Vuoden rajaa lähestyvät 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
HEP, meillä on Wii! Ihan hauskahan se on, mutta en ole kuitenkaan jaksanut siitä niin kovasti innostua. Mieheni on ihan hurahtanut just esim. nyrkkeilemiseen ja ostihan tuo sen Wii Fitinkin. Siinähän on vaikka mitä liikuntajuttuja ja meidän neidistä on tosi hauskaa kun siihen saa tehtyä kaikkien oman näköiset hahmot ja siellä sitten äiti -hahmo jumppaa ja isin ja tytön -hahmot kannustavat. :-)

Huomenta!

Tulipa lunta joo! Flunssaa taas pukkaa. En tiedä milloin ovis on, mutta 28 päivän kierrolla, mikä oli viimeksi, ovis olisi ollut viikonloppuna ja hyväksihän se käytettiin:) Perjantaina ja lauantaina oli nippailuja mahassa, eli toivottavasti se oli ovis..

Lueskelin tuolta pesu:n sivuilta, että kivestulehdus voi aiheuttaa lapsettomuutta. Nyt yritän siis tuota miestä puhua näytettä antamaan, että saataisiin selville että mitään pahaa ei ole hänen nesteilleen tapahtunut tuon tulehduksen myötä. Voi ei jos niin on. En kestä edes ajatella!

Jotenkin tähän lapsettomuus ajatukseen on ehtinyt jo tottua. Aikas paljon olen joutunut ystävien lisääntymisen takia asiaa pohtimaan. Tuntuu se vaan silti niin epäreilulle, että meille ei sitä lasta suoda vielä.

Jolylle peukutuksia testin kanssa! Toivottavasti ne oireet nyt hämää sua! Milloinkas sini testailee?

Nyt isot peukutukset oireiden kyttääjille (eli siis Sinille ja Jollylle)! Jolly, kyllä van siellä saattaa joku salamatkustaja olla, vaikket uskoiskaan... ;) Onnea testaukseen!

Mäkin olin ihan varautunut siihen, että bussit on aamulla myöhässä, lähdin oikein aikaisemmalla bussilla töihin ja ihan turhaan! Kaikki oli ajoissa ja pyrykin loppui sopivasti siksi, kun pääsin työpaikan pihaan.

Mutta ei täälläkään mitään raportoitavaa. Eilen piti aloitella yrittäminen uudestaan, muta ei vaan kerta kaikkiaan huvittanut yhtään. Mies taisi pettyä aika paljon... Jotenkin vaan en pystynyt innostumaan ja asiat vaan pyöri päässä. Ehkä tää on vain liian pian? Sini, oliko sulla jotain tämänsuuntaisia ajatuksia kun aloitte sit yhtäkkiä yrittää uusiksi? Odotan, että jospa saisin sen innostumisen vielä päälle. Ei kyllä ihan vielä mitään ovisoireitakaan ole, eli niitä (ja himoja) odotellessa!

Kas, Tuiskuli ehti kanssa väliin. Heilutus!

Tosi pelottavaa kyllä, mitä tuo tulehdus on aiheuttanut. Toivottavasti ukko suostuu näytteen rykäisemään... ;)

On kyllä tosi vaikea (ja kuukausi kuukaudelta vaikeampaa) hyväksyä sitä, että muut pukkaa lapsia maailmaan, eikä itse siihen pysty. Esimerkiksi just kun nyt tulin vanhaan työpaikkaan takaisin, niin kaksi kesällä raskaana ollutta naista on jo ehtinyt synnyttää. Muistaa vain taas, miten vielä kesän alussakin jaksoi olla toiveikas, vaikka silloinkin jo aikaa oli kulunut. Blaah.

