Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

paljon onnea Mari ja poika :flower: :flower: :heart:

Komean kokoinen vesseli sieltä tulikin, pitkä kuin mikä :heart:

Itsellä vielä niin pitkä aika, ei malttais millään odottaa enään.

Ulpulle onnittelut neuvolakäynnistä, kyllä se hyvältä näyttää että loppuun asti jaksaa tämä kaveri mukana :flower:

 
Paljon onnea Marille pojasta!!! :flower:
Hyvän kokoinen poika ja pitkä :heart:

Jokohan Raitiksellakin käärö tuhisemassa? :heart:

Auringonkukka, :hug: Ei ole kiva kun vuodot pelästyttää ja kurjaa tuo henkilökunnan suhtautuminen. Kyllä munkin mielestä 12 on jo iso etappi.

Miruliini, Oon kanssa pelästyny pariin kertaan kun on lorahtanu housuihin,et tuliko lapsivettä, mut se on ollu vaan niin vetistä valkkarii tai sit on pissat lorahtanu ku pikkuinen on rakkoon potkassu. Täytyy myöntää, et olin niin huolestunu, et hommasin sellassii ph-testitikkuja, jotka värjäytyy jos kyseessä olis lapsivettä.

Ulpulle onnittelut sydänäänien kuulemisesta :flower:

marica, Munkin mies teki jo "tilauksen" kahden viikon päähän :D Sanoi et: "Mä en enää jaksa" :LOL: Siinä oli todistetta kerrakseen, et kyllä nuo miehetkin on raskaana.
 
Hei!!

Pikaisesti koneella, vähän puolisalaa kun pitäis levätä. :whistle:

Eli siis sisään ottivat ja kotiin eivät enää päästä. Leikkausta aikaistettiin ja se on nyt torstaina. JEEEE!!! =) Olo on edelleen hyvä, siis mulla.. Kätilöillä ei niinkään kun ne mittaa mun paineita 171/112... :saint:

Palataan taas asiaan! :wave:
 
Huomenta!

Raitis, onnea matkaan!! Olet varmasti hyvissä käsissä ja itsekin osaat suhtautua niin rauhallisesti, että kaikki menee loistavasti. Lähdemme syyslomareissulle anoppilaan ja palaamme huomisiltana.. Silloin sulla on jo nyytti kainalossa :heart:

Keskiviikkoa kaikille :wave:
 
Huomenta,

Raitikselle onnea jo etukäteen torstain johdosta. Varmaan jänskä tietää tarkkaan se päivä ja hetki jolloin pikkuinen syntyy. Jännitys tiivistyy ja saat kohta tavata oman pikku tyttösi. :heart: :heart:

Mulla kans vähän lorahtelee mutta se ilmenee yleesä aamuisin, onneksi kuitenkin ollut vähäistä.
Joko finttu tuntee pienen liikkeet? mulla alkoi jo noilla viikoilla olemaan selkeät kutitukset masussa. Se vasta ihanaa onkin kun niitä liikeitä alkaa tuntemaan, on kuin joku kutittais mahan sisäpuolelta.

Jees, ja jos jatkais verhojen vaihtoa ja menis hierojalle, siinä tämän päivän työ lista vielä näin aamusta. Pitäis hakea kyl kangasalalta vaatekaappi mut kattoo jaksaako.

Tiltalitti ja viuhti 31+1
 
Mari - Onnea hirmuisesti!!! :heart: Varmaan ihan nuuhkiä pientä nyyttiä.
Raittis - Hirmuisesti voimia huomiselle ja onnea!
Ulpu - mitäs se blondaus olikaan eli olethan sinä raskaana, eikö vaan :D .
Auris - Tsemppiä kovasti mustikoille! Sulle tuleekin sitten vipinää ainakin sen toisen kanssa :D .
Maija - Me kyllä kanssa aiotaan käydä yksityisellä lääkärissä, joskin varmaan tiettyjä testejä ja muita juttuja tehdään ihan sairaalassa, jossa hän on töissä. Oli muuten kiva lääkäri kun ihan ensiksi mentiin, kirjoitti muuten kuitin kun maksettiin. Silloin päätin, että tästä tulee mun lääkäri. Sairaalassa sanoivat toiset mammat, että on muuten paras. Mä ajattelin kokeilla tota sun hedelmien jäädyttämistä. Loistava idea! Pitää vain raahautua kauppaan. Toivottavasti sun kahakiristelyt helpottaa.
Miru - viikon päästä torstaina mennään klinikalle ultraan. Ma itseasissa kammolla odotan kahden tunnin automatkaa. Paha olo tulee olemaan hirmuinen, pitää ottaa varmuudella mukaan pari pussia.

