Vuoden rajaa lähestyvät 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jolly, jos ei olotila rauhotu, niin mene ihmeessä lääkäriin. Ei kuulosta todellakaan mukavalta :/

Omasta navasta. Kyllä noi ovistestit on kummallisia. Kuten oon kertonukin aiemmin, mulla ei ole oviksesta koskaan ollu oikeestaan mitään oireita, hyvällä tuurilla saattaa limoista jotain huomata. Nyt sitten kun noi testit oon tehnyt ja oletan että tänään ois se h-hetki, niin johan tuleekin jo huomattavaa oiretta ;) Äsken nipisti niin terävästi pari kertaa tosta vasemmalta puolelta, että sen on liityttävä ovikseen. Kai mä en sit vaan ole ennen kiinnittäny tollasiin ohimeneviin kipuihin mitään huomiota, mut nyt sit tulee oikein tarkkailtua kaikkee :) Tulee itselle paljon parempi mieli, kun tietää edes suunnilleen varmaks että on oikeeseen aikaan asialla siellä makkarin puolella.

Edelleen vaan peukuttelua täältä sinne Sinille ja Tinsulallekin tietysti :)

Ensinnä Sinille. Mä joskus hain tuolta Pesun sivuilta sen taulukonkin, mistä näkyy se hormonitasojen nousu hedelmöittymisestä laskien. Muistelen silloin laskeneeni, ettei kaikilla näy herkässä testissäkään kuin vasta sitten, kun menkat päivän tai kaksi myöhässä - koska se on niin yksilöllistä! Lisäksi: hcg-taso kaksinkertaistuu muistaakseni 1,5 vuorokaudessa, vai miten se meni... Eli jos herkässä testissä näkyi viivanpaikka eilen, niin kyllä siinä huomenna näkyisi käsittääkseni viiva. Tietty jos on normaali testi, niin siinä näkyisi sitten vasta tosiaan viimeistään loppuviikolla. Mutta tää nyt on tätä pähkäilyä.

Siis luin äskeisen itse äsken. Vitsi mä kuulostan mielisairaalta, oon ajatellut näitä asioita ihan HIUKAN liikaa. ;) Mutta siis jos asia vaivaa, niin katso taulukko http://metku.net/~pesu/faq.php.

Jolly: hitsi vieköön! Toivottavasti et ole ihan hirveissä tuskissa. Mä en kyllä tiedä, voiko se niin vain "puhjeta" sieltä - mutta jos niin kävisi, niin olisko se hyvä vai huono asia?? Hm... Kipupiikit ei kyllä kuulosta lainkaan hyvältä. Mutta btw, laskin tuossa juuri, että jos ovis osuisi lainkaan normaaliin aikaan kierrosta, niin herkällä testillä voisin mäkin testata joulunpyhinä. Toisaalta se on jännää, mutta ne negat... :(

Tinsulallakin jännää... Koska testit kehissä? Outik, hienoa että Oili on nyt bongattu kivuistakin. Kyllä se sieltä löytyy! :)

Mä nyt sitten kärvistelen näitä niukkoja menkkoja. Loppuvatkin varmaan aika pian... Ei auta kuin jännäillä Sinin päivityksiä!

hui ko aikaa on kulunu!
titakille tervetuloa!
peukut ja pikaliimat sinille et tulos ON plussa! Tinsulallekin peukkuja, kerrohan pian mikä tilanne...
mie päätin si yksityisen kautta hakee vastausta ihmetykseen kun kahta viivaa ei ilmesty. tulehduskierteen ja kipujen jälkee toivuttu ja ensi viikolla verikokokeet. lähdetään ensin selvitteleen PCOn mahdollisuutta.
kertokaahan onko kukaan kuullut 1,5 pvän mittaisista menkoista? laihoista sellaisista.

Voi Mneme, ikävää. :( Paitsi se, että olet toipunut ja haet apua, se on hyvä! Varmasti asia lähtee selviämään.

Mulla ainoa 1,5 päivää kestänyt vuoto koskaan oli kiinnittymisvuotoa. Muuten täällä tulee yleensä pitkään ja reilusti, kun kerran hanat aukeaa... Mutta siis, en oikein osaa auttaa.