Eemi, mähän en todellakaan ollut valmis heti yrittämään, koko ajatus kauhistutti ihan hirveästi. No, sitten kun vuoto vaan venyi ja venyi, niin siinä ajassa sitten ehti jo ajatella vaikka mitä ja sitten sovittiinkin, että annetaan kropan vielä levätä, kunnes... ei sitten annettukaan! :-)

Mutta kun on putkeen n. 9 viikkoa ilman seksiä, niin mua kyllä himotti vuodon loputtua jo niin armottoman paljon, että todellakin suorastaan teki ihan hurjasti mieli! Niin että jos ei vielä hommat kiinnosta, niin odottele vielä muutama viikko, niin ehkäpä se siitä...! :-) Ja mehän käytimme tuossa vaiheessa kortsua, joten sekin ehkä auttoi kun ei pelottanut tuo raskautuminen tai ei siis tarvinnut sitä vaihtoehtoa ajatella.

Mutta siis vakavasti, en yhtään ihmettele jos ajatukset vielä pyörivät päässä ja et ole valmis uuteen yritykseen. Se ottaa aikansa, ei sille mitään voi. Johan mä tuolla aikaisemmin hehkutinkin miten hienoa on, että olit heti valmis yrittämään uudelleen, sillä itse en sitä todellakaan ollut. Mutta kaikki aikanaan, ties vaikka jo tänään tai sitten vasta ensi viikolla tai ensi vuonna! Mutta sitten kun sen aika on.

Meidän työpaikalla on mummoutumisbuumi: äsken näin maailma söpöimmän (tietenkin oman kullannupun jälkeen) otuksen kuvia sähköpostissa, ja perjantaina A4-kokoisia myöskin erittäin suloisia tyttösen kuvia. Siihen sain sitten vielä kannustavat kommentit mukaan toisilta tätösiltä, että otahan siitä vähän kuumetta mukaan ja eikun tekemään. Ei kuulemma muuta tarvi, kuin mennä makuuhuoneeseen ja se on siinä.

Lähellä oli.

Se oli varmaan se lugesteron, joka piti mut aisoissa. Eilenkin sanoin ukolle, että on siitä ainakin se hyvä puoli, että ei ole pariin viikkoon sitä hormoonihirviötä meillä näkyny, eikä myöskään kuulunu.

Eemi, voi hitsi. Mutta eihän sitä vaan voi väkisin, ei voi! Siinä tulee pian vaikka märy kesken homman kun päässä jauhaa ihan muut asiat. Ja sitten onki jo piru merrassa... No, täytyy vaan ottaa se aika mikä siihen vaaditaan. Eiköhän se mies kuitenkin loppujen lopuksi ymmärrä mistä kiikastaa, ja eihän sitä tiedä, jos pääsettekin ihan piakkoin sopivaan tunnelmaan ja mielentilaan.

Niin, olotila on kyllä ihan "turha testi", mutta luonto ei anna periksi vaan lopettaa sitä lugea ennen testausta, JOS vaikka kuitenki...

Sini: se tässä onkin jännää, että periaatteessa himotti kyllä... Mutta sitten siinä tilanteessa meni ihan lukot päälle. No, ehkä se tästä vielä lähtee. ;)

Jolly, täällä kanssa on monta tuoretta mummoa töissä ja saahan niitä kuvia katsella hirveästi. Yksi työkaveri heti aamusta kommentoi mun suurta työtakkia (ei ollut omankokoisia tarjolla :(), että sulla onkin tuossa vatsan kohdalla tilaa takissa... No joo, teilasin sellaiset puheet alkuunsa. Ärsyttää vaan hirveästi ne kommentit, että eikun tekemään vaan, ja nuorena ne lapset kannattaa tehdä! Murrr...! Mutta hyvä kumminkin, että luget auttaa tuohon PMS:nkin jonkin verran. Molempi parempi.

Ai niin, unohdin nuo pelijutut kommentoida, mä en oikeasti ole ikikuuna päivänä oikein ymmärtänyt sitä jujua, enkä kyllä muista, että olisin koskaan missään pelannutkaan. Olen varmaan ihan aataminaikuinen, mutta sille ei voi mitään. Onneksi ukko on yhtä juntti, samalla aaltopituudella siis killutaan... saa nähdä, mitä aika tuo tullessaan, saako tyttö jostain kaveriltaan jonkun kipinän...

Jolly, mä muuten olin ihan samaa mieltä aiemmin et kuka nyt jaksaa jollain tasapainolautahienouksilla leikkiä, mut ainakin tollain hyvässä seurassa se oli ihan hulvatonta ;) En tiedä tulisko yksin tai kaksin kotona sellasta pelailtua mut seurapelinä se kyllä toimii.

