans miettinyt sitä stressaamista että kuinka paljon mahtaa vaikuttaa ja pystynkö muka oikeesti omalla stressillä pidentämään kiertoani... Mutta niin se ilmeisesti on koska kaikesta ressaan aina...

Ja syysmarjelle myös kiitos myötäelämisestä. Olisikin niin että tällä viikolla saisi plussan testata mutta eipä taida olla :( Ja sulle pidän kanssa peukkuja että plussan saisit =) *toivoo parasta*

Kk:lle tsemppihalit =) Kyllä mekin vielä se plussa joskus saadaan!!!!

Mukava muuten kuulla pikkutiikeri että olet samalta suunnalta kuin minä... Ollaankohan naapureita ;)

Lumille tervetuloa takaisin. Siitähän se lähtee että eka pillerit pois ja vähän ajan päästä huomaat että täysi yritys on päällä ;)

(.) eli kp41 ja suoraan sanoen vituttaa!!!! Olen ihan varma etten raskaana ole koska kolme testiä(acon10) olen jo tehnyt mutta silti joku pienenpieni tovonkipinä nostaa aina välillä päätään. Ja kun kuulin tässä jutunkin missä nainen oli kanssa kolme testiä tehny ja neljännen vielä tk:ssa ja kaikki oli näyttänyt negaa ja silti oli raskaana. Eilenkin miettisin kaupassa että pitäiskö vielä raskaustesti ostaa ja koittaa onneaan mutta sit ajattelin et "EN KYLLÄ"!!!(Ja varsinkin tällaisessa pienessä kylässä sitä mielellään miettii kaksi kertaa kun kaikki tuntee toisensa ja varmasti joku on laittanut merkille että ostaisin raskaustestin niin siitäkös jutut lähtisivät liikkeelle...) Vaik toisaalta mietityttää et jos ovis oli pajlon myöhemmin ku luulin ja jossain vaihees kiertoo olikin kauheet mahakivut mut kun en laittanut ollenkaan ylös et mikä kp ja et onko silloin edes mitään hommailtu... Sellaistakin mietin et pitäiskö mun syödä nyt noi terot et saisin menkat tulemaan?!?! Onkohan siit mitään haittaa jos syö ne täs vaihees kiertoo? Se ainakin on tosiasia et vaik mun mahassa joku kasvais ni sille en tee hallaa niillä teroilla koska nehän on ihan masuasukki ystävällisiä... Mutta, nyt pyykinpesuun ja hetkenpäästä raksalle...

Kuullaan!

Heips kaikki! Olin taas reissussa koko viikonlopun ja tännehän oli tullut hirveesti luettavaa ja uusi ketjukin. Kiva kuulla hyviä uutisia, joten hirrrrmusti onnea Helmiinalle plussasa!!! On kyllä totta, että siitä tulee itsellekin aina uutta toivoa kun kuulee jonkun plussanneen. Toivotaan että kaikki menee hyvin, käy kertomassa kuulumisia!

Pahoittelut judy82:lle menkoista, *osanottohali*. Mutta kukas se täällä kirjoittikaan, että nyt plussataan kaikki meneillään olevasta kierrosta. Joten positiivista mieltä ja kovasti yritystä vaan kaikille. Otetaan sitä tätiä sarvista kiinni ja selätetään se!

Pikkutiikerille tsemppiä ja kärsivällisyyttä myös. Oon itsekin "kaikki mulle ja heti" -luonne, joten tiedän miten hankalaa on kehittää kärsivällisyyttä. Mutta hienoa jos olet siinä jo edistynyt! Mullekin just lääkäri sanoi, että usein suurin este raskaaksi tulolle on stressi, ja siksi niin monet raskaudet saakin alkunsa lomamatkalla. Ja siksi täälläkin on varmaan niin paljon "kansainvälisiä" plussia :)

