Vuoden rajaa lähestyvät

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
Sini_
Mulla on kurkku kipee! :-( Voi ei!!!! Mä en halua flunssaa.... Nenäkin vähän tukkoinen.

Aamulämpö kuitenkin 36,9. Huomenna tai sunnuntaina tarvittaessa testaan... eikä yhtään jännitä... ei ei... juu ei...vai...no joo.. joo joo.... jooooooo!
 
Eemi
Huomenta... Nyt se kyllä näyttää pahan kerran siltä, että Unelmoija ja Sini plussaa molemmat!! Mä en kestä tytöt... Nyt ne testit kehiin heti paikalla NYT! No ei mitään paineita tietty. ;)

Tää mun tilanne. Tosiaan pomo ei suvainnut näyttäytyä eilen työpaikalla lainkaan. Jätin hänelle viestin vastaajaan, jota hän ei ole kuunnellut. Lähetin sitten vielä sähköpostiakin, mihin hän ei ole vastannut. Tänään olen saikulla, menen puoliltapäivin tk:hon valittamaan... Itkin sitten sille ajanvarauksen naisellekin, varmaan aatteli et mä romahdan ihan justiinsa (se toisteli vaan, että "ota ihan rauhallisesti vaan, ihan rauhallisesti")! Nyt se jo naurattaa, mutta on tää kauheeta.

Sain liiton lakimieheltä ohjeen, että jos sopimuksen haluaa yksipuolisesti purkaa, niin ei siinä mitään, korkeintaan voi joutua maksamaan jotain työpaikkailmoituksen laskuja tms. No, en tiedä jos pomo alkaa vaatia jotain ihan muuta (varmaan parhaillaan soittelee muuten omalle lakimiehelleen!), että mitä sitten tehdään. Mä oon niin kyllästynyt tähän tilanteeseen ja niin hiton väsynyt. Tuskin voin mitään unilääkkeitäkään saada tässä siunatussa tilassa. Onneksi viime yönä sentään jokusen tunnin nukuin, kun tiesin etten ole menossa töihin.

No. Täytyy tänään postittaa mun tuntilista työpaikalle, että hyvällä tuurilla saisin palkkaa viikon päästä. Ellei sitä pidätetä firmassa... Kaikkea sitä alkaa pelätä. En nyt sitten yhtään tiedä mitä teen. Katsotaan, miten tää sotku selviää, ja sitten varmaan ilmoittaudun työttömäksi. Outoa. Outo olo on.

Mutta muuten alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Henkisesti ainakin. Kiitti hirveesti tuesta kaverit!
 
Sini_
Voi Eemi.. toivottavasti sun pomo vastaa pian ja saat vaikka muutaman viikon sairasloman, niin pääset kunnolla palautumaan.

Mäkin itkin tk:n ajavaraushoitajalle puhelimessa tässä kerran, kun tytöllä oli sitä pissavaivaa (ed.ketjun lukijat ehkä muistavat..). Pyysin nimittäin lääkäriltä lähetettä sairaalaan ja hän lupasi sen kirjoittaa. Aamulla soitin varmistussoiton sairaalaan, että onko nyt ok, että tullaan sinne, mutta ei sieltä mitään lähetettä löytynyt. Soitin uudestaan tk:hen ja sieltä vastattiin, että ei me mitään voida tehdä, saat iltapäivälle lääkärille soittoajan. Mä repesin ihan täysiä, huusin ja itkin, että mä menen nyt sitten yksityiselle ja mä kestä enää tätä touhua ja me tarvitaan apua, me ollaan 3 yötä valvottu ja mä en jaksa enää senkuntiakaan! Ja kappas, puolen tunnin päästä meillä oli kädessä lähete sairaalaan...

No, tuosta tulikin mieleeni, että nyt viikonloppuna yritetään tytön pissalääkkeen lopettamista. Sekin jännitää, että kuinka se sujuu. Toivottavasti lääkkeiden lopetus onnistuu ja vaiva ei tule takaisin. Sekin olisi taas tosi iso ja onnellinen asia meille!
 
ex-jolly
Voi Eemi... kaikista parasta on tuo sun viimeinen kappale, että alkaa henkinen paine helpottaa! Kyllä tämä jotenkin tästä suttaantuu ja mennään eteenpäin. Okei, ehkä saatat saada jotain karenssia, mutta rupeat kuitenkin sen jälkeen saamaan liiton tai kelan päivärahaa ja jos jaksat, niin sitä uutta duunia sitten. Toivotaan että uni maittais taas vähän paremmin, kun saat olla pois töistä. Tulehan kertoon, miten meni tk:ssa!