Huokaus, kun on se yks viikko kuusta kun ei tartte kytätä ovista tai menkkoja taikka kärsiä niistä menkkakivuista, niin sitten tää perhanan käsi äityy särkemään oikein kunnolla :/ Ei tässä maailmassa näköjään mikään oo liian helppoo...

Peukutuksia Jollylle ja Sinille, josko tulis plussaa testiin kuitenkin :)

Mä en oo YHTÄÄN konsoli-ihminen. Mies haaveilee pleikka kolmosesta, mutta toistaiseksi se ei ole meille vielä muuttanut... On aikas kalliskin. :( Miehen vanhemmilla (lue: pikkusiskolla) taitaa olla tuo Wii, olen nähnyt maailman hauskimman kotivideon siitä, kun anoppi huiskii sitä tennispalloa. Siinä lenteli kissat ja kukkaistutukset pitkin olohuonetta. ;D

Juu-u, tylsää on niin kuin Outikillakin. Toivottavasti tuo käsisärky lähtee, ja Jollylla olisi meille kohta iloista kerrottavaa!

Hitto, yritin tilata ovistestejä netistä, mutta typerät sivut vaati että myös visalla maksettaessa täytyy kirjautua verkkopankkiin. Ja mullahan ei ole verkkopankki tunnuksia, kun ne on hävinneet. Voihan P***a. Täytyy siis marssia pankkiin ehkä vielä tänään ja hoitaa vihdoin tämä asia.

Noista konsoleista. Meillä on perus x-box ja kesällä pelattiin kovastikkin sitä kahdestaan. On muuten hullun hauskaa pelata nyrkkeilyä miehen kanssa! Minä vielä niin älyttömän tosissani:) Kyllä hyvät naurut sai sillä aikaan ja paljon se meitä lähensikin silloin.

Eemi, ota aikasi. Kyllä ne petipuuhat alkaa maistua jossain vaiheessa:)

Auts, hullu särky vasemman nivusen kohdalla. Aivan tajutonta. Minkälaiset oireet sulla Jolly on endosta ja miten se todettiin?

Huomenta... Ette oo ehtineet linjoilla vielä. No, ei täälläkään mitään uutta. Eilenkään ei huvittanut ei sitten yhtään, joten varmaan tänään olis vähän pakko inostua tuolla makuuhuoneen puolellakin. Hm... Mitäs sitä sitten keksis?

Heh, just kun ehdin sanomaan, ettei mitään ovisoireita vieläkään ole, niin kyllä mulla nyt hiukan alkaa tuntua tuolla oikean munasarjan tietämillä. No, tästä se vain sitten yltyy... Täytyy varmaan informoida miestäkin, ettei anna masennuksen vallata mieltään kun ei vaimolle seksi maistu. Kai se on nyt sitten maistuttava!

Jolly, oliko testipäivä tänään vai huomenna?

Huomenia!

Testaamatta on edelleen, on kyllä testi nyt ostettuna ja huomis aamua odotellessa... olisin eilen ostanut myös sitä lugesteronia lisää, mutta sitä ei ollut apteekissa, lupasivat, että tänään olisi. Sitä ei ollut viimekerrallakaan kuin se yksi pakkaus, jonka sain? Joo, on vissiin vähän syrjäkylä meinikiä. Hyvä tietää vastaisen varalle.

eilis ilta oli taas endotuhrua takapuolesta, mutta ei mitään oikeasta paikasta. Eikä kyllä ole mitään raskausoireeksi luokiteltavaa, ei mitään. No eipä tulla tällä kertaa kovin korkealta sitten alas, mutta kyllä se silti se pakko-negan näkeminen lyö jonkin asteen masiksen vähäksi aikaa päälle =(

...aamulla töihin lähtiessä 3v taputteli mun mahaa ja lauleskeli: pikkunen vauvaaa on äitin maahaasaaaa, pikkunen vauvaaa on äitin maahaasaaa... sanoin vaan että ei ole, mistähän se sinne saataisiin. Toivottavasti ei hoilottele samaa esim. hoitopaikassa =)

Eipä ole kyllä Eemille mitään varmaa himotuksen kohotus niksiä tiedossa, valitettavasti.

