Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Gerille täältäkin suuret onnentoivotukset kukkien :flower: kera!!! Tyttönen on soma kuin mikä :heart:

Onnea myös uusille tulokkaille eli plussanneille!!! Tervetuloa joukkoon! Nyt vaan rauhallisesti eteenpäin, kaikki sujuu kyllä hyvin! Jaksamista oireiden/oireettomuuden kanssa: tämä pino on oiva todiste siitä,että sekä kaikki oireet että vaikka minkätasoinen oireettomuus on ihan normaalia :)

Marille pikaista ja helppoa puoliintumista, hui, kohta se on siellä menoa! Raitikselle tsemppiä viimeisiin ponistuksiin ennen vauvaa: ihanaa kun tiedätte jo, milloin pikkuinen viimeistään maailmaan saapuu. Söpö massu! :heart:

Kuunkulta, jaksamista myös sinne! Aika jännät paikat alkaa olemaan teilläkin. Ihana sairaala, voi kun täälläkin otettaisiin yhtä upeasti kaikki 'erilasiet' synnyttäjät... Saa nähdä, tutustumiskäynnille suuntaamme muutaman viikon kuluttua.

Meikku, mulla on joo onneksi matkat nyt matkattu, siis lentosellasiet. Enkä muutenkaan taida oikein enää saada läkäriltä lupaa reissuihin :( No, onneksi väsyttääkin niin turkasesti, ettei tee mielikään lähteä työkeikoille. Lentämisestä: meillä täällä Unkarissa lentoyhtiö vaatii lääkärintodistuksen 28 vko:sta eteenpäin ja tuo ajankota vaihtelee lentoyhtiöittäin. Kannattaa siis tosiaan tarkistaa ennen kuin suuntaa kentälle!

Monet muutkin (mm. Marica) alkavat olla jo aika lähellä jakautumista, wow! On se niin ihanaa!!! Synnyttäneiden pino on sit tän jälkeen ihan ehdoton, hyvä idea Raitis! Luotamme sinuun tässä asiassa kuin vuoreen :D

( . ) ympärillä ei ihmeitä. Sokerit oli OK ja vauva voi hyvin. Kasvaa mukavasti keskikäyrällä ja heittelee välillä sellaisia voltteja, että maha vaan heiluu :heart: Hiukan on ollut kiristävää kipua vatsan yläosassa, sellaista, etä tuntuu kuin jokin repeäisi irti. Onkohan muillakin vastaavaa? Tulee erityisesti pitkään seistessä tai kävellessä, menee onneksi levolla pois. Tosin nyt on jo hiukan kipuja myös levossa... Outo juttu. Väsymys jatkuu edelleen, eivät taida rautatabut tehota. Saas nähdä nostetaanko seuraavalla lekurikeralla annosta. oivottavasti ei, sillä pelkään ummetuksen palaavan :x

Hyvää pian alkavaa uutta viikkoa kaikille!!!

:wave: Maija + Masukki 28+2
 
Gerille valtaisat onnittelu! :flower: Suloinen käärö! :heart:

Raitis, kiitos limatulppakuvauksesta. Itsekin olin pohtinut, että noinkohan sen sitten tunnistaa... Lapsettomuuspuolen huumorille uskollisena täytyy tässä vielä ehdottaa, että josko jollain olisi vielä rohkeuttaa laittaa tänne yksi valokuva kyseisestä kehontuotoksesta, niin hälvenisi viimeisetkin epäselvyydet... :LOL: :LOL: (Onnistuu varmaan viimeistään sitten, kun Putkinotkossa irrotellaan tulppia, eikö vaan Miru? :LOL: )

Maija-mammalle tsemppiä kipujen kanssa. En kyllä tunnistanut tuota ylävatsakipua, mutta tuntuu, että näitä kolotuksia ja vaivoja on kyllä joka lähtöön tässäkin pinossa ollut.
 
