Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Raitis-äidille ja Matti-isälle mahdottomasti onnea! :flower:

Mä kävin eilen ultrassa. Nyt oli niin ihana näky vastassa kun pikkuinen otuksemme siellä jo liikkui virkeästi. Hän oli kuulemma hyvin kehittynyt ja vastasi täysin viikkoja. niskaturvotusta oli 0,39 mikä kai hyvä lukema. pää-perä mitta oli nyt 4,1cm. On se jotenkin käsittämätöntä, että niin pienellä kaverilla on jo kaikki sormet ja muut valmiina. Nyt tuntuu siltä, että pahimman pelon keskenmenosta voi jättää. Laskettu aika olisi siis edelleen 15.5 2009.

Ulpu 11+1
 
Ulpu mukavat ultrakuulumiset sulla! muistan niin elävästi tuon ajan ja sen onnen tunteen kun näkee pikku "otuksensa". Nyt alat nauttia vaan pikkuisen odotuksesta :heart: Kyllä se pieni huoli säilyy koko raskausajan ja kuulemma sitten vasta alkaakin kun vaavi syntyy, mutta ne on niitä luonnollisia äidinvaistoja. Ja tottakai hyvässä muistissa olevat takapakit pitää aina takajaloillaan. Raskausaika menee tosi nopeasti ja pian huomaat, että olet jo synnytysvalmennuksissa jne.

Eri kuukausina miettii eri asioita. Tässä loppuvaiheessa miettii ja rukoilee, että onhan lapsi terve. Eihän lapsi vaan ole allerginen meidän koirille. Meillä koirat on perheenjäseniä ja olisi aivan järkyttävää jos niistä joutuisi luopumaan. Onneksi vaavi saa kuulemma hyvää siedätyshoitoa jo kohdussa ollessaan.

Täällä on supistellut tänään selvästi enemmän kuin yleensä, johtuu varmasti eilisestä kovasta käsittelystä. Mutta nämä on niin hentoja kuitenkin vielä joten ei tässä todellakaan olla vielä synnytykseen lähdössä.

Marica ja poju 36+5
 
Onnitelut Marin, Gerin, heidh:in, Miikkiksen ja Raitiksen perheille pienistä nyyteistä! Varmasti uskomattomat fiilikset on jokaisella näinä päivinä, kun pitkä pitkä pitkä odotus palkitaan!

Tsemppiä kaikille raskausvaivoista kärsiville ja onnittelut uusille plussanneille, jos en ole vielä ehtinyt onnitella!!
 
Sunnuntai aamua kaikille,

Ulpulle onnittelut pikkuisen näkemisestä.

Onko kukaan jo perehtynyt kesto vaippailuun? tuossa kävin omia vaippoja läpi ja ajattelin et kuinka monta niitä pitäis oikeasti olla??? toki vähällä määrälläkin pärjää mutta koneen pitäis pyöriä taukoomatta ja varmasti vajailla täytöillä.
Kirppikseltäkin olen niitä katteluu mutta en ole arvannu ostaa kun ei niistä tiedä kuin säilytetty ja onko ne pesty oikein jne... Ommella kun en osaa niin ostaa niitä sit pitää. Siskolta sain kyllä hyvän aloitus pakkauksen, josko niillä pääsis alkuun ja kun rutiinit alkaa muodostumaan niin katselee sit tartteeko lisää. Outoa ajatella jo tämmöisiä kun aikaa on vielä pari kuukautta laskettuun aikaan.

noh, kaikkea sitä tulee mietittyä. Just samalla tein inventariota vaatteiden kanssa. laittelin kaikki koon mukaan eri laatikoihin ja isoimmat vielä suosiolla kassiin. Ja niitä vaatteita on ilmestynyt ihan mahottomasti joka suunnalta tulee aina muutama kassi pieneksi jääneitä. isoimmat vaatteet joita mulle on jo tuotu on kokoa 95 joten nyt pitää toppuutella jo kavereita.

Hyvät sunnuntain jatkot

tiltalitti ja viuhti 31+5
 
Ulpulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista !:flower:Niskaturvotuslukemakin on ihan huippuhyvä!

marica, olen kanssa kovasti miettinyt, et kamalaa jos vaavi olis allerginen tuolle meidän kisulle ja joutuis siitä luopumaan, se on kuitenkin meidän "esikoinen" , ollut meidän "vauvankorvikkeena" kaikki viimevuodet. Mut monesti olen kuullut, et lapset, jotka kasvaa perheissä missä on eläimiä on terveempiä ja kärsii vähemmän allergioista...kai se on hyvä jos saa sitä "siedätyshoitoa" nyt jo kohdussa ja sit ihan pienestä alkaen.

