Vuoden rajaa lähestyvät 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Jolly... Mitähän mä sanoisin. Onko jotain lääkettä mikä yleisesti helpottais endon oireita (muuta kuin ehkäisy)? Mä en oikein tiedä, ja toi on varmaan ihan tosi epämiellyttävää. Mutta miten on, sanoiko se lääkäri, että nimenomaan endo vaikeuttaa raskautumista? Kun oon vaan niin monesti kuullut juttuja, ettei ole vaikuttanut... Eli siis, että onko se syy siihen mikset tule raskaaksi, vai onko se vain ketuttava oire? Sori, mutta kun en tiedä. :/

Voihan sitä tietty pyytää lisätutkimuksia, esim. että ultralla kartoitettais kierto (koska ovulaatio tarkalleen on jne.)... Mutten tiedä, onko siitä sitten apua jos endo vaikeuttaa hommaa muuten. Tää on liian vaikeeta mulle!

Joopa joo. Omaan napaan ei kuulu erityistä, vuoto on loppunut (jee!) ja greippimehut kovassa käytössä. Ovista odotellaan, koskakohan mahtaa tulla...? Vai tuleeko ollenkaan. Kampaajalla musta tuli eilen äkisti brunetti. ;) Oon niin pitkään ollut suht vaalea, että piti laittaa vähän erilailla. Ihan piristävää välillä!

Viikonloppu tulee mutta suunnitelmia ei ole. Huomenna suunniteltiin menevämme vähän kaupungille pyörimään ja ulos syömään oikein kunnolla, mutta sitten kävi ilmi, että miehen pikkusisko on tulossa meille tekemään jotain kouluprojektia... Hm. No, ehkä ehditään vielä sen jälkeen. Pitäis kyllä ihan todella viettää vähän laatuaikaa siipan kanssa, alkaa tuntua, että elämä on ollut yhtä lapsettomuutta, keskenmenoa ja työttömyyttä taas tosi pitkään. Puuh! Onneksi se viikonloppu tulee. :)

Voi Jolly, mä en nyt oikein osaa sanoa mitään järkevää. En oikeesti tiedä tosta endosta yhtään mitään, eli täytyy vaan toivotella parempia oloja ja mielialoja sinne. Ehkä tuleva viikonloppu onnistuu piristämään mieltä :)

Ja hienoa Eemi että vuoto on loppunut! Kyllä se siitä taas lähtee sujumaan :)

ON: Mä tein sen raskaustestin ke-iltana ja negahan se oli. Eli ei ilmeisestikään ollu km tämä. Mut menkat on/oli kyllä erittäinkin omituiset. Kunnollista vuotoa vain yks päivä ja sen jälkeen on ilmaantunut jotain pientä vain vessareissuilla. En tiedä mistä tämä nyt sitten kertoo, vai kertooko mistään. Voikohan ennakoida jotain normaalista poikkeavaa tähän uuteen kiertoon..?

Onneks on tosiaan perjantai ja viikonlopulle ei mitään suunnitelmia, niin saa olla ja mennä oman mielen mukaan. Eemin innoittamana täytyiskin varata aika kampaajalle, mutta tuskin enää huomiselle löytyy vapaata. Pitäis vaan saada tää kamala juurikasvu vihdoinkin peitettyä väriin ;)

Eihän tuo endo ainakaan edesauta raskautumista, mutta ei sitä kokonaan poissuljekaan. Varmaankin tilastollisesti ilman endoa on kuitenkin paremmat mahdollisuudet raskautua. Lisäksi vielä nuo inhottavat vaivat, ei kiva. :-(

Yhdellä tutulla on todella paha endo, se on levinnyt ihan joka paikkaan, koko vatsan alue on täynnä kiinnikkeitä ja hänellä on jatkuvasti järkyttävät kivut. Lääkärit eivät oikein mielellään alkaneet sitä edes leikkaamaan, koska kaikkea olisi oikeasti mahdotonta saada pois. Hänelle sanottiin suoraan, että lapsia ei luultavasti tule ikinä ja lapsettomuushoitoihin on turha lähteä, koska tulosta siitä ei tule, pelkästään rahanmenoa. Viime keväänä hän meni lääkäriin, kun hänellä oli ollut kaksi viikkoa niin paha olo ja se ei mennyt millään ohi... tsadaaa! Vauva syntyy tammikuussa! :-) Ihmeitäkin siis voi tapahtua! He siis todellakin olivat totaalisesti luopuneet toivosta jo pari vuotta sitten.