Oletko menossa gynelle vai yleislääkärille? Muistaakseni PCO näkyy ihan perusultraäänitutkimuksessa, korjatkaa jos olen väärässä. Eli siihen ainakin saa selvyyden kai helposti. Mitä sulla tutkitaan verikokeista? Tuuthan sitten kertomaan tuloksia?

Mneme, mä ainakin ihmettelin (täälläkin) noita mun viime menkkoja, kunnon vuoto kesti yhden päivän, paitsi että se ei ollut kuitenkaan yhtä runsasta kuin normaali eka päivä. Mä en tarkemmin merkinnyt muistiin, mutta muistaakseni kolme seuraavaa päivää tuli ihan jotain pientä, rusehtavaa, ei vois edes menkkavuodoks kutsua sitä määrää. Ja siinä se sitten olikin... En tiedä mistä johtui ja saas nähdä tuleeko vastaavaa jatkossa.

Äh, selvennätkö tyhmälle(?) mikä on PCO? Mä en ole vielä yhtään perehtynyt näihin kaikkiin hoitoihin, kun edelleen toivon ettei tarvis koskaan perehtyäkään...

PCO= munasarjojen monirakkulaisuus (arveltu jo teininä et mul on se).Se tarkoittaa sitä, että munasarja ei toimi normaalisti, vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. usein naisilla on pieniä rakkuloita mut si ko se alkaa aiheuttaan hedelmättömyyttä niin si puhutaan PCOSsta tai PCOsta (en ite tiiä ihan viel eroja ko joissakin lähteissä puhutaan PCOna molemmista.)

ja juu - ultrassa näkyy helmiketjumaiset munasarjat, mut se ei silti tarkota et se ois PCO tai haittaavaa. mulla helmet on ^^ . mut verikokeissa tarkistetaan eri hormoonien tasapainoa muihin. esim testosteronit on useen koholla. en si tiiä miten sitä saa hoidettua mut kai siihen jotakin löytyy.

mikä jollyn tilanne on? kivut yhtään helpottanut ?

Mneme, epäilin itsellänikin sitä PCO ta, ja ultralla katottiin munasarjat. Mut ei mulla sitten kai sitä ole.
Eipä näy menkkoja, mutta finnejä vaan tulee lisää! Pillerit sentään piti tän vaivan poissa, tuntuu että joka kk vaan kasvot näyttää pahemmilta. Joo kyl tän kestäis jos ois raskaana...
Testaan varmaan seuraavan kerran ens vkl jos ei täti kurvaa tännekkin ennen sitä.

Höh. Ruokatauolla otin 2x400mg buranaa ja se auttoi vähäksi aikaa. Nyt piti ottaa uusi satsi. Voi venäjä. Mä oikeesti luulin, että se olis jo helpottanu. Kyllä nämä pikaisen googlailun mukaan puhkeaa silloin tällöin, ja kipu on kuulemma järkyttävää. Mutta ei siis tää vielä varmaan puhjennu, mutta liekö sitten suurentunut kovasti näiden menkkojen aikana. No, jospa tässä kotiin asti pääsis.

Pitää varmaan mennä päivystykseen, jos tämä pahenee niin ettei enää kotikonsteilla selviä. Ei nyt kuitenkaan mikään äärimmäisyys-kipu ole kyseessä, tai tuo burana tehoaa, pyrin nykyisin ottaan tuota särkylääkettä ajoissa, jos sitä vitkuttelee kovin kauan, tulee sellainen horkka päälle, joka ei meinaa sitten lähtä poiskaan. Peukuttakaa että tämä asettuis, kyllä vähän kieltämättä tuleva yö pelottaa...

Heippa vaan kaikille! Sori häröilyni teidän ketjussa, mutta käyn täällä aina niin mielelläni kurkkimassa mitä meidän entisille kevään 2008 yrittäjät -ketjulaisille kuuluu! :) Sinille oli pakko kommentoida, että mähän tein ensimmäisen testini plussakierrossa kp 35 ja laskujeni mukaan 12 vrk oviksesta herkällä testillä aamupissasta ja sain aikaiseksi vain roskishaamun! Samana iltana testasin vielä clearbluella, jonka ei siis pitäisi olla niin herkkä, ja testiin tuli vahva plussa! Eli tosiaan noissa testeissäkin on eroja eivätkä aina ole niin herkkiä ja luotettavia kuin mitä antavat ymmärtää... Mä uskon sun plussaan! :)

Peukkuja ja plussatuulia kaikille! bd bd bd

-Jenska rv 19+4

Hoi, Jenska, sullakin on puoliväli ihan justiinsa ja kohta jo takana päin =D Mukava kun kuikit täälläkin!