Hobelix & vattu (x2?) 8+0
 
Marille ja perheelle suurenmoiset onnentoivotukset isosta pojasta! :heart: Ihanaa, että täällä on nyt varsinainen babyboomi päällä... :)

Raitikselle myös onnea, voimia ja kaikinpuolin jaksamista torstaille!
 
torstai päivää kaikille,

Raitikselle onnea tytön syntymästä, onkohan jo nyytti kainalossa. :flower: :heart:

Itsellä neuvolassa taas kaikki ok, jätkä köllöttelee raivo tarjonnassa ja sydän takoo voimakkaasti. Hemppa oli vähä laskenu, 120 vaan joten aloitan rautakuurin varmuuden vuoksi että on sit synnytyksessä rautavarastot itsellä kunnossa, vuotoa kun tulee kuitenkin.

Täällä lähdetään vaatekaappi ostoksille.....ties mitä muuta tarttuu matkaan

tiltalitti ja viuhti 31+2
 
Ulpulle valtavasti onnea sydänäänistä! Hyvältä vaikuttaa. Tsemppiä vaan, hiljalleen ne viikot vierivät eteenpäin ja masu alkaa kasvamaan!

Ronttulille onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Raitiksella onkin ollut varsin erityinen päivä!

Sellaista olisin kysynyt, että onko huuliherpes vaarallinen raskauden aikana? Eikös se ole haitallinen vain, jos on alapäässä ja just synnytyksen aikaan aktiivinen? Mulla on joku ihme rohtuma tossa huulen yläpuolella, tuntuu aika lievältä eli mitään kipeää rakkulaa ja rupea ei ole, vaan sellaista pientä vaaleaa rupea, onneksi. Mietin vain, että mitä jos ei olekaan huuliherpes, että pitäisikö käydä näyttämässä lääkärille?
 
EnniV: just eilen neuvolassa kysyin näistä jutuista, et mitkä on raskauden aikana vaarallisia (mulla oli märkärupi naamassa). Ja neuvolan täti sanoi, et vesirokko, parvorokko ja just toi genitaaliherpes aktiivisenä lähellä synnytystä. Eli ei huolta. Laita siihen sitä zovirax-voidetta, ni kuivuupi pois nopeempaa.
 
Hei vaan kaikille! Olen raitiksen mies.

Tämän viestin kirjoittamista palstalle olen(olemme) odottanut jo kauan. Meillä on nyt TYTÄR!!! Ja kuinka kaunis ja ihana hän onkaan. :heart: :heart: :heart: :heart:

Pituutta neidillä oli 0,5m ja painoa 3,7kg. Hyvin hän mahtui sektiohaavasta pihalle. Alussa hengittely oli uusi asia ja hieman hankalaa, kun keuhkot olivat täynnä limaa. Pienten sydämmentykytysten saattamana katselin, kun TAYS:n ammattilaiset laittoivat neidin edustuskuntoon. Dokumenttielokuvaan taisi tallentua hetken verran huolestuneen isän ilmeitä.

Sillä välin äiti = Raitis parsittiin kasaan leikkaussalissa. Kun vauva oli saatu kuntoon alkoi pian äidin kasvoilta väri kadota kivuliaiden jälkisupistusten aikana. Ja miehenä sain olla taas huolissani. Nyt tosin mahdollisen yksinhuoltajuuden takia. Samat ammattilaiset kuitenkin saivat rakkaan kuntoon. :hug:

Sillä välin vauva saikin viettää aikaa minun onnellisen isän sylissä. Oli elämäni hienoin kokemus katsella tuota tuhisevaa kääröä suoraan nappisilmiin ja kysyä, että mitä isin maailman hienoin tyttö?! Vähän tuli tippa linssiin tällaiselle raavaammallekin lihaa syövälle heteromiehelle. :ashamed:

Raitis tulee varmaankin itse kirjoittelemaan kommentteja muutaman päivän päästä sairaalasta päästyään. Voipi mennä jopa alkuviikkoon.

Lopuksi haluan kiittää palstalaisia täältä Odotus- ja Lapsettomuuspuolelta. Olette olleet vaimolleni tärkeä tuki, turva ja kaveripiiri. Olen usein sivusta saanut kuulla kenellä on kierto missäkin vaiheessa ja myötäelää elämän positiivisissa ja negatiivisissa hetkissä. Tsemppiä odotukseen ja odotuksen odotukseen! :wave:

Matti
 

Nyytti pehmeä syliisi annettiin,
se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.
Se itsekin varmaan tietää sen,
ett sulattaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana, ihana niin!
Hyvin teitte, minkä teitte,
haikaralta nyytin veitte!