Omaa napaa sen verran, että kävin lääkärillä papassa, ja samalla sitten puhuin näistä vauvahaaveista. Sain myös kuulla sen "yleissäännön", että vasta vuoden yrityksen jälkeen tutkitaan tarkemmin jos ei vaavia kuulu. Mulla on myös ollut ongelmana pientä tuhruttelua ennen menkkojen alkua, joka saattaa johtua jostain keltarauhashormonin (?) vähyydestä. Mutta siitä ei kuulemma vielä kannata huolestua, ja kai papastakin jotain yleiskuvaa saa. Mutta sitten tulee mua eniten huolestuttava osuus: sain lähetteen klamydiatestiin, koska se tuhruttelu saattaa kai liittyä siihenkin, vaikka mulla ei muita oireita olekaan ollut. Lääkäri yritti rauhoitella, että hän yleensäkin laittaa kaikki papassa kävijät jossain vaiheessa klamydiatestiin ihan vain varmuuden vuoksi. Mutta silti mulle jäi kauhea epäilys ja pelko, että jos olenkin tietämättäni sairastanut klamydiaa vaikka miten pitkään. No, eipä nyt auta muu kuin käydä antamassa pian se pissanäyte ja toivoa parasta.

Positiivista mieltä ja +++tuulia kovasti kaikille! Tällä viikolla ehdin taas paremmin kirjottelemaan :)

Tässä vielä uusiksi tää lista. Korjasin sinne omia tietojani, sillä olen jo vm80 :) Tulipas taas pitkä selostus. Öitä!

Helmiina vm -77 esikoinen haaveissa, yritystä 12/2005
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???

Judy82: Anteeks kamalasti kirjoitus/ajatusvirheeni! Tarkoitin sanoa, että pahoitteluni nega-testistä, ei menkoista! Eihän se ihan sama asia ole :) Toivotaan että se täti sieltä tulee pian niin pääsette uudelle yrityskierrokselle!

Hih :o) ei mitään Keiju - et oo mikään hölmö-Keiju, tollasta nyt käy meille kaikille :) Ja kiitos tsempeistä. Toivotaan nyt kympillä, et ei oo klamydiaa!! Ne vaan varmuuden maksimoinniksi katsoo sen.

Riina1981, me ollaan sitten samassa jamassa, voih. Millanen kierto sulla on yleensä ollu? Toivotaan, että ne nyt pian alkaa ja jos noista teroista ei oo haittaa, niin miks et söis niitä!?

Hei kaikki joilla alkanu menkat, olkaa ilosia niistä!!!! oikeesti, tiiätte että kierto toimii ja et uus mahollisuus on lähellä. Nyt oon nimittäin jopa kade kaikille jotka harmittelee menkkojen alkamista..

Tosiaan nyt kp40 ja ahistaa kyllä tää tilanne. Mulla on nimittäin vähän monimutkasempi tämä juttu mun sairauden ja lääkityksen takia.. lyhyesti sanottuna saisin syödä tuota lääkettä vain 2-4 vuotta (altistaa imusolmukesyövälle), nyt syönyt jo 3 vuotta ja lääkäri määrännyt sitä kuitenkin raskauden ajaksi. Eli mun pitäs tulla raskaaksi mahd pian..ei vaan oo niin helppoa. Mut siitä lisäpaineet tähän ylikiertoon. Varasin huomiseks työterveyslääkärin ja käyn sen kanssa juttelemassa mun tilanteesta, ottavat varmaan jotain hormoniarvoja ja ehkä varmuudeks raskaustestin.. (oispa plussa :D no ei)

Kaikista eniten mua hämää se 2vkoa sitten kerran pyyhkiessä tullu pieni pisara verta!!?? Luulin kiinnitysvuodoksi, mutta ei kai sit ollutkaan.. Tai sit se oli superhyperextralyhyt tätivierailu. Noh, kai tää tästä.

Heissan tytöt!
Piiiiitkä työpäivä takana ja oon ihan kuitti... Pelkäsin jo, että aivot sulaa töitä tehdessä;) Huomenna onneks vapaapäivä. Paljon tullut viestejä päivän aikana, kivaa=)

Lumi81:lle kans "tervetuloa takaisin"-toivotukset munkin puolesta, vaikka itse olenkin tuoreempi tapaus tällä palstalla. Muistan kun vielä reilu vuosi sitten kieriskelin yksin vauvakuumeen kourissa... Sovittiin miehen kanssa, että kun mun koulu on loppusuoralla (ollaan itse asiassa molemmat opiskelijoita, toivottavasti kukaan ei nyt kovasti järkyty..) niin aletaan yritys. Mies ei ollut siis ihan vielä lämmennyt ajatukselle jälkikasvusta. Mäkin pidin pitkiä taukoja kun en puhunut vauvoista mitään, ja yksi kaunis ilta viime joulukuussa mies sit kysyikin että "kulta, tehdäänkö vauva?". Ei tarvinnut montaa kertaa miettiä... Tuosta päätöksestä olen tosi tyytyväinen, varsinkin kun yritys on venynyt hiukan keskivertoa pidemmäksi.