Jolly, onko sinulle sanottu mitään tuosta, että endo saattaisi levitä? Mietin vain sitä, että se olisi varmasti parempi leikata pois vielä kun se on mahdollista.. eihän leikkauspöydälle meno ole koskaan kivaa.. sen jälkeen kuitenkin pääsisi taas uudelleen yrittämään raskautumista ja mahdollisuudet onnistumiseen olisivat varmasti paremmat. Toisella kaverilla leikattiin endo pois kolmisen vuotta sitten ja hän ainakin on ollut erittäin tyytyväinen leikkauksesta, kivut ovat pois, aikaisemmin esim. yhdyntä oli oikeasti mahdotonta kipujen vuoksi.

Tälläisten päätösten teko on vaikeaa.. mutta, mutta.. jos Jolly asettaisit itsellesi vaikka jonkun takarajan, että jos vaikka kolmeen kiertoon ei ole tärpännyt, niin sitten leikataan? Voisi olla helpompaa kun saisi päätöksen tehtyä, niin sitten sitä ei vatvoisi koko ajan mielessään. Halaus, halaus, halaus, ei ole mukavaa pähkiä tuollaisia juttuja!

Omaa napaa.. katselin eilen päiväkirjaani ja huomasin, että aina vasta seitsemäntenä päivänä oviksesta lämpöni ovat nousseet n. 36,7, sitä ennen ovat tasaisesti 36,3 tai 36,4. Näin kävi myös keväisessä raskautumiskierrossa. Tänäänkin oli tuo 36,4. Jos kroppani toimii tässä kuten ennenkin, niin ovista ei ole tapahtunut ainakaan ennen viime lauantaita. Toivon, että se maanantainen polttava tunne vasemmalla olisi ollut ovis, koska kiinnittyminen se tuskin oli, kun ei vielä silloin ole selvästikkään ollut yhtään mitään kiinnitettävää. Mutta mielenkiinnolla seurailen koska nämä lämmöt alkavat taas nousta, vai alkavatko ollenkaan!

Sini, mä oikeasti kadehdin sua kun jaksat noita lämpöjä mittailla! Mulla ei tulis yhtään mitään siitä mittailusta, kun aamuisin pitäis mitata... Muutenkin oon tosi huono tekemään tuollaisia juttuja, jotka pitäis joka päivä tehdä. Siksi kai käy aina vähän huonosti niiden ovistikkujenkin kanssa, ei kärsivällisyys vaan riitä. ;) Mutta toivotaan, että tuo olis ollut ovis - voin ainakin kertoa, että vastaa mun tuntemuksia oviksesta (vaikka mulla se kipu kestää päiviä...)!

Outik, voin kertoa yhden jutun, mutta et sitten ala siitä yleistää! Siis, kierto joka mulla oli ennen plussakiertoa, oli tosi outo. Menkat alkoi ihan liian aikaisin, ja aattelin jo, että nyt alkaa kiertokin jo heittää ja toivo on jo ihan menetetty. Lisäksi ne menkat oli hiukan tavallista niukemmat, ja ei ollut oikein menkkakipujakaan. No, seuraavasta kuitenkin raskauduin... Aattelin silloin, että jospa en ollenkaan ollut ovuloinut siinä kierrossa, kun se jäi niin lyhyeksikin. Niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä - ja voimalla - sitten ovuloin seuraavassa. ;D No, en tiedä kuinka realistinen oletus tuo nyt on, mutta noin kuitenkin kävi. Ja siinä lyhyessä kierrossa ovisoireina oli oikeastaan pelkät limat, kipuja ei muistaakseni ollut hirveästi havaittavissa.