tiltalitti, Mä ihailen kestovaippailijoita! Mut aiotaan käyttää kummiskin kertiksiä.
Mul ei ole kaveripiirissä ketään, joka ois kestoillut, ois ollut ehkä helpompi päätyä noihin kestoihin, jos ois joku malliesimerkki, jolta ois voinut kysellä ja saada vaippoja.
Sä olet hyvissä ajoin liikkeellä. Musta tuntuu, ettei aika millään riitä kaikkiin vauvantarvike hankintoihin...vaikka ajoissa aloitettiin hommailut, joka kuukausi aina jotain on ostettu, niin rahatkin on riittänyt. Sehän tulis hirmu kalliiksi, jos hommais kaikki vauvantarvikkeet ihan viimetipassa ja kertarysäyksellä. Onneks ollaan paljon saatukin, noita vaatteita varsinkin. Mäkin jätin isoimmat koot suosiolla laatikoihin odottamaan ja vein ullakolle. Kaverit tosiaan innostuu, kun saavat vanhoja vaatteita nurkista pois.

(.) Pääsin jo sanomaan, ettei pariin päivään ole supistellut. Mutta kyllä se taas...viime yö oli taas tuskaa, kun kaikki lantiot luut särki...jotain löystymistä taas, tuntuu et kohta sitä irtoaa kaikki liitoksistaan...auaau...Aamulla sit huomattiin, et massu taas selvästi pudonnut alemmas, että tässä ylempänä on enemmän tilaa.
Oma äippä tulee ensi viikonloppuna Suomesta tänne varta vasten auttelemaan. Pyörittää sitten tätä taloutta, niin me voidaan miehen kanssa keskittyä täysin määrin vaan vauvaan, ja olla stressaamatta pölyistä nurkissa ja mitä ruokaa pitäis laittaa...mamma kokkaa.

Kuunkulta ja poitsu 38+1
 
Onnittelut myös täältä Ulpulle hyvistä ultrakuulumisista. Kyllähän se pahin km:n uhka on varmaan jo taka-alalla.

Marica, meillä kans on ollut samanlaisia mietteitä koiruuden suhteen. Eihän sitä ikinä voisi antaa pois toiseen kotiin. Sehän on perheen jäsen siinä missä muutkin. Onko tosiaan niin, että vauva saa jo kohdussa ollessaan siedätyshoitoa eläimille, jos perheessä sellaisia on? Jos niin on, olisi tosiaan tosi hyvä.

Tiltalitti, täällä ei myöskään aiota kestovaippailla, joten määristä en osaa sanoa mitään. Kiitettävää todellakin, että ihmiset jaksaa hoitaa vaipparumban myös tällä tavalla.

Kuunkulta ja muut pidemmällä olevat, milloin teillä on alkanut olla epämukavaa nukkua ison vatsan kanssa? Mä olen nyt viikoilla rv 32+6 ja toistaiseksi olen saanut yöni nukuttua oikein hyvin - tosin vuorotellen oikealla ja vasemmalla kyljellä. Tuli vaan mieleen, että onko nukkumisvaikeudet myöhempien viikkojen riesa vai jo aikaisemminkin joillakin?

Kati & Pablo rv 32+6
 
Ulpu, olipa ihana lukea ultrakuulumisistasi. Niin monien vaikeuksien kautta vihdoinkin tässä pisteessä. Onnea :heart:

Tiltaltti ja muut kestoilijat. Myös musta on ihailtavaa ja myöskin houkuttelevaa niiden käyttö. Jos tulokkaita olisi yksi uskoisin ryhtyväni siihen puuhaan itsekin. Nyt uskon, että pyrin menemään siitä, mistä aita on matalin. Tosin olen päättänyt kokeilla kestoja ja jos yhdenkin keston päivässä käytän per vaavi, säästyy siinäkin edes jokunen vaippaostos.

Kuunkulta, kivaa, että saatte äitisi avuksi. Alussa varmaan kaikki apu on tarpeen, jotta saa rauhassa keskittyä vauvanhoitoon ja luoda niitä omia rutiineja. Onko Saksassa isyyslomaa mitenkä? Jännittäviä aikoja siellä, kuulostaa siltä, että synnytys voisi alkaa milloin vain. Tosi hyvin kuitenkin on poitsu pysynyt masussa, vaikka supistelut on vaivanneet jo pitkään.

Kati, olen tietysti huono vertailukohde, kun mahani on nyt kuten yleensä ehkä viikolla 42 tai jotain. Mulla nukkuminen on ollut masun kanssa erityisen hankalaa viimeiset 3 viikkoa. Lisämausteena on tullut lantion vihlonta, kun liian kauaa makaa samalla kyljellä. Viime yönäkin nukuin huimat 2 tuntia vatsan kiristymisen ja lantion kipujen vuoksi.

Mitenköhän Ulpiksella ja pojilla sujuu? Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva-arki kotona lähtenyt toimimaan. Jos vain jaksat/ehdit jossain vaiheessa kirjoitella kuulumisia niin täällä kovasti kaivataan :wave:

Kuten yllä jo valitinkin, on oleminen vatsan kanssa tuskaa. Huomenna on taas äippäpolin lääkäri ja katsotaan vauvojen kasvu. Supisteluja on tosi herkästi, mutten usko, että mitään tuolla alhaalla tapahtuu vielä pitkään aikaan. Toivon vaan, että lääkärit eivät halua päästää tätä ihan loppumetreille saakka - tuntuu, etten jaksa millään. Vatsa kasvaa joka viikko tosi paljon.