Aasin sillan kautta haluankin luetuttaa pätkän erään gynekologin tekstistä, lapsettomuuteen liittyen :
"Alle kolmekymppisillä nuorilla pareilla raskaus alkaa käytännössä kuukaudessa, parissa sen jälkeen, kun ehkäisy on jätetty pois. Suurempia ongelmia asiassa ei pitäisi olla, jos molempien hedelmällisyys on kunnossa. Jos raskautta ei kuulu nopeasti, kannattaa hakeutua lääkärin tutkimuksiin jo kolmen, neljän kuukauden yrittämisen jälkeen, sillä yritykset saattaa tehdä turhaksi joku selkeä hedelmällisyyttä alentava tekijä. Vanhemmat, yli 30–35-vuotiaat, voivat hyvin yrittää raskautta pidempään, esimerkiksi noin puolen vuoden ajan."
Kimmo Vihko, LT, dosentti, naistentautien ja ja synnytysten erikoislääkäri

Aika mielenkiintoinen näkökulma vai mitä? Tulee jotenkin parempi olo itselle, kun oon ajatellut olevani kauhea hätähousu kun ollaan hakeuduttu jo tutkimuksiin...

Judylle ja Riinalle molemmille tsemppiä tädin odotteluun. En usko Riina että siitä tosiaan olis mitään haittaa jos syöt ne terot nyt, varsinkin jos sulla on sellainen olo ettei ne menkat ole ihan just alkamassa? Tuskallista odotella tyhjän panttina tekemättä mitään, tiedän. Ai niin, täällä Aurajoen rannalla asustellaan. Ei siis kirjaimellisesti, mut ymmärsitte varmaan... ;)

Keijulle piti vielä tuosta klamydian ja tuhruttelun yhteydestä sanoa jotain... Niin että mulla on kyllä testattu klamydia vuos sitten (nega) ja silti tuhruttelen. Eli turha paniikki pois! Sitä kyllä ihmettelen ettei ne ottanut sitä näytettä papan yhteydessä niin kuin yleensä tehdään? Ainakin näin mun kohdalla on tehty. Mut riippuu varmaan lääkäristä/paikasta.

ON: kp 32/~33 ja jännitys tiivistyy... Hei kysyisin teiltä viisaammilta, että muistaako kukaan vaikuttaako raskautuminen naisen sydämen sykkeeseen? Mulla on ollut jo useamman päivä leposykse jossain 80-90 hujakoilla, ja mietinkin nyt että onkohan mulla vain huono kunto tai kenties sydäninfarkti tuloillaan...? Iltaisin sydän hakkaa niin, ettei meinaa pystyä nukkumaan. No joo, taidan taas kuvitella vaikka mitä... *punastuu* Mahaa nippailee aina välillä ja rintavarustus tuntuu turpealta ja aralta, mut menee PMS-oireiden piikkiin. Odottavan aika todellakin ON pitkä...

Nyt meen jatkamaan leffailtaa vadelmarahkan kera, nam! Huomiseen!!!

Onpa tosiaan mielenkiintoinen teksti. Me ollaan molemmat 26-vuotiaita ja nyt tosiaan kuudes kierto menossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Minulla oli ihmeellisiä oireita keväällä, vatsakipuja, pahoinvointia ym. joiden vuoksi kävin moneenkin otteeseen gynellä. Löytyi mm. monenlaisia kystia ja epäily endosta, mutta silti hän oli sitä mieltä, että vuosi yritettäisiin ennen mitään tutkimuksia tai muita apuja. Tuon tekstin luettuani tekisi kyllä mieleni varata heti aika uudestaan.