Että näin. Mä alan nyt selvitellä näitä työssäoloehdon täyttymisen koukeroita (kun tosiaan viimeiset 5 vuotta olen ollut opiskelija - tai siis itse asiassa koko edeltävän elämäni). Että mitenkäs ne nyt sitten lasketaan osa-aikatöistä, ja mitenkä sitä aikarajaa sitten venytetään. Hip hei, tosi tylsä päivä tiedossa.

Kiitos kaikille oikeasti tuesta!!! Tässä endoasiassa on kyllä niin monta puolta, että on pää kyllä vähän väliä sekaisin.

1. Keltarauhashormooni lievittäisi oireita, miten se vaikuttaa sitten raskautumiseen, eikös se raskaus juuri tuota tätä hormoonia? Ei ole välttis juuri se syy miksen raskaudu.
2. Kyllähän se siellä koko ajan leviää. Pistoksia tuntuu mm. kyljissä, palleassa ja hartioissa, joskus jaloissa. Ja suolessa.
3. Leikkausta puoltaa seksikivut, pattikipu, kakkimisongelmat mekka aikaan, tärppikato.
4. Vältän leikkausta, koska pitää valita onko se laparoskopia vai laparotomia
5. laparoskopia voisi ehkä auttaa raskautumiseen (joten se olisi ehkä ykköstoim.pide)
6. laparotomia on järkky avoleikkaus jossa tehtäis suoliresektio(?) eli suoli poikki ja mahdollinen avanne ainakin väliaikaisesti. Lisäksi voin menettää siinä kaikki pelit ja vehkeet, kun siellä on kaikki samassa sykkyrässä, jolloin se on good bye kakkoskakara....
(7. nii, ja salaa toivon, että se patti katoais sieltä itsekseen, niinkin olen kuullut tapahtuvan db )

Oon hukassa tän kans. Tuo kuulostaa kyllä järkevältä tuo aikaraja. Taidankin kysyä lääkärin ajatuksia tuosta laparoskopiasta, jos vaikka vielä ensi kierto menis vielä lugella, sitten alan olla kypsä pienempään pahaan, ja maaliskuun 30. tulee vuosipäivä täyteen joten... KIITOS oikeesti vielä, olette ihania, kun mun kanssa jauhatte tätä p**kaa välillä!

Hyvä Hyvä Hyvä, eemi on kuivilla!!! Eikun pökköä pesään ja silleen =D Joo, kyllä Sini on parantumaton tilastoelli =)

Mä aion käydä viikonloppuna tilaamassa keittiöön uuden ruokailuryhmän! Jee!

Hei Jolly,
itselläni on myös endo, tosin täysin kivuton sellainen. Muutamia muita pieniä oireita oli, joiden vuoksi kävin lapassa. Itse toimenpide on helppo ja kivuton, ainakin jos se voidaan tehdä tähystyksessä. Avoleikkaus on sitten jo isompi juttu. Kyllähän moni voi raskautua endosta huolimatta mutta monilla se lapa auttaa. Monet tarvitsevat siitä huolimatta ivf/icsiä, mutta mahdollisuudet voivat silloinkin olla paremmat, kun mahdolliset kiinnikkeet ovat pois tieltä. Suosittelen kyllä oikeasti pohtimaan sitä leikkauksen mahdollisuutta. Sen jälkeen annetaan yleensä n. 6 kk aikaa raskautua luomuna, jos siis muita ongelmia ei ole, mutta sitten edetään vauhdilla hoitoihin. Endon kanssa ei kannata odotella turhia, se voi levitä helposti ja pahimmassa tapauksessa vaikka viedä munasarja endometriooman vuoksi. Ei muuta kuin tsemppiä homman kanssa ja toivottavasti saisitte asiantuntevaa ja rivakkaa hoitoa, jolloin raskauden alkamisen mahdollisuudetkin olisivat varmasti paremmat.

