Vuoden rajaa lähestyvät

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
Unelmoija78
ONNEA ONNEA ONNEA Eemi!!!Aivan meinasin tuolilta tipahtaa kun luin etta plussa sielta tuli!En oikein sinua tunne, mutta tiedan etta sinulla on ollut rankka 11kk joten tuli sitten aivan kyynel silmaan sinulle ja onnea miehellesi!Mahtaa hanella olla pitka paiva toissa. Nyt ei edes tieda mita kirjoitella kun on noin mahtavia uutisia. Toivotaan etta tuo eemin plussaus tarttuu myos meihin muihinkin ennemmin taikka myohemmin. Tuiskuli toivottavasti miehesi pian parantuu!Tuulostaa todella kivuliaalta, mutta ymmarran myos sinun tuskasi kun ois oikea aika ja sitten ei voikaan!
Jolly taalla suunnassa kans tuo raskaustesti todella polyyntyneena kummittelee mielessa, mutta josko nyt kuitenkin koittaisin viela odotella viikon verran. KP 29/31-33 joten aikaa odotella. Oireita ei viela kummempia. Hieman alavatsassa nipistelee joten eikohan se tati siella jo ala itsestansa ilmoitella. Lammot jai tana aamuna mittailematta, mutta en kylla menkkojakaan odottele ennen ensi viikkoa.
Voi kun tulikin hyva mieli tuosta EEmin plussasta!Oiken maukkaita pullahetkia ja voimia meille muille!!
 
Moon Fairy
Heippa kaikille,

Olen tuolta kevään yrittäjistä. Olen lukenut taustalta teidän juttuja ja mietinkö voisinko liittyä teihin... Kevään yrittäjien palsta tosiaankin kuihtui pystyyn. Yritystä takana 6 kk ja 7 yk alkamassa, en tiedä minne keskusteluun liittyisin, mutta tää vaikutti niin mukavalta kun täällä on jo tuttuja.

Tosiaan kp 4/27-30 menossa ja taas kerran piti pettyä kun täti saapui, vaikka oli niin lupaavat tissioireetkin. Tässä jo mietitty alkaako olla vikaa mun tai miehen geeneissä kun ei tärppää... Ahdistavaa.

Muille vähän taustatietoja: itse olen 22-v ja mies 29-v, kihloissa ollaan ja yhdessä oltu n. 11 kk. Asutaan vielä Savossa jonkin aikaa mun lähihoitajaopiskelujen vuoksi, ja sen jälkeen haaveena, mahd. pian muuttaa Lappiin miehen kotiseudulle. Tosiaan 2 vkoa enää koulua mulla jäljellä ja mies tuli tänne mun vuoksi Lapista asti, vaikkei oltu kauan tunnettu. :) Osanaan voisin arvella, että stressi vaikuttaa meidän lapsettomuusongelmaan, kun taloudellinen tilanne on +-0 ja pitäisi päästä pois täältä helvetistä. :D Who knows... Aika äkkiähän kaikki tullut, mutta mitäpä sitä venailemaan jos tuntuu oikealta. :) Ovistikkuja kahtena tai kolmena kuukautena testailin, ja oviksenkin onnistuin löytämään, mutta olen tikut jättänyt taakseni. Toivoen, että luonnollisella, tjot-meiningillä tärppäisi.

Paljon onnea eemille! Ja tsemppiä unelmoijalle, toivottavasti se täti ei tule kyläileen!
 
Unelmoija78
Tervetuloa joukkoon Moon Fairy!Kiva etta tulee uusia mukaan ja toivotaan etta ei kuivu jutut kesken paitsi jos tietenkin kaikki plussaamme niin sitten hyva!Minulla on kans nuo ovistikut ollu muutaman kierron kaytossa, mutta en tieda josko ensi kierrossa jattaisin pois. Muutama enaan jaljella joten ehka ne viela kaytan ja sitten saa olla. Olen aamu lampoja taman kuun mittaillut ja niilla sitten bongasin sen kun ovis oli ollut. Ihanaa kun on viikonloppu voi rentoutua. Miehen kanssa menossa autoja katselemaan joten on tekemista, toivon mukaan pitaa mielen poissa edes hetken naista vauva asioista.
Jolly mikas sinulla on siella tilanne? Entas Tuiskuli saittekos oviksen hyodynnettya? Missas vaiheessa sini on menossa? Mutta nyt taytyy menna oikein hyvaa viikonloppua kaikille!
 