Oletteko muuten lukeneet sellaisia tilastoja, esim. että 90% pariskunnista onnistuu saamaan raskauden alulle ensimmäisen vuoden kuluessa? Toisaalta taas olen lukenut monesta paikasta, että joka kuudes pariskunta jää lapsettomaksi. Onko se joka kuudes pariskunta kaikista niistä pareista, jotka ovat jopa hoitojenkin kautta yrittäneet lasta ja silti jäävät ilman? Sehän olisi lähes 17% pariskunnista. Jos kuitenkin 90% onnistuu ekana vuonna ja varmaan lopuistakin osa, niin mihin tässä pitäisi oikein uskoa? Onko se 90% siis niistä, jotka ylipäätään onnistuvat saamaan luomuvauvan?

Kertokaa sitten vielä kiltit, että vaikuttaako pitkäaikainen e-pillereiden käyttö hedelmällisyyteen? Itse olen käyttänyt noin 10 vuotta ja välillä pitänyt pieniä taukoja. Puoleentoista vuoteen en ole kuitenkaan enää niitä käyttänyt ja kuukautiset ovat tulleet aina ajallaan.

Huomenta kaikille!

Täällä aamu alkoi masentavissa merkeissä; täti vilauttelee jo huivinnurkkaansa tuhrujen merkeissä. (tänään kp33/~33) PRKL...! Kyllä ottaa päähän. No, pääsenpähän "antamaan" verta, ja tutkimukset jatkuu. Jotain positiivista sentään:)

Mä muistan kanssa Peppi ton että 90% pariskunnista raskautuu ekan yritysvuoden aikana, ja oliko vieläpä niin, että lopuista (10%) pariskunnista raskautuu puolet toisen yritysvuoden aikana, ihan luomuna siis? Saattaa olla kyllä vanhaa tietoa. Mut mun mielestä se meni niin, että joka kuudennella pariskunnalla on hankaluuksia tulla raskaaksi (eli että joutuu turvautumaan esim. lääketieteen apuun), eli tuskin se tarkoittaa lopullisesti lapsettomien lukumäärää. Tässä taas jotain netistä (Väestöliiton sivuilta) poimimaani aiheeseen liittyen:

"Entistä useampi lasta toivova kohtaa tänä päivänä lapsettomuuden. Tahattomasta hedelmättömyydestä voi kärsiä jopa joka kuudes pari jossain elämän vaiheessa. Ensi yrittämällä raskaaksi onnistuu tulemaan vain noin joka kuudes nainen. Tämän takia suositellaan yleensä, että lasta yritettäisiin tehdä noin vuoden ajan ennen kuin turvaudutaan lapsettomuushoitoihin. Aina ei kuitenkaan kannata odottaa kokonaista vuotta. Tutkimuksiin on syytä tulla aiemminkin, jos kuukautiskierto on epäsäännöllinen. Viivytellä ei pidä myöskään, jos epäilee munanjohdinvauriota. Yli 35-vuotiaiden kannattaa myös hakeutua hoitoihin nopeammin. Naisen ikä vaikuttaa paitsi raskaaksi tulemisen todennäköisyyteen myös hoitojen onnistumiseen. Nainen on hedelmällisimmillään 20 - 25-vuotiaana.
Kaksi kolmesta tahattoman lapsettomuuden kohtaavasta parista päättää hakea apua tilanteeseensa. Suurinta osaa voidaan tänä päivänä auttaa ja kolme neljästä saa lopulta toivomansa lapsen. Tällä hetkellä lähes kolme prosenttia kaikista Suomen vastasyntyneistä on saanut alkunsa hedelmöityshoidolla."

Pikkutiikeri sulkee tietopankkinsa ovet tältä aamulta, ja lähtee kohti uusia seikkailuja... "Nähdään"!