Miten Jolly voit olla testaamatta?! On sulla hyvät hermot! :-)

Meidän tyttö ei ole vielä keksinyt haluta pikkusisarusta, mutta eilen ekaa kertaa sanoi haluavansa lemmikin. Aamulla pyysi koiraa, illalla kissaa.. saas nähdä millainen päähänpinttymä tuo nyt on vai onko ohimenevä vaihe...

Vai että ei ollut lugeja? Mulla kävi keväällä clomien kanssa noin, koko tehdaserässä oli ollut väärät pakkausmerkinnät, ja lääkettä ei saanut mistään apteekeista. Hitto, metsästin niitä pari viikkoa, ja sitten vein yhden apteekin viimeisen paketin kun löysin. Että näin... Onneksi niitä sentään luvattiin. :) Eikä niistä clomeistakaan sitten mitään apua meille ollut, taitaa olla ongelmaa joko tuubissa, miehessä tai korvien välissä... hehheh.

Mutta mä odotan vieläkin huomiseksi sitä plussaa, Jolly! Kuulostaa hyvältä ainakin se, ettei lugejen "läpi" puske mitään sieltä oikeasta paikasta... :) Mutta kyllä lapset sitten on suloisia. Onneksi ei itsellä ole entuudestaan, olis varmaan vielä hirveämpää tämä - tai kuka tietää, ehkä helpompaa.

Mieskin totesi eilen, että hän(kin) on lakannut sen kahdesta lapsesta haaveilemisen... Kun nyt saisi sen yhdenkin. Tuli melkein tippa linssiin kun sen kuulin. Normaalien (no, mikä nyt on normaali) ihmisten kun ei tällaistakaan tarvitse ajatella, vaan lapset tosiaan ihan vain tehdään. Mutta elämä ei ole reilua. Tosin miesin sanoi, että häntä lohduttaa se, että toistuvat keskenmenot on niin harvinaisia... Mua ei kyllä lohduta ihan nin paljon, tuolla kermiteissä oon niin monta toistuvista keskenmenoista kärsivää kohdannut. Ja lisäksi, on pakko vielä todeta, ettei se tärppi nytkään niin helposti tullut. Että vuosiakin voidaan joutua vielä odottamaan, eikä mikään ole varmaa.

No niin, tästä tuli taas tällainen tylsän työpäivän masentunut ruikutusviesti. Positiivista asennetta, anyone??

Eemi, ehkä mun ovis on vasta nyt. Ainakin limoista voisi niin päätellä. Tai siis ei ainakaan ole vielä mennyt, Voihan p. Luulin jo, että varmistelut on varmisteltu. pakko tänään yrittää kellistystä. Edellinen kerta oli lauantai aamuna. Eli siitä on jo liian kauan aikaa.

Entäs jos Jollyn 3-v on ennustaja? Hih! Toivotaan parasta! Kyllä se himotus Eemi tulee jos on tullakseen. Sitä on vähän vaikea väkisinkään saada.

Hmmm, kyllä meidän 3v tosiaan aina ennustaa, ketä hoitotätejä on aamuvuorossa töissä. Niin, ja tuli noista lemmikeistä mieleen tytön tokaisu eräänä iltana: laitetaan koira pois ja otetaan vauva tilalle! Justiinsa joo, se on helppoa tämä elämä =D

Sini, ei mulla hyviä hermoja ole, kun ei vaan ole mitään testattavaa, vaan se pakko nega, mä tiedän. Siis ennemmin jättäisin koko testin tekemättä ja heittäisin ne luget pois, mutta en uskalla. Niin, ja se luge määräys on aamulla ja illalla 11.-25.11. joten huomenna vasta...

...mies ilmeisesti luulee että nyt palo pohjaan, kun ei menkkoja kuulu. Voi parkaa, kohta on taas The Real Rättipäivät edessä ja totuus paljastuu.