Tilanne aika ok, vielä yks 600mg ibusal kotona, ja hetki vaaka tasossa, niin alkoi tokenemaan. Kele.

Jenskalle vilkutukset! :-)

Toivottavasti Jollylla on parempi olo, kuulostaa tosi kurjalta.

Arvatkaa vaan maltoinko odottaa testaamista... siellä se testi kaapissa poltteli niin paljon, että pakkohan se oli käyttää pois.. ja kyllä siihen haalea, mutta selkeä, viiva tuli. Pakkohan tää on vielä parin päivän päästä Apteekin testillä varmistaa, mutta kyllä tässä nyt kai sitten ollaan raskaana. Nukkuvalle miehelleni kävin kuisuttamassa korvaan, että testiin tuli plussa. Hän: Hienoa! Mähän sanoin, että turhaan sä suret sitä yritystaukoa, kyllä mä nää hommat hanskaan! :-) Mutta heti perään totesi, että kunhan nyt sitten vaan kaikki menisi hyvin. Huoli se on hänelläkin, vaikka ei sitä niin kovasti tuo julki ja miksi toisikaan.

No, tätä sulatellessa töitäkin pitäisi mukamas pystyä tekemään. Just.

Voi vitsi Sini, hienoa! :) Nyt uskaltaa sitten jo onnitella oikein :) Nyt peukutellaan vielä sitä, että kyytiläinen pysyy mukana.

Mitenkäs Jollyn yö meni? Toivottavasti kivut on mennyt jo ohi.

Ja miten Moon Fairyn työhaastattelu sujui?

Onnea Sini! Mä tiesin. :) Kyllä kaikki varmasti menee hyvin, meidän huonot tilastothan on jo täynnä!

Mneme, hyvä kuitenkin että kunnolla tutkitaan. Noin juuri arvelinkin, että ultrassahan tuo helminauhamaisuus näkyy, enpä tiennytkään että se tarvii muilla kokeilla varmistaa. Mutta kyllä kai tuohon hoitoja on, hormonit ainakin alkuun. Ja varmaan lykkäävät sulle clomireseptin käteen myöskin. :)

Tinsula, hitto vieköön, kuinka monta päivää sulla on nyt menkat myöhässä? Jännittää! Voin kertoa, että mulla on tää akne viimeisen vuoden aikana puhjennut uudestaan ja pahenee vain... Ja kun plussasin, niin oli vaan kahta kauheampi! Joten peukutan, että se plussa sieltä tulisi!

Jolly, millainen kiputila siellä nyt vallitsee? Toivottavasti ei ainakaan yötä myöden tarvinnut päiystykseen lähteä... :( Aika hirveältä kuulostaa.

No niin, oikein taisin arvata, eli ihan minimiin jäivät nämä menkat. Nyt siis kp 4 ja ei taida enää mitään vuodella. Yleensä mulla kestää menkat sen 5-6 päivää, nyt siis n. 3 päivää... Ei ole kyllä kovin normaali olo, kun oma kroppa toimii ihan oudosti. Niin ja joo, sitä finniä on taas pukannut oikein kunnon menkkamalliin täälläkin taas naamaan. Ihan hirveä näky olen.

Sainpa ne paperihommatkin hoidettua eilen Kelan kanssa, olen oikein ylpeä itsestäni! No, muutama lomake sieltä vielä puuttuu kun en ole ehtinyt työnantajilta saamaan, mutta muuten siis homma on kunnossa. Nyt kun vielä löytäisin töitä... Hyviä ideoita otetaan vastaan! :)

Sinille oikein lämpimästi onnea plussasta!