Ai juu, piti vielä pillerikysymykseen vastata. Mä söin pillereitä/käytin ehkäisyrengasta n. 7 vuoden ajan, muutamaa lyhyttä taukoa lukuunottamatta. En usko että noi hormonaaliset ehkäisyvälineet tekis hedelmättömäksi, mitä nyt laittaa monella normaalin hormonitoiminnan ja kk-kierron sekaisin niin että raskaaksi tulo on vaikeampaa. Mullakin 1,5 vuotta renkaan lopetuksesta ja vieläkin kierto epäsäännöllinen. Ja onhan noista hyötyäkin, suojaavat kohdunkaulansyövältä (eikö?) ja hillitsevät mahdollista endometrioosia. Mut en taida silti itse enää pistää suuhuni yhden yhtäkään pilleriä koko loppuelämänä...

Minäkään en usko enää e-pillereitä ottavani käyttöön, saan niistä nimittäin jatkuvan hiivatulehduksen, johon on sitten pakko ostaa lähes kuukausittain lääkkeitä apteekista tai hakea resepti. Käytin kaikki mahdolliset muut keinot mitä vain ikinä keksin ja löysin kirjoista ja netistä ja keskustelupalstoilta, mutta hiiva ei ottanut laantuakseen. Vuosittain juttelin myös asiasta milloin kenellekin gynelle, jotka olivat kuitenkin kaikki kovasti sitä mieltä, että e-pillerit eivät voi vaikuttaa niin paljoa hiivatulehduskierteeseen, että niitä kannattaisi lopettaa. (Yksi jopa vihaisen pilkallisesti kysyi, että mitäs poikaystävä siihen sanoo, kun ehdotin pillereiden lopettamista. Mikä ihmeen must-juttu ne pillerit on lääkäreille. Kai sitä nyt nainen saa itse päättää omasta kehostaan?!) Erään oikein kivuliaan tulehduksen jälkeen sitten päätin viimein heittää pillerit roskiin ja kas kummaa: Puolentoista vuoden aikana hiivaa on ollut vain yhden kerran!

Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???

Päivitystä... ;)

Jännä juttu tuo, että muutamassa kuukaudessa pitäisi raskautua. Jotenkin en oikein usko siihen. Toisaalta omalla kohdalla jo ensimmäinen kierto, jossa oli lääkitys (siis terot), toi plussan eli mulla saattoi olla "selkeä hedelmällisyyttä alentava tekijä" niin kuin Pikkutiikerin tekstissä mainittiin... :) Itsehän kävin siis kuuden kierron jälkeen gynellä ihan oman mielenrauhan takia.

Nuo Pikkutiikerin tiedot prosenteista ja hedelmällisyydestä on jäänyt minunkin mieleen. Joka kuudennella on siis vaikeuksia ja kokonaan lapsettomaksi jääminen on harvinaista. Tällaiset prosentit löytyy raskautumisesta ensimmäisen vuoden aikana hedelmallisyys.fi -sivuilta:

3 kuukautta: 60%
6 kuukautta: 75%
9 kuukautta: 80%
12 kuukautta: 90%

Täällä ei olossa muutosta. Alkuraskauden ultra varattu viikolle 7+2, jännittää!!!

Helmiina + Kreikan tuliainen 5+3

Helmiina herätelläänkö eloon tuota WAB+ssaa? Hena ja muutkin ois varmaan innolla mukana ja nää meiän haaveilijatkin?
Perustanko uuden WAB+ ketjun sinne?! =).

Minttu + Venetsian tuliainen 7+3...

Moron flikat =)

Mulla on töissä ihan julmetun kiire, ei millään ehdi edes täällä käydä *murisee työpaikalleen kun estää ihanan harrastuksen, työaikana vielä"""" ,hih*

Jaahas, plussanneet on laittanut oman ketjun pystyyn uudelleen, sehän on hyvä! Mä tuskin käyn siellä paljoakaan kurkkimassa, kun on tuo oma menetys vielä(KIN) muistissa niin vahvana, etten halua turhaan omia toiveitani vielä nostattaa....

Netistä olette erinäköistä tietoa poimineet...kait te kuitenkin tajuatte, että netissä on AIVAN LIIKAA tietoa, josta voi sitten jokaisesta vetää omat johtopäätöksensä?!?! Eli kaikkea tietoa ei tietenkään kannata ihan noin vain niellä. Mutta meidän ketjulaiset nyt onkin niiiiiiin fiksuja, että kyllä ne tällaisen asian muutenkin tietävät, eiks jeh?!? =)

Keiju: eikös se ole hyvä vaan ,että kaikki mahdolliset (sukupuolitauditkin) testataan, että voit sitten olla rauhallisin mielin? Tuskin sulla positiivista tulosta tulee, mutta hyvä että otetaan kuitenkin.