Eemi
Onpas ollut hiljaista täällä viikonloppuna... No, varmaan ootte kaikki pohtineet hirveän tiiviisti, että ketä nyt sitten tänään äänestätte! ;) Mä onneksi äänestin ennakkoon, niin ei tarvi mennä tuonne myräkkään.

Ajattelin teitä hauskuuttaakseni kirjoitella tämmöisen listan. Sovellan Haaveissa vauva -ketjun Tiitin listaa (sori varkaus), ja kirjoittelen, mitä tuli tehtyä raskauden alkuun saamisen eteen. Taidan laittaa erikseen ne, mitkä meillä toimi. Eli tässä tulee:

- kierron tasaaminen lääkkeillä (terot ja clomit)
- greippimehun juominen ovikseen asti
- oviksen tikuttaminen sekä clomiekierroissa että ilman
- limojen tarkkailu
- seksiä joka päivä
- seksiä vain oviksen aikaan
- seksiä joka toinen päivä
- monivitamiinien ja kalkin syöminen (vitamiinit myös miehelle)
- miehen (satunnaisen) tupakoinnin ja alkoholinkäytön lopettaminen
- miehen ruokavalioon enemmän kasviksia
- kiertopäivien laskeminen
- kiertopäivien laskematta jättäminen
- miehen informoiminen kierron vaiheista
- miehen informoimatta jättäminen
- lapsettomuustutkimuksien selvittäminen

Plussakierrossa:
- kiertopäivien laskeminen
- seksiä joka toinen päivä ovikseen asti
- stressin vähentäminen (työtilanne sekä se, etten enää uskonut luomuplussaan)
- limojen tarkkailu ja oviksen bongaus kivuista
- vitamiinit kohdallaan

Eli aika paljon vähemmän asioita tuli tehtyä tässä kierrossa kuin aikaisemmissa. Ei vaan enää jaksanut panostaa. Mitäköhän tästä voidaan päätellä...? ;) No juuh. En vaan osaa häipyä täältä, älkää heittäkö mua pois vielä! Plussapuhuria tämän oikean puhurin rinnalle toivottelen (sekä Moon Fairyn lämpimästi tervetulleeksi)!
 
ex-jolly
Moip

Moon Fairykin löysi oikeaan osoitteeseen, hyvä! Ja Eemillä on poistumiskielto, että täällä saadaan jutun juurta aikaiseksi, ja meitä muita pitää tsempata! Nii!

Arvatkaa minkä hulluuskohtauksen sain perjantaina. Mulla oli varmaan pää sekaisin siitä Eemin plussasta, ja karautin hakemaan apteekin oman testin. Koko kotimatkan pirut istuivat olkapäillä, ja toinen kehotti testaamaan, ja toinen, että älä hullu tuhlaa sitä testiä, kun se sukulaisämmä jo rassaa sun poistoputkessa. No, pitihän se loppuviimein tehdä pois, vaikka tiesin, että se on nega. Oli vaan jotenkin pakko, että sain jotain muuta ajateltavaa?!?!?! Ja menkkapäiväänkin oli silloin vielä pari kolme päivää aikaa. Löin testin roskiin, ja jatkoin tyytyväisenä päivän hommia =) Outo otus.... Eikä edes vituttanu ollenkaan? Tissit on vieläkin vähän arat, mutta pääkipu onneksi häipyi. Seuraavaksi pitäisi keksiä "sotasuunnitelma" keskiviikon soittoaikaa ajatellen, mitä oikein aion hölistä lääkärille...

Mäkin äänestin ennakkoon, onneksi. Meillä on jo aika nätti ilma, sade lakkasi.
 
Unelmoija78
Heh lueskelin tuossa Jollyn tekstia ja juuri samat pirut taitaa istua myos minun olkapailla talla hetkella!Tati tulossa kylaan parin kolmen paivan paasta ja alkaa kolkutteleen alaselan ja alavatsan kautta etta tulossa ollaan. On myos se raskaus testi tuolla vessan laatikon peralla mutta viela en ole testia tehnyt...katsotaan kauanko jaksan odotella...no josko se tati sielta pyrahtais ennen kuin tuhlaan jalleen miljoonannen testi ja tulen takaisin jarkiini!Mutta hieno homma jolly etta ei kamala vitutus iskenyt paalle. Nainhan se valilla kay etta pakko se testi teha vaikka tietaa etta nega sielta tulee.
Juu eemi ei kylla taalta poistuta minnekaan ;) tarvitaan kuten jolly sanoi tsemppia!Varsinkin jos taalla on meita muutama joille tati tuppaa pian kylaan. Mutta oli kiva lukea noita sinun juttuja mita olet tehnyt ennen plussa kierrosta ja plussakierron aikaan. Mulla taitaa edelleen olla se pidempi lista menossa. Ehka pitasi vahentaa hieman niin tieda josko se auttaisi kun mikaan muu ei tunnu.
Mukavata sunnuntaita tytsyt!
 