Ja Sinin lentsu on hyvä merkki! Miten voikin olla toisten puolesta näin tulisilla hiilillä! Hei onko tytön pissa tahti pysynyt normaalina vai vieläkö se raukka juoksee siellä yhtenään? Olen hengessä mukana, että oireet ei palaa. Se on niin inhottavaa katsoa niitä kipeitä pieniä...
 
Eemi
Sini, toivottavasti lääkkeiden lopettaminen sujuu oikein hyvin. Todella hirveää kun lapsi on sairas (mä meinaan pyörtyä huolesta jo kun koiralla on silmätulehdus ;)).

No niin. Mulla on aivan ihana tk-lääkäri näköjään, en ollutkaan häntä koskaan vielä tavannut. Kuunteli tosi pitkään ja juteltiin, ja olisi ilman muuta kirjoittanut mulle kuukauden saikkua. Kirjoitti sitten "vain" neuvolaan asti, joka on mulla 17. päivä. Näin siksi, että aattelin, että varmaan tuohon mennessä pääsen työstäni irti. Ehkä, sillä mitään vastausta en ole vieläkään saanut.

Harmi sinänsä, että mulla ei täyty työssäoloehto, että saisin liitosta päivärahaa. Eli varmaan oon työmarkkinatuella vaan jos työttömäksi jään... Mutta kyllä aina jotain löytyy, uskotaan siihen. :)
 
ex-jolly
Hei eemi, muistathan että on myöskin kelan sairauspäiväraha olemassa! Omavastuu alkaa nyt tänään (kun saikku alkaa ja päättyy 12.11. sen jälkeisiltä arkipäiviltä saa sv-päivärahaa joko työnantaja, jos maksaa sinulle sairausajan palkkaa tai sinä itse saat sen, jos työnantaja ei maksa palkkaa. Jos työstä et ole päässyt vielä tuolloin irti niin kannattaa yrittää hommata lisää sitä saikkua, ajattelisin? Varsinkin jos palkkaa ei makseta?

Joo, mua kanssa surettaa kun koira vinkuu ja ettii olemattomia pentujaan ja laittaa niille pesää, ihmiset ne vaan päättää toisen karvatassun perheen koosta =( Ei ole kivaa se.
 
Eemi
Juu, aattelin kyllä tuolloin olla erossa työstäni ja mennä elämässä eteenpäin. Mutta koskaanhan ei tiedä, mitkä ovat työnantajan mietteet - ilmeisesti hänkään joko ei ole tänään töissä tai sitten häntä ei tämä asia kiinnosta! Ei minkäänlaista yhteydenottoa. Mutta joka tapauksessa, näillä mennään!

Voi, onko teidän koiralla valeraskauksia? Meillä onneksi viipeltää tällä kertaa reilu vuoden vanha (leikattu)uros, ettei tarvitse tuota käydä läpi. Mun vanha narttukoira kuoli keväällä... Suosittelen kyllä leikkausta suht nuorella iällä jos ette teetä pentuja, meidän tyttö kuoli nisäkasvainten etäpesäkkeisiin (tai no, lopetettiin koska kärsi sen verran niistä) ja sterilointi ehkäisee niitä! Tulipa saarna. Mutta joo, tiedän tunteen. :/ Juurikin tämä uros on leikattu paitsi ylenmääräisen uhoamisen vuoksi, niin ennen muuta eturauhaskasvainten ehkäisemikseksi. Kun eipä tuosta sekarotuisesta siitostehtäviinkään ole. ;)

Mutta helei, viikonloppuja!
 
Unelmoija78
Perjantaita naiset,
Taalla on vaihteeksi todella aurinkoinen paiva ja pistaa oman mielen todella positiivisemmaksi. Edelleen lampo on 36.8 aamulla eika viela tatia nay, eli jos lammot viela korkeella huomen aamulla niin sitten vain testia kehiin ja toivotaan parasta ja pelataan pahinta. En muista koska ois nain kovasti jannittanyt!
Sini toivottavasti tuo flunssa on hyva oire, muistaakseni jostain tuli luettua etta nenan tukkoisuus olisi yksi ensioireista, mutta en kylla nyt mene vannomaan. Toivottavasti siella menee se laakkeiden lopetus kivottamasti ja pysyy tytto terveena!!
Mutta jalleen ei pysty keskittyyn ja nyt tuli muka toitakin tuohon niin rutosti etta pitanee kait jatkaa. Palaillaan pian ja hyvaa alkavaa viikonloppua!
Eemi kuullostaa kylla melkosen rankalta tuo sun tyotilanne, varsinkin kun olet nyt raskaana niin tuskin toivoisi tosiaan itseasiassa koskaan semmosta tyo ressia. Toivottavasti saat pian asian hoidettua!
 