Onnea Raitikselle ja miehelle pikkuisen syntymän johdosta. :flower: :flower: :heart: :heart:
 
Onnea raitikselle ja Matille,
Ihana kuulla että molemmat voi hyvin ja isä voi iloita noin paljon oman lapsen syntymästä. :hug: :hug: kaikille. Vie raitikselle paljon terveisiä ja samoin hän on ollut täällä tukena ja hengessä vahvasti mukana jokaisen taipaleella.

Ronttulia unohtui eilen onnitella ihanista ultra kuulumisista, onnea pojasta.
:flower: :flower:

Mä menen tänään äitiä katsomaan sairaalaan kun hänellä tiistaina todettiin sitten se rinta syöpä ja tänään oli jo leikkaus. Sitä tässä vähän osas odottaa oireiden perusteella ja asia on käsitelty, hyväksytty ja odotetaan vaan parantumista. Koko rinta poistetaan ja vähän imusolmukkeita kainalosta, toivotaan ettei ole levinnyt muualle. Reippain mielin täällä ollaan, onneksi rintasyöpä ei enään ole kuoleman tuomio. Nyt alkaa itsellä säännölliset mammografiat ja rintojen tutkiminen raskauden ja imetyksen jälkeen.

Iloa sadepäivään, tänään on hyvä päivä ottaa rennosti ja pitää kunnon jutteluhetket pikkuisen kanssa. Mulla soi taustalla PMMP:n puuhevonen levy, aika ihana..

Tiltalitti ja viuhti 31+3
 
Oih - kesken tylsän kokouksen tulin tänne ja tippahan tuli linssiin kun tuota Raitiksen miehen Matin tekstiä tavasin... Onnea niin paljon! Ja onnea muillekin synnyttäneille - se on varmasti niin upea hetki, kun tämä pitkä odotus on vihdoin palkittu, aivan mieletöntä! (ja taas tippa tulee linssiin...) Pikainen viesti tällä kertaa - voimia kaikille!

p.s. auris - pikaisesti vain ehdin huomata, että sulle oli jotenkin tylysti todettu ettei kannata tulla päivystykseen vuodon takia...no jo on! Mä sain sillo akuuttiajan terveyskeskuksesta kun kävin siellä - tosin tiskillä oli tyttö, joka totesi, että hänellä on ollut sama tilanne ja mennyt kesken, ehkä hän siksi oli niin empaattinen ja etsi mulle ajan samalle päivälle. Ihana ihminen. Mustikat on varmasti kunnossa! Haleja!

t. Meikku ja masu.. 25+
 
Isoista isoimmat onnittelut Raitiksen perheelle!!! :heart:
Hienon kokoinen tyttö sieltä maailmaan saatiin jännittävien vaiheiden kautta. Onnellista vanhemmuutta teille ja pikaista toipumista Raitikselle!
:flower:


Olimme itse eilen synnytyssairaalan tutustumiskäynnillä. Pari tuntia vierähti mukavalla ja todella hyödyllisellä visiitillä. Kaikki tuntuu nyt niin selkeältä, että vauvat voisivat jo mun puolesta syntyä... Papu ja Nuppu kyllä kaikkensa siellä tekivätkin päästäkseen jo tutustumaan sairaalan tiloihin, mutta pikkureppanat luulivat vielä, että maailmaan tullaan vatsanahan läpi (vaikka voihan se niin juuri heidän kohdallaan ollakin). Sain tähän asti kivuliaimpia möyräisyjä ja potkuja - niin että ääneen jouduin voihkimaan ja kätilö jo luuli, että homma alkaa käynnistyä. Live-esimerkki siitä vielä puuttuikin :LOL:

Harmaasta kelistä huolimatta ihanaa perjantaita kaikille. Voikaa hyvin :wave:

Miru 31+4
 
Onnea kovasti Raitikselle ja isukille ihanasta tytöstä!!! :heart: :heart: Kiva kun kävit Matti kertomassa kuulumiset. Kovasti niitä jo täällä ollaankin odotettu! Kerrohan terveisiä Maricaltakin joka myös itkeä tirautti luettuaan teidän kuulumiset =) Varsinkin nuo isukkien kommentit on jotenkin niin herkistäviä. Ja hyvä, että kaikki meni ok.

Tiltalitti jep onneksi lääketiede on nykyään niin kehittynyttä, että rintasyövän paranemisennuste on kaiketi aika hyvä. Voimia ja jaksamisia sinne :hug:

Ultrakuulumisia: Vaavi odottelee syntymäänsä pää alaspäin kasvot ylöspäin. Synnytyskanavaa jäljellä enää 1cm mutta kohdunsuu napakasti vielä täysin kiinni. Eli vaikea veikata milloin syntyy. Ehkä ei kuitenkaan lähipäivinä. Nyt on sitten tullut todistettua se, että ennakoivia suppareita voi tulla vaikkei niistä itse olisikaan varma onko ne niitä vai vauvan liikehdintää. Ottivat nimittäin vauvan sydänkäyrän jossa näkyy mustaa valkoisella yksi supistus. Ja minä olin siitä täysin tietämätön. Huomasin kyllä, että vauva liikkui kovasti kun eihän se tykkää niistä kaikenmaailman antureista päällään :) Istukka on noussut riittävästi joten alateitse tämä poju sitten saatetaan maailmaan kun sen aika on.