Miru 31+6
 
Onnea tuoreille äideille, Marille ja Raitikselle! Nauttikaa nyt täysin siemauksin alkumetreistä uuden perheenjäsenen kanssa. :heart: Ja Kuunkullalle tsemppiä näille loppuviikoille ellei jopa päiville!

Tiltalitti, meillä on myös aikomuksena kestoilla. Vähän olen kavereita ja tuttuja haastatellut, mutta yhtään en kyllä tiedä vielä minkälaisella aloitusmäärällä pitäisi lähteä liikkeelle. Ajattelin mielummin niin, että ekaks vähän vähemmän ja sit kun tietää, minkälaiset omilla lapsilla toimii parhaiten, niin hankkii niitä enemmän. Meillä muksuja on tulossa kaksi, joten kestoilu voi olla aika työlästä, mutta toisaalta pyykkiä tulee varmaan joka tapauksessa niin paljon, että koneen pitää pyöriä lakkaamatta. Vaihdellaan tästä vielä ajatuksia myöhemmin, joohan?

Kati, mua on myös nukkumisvaikeudet vähän vaivanneet. Syynä tosin se, että vauvat innostuu aina jumppaamaan ihan villinä yöllisen vessareissun jälkeen ja sitä sitten aina kestää... Omalla kohdalla pelastus on, että voi sitten nukkua päiväsaikaan. Uskon, että on kovat paikat, jos pitää päivisin vielä tsempata töissä.

Ulpu, ihania uutisia! :heart:

Auris, toivottavasti vuodot ovat jo loppuneet. Ymmärtääkseni ovat tavallisempia tuplaraskaudessa. Näin mulle oma lääkäri ainakin sanoi, kun mullakin oli vuotoepisodeja tuonne viikolle 13 asti. Ä-polilla mekin saatiin aina tosi tylyä kohtelua tuolloin. Pahoittelut, että joudut kokemaan samaa. Muutenkin on tuossa tilanteessa tarpeeksi huolta... Toivottavasti ja varmaankin teilläkin on kyse jostain harmittomasta. Istukat kaivautuu syvemmälle limakalvoon tai muuta sellaista. Tulethan päivittelemään kuulumisia, kun ehdit?

Miru, miten usein teillä on tässä vaiheessa noita kasvukontrolleja?

Kaikille mammoille oikein hyvää viikon alkua!! Näyttää syksy tulleen nyt ihan toden teolla. =)

- Nami 26+5
 
huomenta!

Kati, Mulla alkoi noi nukkumisvaikeudet mahan takia vasta myöhempään, nyt ihan näinä viimeisinä viikkoina. Masu on nyt vasta kasvanut isoksi ja kaikenlaista löystymistä tuolla lantiossa tapahtuu ja kipuilee ja supistelee. Kääntyminen kyljeltä kyljelle on työn ja tuskan takana. Ja yhdellä kyljellä ei voi pitkään nukkua, lantio alkaa kipuilemaan tai kun joku hermo painaa, niin tulee se kamala jalkasärky. Selkäkin on kovassa rasituksessa mahan painon takia. Onnistuin viime yönä kylkeä kääntäessa niksauttamaan jonkun selkänikaman, vielä tosi alhaalta...kamala pauke kuului. En uskaltanut enää liikahtaa, kun pelkäsin, et nyt halvautin itteni:LOL:

Miruliini, Täällä ei ole sitä isyyslomaa. Sen vanhempainvapaan vuoden vois kyllä jakaa jotenkin puokkiin. Mut koska mä olen kummiskin kotona, niin ei sitten tehdä niin. Elikkä mies joutuu ottaa pari viikkoa tavallista lomaa töistä, että saadaan yhdessä tutustua vauvaan ja nauttia ensihetkistä. Oon kiitollinen äipälle, et tulee tänne avuksi.
Miten sulla meni se äitiyspolin lääkärikäynti?

Minäkin kaipailen Ulpiksen ja poikien kuulumisia! Tulethan kertoilemaan :wave:
Ja Raitapaitaisen ja tytön kotiutumista odotellen...

(.) Mies kielsi, että vauva ei sais syntyä tällä viikolla. Hän on nyt yksin firmassa, kun työkaveri lähti viikon lomalle Tunisiaan. Sanoin, et takuulla syntyy "kiellettynä" aikana :LOL: Eiks vauvat synny aina mahdollisimman epäsopivaan aikaan. Vauvoillahan on omat kalenterinsa.

Kuunkulta ja poitsu 38+2
 
hello,

Kuunkullalla alkaa näköjään tuo synnytys olemaan jo käsillä, jännää.