Eemi
Ai niin, ja listasta jäi velä pois kaikki seksiasennot ja pyllyn ylhäällä pitämiset seksin jälkeen. :D Mutta tosiaan tärppikierrossa EI TEHTY MITÄÄN IHMEELLISTÄ enkä tosiaan nostellut jalkoja ylös hommien jälkeen. Että näin.

Jolly, onko se täti sieltä tullut??
 
Sini_
Jolly, Apteekin raskaustesti näyttää plussan aikaisintaan sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa, ei yhtään aikaisemmin, koska ei ole kovin herkkä testi. Joten, niinkauan on toivoa kunnes täti saapuu! :)

Toivottavasti ei ole saapunut.......

Itselle ei mitään uutta, aamulämpö tänään 36,7. Ei se siitä nouse ei, kohta varmaan rymisee alas.. menkkoja odottelen loppuviikosta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Sini
 
ex-jolly
Eemi, se taika oli varmaan taas siinä, että olit jotenkin luovuttanut? On se niin väärin, jos on tällanen paukapää, mä en niin vaan luovuta!!!

Ei ole vielä rehellisesti täti saapunu, mutta kyllä se sieltä tulee. Osaa kyllä nyt tulla ihan ihimisten lailla, eikä oo kovin puukottanu, vähän vaan veripieruja pukkaa...(hyi stana, anteeksi yksityiskohdat). Joo, kyllä mäkin lukasin siitä ohjeesta, että tehdä testi aikaisintaan silloin kun odottaa menkkoja alkavaksi, mutta ne pirut pakotti mut siihen että sain mielenrauhan. Voihan se olla että ne alkaaki vasta huomenna kunnolla kun sitten kierto olis se maksimi 26.

Onko sulla Eemi jo alkanut tämä uusi tilanne tuntumaan ihan todelliselta vai vieläkö tuntuu jotenkin kuvitellulta koko plussaus. Kerro nyt vähän mulle uteliaalle mitä miekkonen on tuumaillut, vai onko se ihan kipsissä ja hukassa =)

Mun ehdokas meni läpi, hyvä hyvä!
 
Eemi
Hei, ei mulla oikein ole tää vielä tajuntaan mennyt. Mulla näytti tänään se samainen Apteekin testi (siis se ei-herkkä) sellaisen selvän mutta haaleahkon viivan päiväpissasta. Jos kierto olis ollut sen 30 päivää niin kuin normaalisti, niin tänään olis pitänyt alkaa. Eli tosiaan kävin kauppareissulla vielä hakemassa uuden testin ja tein sen. :D On tää kauheeta.

Mies on vähän ollut ymmyrkäisenä... Mun on täytynyt sille selvitellä kaikkia raskaudenkulun perusteita. Tuntuu, että on hirveän vaikea ottaa se mukaan odotukseen, kun en haluais itse koko ajan jauhaa sitä raskautta (en halua olla se nainen), mutta kun se ei myöskään tajua kysyä mitään! Pitää varmaan pakottaa se mukaan neuvolaan sitten, että se saa jotain konkreettista ajateltavaa. Sitä sekin sentään ajatteli, että jos kesän alussa tulee hirveät helteet, niin mulla on varmaan sitten vähän tuskaista! Hehheh. Mutta vähän se ehkä on hukassa, ei oikein tiedä mitä tekis. Eiköhän se siitä sitten lähde kumminkin. :)

Pitääkin katsastaa, onko se mun ehdokas mennyt läpi!
 
Sini_
Munkin ehdokas meni läpi, hyvä hyvä! Olin vielä kahden vaiheilla, että kumpaa äänestän, mutta molemmat näyttävät meneet läpi, joten ei sitten jäänyt edes se harmittamaan! :)
 
ex-jolly
Huomenta, me täällä tädin kanssa hillutaan pillereissä!