ON: kp nyt 27/30?, viikonloppuna ajattelin -kuitenkin, kaikesta huolimatta -testata, vaikka niin uhosin että vasta elokuun viimeisenä viikonloppuna...mutta jotenkin mieli vaan olisi parempi, jos nyt jo testaisin. Tiedän, että silloin voi olla vielä liian aikaista, mutta taidanpa silti. Varsinkin kun kesällä tilasin niitä testejä ja sain 2 tilatessani kotiin 6 (!!!) testiä. Olivat vissiin vähän sekoilleet siellä päässä. Mutta mä tietty otan ne ilolla vastaan =)
Oireita ei ole suuntaan jos toiseenkaan, janottaa kamalasti (kuumuuden takiako??), ja nyt iski pieni etova olo, mutta sekin taitaa johtua vain lounaasta, söin niin paljon kun oli kaikkea hyvää tarjolla -ja sit kohta mä manaan näille kiloille, kun niitä kerran ylimääräisiä on!!! Tisut on edelleen AAVISTUKSEN kipeät sivuilta painettaessa, närästys on hiipumaan päin...ja turvotusta on havaittavissa, joten taitaa se täti kurvata meillekin kylään. Mulla on yleensä ihan TAJUTON turvotus pari päivää ennen menkkoja ja niin myös nyt huomaan et sormukset on piukilla ja jalat turvoksissa, joten sitä se varmaan sitten on. Mutta en luovuta, kun itse teitä piiskasin viikko sitten että kaikki plussaa tästä kierrosta!!! =) *yrittää tsempata ja psyykata itseään positiivempaan suuntaan kohti positiivista testitulosta...*

Meillä onkin muutama näitä "ekstrapitkäkestoisia", toivottavasti hermonne kestävät ja täti tulisi jo kylään, kun kerta on tullakseen!!! *näyttää nyrkkiä tädille, kun ei suvaitse tulla...mrrrrrrrrrrrr*

Hei, missäs Pp on?!?!?!?! EI ole naisesta kuulunut mitään vähään aikaan, nyt linjoille moikkaamaan meitä ja heti!!!

Nyt on pakko lähteä ottamaan vähän kahvia ja sitten pari tuntia tehokasta työtä ja sen jälkeen kotiin, jes!

Nyt apua naiset!!!

Eli, kävin viime viestin lähettämisen jälkeen wc:ssä, jolloin paperiin pyyhittäessä pari pientä punaista tippaa....no, ajattelin sitten että jaaha, tämä kierto oli tässä ja kohti uutta kiertoa.
En kuitenkaan laittanut vielä tamponia, vaan hain sen omasta huoneestani (minulla ei siis ollut sitä mukana, koska en ajatellutkaan vielä että menkat alkaisi). No, en päässyt heti uudelleen vessaan, koska puhelin soi ja sen jälkeen vielä työkaverikin tuli yhden ongelma-asian kanssa. Eli varmaan sellainen ½h meni ennenkuin pääsin uudelleen vessaan.
No, tietysti ensin tein asiat -juon paljon vettä päivisin, siksi usein vessassa käyn -ja pyyhin, niin paperiin EI TULLUT MITÄÄN!!!!! Siis punaista.

Mitä ihmettä?!?! Onko vain jotain tuhrua -ikinä niistä en kyllä ole kärsinyt -vai onko kenties jotain kiinnittymisvuotoa!!??????? Auttakee hyvät siskot, auttakee!

Joo, ja tsorit, tuli aika detail -kertomus mun vessareissuista, mutta en osannut sitä lyhyestikään "kertoa".