Täällä kans isomahainen rantavalas tuskailee nukkumis asentojen kanssa, on koitettu tyynyjen kanssa ja ilman, mikään ei ole hyvä. Kyljellään on hyvä olla hetken ja sit kans alkaa lonkat huutamaan armoa. Mulla kans maha jo niin iso kun olisin loppu raskaudessa menossa mutta pari kuukautta vielä pitää masua kasvattaa joten mihinköhän mittoihin yllänkään. Ymmärrän täysin kaksosia odottavia ison masun kanssa tuskailua, mulla sentään vaan yksi tulossa.

En mäkään varmaan kahden kanssa alkais kestoilemaan, ainakaan ihan ainoastaan. Kyllä silloin on varmasti helpompaa kertikset. Ja niitä kyl ajattelin itsekkin ottaa rinnalle kun jonnekkin pidemmälle lähdetään. Mulla on nyt sitä small kokoa joka on n. 3-8kg nappisysteemi taskuvaippaa, 7kpl ja niihin imuja 16 joten niillä lähdetään ja katotaan mitenkä pärjätään.

Jassoo jos menis taas silittelemään pyykkejä, tai oikeestaan verhot kun tuli nekin hätäpäissään vaihdettua huushollatessa. Nyt odotellaan vaan sitä vaatekaappia ja sit saa jo toisenkin makkarin järjestykseen ja turhat rojut piiloon.

tiltalitti ja viuhti 31+6
 
Heippa mammakaverit!

Nami, kiva kuulla taas sustakin. Aamulla viimeksi toivoin, ettet ole joutunut osastolle makoilemaan, kun ei muutamaan päivään ole kuulunut. Mulla kanssa on ihme yövirkkuja täällä vatsassa. Tyttö jo sanoi, että ehkä ne on hamstereita - nukkuu päivät ja valvoo yöt :LOL: Mua kauhistuttaa, mitä se meno on kun ovat syntyneet - voi olla, että tuo vuorokausirytmi menee meidän perheessä ihan uusiksi.. Toki on myös päiviä, jolloin ei paljoa paikallaan olla :whistle: Niin ja meillä on tällä hetkellä kontrolleja kahden viikon välein, aiemmilla viikoilla taisi olle kolmen ja toki neljänkin siellä puolivälin tienoilla.

Kuunkulta, toivotaan, että poitsu kuitenkin uskoi isäänsä ja pysyy vielä tämän viikon masussa. Meillä ainakin isää totellaan jo nyt ihan eri tavalla. Valtavan mekastuksen olevan pahimmillaan yleensä isin käsi rauhoittaa vaavit. Isä itse on kyllä sitä mieltä, että ne jähmettyvät kauhusta joka kerta kun hänen käsi tulee masulle - äidin kanssa kun on jo niin tavanomaista riehua.. lupailee hyvää tulevaan arkeemme :D
Myös tiltaltille vinkkinä lantiokipujen kanssa mitä tänään kuulin (en siis ole vielä kokeillut). Täytetään tuollainen lasten uimarengas ihan pikkuisen niin että jää löysäksi lötköksi. Laitetaan tyynyliinan sisään ja lantion alle niin, että lantio uppoaa sinne tyhjiöön eikä painaudu patjaa vasten. Toinen vinkki oli teddykarvan pala lantion alla. Voisi ainakin kokeilla, ehkä tuo uimarengas kuulosti juuri siltä, minkä itse tarvitsen. Se pitää vaan jättää tarpeeksi löysäksi.

Meillä oli oikein mukava ä-polikäynti tänään. Ensin maattiin sydänkäyrillä ja isi joutui hommiin toden teolla. Vauvat karkailivat antureiden alta minkä kerkesivät ja isukki kärsivällisesti ne aina takaisin löysi paikoilleen. 20 minuuttia siinä taidettiin pötkötellä ja kummastakin saatiin kunnon käyrät aikaiseksi. Lääkärissä kaikki oli hyvin. Kohdunsuu oli nyt pehmennyt, mutta kiinni ja kanvaa 2cm vielä jäljellä - ei siis huolta. Perätilassa edelleen kumpikin ja nyt jopa lääkäri suostui arvioimaan, etteivät enää käänny. Painoa molemmilla jo 2 kiloa!! Vain muutaman gramman erolla, eli tosi tasaista kasvua pitävät. Kahdessa viikossa tullut kummallekin siis puoli kiloa, ettei ihme, kun mun olo on yhtäkkiä niin muuttunut ja vatsa kasvanut. Kahden viikon päähän varattiin tupla-aika, kun sanoin, että haluaisin keskustella sektiosta ihan kunnolla jossain vaiheessa. Lääkäri suhtautui heti todella ymmärtävästi ja tarttui mun huoliin ja kysymyksiin. Oikein mukava maanantai siis täällä =)

Voikaahan hyvin!

t. Miru, Papu&Nuppu 32 tasan
 
Miru, sulla oli sitten oikein antoisa ja mukava lääkärikäynti. Sektio on siis jo lähes varma asia? Onko sulle vielä sovittu aikaa siihen vai kuinkas proseduuri menee? Varmaan h-hetki on kuitenkin reilusti ennen rv40, olettaisin?