Moon Fairy
Moi,

Unelmoijallahan taitaa olla jännät paikat! Testin ostoon vaan!

Mä kans kannattaisin tota listaa, pysyis paremmin kärryillä kellä on jännät paikat jne. :) Mä voin aloittaa, muokatkaa toki paremmaksi jos osaatte! :) Eihän sellaista vielä oo tehty..?

Moon Fairy (25-v, m 29-v) yk 05/08, jännäyspäivät marraskuun puolivälissä(?)


Tänne ei mitään uutta, pikaisesti tulin vaan piipahtamaan. Tsempitykset kaikille!!!
 
Unelmoija78
No niin en sitten saanut nukuttua viime yona juuri hetkeakaan ja herasin tana aamuna testaileen jo ennen kuutta aamulla ja...++++++++++++++++++++Plussa tuli!!!!!Oh my god kadet tarisee enka tieda kuinka pain olla. Mies on toissa eri kaupungissa taman viikon ja seuraavankin joten tuskin maltan odottaa etta voin hanelle illalla soittaa ja kertoa tilanteesta.
Nyt kaikille muillekin plussa tuulia ja toivotaan etta tama mahasukki pysyy matkassa mukana. Sini mikas sulla on tilanne??
 
Eemi
Eikä! Siis joopa! ONNEA Unelmoija miljoonasti! Näin se kierto tuottaa vaan tulosta, minkä ei pitänyt. Voi mahtavaa. Hitto vieköön, en pysty sanoiksi pukemaan. Ihan kädet tärisee sun puolesta (no, niin sullakin varmaan tärisi muutama tunti sitten)!

Täällä vähän ihmeellistä, nyt on ihan kuin menkkakipuja ilmassa. Tai siis ei ilmassa vaan vatsassa. :/ Outoa. Toivottavasti ei nyt tiedä mitään pahaa... Pelkään keskenmenoa ihan sairaasti.

Mutta todella Sini, mikä se sun tilanne on?
 
ex-jolly
Hihii, Onnea tosi paljon Unelmoija!!! Niin tosiaan, eikös tämän pitäny olla juuri se kierto milloin mahkut oli minimissä, eiks vaan! Ja näin kävi =)

Voiskohan Eemi sun tuntemukset olla vaan yksinkertasesti sitä että siellä pikku möykky tuplaa koko ajan kokoaan ja raivaa TILAA!

Sinii?????

Moon Fairy (22-v, m 29-v) yk 05/08, jännäyspäivät marraskuun puolivälissä(?)
Jolly 33v yritys alkoi 1.4.08 testaus 25.11. lääkärin määräyksestä ellei täti ennätä
 
Unelmoija78
Kiitos aivan mielettomasti onnitteluista!Ei kylla vielakaan usko todeksi, mutta nain vain kavi tosiaan kun olin jo suunnittelemassa seuraavaa ovista hyva kun oli sen hetkinen tapahtunut. Eemi mulla kans hieman menkkamainen olo, alaselkaa hieman sarkee ja vatsassa hmm...janna/outo fiilis. Toivotaan tosiaan etta se moykky siella raivaa tilaa ;) Mutta eikos ne alkuraskauden oireet ole menkkavaivoihin liittyvia joka tapauksessa. Toivotaan pienelle mukaan tarrasukkia etta pysyy matkassa mukana
Jolly jokos sina sait ne laakkeet tahan kiertoon aloitettua?
 
ex-jolly
Hei taas

Minkälaisia kommentteja Unelmoija sait mieheltä puhelimessa? Menikö hiljaiseksi =D

Joo, lääkkeet aloitetaan tässä kierrossa kp15 oletetun oviksen jälkeen ja oletus siis se että tietysti natsaa ja tämä lugesteroni sitten ylläpitää sitä raskautta, kun ne omat arvot siis laski verikokeen mukaan niin äkkiä että se alkanut raskaus ei voi jatkua.

Sinii??? Sä piinaat meitä!

Eilen hoidosta tultaessa tyttö kysyi että mistä saatais pikkuveli? Oli kyllä aika hellyttävää. Piti kyllä pitää kielensä kurissa, ettei se kovin ala huutelemaan kylillä jotain äitin mahasta ja pikkuveljestä. Ja tänään märisi ettei ole leikkikaveria. Voi kun se käviskin vaan sormia napsauttamalla. Toivottavasti nämä uudet mömmöt auttais.