Marica ja poitsu rv 36+4
 
Unohdin sanoa, että teki aika kutaa kun lääkäri ultrasi vauvan päätä alavatsan kohdalta joka on jo muutenkin ihan hellänä vauvan painosta :/ tuntui siltä kun hän (mieslääkäri) olisi painanut kaikilla voimillaan ja mietin hetken, että onkohan edes ihan turvallista käyttää niin paljon voimaa. Hän oli mitttaamassa silloin vauvan päätä ja näkyvyys ei kaiketi ollut mikään erityisen hyvä. Johtuen kyllä osittain sen huoneen epätarkasta laitteesta. Mainitsin kyllä, että paikat alkaa olla jo aika hellänä, ja hän sitten vähän kevensi otettaan. Jotenkin sitä ajattelee, että vauvan pää on kuitenkin varmaan aika hepponen noin pienellä. No niin nyt mä sit jo oikeasti huolestuin. Pakko ajatella, että kait noi lekurit tietää mitä ne tekee.

Marica
 
Hurjan paljon onnea vielä tätäkin kautta Raitikselle ja Matille!! :heart: Hymyillen ja lopuksi kyyneleet valuen luin kirjoitusta. Oon tavannut Matin muutamaan otteeseen, ensimmäisen kerran klinikalla jo alkuvuodesta ja ihana pariskuntahan he ovat Raitiksen kanssa! :heart: Enpä olisi uskonut kesällä kun oltiiin PeePee:n kanssa Johanna72:n luona ja ihasteltiin Raitiksen vauvamasua että muutaman kuukauden päästä itse olisin raskaana. Paljon lämpimiä muistoja on kertynyt palstakavereiden Raitiksen ja PeePee:n kanssa ja oon niin onnellinen että oon saanut tutustua teihin ja että yhdellä meistä on jo vauva sylissä =) :flower: :'( :heart:
Me tullaan PeePee:n kans perässä! :wave:
 
Paljon paljon onnea Raitikselle ja miehelle tyttövauvasta!!! :flower:
Kyyneleet vaan vieri täälläkin poskille isukin kertomusta lukiessani, ihana lukea kokemus tuoreen isän näkökulmasta :) Terveisiä Raitikselle sairaalaan! Onnellisia vauvantuoksuisia hetkiä tuoreille vanhemmille! :heart:

Tiltalitti, Voimia ja jaksamista sinnepäin :hug:

marica, Mulla ihan sama juttu. Vauva inhoo niitä antureita ja hänellä kun on niin monet kerrat jo kokemusta siitä laitteesta (sairaalassa maatessa, mitattiin aina 3 krt päivässä ), niin fiksuna pojuna tietää ihan tasan missä se antura on ja sitähän monotetaan täysillä, et anturat vaan pomppii. :LOL: Arvatenkin tulee kivaa käyrää.

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Jotenkin kaikki supistelut ja selkäkivut on yhtäkkiä hävinneet...oiskohan tyyntä myrskyn edellä :whistle:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Kuunkulta ja poitsu 37+6 (huomenna poksuu viikot...)
 
Onnea täältäkin Raitikselle ja Matille! Nyt sitten se kauan kaivattu vauva on perheessä ja arjen opettelu voi alkaa. Me tullaan muutkin pian perässä... :heart:

Ronttulille onnittelut myös hyvin menneestä ultrasta!

Tiltalitti, piti vaan sanomani tuosta rintasyövästä, että meidänkin äitiltä se on leikattu vuosia sitten. Kyllähän se nykyään monesti on niin, että kun ajoissa huomataan, kasvain saadaan usein kokonaan pois eikä se myöhemmin enää vaivaa. Kauhea kokemus silti. Toivottavasti äitisi lähtee hyvin toipumaan leikkauksesta.

Oma (.) tänään sitten taas neuvolakäynti takana, kun viikkoja kasassa rv 32+4. Edelleen verenpaine, pissa, painonnousu, sydänäänet ym. kunnossa. Raskausarpiakaan ei ole tullut yhtäkään. Vauva muutoinkin hyvin raivotarjonnassa pää alaspäin ja jalat mun oikean kyljen kylkiluiden alla ajoittain - auts! :wave:
 

Yhteistyössä