Kuunkullalle kans tsemppiä viimeisiin viikkoihin/päiviin. Niin kai ne lapset tekee, että juuri kun vähiten odottaa jotakin, niin justiinsa tapahtuu se kaikkein merkittävin asia. Toivottavasti sun tapauksessa ei niin kuitenkaan... ;)
 
Kati, aikaa ei ole vielä sovittu, sillä PERIAATTEESSA ei ole vielä varmaa ja varmaan tilannetta arvioidaan lopullisesti vasta viikolla 36. Lääkärin mukaan sektio voisi ajoittua jonnekin viikolle 38-39, mutta en tiedä minkälaisia jättiläisiä kuvittelevat mun jaksavan kantaa sisälläni sinne asti.. No, kahden viikon päästä voin olla paljon viisaampi, ainakin silloin käydään läpi tuo prosessi, kuinka sektio menee prosessina. Alatiesynnytyksestä tietoa tuntuu olevan jo hyvinkin kasassa, mutta sektio on kovin hämärän peitossa, vaikken suoranaisesti sitä pelkääkään.

Onpa talviaikaan siirtyminen väsyttävää...Pimeä alkaa hiipiä jo neljän aikaan ja nyt tuntuu, että olisi ilta jo ihan lopuillaan..Onneksi tänään tulee täydelliset naiset - kuna vaan pysyisi hereillä sinne saakka!
 
Miruliini nauratti toi teidän polilla käynti ja lapsosten riehaantuminen antureista :D Meillä on ihan sama juttu, ei tykkää poitsu niistä yhtään! Mä mietin sitä, että mitenhän se hurjistuu niistä antureista synnytyksessä kun silloin se joutuu sietämään niitä kauemmin.

Sain tutultani tänään pari hyvää neuvoa taas. Synnärikassiin kannattaa ottaa mielummin vähän reiluja vaatteita vauvalle kuin liian pieniä. Vaipat vie tilaa kuitenkin pöksyissä ja ei ne painoarviot aina tosiaankaan pidä paikkansa. Ne on vaan arvioita. Voi heittää helposti kilollakin. toinen juttu oli, että siinä vaiheessa jos lapsivettä alkaa tihkua laitokselle lähdettäessä niin kannattaisi laittaa suojaksi ihan kunnon vauvan vaippa tai parikin. Sieltä voi kuitenkin hetken päästä hulahtaa aikamoinen satsi lapsivettä ja ei ole kiva jos istut vaikka taksissa tai omassa autossa..mikään pikku side ei siinä vaiheessa auta yhtään mitään.

Mä heräsin viime yönä siihen kun mun vatsan oikea puoli oli ihan pirun kipeä. No se meni sitten ohi, mutta ajattelin, että nää alkaa olla varmaan näitä loppuajan kolotuksia. Ja kyljet on olleet myös vähän kipeät, mutta nää on varmasti vasta alkusoittoa..

Mä en osaa vielä pedata vauvan petiä valmiiksi kun tuntuu jotenkin epätodelliselta, että meillä on täällä pian vauva tuhisemassa. Lähtöhän voi periaatteessa tulla koska vaan lähiviikkoina. Ja viikot menee mielestäni nyt ihan hurjaa vauhtia.

Marica ja poju 37+1
 
Huomenta naiset,

Miru, kuulosti pätevältä tuo uimarengas, taidan lähteä tänään metsästämään sellaista joa kokeiluun. Aamulla ei enään saanu nukuttua neljän jälkeen kun tuo lonkka särki joka asennossa. Ja ylös nouseminen olikin sitten mutkan takana, enään kun ei voi kierähtää mahalleen ennen kun nousee ylös.
Marica, tuota vaippa itselle juttua en ollu kuullut mutta variaatioita siitä kyllä, esim jätesäkki penkille ja pari pyyhettä päälle, tai paras oli tää kun kaverin äiti on töissä vanhusten talossa ja toi sieltä sitten isojen ihmisten vaippoja petiin laitettavaksi juuri vesien menoa ajattellen ettei sänky kastu.
Koita vaan pedata pienelle peti valmiiksi niin on sitä sitten ihana itsekkin ihailla iltasella. Kyllä se pienokainen todellakin on teille tulossa ja viikoisa päätellen aika piankin :D

Meillä kans viuhti rauhottuu isän käden alla ja sitä pitää välillä käyttää hyväksi illalla kun pojulla alkaa jumppa hetki kun nukkumaan pitäis mennä. Voin vaan kuvitella jos niitä olisi kaksi mekastamassa siellä niin auh... Kyllä oikeasti nostan hattua teille kaksosten odottajille, tupla paino mahassa, tupla kivut potkuista ja muista venymisistä, mutta tupla ilo lopussa. :heart: :heart:

Onko täällä kukaan synnytystä lähestyvistä käyttänyt sitä synnytys öljyä jota hierotaan välilihaan repeämisten välttämiseksi?? Itse olen kuuullut siitä niin paljon hyvää että kävin ostamassa veledan öljyä ja rintä öljyä joka kiihdyttää maidon tuotantoa tarvittaessa.