No niin, johan selkisi minullekin. Eli siis: luget vaikuttanevat myös positiivisesti endon kurissapitoon (keltarauhashormoni). Jos olisin, Jolly, sinä (mitä en tietenkään ole), niin proseduuri olisi seuraava: lekurilta neuvot aikarajaan. Jos ei tärppiä aikarajan sisällä, niin laparoskopiaan. Tämän jälkeen taas aikaraja ja mahd. tutkimuksia, minkä jälkeen jopa lapsettomuushoidot. JOS siis lapsi on tosi lujasti haaveissa! Joten Endotar, ainakin selvensi mulle asiaa. :) Jolly, vaikeuttiko sun päätöstä?

Kiitos endotar sinullekin pohdinnoista! Onko sinulla lapsia / lapsi toiveita ilmeisesti ainakin, koska tällä palstalla hengailet =) ?
Minäkin olen käynyt jo yhden laparoskopian noin 8v sitten, ja olinkin sitten ihan kivuton pillereiden kanssa monta vuotta ja raskauduin 4v sitten ihan helposti.

Tuokin on mulle yksi mörkö olemassa, mitä teen sitten, jos sanotaan että eiköhän siirrytä rankempiin hoitoihin. Apua! (joo, taas elän asioitten edelle, tiedetään!) Hei miten se käytännössä menee, ehdotetaanko muita hoitoja lääkärin taholta, vai pitääkö niitä sitten itse olla kinuamassa ja tietää mitä haluaa?

Järki sanoo Go for it, ja tunteet jotain ihan muuta... Ei vaikeudu päätöksen teko, vaan tämä vatkaaminen "ääneen" täällä selkiyttää vaan ajatuksia. Kyllä se on pian pakko ääneen sanoa lääkärillekin, sitä vaan NIIN toivoo sitä luomutärppiä... Kyllähän laparoskopiassa sitten näkis, mikä on tilanne todellisuudessa tuolla navan toisella puolella.

Niin, ja kiitos tsemppauksesta endotar, sitä tarvitaan!

Vatvo vaan jolly ajatuksiasi, niinhän me kaikki muutkin täällä tehdään ja usein se auttaa! :-)

Oikeasti tuo lämpöjen mittaus ei ole niin kovin kummoinen juttu, siitä on tullut jo ihan rutiinia. Aamulla kun herää niin vessaan mentäessä kaapista vaan mittari suuhun ja sitten aamupisulle. Siinä istuessa mittari sitten jo piippaakin. :-) Ja jos tuota ei joku aamu muista, niin sitten ei muista, ei se ole mikään maailmanloppu. Kiva niitä kuitenkin on seurata, ainakin niiden perusteella tää kroppa toimii jotensaankin säännöllisesti.
Mutta joo, tykkään kyllä käpistellä tilastoja ja listoja muutenkin!

Ajatelkaas muuten miten aika kuluu vikkelään.. just kirjoittelin, että maistellaanpas viikonloppuna glögiä ja taas on viikonloppu! Nyt ei ole mitään suunnitelmia, jos vaikka huomenna jaksaisi suunnistaa kaupoille..

Jolly, hyvä vaan että täällä muutkin vatvoo kuin minä! ;) Oon niin kyllästynyt omiin ongelmiini, että mielelläni vatvoisin välillä ihan pelkästään muiden juttuja!

Hm... Työssäoloehto. Vaikeaksi menee, jos nyt vuosien takaisia työtunteja täytyy lähteä silloisilta työnantajilta kinuamaan todistuksiin... Kuka säilöö 5 vuotta vanhoja palkkakuitteja, kysyn vaan?! Ihmeellistä on tämä elämä. Mutta opiskelija kun on ollut, niin ilmeisesti tämä on juuri niin hankalaa miltä vaikuttaa. :(

Niin, vasta nautiskeltiin viikonloppuglögejä, niin taas saa!

Hei, tää vatkaaminen auttoi itse ongelmaankin (knok knok, koputtaa puuta), nimittäin takaosastolla rauha maassa, ainakin toistaiseksi. Mutta silti ei toiveet tähän kiertoon enää nouse pystyyn, tulis jo se keskiviikon testi päivä, niin vois unohtaa koko jutun.