Kävin jo päivällä laittamassa haudoille kynttilät, kun on niin pitkän matkan päässä omaisten haudat. Tippa linssissä piti taas lähtä kotia. Mä jotenkin lapsena kuvittelin, että kun on aikuinen, niin suru omien vanhempien kuolemasta olis jotenkin hallittavampaa ja helpompaa, mutta katin kontit se mitään ole. Hyvää pyhäinpäivän iltaa kaikille!
 
Eemi
Mulla sitten eilen päivällä alkoi vuoto, ei ihan yhtä runsasta kuin menkoissa yleensä, mutta tuli sekä ihan kirkasta verta että ruskeaa vuotoa. Nyt se on selvästi vähentynyt eikä ole mitään kipuja enää, mutta tuskin tässä hirveästi toivoa enää on.

Mä meen yksityiselle lääkärille heti kun saan ajan viikolla, toivottavasti jo huomenna tai tiistaina. Kyllä tuo eilinen päivä meni parkuessa... Nyt on jo vähän valoisampaa, mutta ei tää helppoa ole. Täytyi omaan äitiin turvautua (onneksi mulla sellainen on), en olis muuten jaksanut.

Mä palaan asiaan kunhan lääkäri on käyty. Mutta todennäköisesti yritys siis jatkuu... Toivoa sopii, ettei sentään toista vuotta täydy odottaa (toista keskenmenoa).

Voimia Jolly. Ja onnea vielä Unelmoijalle!
 
ex-jolly
Ei voi olla totta Eemi! Tätä en kyllä tullu tänne lukemaan.... Mä olen vielä kuitenkin teidän puolesta toiveikas, jos se oliskin vain joku alkuraskauden häikkävuoto.
Ei hitto. Voimia ittelles, voin kuvitella että on silmät punaisena, ja sitten vielä odottaa pala kurkussa sitä lääkäriä. Halauksia! Outoa miten harmaaksi ja synkäksi olo tuli...

Äh, unohdin aioinko lätistä jotain muuta, enpä kai...
 
Unelmoija78
Voi ei Eemi, aivan tuli itella oksettava olo ja itku silmaan!!Mutta toivotaan etta se on sita alkuraskauden vuotoa!!Oliko sinulla kipuja vuodon aikaan? Toivottavasti saat pian ajan yksityiselle. Eikohan ne yleensa melkonopeasti anna ajan jos on tuollainen tilanne. Lueskelin tuolla muualla etta on todella yleista alussa tuollainen vuoto joten toivotaan parasta. Onneksi sinulla on aiti siella tukena. Itsella kans koko ajan melkein pala kurkussa kun miettii etta mita jos jotain menee vikaan, mutta miehen kanssa eilen juteltiin puhelimessa ja han oli tietenkin onnesta soikeena, mutta paatettiin etta nyt iloitaan siita faktasta etta edes pystymme raskautumaan ja koitetaan ottaa paiva kerralaan, mutta melkoisen pitkalta nama paivat tuntuvat varsinkin kun mies ei ole kotina, ja vessassa pitaa edelleen rampata heti kun tuntuu jotain nippailua vatsassa. Eemi hengessa mukana!!Ilmoittelehan tosiaan kun olet laakarilla kaynyt. Isot virtuaali voimahalit sinulle.
 
Sini_
En käynyt viikonloppuna koneella, sorry piinaamisenne...

Ensin, Eemi, :-( . Saattaa olla ihan vaaratonta vuotoa, se on jopa aika yleistä, mutta lääkärissä se sitten selviää. Kurjaa joka tapauksessa, todella kurjaa.

Unelmoijalle älyttömästi onnea! Hirmuisen pitkään sä jaksoit olla testaamatta! :) Tosi ihana juttu!

Omaa napaa... tein negatestin la aamulla. Eilen aamulla heräsin menkkamigreeniin eli saan siis aina migreenin vähän ennen kun menkat alkaa, se on aina selvä merkki. Lämmöt tosin oli vielä 36,7. Iltapäivällä tuhrua. Nyt aamulla lämpö 36,5, hyvin pientä tuhruttelua ja päätä särkee. Joten kunnon vuotoa odotellessa.... :-(

Mulla on tänään ihan mahdottoman kiire päivä töissä, mutta yritän jossakin vaiheessa tulla lukemaan kuulumisianne! Ääh, nyt sitten töihin, perhanan pää kun särkee, se ei auta yhtään tähän kiireiseen päivään.......
 
ex-jolly
Huomenta kaikki! Ja tervetuloa mukaan porukkaan Mneme, mikä vaihe sulla on kierrossa meneillään? Jospa tosiaan olisit plussa-puhuri =)

Sinille taputus olalle... ehkä me jo ens kierrossa? Kurjaa saada nega, ja täti.