Se on sitten kp1 ja kahdeksas yrityskierto alkaa =/ Tuntuu jo vähän toivottomalta tämä ähellys. Ei mikään kauhea masis onneksi ole iskeny, mutta jotenkin vaaka viivaa näyttää käyrät tällä hetkellä. Toivottavasti se lääkäri sais muhun huomenna taas uutta puhtia puhallettua. Eilen yritin jotain juttua viritellä ukon kanssa tästä tilanteesta, että ruetaanko siihen laparoskopiaan vai mitä oikein hölisen sille lääkärille, mutta sain kyllä taas ihan yksinäni pähkäillä. "Mikä se se oikein on, eikö niitä endoja muuten sieltä nää" ...joo, en onneksi pimahtanu.

No, eipä se näköjään vatkaus mitään auta. Huomista odotellessa, korvat höröllä yritän kuunnella ja tajuta mitä hän selittää ja onko uusia sotasuunnitelmia olemassa. Jos en tarvi lääkitystä niin taidan ehdottaa sitä lapaa joulu-tammikuulle. (sitä vain arvon, että mahtaako olla turha reissu, mutta takokaa mun päähän ettei se selviä muuta kuin sillä laparoskopialla!!!)

Mitenkäs muilla harmaa tirstai lähti käyntiin? Onko kellään mitään kivaa tiedossa, muilla kuin Eemillä =)
 
Eemi
Heippa Jolly, samaan aikaan linjoilla! Pahoittelut tädistä, mutta ihan loistavaa, että sulla on tuo lääkärin (soitto?)aika, että saat taas tietoa. Hienoa kyllä, kun on tuollainen huolehtiva lääkäri! Mä en oikein ole tuosta lapasta selvillä sikäli, että meneekö se sitten niin, että siinä ainakin se yksi kierto menee tavallaan yrityksestä hukkaan? Mutta hyöty varmaan olis kiistaton, mitä mä oon ymmärtänyt.

Mutta katsotaan, mitä se sanoo niistä sun veriarvoista. Ties vaikka niissä jotain näkyis ja saisit siihen vaivaan lääkityksen. Mikäli se määrää sulle clomit, niin niitä otetaan yleensä kp 3-7, joten niille tulis tähän kiertoon jo ehkä hiukan kiire. Mutta oikeasti, aivan loistavaa, että saat häneltä neuvoja ja saat kysellä, varmaan auttaa henkisesti aika lailla. Nimimerkillä Kokemusta on. ;)

Jepjep, en saanut eilen tehtyä lainkaan töitä. Yöunet on hävinneet kuin pieru saharaan. Hm... tänään olis pakko tsempata sitten.
 
Sini_
Ärsyttävää Jolly..

Eemi, tuollaista se sitten on, mitä pidemmälle raskaus menee, sen vaikeampaa on nukkuua.. ensin ei nukuta, kun kaikki maailman ajatukset pyörivät päässä ja sitten kun ei enää niitä vatvo, niin alkaa vessassa ramppaillu kaiken aikaa ja kun siitä on päässyt, niin maha on jo niin iso, että on jo vaikea löytää sopivaa asentoa.. :)

Itsellä takana kauhea aamu. Meillä oli likalla seurantakäynti Iho- ja allergiasairaalassa, hänellä kun on vaikka mitä allergioita ja astma. Neiti oli sitten sillä tuulella, että ei kiitos ja pisti kaikkeen niin vastaan kun vaan pystyi. Lääkärikin käski meidät välillä eteiseen rauhottumaan, kun neiti ei antanut hänen kuunnella edes keuhkoja. Voi jessus sentään... ja neiti tuolle päälle sattuu, niin mikään ei sitten auta. Ei saatu aikaiseksi kun kamala tuskahiki äidille.

Aamulämpö 36,8. Ei ainakaan vielä ole romahtanut ja päätä ei ole särkenyt yhtään. Yleensä mulla tulee 2 päivää ennen menkkoja migreeni. Hmmm.. mutta ei kyllä mitään oireitakaan ole, tissitkään ei ole yhtään edes arat!

Sini
 
ex-jolly
HAA, Sinillä on hyvät asetelmat! Se vaan taas hämää sua, tissikipu puuttuu ja luulet ettei mitään oo tapahtunut, vaikka on tärppi käynyt????

Huoh, otan osaa aamureissun johdosta, voin vaan kuvitella.... muistuu hyvin mieleen esim. korvakipureissut tk:hon...