Kertokaa, mitä voi anopille laittaa joululahjaksi, joka jumalan joulun aikainen ongelma =(

Jolly, sovit sen anopin kanssa että ette hanki toisillenne mitään lahjoja, sillä se hoituu ;) Meillä on onneks kaikkien aikuisten kesken tollanen sopimus, lahjat pitää siis hankkia vain miehen siskon lapsille. Siinäkin kyllä riittää tekemistä, mutta onneks tämän vuoden lahjat on jo tiedossa, niin ei tartte enää stressata.
No mutta, jos et muuta keksi niin keräät herkkukorin. Leivot vaikka jotain maustekeksejä sinne omin kätösin, niin anoppi on tyytyväinen :)

Mulla on muuten mennyt ilmeisesti ihan ohi että mikä testi sun pitää tehdä keskiviikkona ja miksi?

Eemille tsempityksiä sinne paperi- ja lomakeviidakkoon. Älä ota tätä nyt mitenkään henk. koht. :) mutta mä oon aina ihmetelly ihmisiä, jotka uskaltaa heittää palkkakuitteja tai tiliotteita tms. tärkeitä papereita pois. Mä säilön kaiken, en oo varmaan elämässäni yhtään tollasta hävittäny, kun pelkään että niitä sitten jossain tarvis joskus. Mut ehkäpä mä tän luonteen(piirteeni) takia olen myös päätynyt tähän nykyiseen työhönikin, kirjanpitoon ;)

Juu, mä yleensä olen säilyttänyt palkkakuitteja siihen asti, että tarkastan sen vuoden verotuksen. Sitten olen laittanut menemään vaan... No, enää en sitä tee! Nää kyseiset palkkatodistukset on siis jotain 5 vuotta vanhoja, karhuan niitä nyt jälkeenpäin työnantajalta. Mulle ei edes ole useaan vuoteen enää tullut paperista tiliotetta, että nestistä ne on kaikki hankittava jos niitä joskus tarvii! Tätä tää on... On mulla sentään kaikki työsopimukset ja -todistukset, ettei siitä jää kiinni. :)

Mutta hitto vieköön, en mä kyllä ymmärrä näitä kaikkia lomakkeita. Täytyy varmaan ensi viikolla käyttää ihan työaikaa tämän asian hoitamiseen ja noiden miljoonien papereiden kopioimiseen... masentavaa. Mutta, viikonloppu, viikonloppu!

Kiitti ideasta outik, kaikki varteenotettavat ideat laitetaan harkintaan.

Mun pitää tehdä raskaustesti keskiviikkona, jos ei menkat ole alkaneet. Nämä lugesteronit voivat siis pitää ne menkat loitolla, vaikka ei raskaana olekaan. Ja jos en ole, niin sitten lopetan lugen laiton siihen paikkaan ja annan menkkojen tulla. Ja jos testistä napsahtaisikin iloinen plussa, niin lugen laittoa jatkettaisiin alkuraskauden ajan.

Mutta aika veikeää ajatella, että saattaisi asia olla niinkin onnellisesti, että pikkuinen solu olisi siellä hedelmöittynyt ja kiinnittynyt, ja nyt se olis sieltä pullahtamassa ulos sen takia, ettei minussa ole tarpeeksi progestiinia, ja nyt tämän lugesössön ansiosta raskaus voisikin jatkua onnellisesti yli menkkapäivien <3 Huokaus.

Niin, ja täällä toinen hamsteri, jolla on 10 v verotus, työttömyyspaperit, tilinauhat ja työsopimukset hyvässä arkistossa (ja taitaa olla myös sähkösopimukset, kauppakirjat, takuukuitit, kelanpäätökset yms jokapäiväiset jutut...) ...ja myös töissä pilkun tarkkaa palkkahommaa hämmennän...