Täällä menkkavaivat jyllää ja tyypillinen ketutus on päällä, pläääh!
Mikään ei kiinnosta tai huvita.
Huomasin muuten selatessani kalenteria, että mulla on aina talvikuukausina kuukautiskierto päivän pari pidempi (?). Mistähän sekin johtuu...

Nyt pitää lähteä kahvia hakemaan...

voi ei Sini! IHANAAA!!!!! nyt kaikki hyvät toivotusket mitä voi toiselle sanoa et kaikki menee hyvin ^^

meilläkin juu tuli se vuosi täyteen. ei olla juhlistettu sitä mitenkää... tänään on tästä asiasta melkeen hulvaton olo (pahin masennusolo takana ja nyt enää hullun nauru jäljellä) mut meinasin et ny laitetaan vipinää töppösiin.

Onnea Sinille plussasta! Saatiinpa joululahja meidänkin ketjuun.

Mun yhdelle ystävälle syntyi yöllä vauva. Taas. Ja näitähän riittää. Mutta näköjään tähän tottuu, Omasta navasta sen verran, että täti on tulossa kylään pe-ti välisellä ajalla. Kierto on ollut 28-31 päivää, viimeksi se 28. Ärsyttävää kun ei tiedä. Alunperin kierto oli 27, keväällä venähti 31 ja nyt on kesästä asti taas lyhentynyt. Eli luultavasti viikonloppu vieras tulossa meidän taloon. Mitään oireita ei vielä ole. Mullakin on iho huonontunut huomattavasti pillereiden jälkeen. Nyt on sitten sellaista epiduo nimistä rasvaa. Se ei vaikuta raskautumiseen, mutta se pitää lopettaa heti jos tulee raskaaksi. Auttaa ainakin mulla. Kokeilkaa muut joultähden kanssa kilpaa kukkivat!Reseptilääke on.

Kahville myös...

ai niin piti noista finneistä ja muista "ihanista" oireista vielä -
mul on aina ollu huono iho. vahvat hormonit vei hieman pois mut tän vuoden aikana mul on naama muuttunu ruveks, selkä kraatereiks ja peppukin saanut pari punasta pullistelijaa... YÖK! ja viikset ja pari parta karvaa koittaa kasvaa... rintakarvoja löytyy ja laihdu en sitten millään... et kai sitä nopeesti pitäs raskautua muuten en tiiä miten miehen saa kellistettyä tulevaisuudessa.... mikään ihana prinsessa olo ei ole kyllä... sammakko? ehkä rupisammakko... joo!

Pakko perua äskeiset puheet, menkkamaista juilintaa mahassa. Ei kai se täti voi jo nyt tulla? Tänään on kp 25.

Eemi ja Mneme, meilläkin vuosi täynnä. En halua ajatella asiaa. Mutta positiivisin mielin eteenpäin. :)

Sinille suuret onnittelut!!! Ihanaa, joku sentään plussaa tässäkin ketjussa :)

Kirjotin ihan ylös sen tuiskulin rasvan nimen ja kysyn lääkäriltä. Meinaan mullakin on todella rupisammakko olo! Tulee varmaan tosi hienot hääkuvat, ei lähikuvii siis...
Menkkoja ei näy, mut ne on ollu niin epäsäännölliset et limojen mukaan ois 3pv myöhässä... joten en tiedä.

Joo, rupisammakko. :) Se ehkä kuvaa tätä fiilistä parhaiten.

Sain just tietää, että pariksi päiväksi olis töitä kun kovasti sakki sairastaa. Että se taitaa tietää pariksi päiväksi vähemmän palstailua... Vai mahtaako tuo vaikuttaa. ;) No, hiukan kyllä ärsyttää aina parhaimmillaan päivän varoitusajalla tietää töistä, mutta minkäs teet, ei ole vaihtoehtoja.

Tää on kyllä... hyvin kuvaavaa tuo Mnemen hulvaton olo... Pitäisköhän oikeasti vähän juhlistaa sitä, että vuosi yritystä täynnä eikä lasta kuulu?! Vois tehdä ihan julkisen juhlan, että kaikki raskautuvat ystävätkin tajuais. :D No joo, ehkä en ole ihan niin avoin kumminkaan. Tuiskulin tunteet on niin tuttuja täälläkin: siihen todellakin tottuu. Muille niitä vauvoja vaan pukkaa, vaan tänne ei.