Niin ja sektiolla synnyttäneet, käyttäkää ihmeessä aloe vera geeliä leikkaus haavaan!!! Paranee syvemmältä nopeammin ja samalla häivyttää sitä arven jälkeäkin todella hyvin.
Itse sitä miehen käden leikkaushaavaan käskin laittaa säännöllisesti niin haavas parani nopeasti, siististi ja se jälkikin jäi vaaleammaksi, myös kudoksiin ei ollut tullut niin paljoa kiinnikkeitä kuin ilman sitä voidetta. Sori pikku mainos mutta se vaan on niin loistava tuote, käy myös nänneihin kun kipeytyvät imetyksestä.

Tiltalitti ja viuhti 32 tasan
 
Tiltalitti - mulle sisko toi juuri tuota synnytykseen valmistautumisöljyä. Mietin vähän, että onkohan se ihan turvallista, kun jotain yrttejä siinä varmaan on. Mutta eiköhän nuo Weledan tuotteet ole sen verran tunnettuja, että olis tullut ilmi, jos siinä on jotain ongelmaa. Taidan siis kokeilla.

Ikäviä nuo löystymiskivut ja muut ongelmat, mitä monella on. Onneksi kokeneilta löytyy erilaisia kikkakolmosia, kuten tuo uimarengas. :) Ja ehkä tieto siitä, että tämä on vain väliaikaista, myös helpottaa.

Jaa, Miru, että hamstereita teille onkin tulossa...? Jotain eksoottista lajiketta taitaa olla, kun saa mahan noin isoksi pullistumaan. :LOL: Onnea muuten hienoista ultrauutisista. Huiman kokoisia vauveleita jo tässä vaiheessa. Kyllähän niiden jossain vaiheessa pitäisi sitten vähän hidastaa kasvua yksösiin verrattuna. Muuten saatat vielä rikkoa jonkinmoisen ennätyksen. ;) Toivottavastii sektio ei óle hirmuisen pelottava ajatus. Tavallaan hyvä, että tilanne selviää näin aikaisin, niin saat rauhassa totutella ajatukseen. Ja ihana myös, että lääkäri tulee noin vastaan tässä.

(.) (Olen vihdoin siirtynyt tuohon pulleamaan versioon navasta...) Kuusi viikkoa makoilua tulossa kohta täyteen. Alan jo tottua tähän ja mieli on ollut aika hyvä. Huomenna mennään taas kontrolliin, mikä kyllä jännittää aikalailla. Eilen soitteli sisätautilääkäri - ilmeisesti Hb ei sittenkään ole noussut, vaikka neuvolassa välillä näyttää siltä. Ne sormenpäänäytteet ei vissiin ole kaikista tarkimpia mittareita. Hemppa on siis edelleen siellä sadan pinnassa, eikä ole reagoinut mitenkään rautalääkityksiin. Nyt sanoivat, että tutkitaan vähän tarkemmin, mistä on kyse, kun punasoluarvoissakin on ollut jotain häikkää. No, en ole tuosta vielä huolissani - hyvä, että tutkitaan kunnolla.

Laitan vielä tähän pari kuvaa möhiksestäni, kun sellaiset tuli näpättyä. Ei ihan mammutti vielä, mutta kolme kuukautta kasvattelua vielä edessä (toivottavasti).




Syysiltaa kaikille! :wave:
- Nami 27+0
 
iltaa tyttelit,

Aloe vera geeliä saa luontaistuote liikkeestä tai jos tunnette jonkun hoitajan joka myy for ever livig produksien aloe vera tuotteita niin sieltä.

Juu ja weledan tuotteet on tarkoin tutkittuja ja turvallisia käyttää.

Ompas söpö maha namilla, kuinka ihmeessä et ole onnistunut ylimääräisiä kiloja saamaan mihinkään muualle kuin masuun. Herttinen sentään, mä levisin jo ennen raskautta(hoidot) ja nyt läskit lotisee edelleen tuossa mahan päällä ja muualla...
:snotty:

Tuli hommattua uimarengas ja se on valmiina kokeiluun. Kävely on yhtä kipua, mukelo painaa vasemmalle etupuolelle ja persus leviää oikealta puolelta, mun kävely tyyli on näkemisen arvoinen kaakerrus linkkaus puhina ja kiroilu sessio. Mieli tekis mennä kovaa niinkun ennenkin mutta ei pääse, nyt ei tule mieleenkään lähteä mihinkään metsään tarpomaan, mättäälle jäisin moisesssa maastossa kun ei tasaisellakaan pääse etteenpäin.