Mulla on oikeasti kyllä pala kurkussa koko ajan Eemin vuoksi, toivottavasti saa ajan jo tälle päivälle, niin saa ainakin tiedon mikä tilanne tosiasiassa on. Päähän siinä leviää, jos ei saa heti tietää! Epätietoisuus on kauheaa.

Omat oltavat: kp7 ja ovis ovella, loppu viikosta pitäisi olla sitten tosi ahkerana, vähintään joka toinen päivä taktiikalla.
 
Mneme
no huhhuh! äsken soitin tk et sais kierron kuntoon (menkat EPÄSÄÄNNÖLLISET, kierrot voi olla 1-2-3-4kk) niin joulukuun puolle meni aika... ja yksityiselle sain 20.11... luulin ettei ihan noin ruuhkaa ois.. ois kai pitäny parkua ja itkee kipujaan eikä nyökytellä kiltisti et sopii sopii...

toiv siellä muut (Eemi ny etunenässä) saa pika aikoja ja hyviä uutisia..
 
outik
Näköjään toinenkin uusi tänne just tullut. Löysin tän keskustelun perjantaina ja tänään ajattelin liittyä joukkoon, jos vielä mahtuu :)

Täällä siis Uusimaalainen 26-vee (mies 30), ensimmäistä yritetty vuoden alusta, eli kyllähän tässä jo 10 kk tullut täyteen... Tällä hetkellä eletään oletettavasti ovisaikaa ja seuraavat pari viikkoo sitten taas jännätään.

Peukkuja täältäkin vielä Eemille, josko vielä olis hyviä uutisia saatavilla.
 
ex-jolly
Tervetuloa myöskin outik! Aina mahtuu mukaan! Teilläkin on jo pitkä yritys takana. Onko teillä ollut mitään puhetta mahdollisten tutkimusten ajankohdasta, vai menettekö vaan ihan tjottailu-meiningillä?

Tuo näyttää olevan totuus, että aikoja saa ihan odottamalla odottaa, jos ei ole hengenlähtö kyseessä. Saitko Mneme ajan tavis vai gynelle? Mä olen täällä omalta osaltani välillä tuulettanu, kun älysin varata ajan tuolle omalle mies gynelle, vaikka ensin ajattelin ottaa naisen. Olen kuullu hänestä vain positiivista palautetta ja saman saanu itse kokea. Ja pidän kyllä kiinni kynsin hampain, otan aikoja vain hänelle. Hän on joku naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, ja otti mut ensin vastaan yksityisellä, mutta laittoi jatkolähetteen julkiselle, ja hän itse työskentelee myös siellä yhden päivän viikossa.

Työt haittaa palstailua =)
 
outik
Eipä tässä vielä ole ollut puhetta mistään tutkimuksista. Tähän kiertoon hankin ensimmäistä kertaa vasta ovistestejä, ja niiden avulla nyt ajattelin katsoa ainakin pari-kolme kuukautta, jos ei sitä ennen tärppää, eli vuoden loppuun suunnilleen. Mulla ei ole ollut missään vaiheessa mitään selkeitä oviskipuja tai -oireita, joten oikea aika on ollut pahasti hakusessa. Siksi ehkä tässä näin pitkään on mennytkin (tai toivoa sopii että se olis se syy...). Täytynee sitten uuden vuoden puolella alkaa miettiä lääkäriin menoa, jos ei plussaa tule.

Onkos muuten teillä muilla ollut nuo ovistestit käytössä? Ootteko löytäny helposti niillä oikean ajankohdan? Mä tässä tosiaan ensimmäistä kertaa niitä oon käyttäny ja yrittäny tulkita niitä viivoja oikein. Perjantaina olin sitä mieltä että se ois ollu positiivinen, kun molemmat viivat näytti samanlaisilta, mutta jatkoin kuitenkin testailua ja nyt sitten taas eilen se testiviiva oli vahvempi kuin se kontrolli. Eli olikohan toi perjantainen vaan näköharha ja pitäis uskoo tota eilistä tulosta? Vai jos kuitenkin se perjantain testi oli positiivinen, niin miten tää meidän ihmisten kroppa oikein toimii, voiko se näyttää positiivista myös oviksen jälkeen eli eilen...?
 

Yhteistyössä