Kaikki paperit kaikista laskuista lähtien löytyy vaatekaapista parista isosta pahvilaatikosta n. ööö... ainakin 12 vuoden takaa. Joitakin turhia laskuja olen joskus heitellyt pois, muuten säilyy ihan kaikki paperit tallessa.
Ja pilkun tarkassa taloushallinnon hommassa minäkin.... :-)

Lugeista vielä.. Kyllähän ne pitävät monilla vuotoa pois. Testiä vaan oikeaan aikaan kehiin ja jos se olisi negaa, niin sitten lugetkin pois että elimistö pääsee jatkamaan omaa tehtäväänsä. Mutta luonnollisesti toivotaan plussaa!

8 vuotta lapasta on pitkä aika, vaikka siihen yksi endoa mahdollisesti kuivattava raskaus on väliin mahtunutkin. Voihan se olla, että lapa toisi tälläkin kertaa tuloksia nopeasti :) Riippuu ihan lääkäristä, että suosittelevatko hoitoja sen 6 kk:n yrityksen jälkeen vai pitääkö olla itse aktiivinen. Ei niitä varmaan missään julkisella tuputeta, jonot kun ovat mitä ovat. Riippuu pitkälti mitä lapassa näkyy, tiedän tilanteita joissa hoitoja on suositeltu aloitettavaksi heti lapan jälkeen huonon tilanteen takia. Kannattaa itse varmaan ainakin kysellä hoidoista heti lapan yhteydessä että saa maininnan papereihin mahdollisesta hoitotarpeesta ja se voisi auttaa jonotusasioissakin, jollei sitten mene yksityisen puolelle.

Hoitopohdinta on minullekin tuttua. Harrastin asiaa silloin kun se oli ajankohtaista, mutta lapan jälkeen päädyimme kuitenkin jatkamaan luomuna. Eli hoitoihin ei mennä mutta ei kyllä uskota luomuplussaankaan enää. Vaikka sattuuhan niitä kuulemma ihmeitä. Eihän mikään pakota menemään hoitoihin, omat fiiliksethän sen ratkaisevat että miten tärkeänä pitää mitäkin asioita ja mitä haluaa tehdä niiden eteen. Jotkut joutuu vain valitettavasti tekemään enemmän kuin toiset.

Endotar, kauanko olette jo luomuna antaneet mennä?

Olet ihan oikeessa tuosta, että sen lapan jälkeen voi saada sellaisenkin uutisen, että peli on kuta kuinkin selvä omin avuin. Sekin olis tavallaan yksi kohta tuohon aiemmin väsättyyn listaan, loppuis sitten tää tuleekohan meille vielä, vai eiköhän tule -vatkaaminen ja epätietoisuus. Seuraava päätös olis sitten että siirrytäänkö lapsettomuushoitoihin, vai endon hoitoon.

Moikka,

huh onpa tullut tekstiä sitten viime näkemän. :)

Voi jolly, en mäkään osaa antaa mielipidettä tohon endo-asiaan kun en tiedä siitä juur mitään.

Eemi, et oo ainoa jolla on ongelmia paperihommien kanssa! Sain työpaikkahaastattelun tulevalta paikkakunnalta, mutta vain sijais/pätkähommia tarjolla... Ja kävinkin sen vuoksi tänään työkkärissä tappelemassa että saanko liikkuvuusavustusta. No enpä varmaan saa, ku työn tulee olla väh. 18 h/vko ja työsopimuksen kestää väh. 2 viikkoa. Eikä noista sijaishommista tiedä millon niitä tulee ja millon ei. Mut sekään asia ei selviä ennen ku ensi viikolla, ku en saanu enää sitä työnantajaa kiinni ja kysyä noista tuntimääristä ja plaa...

Mut saatiin melko varmasti jo kämppä! Jee! :) Paha vaan kun jostain pitäisi saada lainaa että voi maksaa takuuvuokran ja ekan kuun vuokran. Mun pitäisi ottaa se laina vaikka ukko saikin just vakituisen paikan, koska sillä on maksuhäiriöitä. Ja mähän oon tällä hetkellä työtön ja luultavammin vain pätkätöitä tiedossa... Appivanhempiakaan en saa takaajaks ku niillä on joku sopimus pankin kanssa. Omia vanhempia varmaan turha ees kysyä, niillä on ihan rutosti lainaa ja ainoastaan isä käy töissä välillä vakituisesti ja välillä osa-aikaisesti... Kenetkähän mä saisin sit takaajaksi?!