Mutta nautinnollista iltaa kaikille.

tiltalitti ja viuhti 32
 
Hyviä uutisia lääkärikeikalta (rv27+0)! =) Kohdunsuun tilanne tosi hyvä: kiinni ja pituutta 3,9cm. Lääkärin mukaan mitta vaihtelee paljon ihan jo päivän mittaan, mutta kaikki yli 2,5 on tosi hyvä. =) Poitsut kasvaa tasatahtia ja hurjaa vauhtia, minkä mahanympäryksestäkin on kyllä huomannut. Nyt painoarviot molemmilla 1100g (jee!). Aatu oli kiepahtanut perätilaan ja onkin potkiskellut tuonne alapäähän siihen malliin viikon verran, että ei tullut yllätyksenä. Beetu on poikittain ylhäällä. Kuulemma vielä paljon tilaa kääntyillä. Rauhallista oleilua (eli makoilua) pitää jatkaa, että supistukset pysyy edelleen pienemmällä vaihteella, mutta kaikin puolin jäi hyvä mieli tuosta käynnistä.

Mitäs muille kuuluu? Tiltsu, miten uimarengas toimi yöllä?
 
Onnea Nami ihanista lääkärikuulumisista!! Kyllä on niin helpottavaa päästä viikko kerrallaan eteenpäin ja nyt vielä tilanne kohdunsuulla on noin hyvä, ettei pitäisi olla hätiä lähimainkaan! Ja pojathan on jo hyvän kokoisiakin ja tulevat siitä kuule vaan kasvamaan vauhdilla =)

Onko sun supistelut olleet muuten kipeitä "oikeita" supisteluja vaiko kivuttomia kiristyksiä? Mulla on noita kiristelyitä useimmiten iltaisin ihan sarjassa usean tunnin ajan, vaikkapa vaan sohvalla makaisin. Lääkäreiden mielestä ihan normaalia, kun kaksi siellä jyllää. Eikä onneksi toistaiseksi ole mitää saaneet liian aikaisin aikaan.

Täällä on ollut oikea sukkatehdas. Yhdet vaaleanpunaiset mini-ihmisen villasukat tehty ja tumput aloitettu. Ostin ihanaa myssylankaa myös eli tekeminen ei ihan äkkiä lopu :p Vaavit villiintyvät kun sukkapuikot kilisevät masun päällä - kovasti ainakin ihan ylämasussa pötköttelevä Nuppu haluaisi osallistua ja nyrkkiä tulee mahan läpi jatkuvasti. Äidin tyttö :heart:

Uimarengasta olen nyt metsästänyt monesta paikasta, mutta yllättäen kaikenlaiset joulutilpehöörit on vallanneet tilaa kauppojen hyllyistä niin, ettei kesätavaraa tahdo löytyä. Miten tiltaltilla tosiaan yö renkaan päällä sujui.. vai oliko niin auvoisaa, että unet jatkuu edelleen :LOL:
 
Iltaa!

Namille onnittelut hyvistä lääkärikuulumisista :flower: hyvät mitat kohdunsuulla ja pojat jo hyvän kokoisia :heart:Nyt voi jo huokaista helpotuksesta, kun on 28 viikon tavoite saavutettu. Söpö tuplamassu :heart: :heart: Mut miten sä olet onnistunut pysymään noin hoikassa kunnossa, wau!

Mä en voi muuta kuin ihmetellä, miten te tuplien odottajat jaksatte tuplamasujen kanssa?!
*hatunnosto* Huh! Kun tää on jo yhden masun kanssa hankalaa, ja mulla ei kuiteskaan edes mikään jättimasu ole (täytyy laittaa todistusaineistoa), et tää ei todellakaan ole mikään iso masu, mut silti olo on kuin valaalla ja kaikki kolotukset vaivaa...
uimarengasta voiskin kokeilla...mites tiltalitin testaus onnistui?

Mä oon käyttänyt tota weledan öljyä. Suosittelen! En tykkää tuosta välilihan hieromisesta...inhaa hommaa, mut sen pitäskin kuulemma tuntua inhottavalta, et tehoo. Mun kätilö neuvoi, et jos ei ollenkaan tykkää hieroa, ni voi ottaa öljykylpyjä alapäähän. Toi öljy jo sinänsä pehmittää paikkoja ja se on miellyttävän tuoksuistakin.
Sit toinen hyvä synnytysvalmennus vinkki on viikolta 36 lähtien juoda päivittäin kuppi vadelmanlehtiteetä.
Vadelmanlehtitee pehmentää ja löysää paikkoja ja vahvistaa kohdun lihaksistoa.
Mun mielestä toi tee on vielä hyvän makuistakin.