Meillä kävi sunnuntaina 10kk ikäinen pojanvesseli, ja oli syötävään suloinen. Huomasin ajattelevani, etten muista mitään tuosta elämänvaiheesta ja miten tuota hoidetaan... vaikka sehän on jo oikeesti iso pojan huitake... Oletko Eemi (tai muut ensimmäistä haaveilevat) hoitaneet paljon pikkuvauvoja? Itse en pahemmin ennen omaa ollut uskaltanu, mutta hauskaa, kuinka sitä omaa pötkylää pyöritteli heti niin kuin ammattilainen. Otteet oli varmat ja onneksi se olin minä, jonka syliin neiti heti rauhoittu, jos ei muuten niin tötsä suussa =) Noh, kylläpä tässä nyt ajatus karkasi tästä työhommasta melkein synnytysosastolle.

Piristäkää mua, jos ei ole asiaa niin keksikää jotain... Monesko kp itse kelläkin? Millon Eemillä on laskettu aika?
 
Eemi
Mua vähän jännittää nimenomaan tuo Jollyn mainitsema seikka, eli että en oo hirveästi pikkuvauvoja hoidellut. Isompien kanssa tavallaan tulen juttuun paremmin... Ehkä se johtuukin just siitä, kun en ole ollut niiden vauvojen oma äiti. ;) No joo. Mutta eipä tuo vauvanhoito taida mitään rakettitiedettä olla, raskasta kyllä mutta palkitsevaa. Uskon jotenkin siihen, että luonto asian hoitaa.

Oviksen perusteella oon laskeskellut, että la menis tuonne 10.7. paikkeille. Korjailevat sitä sitten neuvolassa kumminkin, ei sen niin väliä ole. Tää on ihan hassua, kun oon tosi onnellinen tästä raskaudesta, mutta koko ajan ahdistaa ihan todella esim. nää työasiat... Kun äippärahan takia olis PAKKO saada nyt lisää töitä. Kaikilta tutuiltakin oon yrittänyt, muttei oikein mitään saldoa. :( Että saattaa olla hyvinkin, että joudun minimirahalle sitten ensi kesänä. Plah.

Niin, mitäs nyt muilla?? Siellä se Unelmoija ainakin jo kärvistelee testin kanssa, eikös? ;)
 
Unelmoija78
Heissan,
Osaanotot Jolly tadin tulosta!Paljon voimia ja positiivisuutta yrityskierto 8. Ei varmasti viela ole helppoa, mutta kyllahan se mieli siita ajan kanssa muuttuu kun ovulaatio alkaa lahestyyn ja toivottavasti huominen laakari auttaa ja antaa mahdollisimman paljon infoja ja apuja!Pidetaan peukut pystyssa.
Hyvalta vaikuttaa Sinin tilanne, kun ne lammot on viela korkealla ja toivotaan etta pysyvatkin ja pitavat tadin loitolla. Itse en olekaan muutamaan paivaan mittaillut. Mittarista tuntuu olevan puhti loppu joten ajattelin seuraavaan kiertoon ostaa sitten uuden.
Kiva Eemi kun taalla kayt meita edelleen tsemppaamassa!Varmasti sinulla talla hetkella pyorii paassa niin mielettomasti tosiaan ajatuksia etta ei ole ihme etta ei uni tule silmaan. Oletkos jo tuolla odottavien puolella kaynyt katselemassa?
Hieman omaa napaa. Tanaan menossa kp 33/31-33 elikka huomiselle odottelen tatin vierailua. Pillerit ja ratit jo varattu pippaloihin etta ainakin varautunut talla kertaa. Ei talla hetkella oikein oireita minnekaan suuntaan joten en tieda onko hyva vaiko paha. Mutta eikohan tassa pian lahde kanssa yritys kerta 8 liikkeelle.
 
Sini_
Olisihan se hienoa, jos plussa tulisi, mutta en vaan oikein jaksa uskoa siihen.. kun oikeasti ei ollut edes ns. mitään valmisteluja ja oviksen laskemisia jne. Sitä vaan käytiin asiaan sen kummempia miettimättä! Mullahan yk on nyt taas 1, mutta tätä pikkukakkosta alettiin yrittämään viime toukokuussa.

Ei pahalta vaikuta Unelmoijankaan tilanne... huih, varmaan jo jännittää? Jos huomenna ei tätiä näy, niin varmaan teet testin?