Tätiä kovasti yritän häätää pois, kaippa se huomiseen mennessä on häipynyt. :)

Sori tuli aika oma (.) mut nyt on kiirus hoidella asioita pois alta!

Sorruin sitten perjantain kunniaksi tilaamaan äsken netistä 2 herkkää testiä.. en vaan voinut vastustaa kiusausta. Se on niin pirun kätevääkin kun suoraan kotiin asti kannetaan eikä tarvitse itse apteekkiin asti kävellä... No mutta katsotaan nyt koska tuollaisen sitten viitsii tuhlata, ei ainakaan missään nimessä ennen ensi to tai pe.

Nyt kotiin ja viikonlopun viettoon!

Huhhuh kun me juoruiltiin eilen paljon. :) No juu, ei mulla mitään asiaa ole, Sinille vaan, että niin mäkin niitä tilasin ovistestien yhteydessä, kun on niin edullisiakin ja suoraan tulee postilaatikkoon. ;) Tilasin tällä kertaa niitä liuskamallisia vaan, ja hyvin nekin näytti toimivan!

Huhuu, missä kaikki on, oletteko hukkuneet lumeen?! Eilen ainakin meillä tuli niin jäejettömästi lunta, että ei ollut enää edes hauskaa.

No, oireiden kyttäyspäivät ovat käsillä. Lämpö kohosi lauantaiaamuna, on nyt ollut 36,7-36,9, normaali loppukierron lämpö siis. Ja nyt sitten odottelen kuin kuuta nousevaa kaikkia mahdollisia muita oireita... nimenomaa odottelen... ei siis mitään oireita havaittavissa.

Mites muilla? Joko Jolly on testaillut?

Huomenta vaan, on taas viikonlopusta selvitty hengissä. Ihan mukavasti meni, kyllä vähän liian nopsasti.

Ei vieläkään menkkoja vaikka oletin, että ne puskevat lugesta huolimatta läpi, kun sellaiset oireet ollu koko viikonlopun. Tänään siis ohjelmassa yhden turhan raskaustestin osto ja uusi paketti lugesteronia odottamaan seuraavaa koitosta. Toivottavasti nää menkkaoireet on jo kärsitty, ettei tarvi taas samoja menkkakipuja kestää toistamiseen kun vuoto alkaa....

Minkälaiset tunnelmat on näin maanantai aamusella??? Kauhea lumipyräkkä ja tuuli oli yöllä!

Hengissä täälläkin vaikka illalla kyllä kateltiin ulos että jos koko yön ois yhtä paljon pyryttäny, niin aamulla ei ois päästy pihasta mihinkään ;) Ihme kyllä, meidän "metsätie" oli aurattu aamulla, joten työmatka sujui ihan ok. On tuolla meilläpäin yhden kerran kuulemma tullut niin paljon lunta yöllä ja tiet aamulla auraamatta, että on vaan pitäny soittaa töihin, että ei tullakaan :D Sillon me ei onneks vielä asuttu siellä...

Täällä ei kierron suhteen yhtään mitään uutisia tai muutakaan. Odotellaan vaan että ovisajat tulis taas käsille.

Omistaakos muuten kukaan teistä sitä Wii-pelikonsolia? Me oltiin lauantaina siskon luona viettämässä iltaa ja kun ne oli just tuon Wiin hankkinu, niin pitihän sitä kokeilla. Ja "kokeiltiin" sitten pitkälle yöhön kera siiderin ja valkkarin :D Eilen ja tänäänkin vielä on kädet kipeenä nyrkkeilystä ja tenniksen peluusta ;) Yllättävää kyllä, kai se kuntoilusta käy sekin.