Syysmarjalle: Minä olen ainakin huono auttamaan tällaisissa =( Itsellä kun on jos jonkinlaista omituista oiretta, jotka eivät kuitenkaan sitten ole merkkejä raskaudesta... Tässä kierrossa itselläni oli kp17(/28) jokseenkin "runsasta" ruskeaa vuotoa, jota kesti vain yhden päivän. En muista aikaisemmin olleen vastaavaa, paitsi usein pari päivää ennen kuukautisia ja niiden jälkeen. Toivotaan, että sinulla on kiinnittymisvuoto kyseessä, mutta se voi varmaan olla jotain muutakin... Testaapa viikonloppuna jos ei menkkoja näy =)

Joo, enhän mä tässä mitään toiveita niin hirveästi viitti nostaa, kun kuitenkin mahdollisuus on molempiin, sekä menkkoihin että plussaan.

Viikonloppuna olisikin tarkoitus testata, sikäli mikäli tarvii enää. Alaselkää meinaan jomottaa aika mukavasti, samoin mulle tyypilliset menkka-kuuma-aallot tulleet kylään, joten eiköhän tuo ollut tädin koputus, josko kohta hanat sitten aukeaa...

Taidan lähteä kotiin... tsau!!

Heippa vaan kaikki pitkästä aikaa!

Olin ansaitulla (ja aivan liian lyhyellä) kesälomalla viime viikon enkä sen vuoksi ole linjoilla pyörinyt. Lisäksi netti oli pari päivää jumissa eli sekin esti tännetuloaikeet. Mutta now I'm back...

Ihan ekana aivan sikapaljon onnea meidän uusille plussajunan matkustajille!!! :) Oli huippua palata lomalta ja lukea, että taas on pari uutta ihanan suloista pikku masuasukkia saanut alkunsa - ja vieläpä oikein lomareissuilla:) Ah, voiko romanttisempaa olla? ;) Oikein paljon haleja Helmiinalle ja Outille, pitkäkää huolta itsestänne! Ja onpa muuten tosi kiva, että saatte nyt tutun köörin kasaan WAB+-ketjuun. On varmasti mukavaa, kun tutut tytöt ovat tismalleen samoilla viikoilla menossa:)

Uusille tervetuloa ja onnittelut parhaan mahdollisen ketjun valinnasta! Tänne sopii sekaan, varsinkin kun plussajuna poimi taas uusia kyytiläisiä mukaansa:) Sirppana, jäit heti mieleen, kun sanoit tuosta "oikeasta iästä" yms. Olen siis se tämän ketjun epätoivoisin tapaus, jolla ei ole edes yritys vielä käynnissä. Lisäksi olen varmaan monien mittapuiden mukaan kyseenalainen vauvahaaveilija, kun olen "vasta" 22 (pian 23), opiskelut himpun verran kesken ja suhdekin on kestänyt vasta reilun vuoden. (Kihloihin menimme heinäkuussa) Eli olen itse miettinyt noita samoja juttuja kuin sinä tosi monet kerrat... Mut täytyy sanoa, että mut on otettu älyttömän hyvin vastaan tässä ketjussa eikä kukaan ole kyseenalaistanut mun "oikeutta" haaveiluun jne. *rutistaa wab-siskoja ja kiittää tuesta*

Syysmarja, tuo sun vuotohan voi hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa. Ainakin päivät taitavat täsmätä, vai? ;) Se on hyvä, et sul on niitä testejä jo jemmassa valmiina, niin voit sit ilmoitella meillekin heti tuloksia;) Alan jo virittelemään jännäilyä:)

Kk ja muut epätoivon alhoon vaipujat. Helmiinahan on meidän ikioma positiivinen esimerkkitapauksemme siitä, että sitkeys ja kärsivällisyys palkitaan:) Osalla tärppää heti ja osa joutuu yrittämään kauemmin. Musta oli ainakin tosi rohkaisevaa lukea, et ne terot oli kenties auttanut noin paljon! :) Toivottavasti tärppejä alkaa sataa muillekin ja ellei ala, niin toivottavasti apukeinoja löytyy!