Tänään olin (toivottavasti) viimeistä kertaa gynellä.
Vauvan pää on jo tosi alhaalla lantiossa...en tiedä tarkoittaako samaa kuin et se on kiinnittynyt? Kohdunkaulaa ei ole paljon mitään enää jäljellä...sisältä auki...käytännössä kohdun ulkosuu ainut joka pitää kiinni. Nyt pitäis kuulemma kävellä ja liikkua enemmän, et se aukee. Oon muuten huomannu, et toi lantion pyörittäminen helpottaa vähäsen noihin lantiokipuihin...eli lattareita pitäis tanssia :LOL:

Kuunkulta ja poitsu 38+4
 
Huomenta ihanaiset,

Uimarengas kokeilu ei ollut mulle suotuisa :( . Sain kipeäksi kylkeni ja kääntyminen moisen laitoksen kanssa oli aika suoritus eli piti noustaa koko persus ylös pedistä ja äheltää itsensä toiselle kyljelle. Uimarengas odottaa nyt ensi kesää komeron laatikossa.

Ihana kuulla että sahramilla oli hyvät ulrta kuulumiset ja kohdun suu turvallisesti kiinni.'
Kuunkullalla lähtö vaan lähenee, ihanaa, taas saadaan seuraava synnyttäjä lalitokselle.

Jokohan raitis alkaa kotiutumaan sairaalasta ja malttaa tänne tehdä reportaasia kuinka elo pikku tytön kanssa on alkanut sujumaan.

Meillä jätkä vielä pää alaspäin kun potkut osuu vieläkin oikealle kyljelle ja nyrkit nivusiin, luulen että se on jo asettunut aloilleen kun on ollut noin kauan samasa asennossa.
Kävely edelleen inhaa vängerrystä mutta eteenpäin mennään vielä.

Tiltalitti ja viuhti 32+2
 
Hei mammat!

Kuunkullalla alkaa olla hyvällä mallilla asiat. Samoin Sahranamin tilanne, kiva ettet joudu enää olla täyslevossa, vaan pääset vähän puuhastelemaankin. Ota nyt kuitenkin rauhallisesti, ettei supistelut käynnisty uudelleen.

Aloin juuri käyttämään Weledan öljyä raskausarpien ehkäisyyn. Saa nähdä auttaako. Täytynee ehkä kokeilla tuota toistakin, jos näyttää siltä että alatiesynnytykseen päädytään.

Täällä kanssa kolotukset alkavat vaivata. Tukivyö on otettu nyt aktiivikäyttöön, kun selkä reistailee. Samoin kuin kuunkulta, niin luulin halvauttaneeni itseni, kun se jotenkin meni sijoiltaan. Toivottavasti tästä vielä vetreydyn, muuten voi olla loppuaika aika tukalaa. Nukkumisasennot on kyllä haastavia. Nukun kyljellään ja jalkojen välissä tyynyä. Kääntyminen onkin sitten hankalaa, kun tyynyt ja peitot ja yöpaidat on kaikki ihan killissä ja kipeellä selällä yhtä tuskaa. Valivaliviikko täällä siis menossa.

Mites te tuplaodottajat, minkälaisen imetystyynyn olette ajatelleet hankkia? Pitääkö sen olla erityisesti tuplavauvoille, vai käykö ihan tavallinen imetystyyny? Sellaista myös mietin, että mitä otatte talvivauvoille sairaalaan mukaan kotiinpaluuta ajatellen? Eli minkä verran vaatetta ja peittoa pitää olla varattuna, etteivät jäädy kotimatkalla?

Enni ja kullanmurut 29+4.
 
huomenta,

Mulla oli ajatuksena ottaa vauvalle vaatteeksi sairaalaan kotimatkalle: pitkähihainen body, sukkahousut/housut, pehmeä fleese kokopuku ja toppapuku, ohut silkkimyssy, paksu karvalakki tumput ja paksut sukat. Isäntä saa ajella autonsa lämpimäksi joten ei joudu pienokainen kylmään autoon. ja onhan autossa sitten fleese peitto vielä jos oikein pakastaa kotiin lähtiessä. onneksi ei ole tayssissä pitkä matka autolle synnäriltä lähtiessä.

Ompas inha ilma taas ulkona, jäätävää vettä ja kylmä tuuli vinkuu korvissa. Ei sentään lunta vielä sada, mieluummin kyllä jo katselis lumisadetta.

Tämä on outo ilmiö itsessäni, en yleensä' ole ollut mikään joulu ihminen, laitan vähän joulua mutta vasta aaton aattona muutaman joulupukin näytille laitan. Niin nyt odottaa joulua jo ihan eri lailla, joulukoristeita on tullu osteltua, jopa kuusen koristeita olen ostanut ja ajattelin hankkia joulukuusen täksi jouluksi. ajattelin tehdä pakkaseen laatikot valmiiksi ja kinkunkin hankkia. Ja just täksi jouluksi kun en edes tiedä makaanko joulun laitoksella, laskettu aikahan on 23.12. kaikkea tää äitiys sitten meissä aiheuttaa. Eilen piti itselle käydä ostamassa vähän isompaa talvivaatetta niin enhän mä itselleni, vaan miehelle ja viuhtille kaikkea ostin. Siis olen vieläkin vaatteita vailla
:LOL:

aurinkoa sateen keskelle kaikille masun kasvattajille,

Tiltalitti ja viuhti 32+3
 

Yhteistyössä