Mullahan polttaa kaapissa yksi herkkä testi. Ostin sen silloin km:n jälkeen, jotta pystyisin ennen uuden yrityksen aloittamista todella varmistamaan, että raskaushormoonia ei enää ole veressä. No siinä vaiheessa on todellakaan tiennyt, että vuoto kestää 8 viikkoa.. 5 viikon kohdalla otettiin tk:ssa verikoe ja silloin arvo oli muistaakseni n. 25. Siitä on aikaa n. 7 viikkoa, joten takuulla kaikki edelliset hormoonit ovat jo poistuneet. Tuon herkän testin voisin siis piruuttani tehdä jo vaikka huomenna... ehkä liian aikasta, jos torstaina.. :)
 
ex-jolly
Sullon eemi asenne kohillaan, ei se mitään rakettitiedettä tosiaan oo, tissiä, unta ja kakkivaippaa, siinähän ne tärkeimmät ainakin ens alkuun! Pitäiskö meidän nyt peukuttaa sulle joku hyväpalkkainen duuni, mehän ollaan kyllä tunnetusti niin hyviä peukuttaan, että se vois taas auttaa =?

Joo, unelmoijalla on kyllä oirekato, niin sehän tietää plussaa!?!?!?!??+++++++

Kotimatkalle ->
 
Sini_
Apteekistakin voi ostaa noita herkkiä testejä, mutta minä tilasin omani netistä, olisiko ollut joku mammaksi tms., en enää edes muista. Testeissähän vaan vaihtelee tuo herkkyys mihin määrään raskaushormonia ne reagoi. Yleensähän herkällä testillä testaamista ei suositella, koska varhaiset keskenmenot ovat niiiiiin yleisiä, siksi "normaalit" testit näyttävät tuloksen vasta sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa. On tavallaan turvallisempaa testata niillä. Herkissä testeissä tuo "virheellisen" tuloksen saaminen on vaarana eli raskaushormoonia on jo saattanut erittyä sen verran, että näkyy testissä, vaikka sitten oikeasti vuoto alkaakin, koska alkio ei ole kunnolla kiinnittynyt tms. Sitten sitä pudotaan korkealta ja tosi kovaa, jos noin käykin.. ei sitten niin yhtään kivaa ei.

Muuten olen aina luottanut Apteekin raskaustestiin. Uskon, että siitä ei vääriä tuloksia saa. Nytkin vaikka ihan millä tahansa muulla testillä plussan testaisin, niin eihän sitä todeksi uskoisi ennenkun on Apteekin testillä sen vielä varmistanut! :)
 
Nilla87
Voisinkos minäkin sitten liittyä vaikkapa tänne...sieltä keväisistä:)??

Yritystä takana 6kk..ja nytten kuukauteen ei oo ehtinyt miettiikkään oviksia ym lapsijuttui ku muuttopuuhissa mennyt koko kuukaus tai pakkailussa lauantaina sitten vihdoinkin muutetaan isompaa kotiin..jospa se haikara sinne sitten löytäisi paremmin;)
mitään poppakonstei ei oo tullut kyl kokeiltuu..greippimehua yritin mutta yök ku se vaan on niin pahaa:(
ja tässä vaiheessa kiertoa menen:
Tänään on 28. lokakuuta, ja on meneilläni kiertoni 20 päivä. Ovulaationi: 7 päivää sitten, 21. lokakuuta, ja 6 päivän kuluttua raskaustesti voi näyttää positiivista.:)



Onnee kaikille plussista...myöskin niille vanhoille "tutuille"eritoten;)Eeemi:)

 
ex-jolly
Moi Nilla! Mukaan mahtuu, hyvä että sinäkin löysit tänne kun kevään ketju on kuoppautunu ihan itestään. Joo, toivotaan että sillä oli väärä osoite tähän asti, ja asia korjaantuu huomaamatta.

Niin tuosta skopiasta vielä jälkijunassa, kyllähän siinä yks yrityskierto missataan jo senkin takia, että on mahassa reikiä... ja jos sieltä jotain saataisiin poistettua, niin kyllä se aina mahkuja parantais, ja varmaan omaa olotilaakin. Hyvä että vinkkasit noista kp 3-7, jos niitä ehdotetaan, niin voin pyytää kirjoittaan reseptin tuohon työpaikan viereiseen apteekkiin, josta sen pääsen heti hakemaan ja aloittaan aikataulussa.

Kauppareissulle pitäis viitsiä... ei auta, pakko mennä. Huomenna plussapartyt?
 

Yhteistyössä