ON: kp7/27-29 menossa ja masennusta ilmassa, jälleen. Mullahan oli viime kierrossa muka olevinaan jännät paikat, kun pupuiltiin ilman kumia kp17 tienoilla ja sit mulla oli muka olevinaan jotain erikoisia mahakipuja jne. Eli sisimmässäni toivoin ja ihan vähän uskoin, että olisi tärpännyt. Vaikka toisaalta järkeilin, ettei niin ole voinut käydä. No, täti tuli kylään päivää odotettua aiemmin ja pakko myöntää, et pettymys oli aika iso. Tyhmää, mutta totta. Sekin oli yksi syy, miksi pidin paussia tästä ketjusta. Yllättävää oli se, että mieskin oli jollain lailla pettynyt, kun menkat alkoivat. Tänään tuli uusi Vauva-lehti ja luimme sitä yhdessä töitten jälkeen sängyllä köllötellen. Silti mies ei näytä minkäänlaista vihreää valoa ja mua alkaa taas ottaa päähän.

Olenkin miettinyt, et pitäiskö mun perustaa joku wab-sivuketju niille, jotka vasta haaveilevat yrityksen aloittamisesta... Kun välillä tunnen itteni täällä aikalailla ulkopuoliseksi. Teidän kanssa on ihana jutella, mutta jotenkin en tunne olevani joukon täysivaltainen jäsen. Roikun mukana samalla katkeroituen, kun en itse pääse koskaan edes yrittämään vauvaa. :(

No, katsotaan. Mukavaa illan jatkoa kaikille ja vielä kerran onnitteluhalit plussanneille! :)

Piparminttu-Pipsa: Meidän Ajatuksissa -ketjussa on myös niitä, jotka vasta haaveilevat yrityksen aloittamisesta. Jos siis haluat vaihtaa ajatuksia myös siitä aiheesta.

Katriinalle: Kiitos kutsusta, olen taustaillut ketjuanne ihan sen alusta saakka ja meinannut monesti liittyä seuraan. Jotenkin vain olen saanut sellaisen kuvan, että ketjussanne kirjoittelevat lähinnä 3-kymppiset haaveilijat, jotka pitävät tällaista 22-vuotiasta aivan liian nuorena äidiksi jne. Olen siis ajatellut, että en oikein sopisi joukkoon, kun olen vielä seurustellutkin "liian vähän aikaa" ja opiskelutkin on tosiaan kesken yms. yms. Muistaakseni keskustelitte noista aiheista joku aika sitten... Mutta hyviä keskusteluja käytte ja mistäs sitä tietää, vaikka uskaltaisinkin vielä joku päivä tulla kurkkimaan ketjuunne ihan osallistujana enkä vain taustailijana...

Iltaa, ihanat neidit ja rouvat!
Mun kone pelittää taas!! jesss!!! Oli oikein liikkeessä korjattavana, eivätkä meinanneet sielläkään saada kuntoon... Eikä kukaan tiedä mikä tähän masiinaan iski!!
Kauheesti olitte ehtineet kirjotella ja jutskata loppuviikon ja viikonlopun aikana. Silmät kierossa yritin nopsaan kahlata jutut läpi. =)

Helmiina!!! ONNEAONNEAONNEA JA VIELÄ KERRAN ONNEA!!!! IIIIHANNNNAAA!!! =) =) Hyviä vointeja!

Hena: koitahan muistaa syödä säännöllisesti ja pysyä pahoinvoinnin "herrana"! Kyllä se siitä, muistat vaan sen ihanan lopputuloksen ja pahoinvoinnin syyn! =) (joo, helppo sanoa kun itse en ole samassa veneessä...)

Outille ja Judylle toivon menkkojen alkua nopsasti! Epätietoisuus on kaikkein pahinta ja odottavan aika järkyttävän pitkää! *rutistaa ja tsemppaa jaksamaan*

Kk! Olen tosi pahoillani sun puolesta!! Meillä on samat yrityskuukaudet takana, joten symppaan sinua vähän henk.kohtaisemmin!

Tädin vierailun aiheuttama masennusolo meni ohi melko nopeasti ja meillä on palattu taas vähän tiiviimpään yritystahtiin. Yritetään pitää toivoa yllä...

Nyt on mentävä hampaiden pesulle, että ehdin näkemään Sinkkuelämän viimeisen jakson (vaikka olenkin sen nähnyt eka kierroksellakin)! Hassua muuten kattoo telkkarista nyt NewYorkiin sijoittuvia juttuja, kun on itekin siellä tallaillut! =)
Öitä, ystävät!

Aijoo! Syysmarjalle peukkuja! =)