Ei mullakaan mitään testattavaa ole, koska ei ole oireen oireen oiretta, mutta en mä vaan voi olla testaamattakaan! Mun on aina pakko ihan kaikissa asioissa saada ratkaisu niin pian kuin mahdollista ja inhoan sellaista epävarmuutta, joten siksi testailenkin. Eihän se munkaan tarttisi kuin pari päivää odotella menkkoja, mutta en mä vaan pysty, pakkomielle mikä pakkomielle! :-)

Pakkomielle se on tuo testaaminen, mutta niin taitaa olla se testaamatta jättäminenkin! Välillä mulla on hirveä hinku testata, ja välillä, niin kuin plussakierrosta, vain sellainen varmuus, että tuolloin testaan. Välillä taas kammoa sitä testaamista ihan todella, kun en halua katsella sitä negaa... Näin etenkin silloin, kun tuntuu, ettei mitään toivoa muutenkaan ole. Hm, ehkä siksi en ole nyt tikuttanut sitä ovistakaan! ;)

Jolly, just tuon takia mä en hirveästi infoa miestä kierron vaiheista. Parempi että yksin kärvistelen kuin se, että mieskin on sitten ihan maansamyynyt aina... Tai no, ehkä se on joka tapauksessa, kuten eilenkin kävi ilmi, niin että ei kai se niin tarkkaa olisi vaikka infoaisinkin. ;)

Sini, mä oon just samanlainen, mä en pidä yhtään epävarmoista ja kesken olevista asioista. Kuitenkin jostain kummasta mä aina kierron lopussa löydän sen jonkun pienen sopukan tuolla aivoissa, joka sanoo että odota nyt vielä... Mä ihan ihmettelen miten en oo joka kuukausi ollu niiden testien kanssa hosumassa. Kun nytkin mulla on pari-kolme asiaa (ihan muuhun elämään liittyvää), joihin mä odottelen jotain ratkaisua, ja on niiiin ärsyttävää kun itse en voi vaikuttaa niiden päätösten tekemiseen mitenkään. Pitää vaan odottaa muita ihmisiä...

Meillä, vaikken mä hirveesti tosiaan miestä infoilekaan (lukuun ottamatta sitä viime kierron muka varmuutta), niin se vissiin itse pysyy jotenkin viikoissa kärryillä niin että se aina loppukierrosta alkaa kyselemään että tuleeko vauvaa. En mä sille kyllä vastaile mitään että "odota vielä tod.näk. kaks päivää", vaan se vastaus on aina "en tiedä vielä" tai sitten jossain vaiheessa lopulta se "ei"...

En minäkään infoa ukkoa kierrosta yhtään, nyt se varmaan hokasi mun endo-vihloilut ja kummasteli sitten, kun ei mitään rätti-hässäkkä-kourallinen-buranaa-juttua olekaan, että niin onko ne rättipäivät vai ei? Totesin vaan että pitäishän ne olla, mutta nämä mömmöt estää ne.

Hokasin, että en muuten ole vastaillut siihen tuiskulin kysymykseen tästä endosta. Lyhyesti oireet on seksikipuja, sellaisia pistoksia hartioissa ja kyljissä (niitä pesäkkeitä) ja peräsuolen läpi kasvanut pesäke siis vuotaa ja vihloo menkka aikaan. Lääkärit ei todellakaan olleet aktiivisia diagnoosia selvittämään. Viimein sitten valitin suoraan, että on niin kovat seksikivut, että ei tässä enää kohta ehkäisyä tarvita. Silloin gyne sitten tunnusteli kohdun takaa aristavan pahkuran ja pääsin lähetteellä ultraan. Patti erottui ultralla ja sain lähetteen laparoskopiaan, jossa diagnoosi annettiin ja 2 endometrioosipesäkettä poltettiin pois. Pillereillä oireet pysyi kurissa ja raskauduin ihan helposti ekan kerran.
Mutta nyt oireet on taas kyllä entistä pahemmat, tämä suolen läpi kasvanut endo on paha. Ja lisäksi mulla on siis joku endometriooma, eli kova kasvain samassa paikassa kuin nuo jo pois poltetut endometrioosipesäkkeet.