Tänään lehdessä nauratti kaksi asiaa: ensinnäkin, on ekoteko olla tekemättä lapsia. Niin, repikääs siitä! Nyt voi sitten tuntea itsensä tosi valveutuneeksi ihmiseksi. Toisekseen, e-pillerit ja laskimoveritulpat. Voi taivas sentään, minä joka vannon etten koskaan enää niitä käytä, olen nyt entistäkin varmempi siitä, että pillerit ovat kaiken pahan alku ja juuri. Tai oikeammin, ehkä pitäisi olla kiitollinen, ettei veritulppa osunut omalle kohdalle. :D Kuten tekstistä näkyy, hulvattomuus on iskenyt tännekin.

Jollystä ei vaan kuulu mitään... Toivotaan että vaan sattumalta ei pääse nyt kirjottelemaan, eikä olis mistään endo-ongelmista kyse.

Onko teillä muuten mitään "ovis meni -oireita"? Mä oon ihan ihmeissäni kun huomaan nyt kaikkee mielenkiintosta kropassani kun vihdoinkin voin olla varma milloin se ovis oli ;) Tänäaamuna alko palelu, jota ei vielä eilen ollut -> selkeesti oire. Mä oon myös ihan järkyttävän väsyny tänään, tuntuu että silmät ei vaan pysy auki, vaikka nukuinkin suht normaalit yöunet viime yönä. Täähän ei tietenkään välttämättä johdu tosta oviksesta, mutta muutakaan syytä ei oikein ole.
Ja eilen tietty oli niitä kipuja, jotka nyt tiedän oviskivuiks, mutta ennen en oo tajunnu niitä siten ajatella. Sekin omituinen kipu, joka tuntuis olevan jossain virtsarakossa, täytyykin siis johtua oviksesta. Kuinka monta kertaa vuosien saatossa mä oonkaan ihmetelly sitä, et mikäs ihme mussa nyt on vialla ;) Ei oo sit koskaan tullut mieleen vaivata vähän päätä ja kattoo kalenteria...

Mä oon nyt tippunu jo kärryiltä, kuka tai ketkä täällä nyt odottelee menkkoja taikka plussaa? Tuiskuli ja Tinsula vissiin?

Heissan, kyllä täällä vielä hengissä ollaan, mutta kipu perkele ei aijo hellittää. Siis klo 3.00 yöllä 2x600mg ibusalia ja sama satsi aamulla kolmen tunnin päästä uudestaan. Terveysasemalle piikkiä pyllyyn hakemaan, ja sain mukaan 4kpl kipulääkkeitä, ja ei kun töihin. Töihin päästyä huomasin, että se kipupiikki auttoi n. 45 min ja otin taas kipulääkkeen ja lähdin kotiin. Nukuin sitten 11-14.30. Makuulla on ok olo, kun ei liiku, mutta ylös noustessa jäytää. Eikä meinaa pissi enää oikeen kulkea, kun painaa.

Yritän selvitä yön hengissä, ja yritän aamulla päästä käymään siellä naistentautien polilla vaikka väkisin, silloin siellä on osastonhoitaja paikalla (oli tänään koulutuksessa ja sh-opiskelija vastas puhelimeen) ja lisäksi tämä minua hoitanut lääkäri pitäisi olla siellä töissä. Jos eivät mua sinne huoli, on varmaan pakko vaan mennä ensiapuun rääkymään ja odottelemaan ties mitä...

MAHTI-ONNITTELUT KUITENKIN SINILLE <3 !

Hei ajattelin tulla tanne pikaisesti kirjoitteleen isot onnittelut sinille, kun olen kuitenkin edelleen teidan juttuja seurannut tuolla taustalla ja pitanyt sormet ja varpaat ristissa etta kaikilla pian plussaa!
Jolly voimia sinulle myos, toivottavasti pian paaset niista kivuista eroon, kuulostaa todella kamalalta. Eemi tsemppia uuteen yritykseen!Toivottavasti heti pian onnistaa!!Kaikille muille myos plussa tuulia.
Unelmoija78 8+3