Mä käyn tarkistelemassa pahoinvoinnin keskeltä miten meidän limatulpan menettäneet jaksavat. Eikö jo olisi uutisia.... Ihan olen malttamaton.
Maija-mamma - Kerropa mulle mita odottaa mulla kun lopulta siirryn äippäpolille (odotellaan vielä ensi viikkoon uutta ultraa klinikalla). Ma olen kyllä yrittanyt kaikkea, jotta vasymys ja pahoinvointi ja oksentelu olisi hallitavaa... :headwall: . Eilen oli kaksi puhetta ja olin ihan puhki niiden pitamisen jalkeen. Edustustyöntekeminen on talla hetkellä tosi raskasta, keskittyminen on vaikeaa. Onneksi voin työskennellä kotoa käsin =).
Miten usein käydään lääkärillä jos on ns. riskiraskaus (yli 35) jne. Onko niilla np-ultra ja voiko otattaa verikokeen? Mä kun en halua lapsivesipunktiota. Mita ruokaohjeita ne antoivat? Syötkö sä elevit prenatalvitamiinia? Siinä kun on a-vitamiinia. Läakäri totesi, että ruokavalio on erilainen kuin Suomessa, niin yliannokseen ei mennä, mutta mä olen silti aika epävarma. Musta on ihanaa, että on joku jolta voi kysellä! Mahtavaa, etta on joku Unkarista!

(.) Mehukeittoja tilattu Suomesta, kun en luota ihan pakastemustikoihin (Puolasta) täällä - ja kamalan kalliita. Välillä huimailee, mutta johtuu varmaan oksentelusta ja sen jalkeisestä verensokerin laskusta. Ma elän vahvassa toivossa, että kaksi siella porskuttaa, vaikka ultrassa olikin vain yksi syke. Mutta kun ei ole mitään vuotoja, niin ei se toinen pussukka ole ainakaan pois tullut...vai?!? Olisi sitte ihan inha :x kysymys: onko teillä ollut oireena ripulia. Mulla alkoi oksennusten kanssa ja mietin, etta pitäisikö kovastikin huolestua...
 
Paljon onnea geri! :flower:
Ja ulpistakaan en oo tainnu vielä onnitella, joten hirmusti onnea myös sinne päin!
*muoks*
Ja olihan niitä synnyttäneitä muitakin. Onnea tuhat kiloa kaikille!

Hobelixille sen verran totuutta, että älä nyt ihan kauheesti pety, vaikka siellä tosiaan olis vaan yksi vaavi kyydissä. Jos se ultraaja on sanonut, ettei siellä oo kuin yksisyke, niin kyllä mä luottaisin siihen. Ei ollu mullakaan tipan tippaa vuotoa, vaikka kaksi laitettiin. Kyllä se toinen voi vaan "liueta" sinne jonnekin. En mä haluu masentaa, mutta kerroin nyt kuitenkin.

(.) Eipä mitään mainitsemisen arvoista. Pötsi kasvaa niin, että kohisee...
F 21+4
 
Voih kun oisin tienny, että haluatte vielä kuvankin tuosta ihanaisesta limaklöntistä.. :D Sitä tuli tänään kahteen kertaan lisääkin, tosin paljon vähemmän mutta oli se ihan erilaista kuin valkkari.

Nyt mä osaan kertoa Miru vasta hoitajan näkökulmasta sektiojuttuja mutta sitten kohta potilaankin roolista.. Kysy vaan! Istukka irtoaa siten, että kun lapsi on otettu ulos, napanuora katkaistu ja ph-näytteet (kuin verikoe ruiskulla ja neulalla) otettu napanuorasta niin sitten nostetaan kohtu vatsanpeitteiden päälle (kyllä, siis tosiaan nostetaan sun nahan päälle..) ja "puristetaan" se ulos. Samalla vedetään tarvittaessa kevyesti jäljelle jääneestä napanuorasta ja niin se vaan siitä kohdunseinämästä irtoaa. Istukka on suunnilleen kaarimaljan kokoinen. Mahtuu siihen sopivasti.
 
Heh limatulppakuva ois kyllä hyvä :LOL: Eli seuraava, jolta irtoaa, niin kamera esille ;)
Tuo Raitiksen kuvaus oli kyllä kattava :D Kyllä olen aikas varma, että se mun perjantainen klöntsä oli juuri se limatulppa tai osa siitä...se oli vähän sellainen, kun aikoinaan bongas ovulaatiota, niin se ovislima...mut sellainen oikein höllyvä valkoinen hyytelöklöntti.
Tuli vaan mieleen, et onkohan se kohdunsuu nyt sitten ihan auki, jos se limatulppa tullut? Miten se muuten vois sieltä irrota ellei ole auennut? Kun mulla oli sitä kaulaa se 2 senttiä jäljellä, et jos on nyt ulkosuu auennut, niin sehän voi olla kokonaan auki :eek:
Mulla on koko päivän vihlonut alapäässä ja nivusissa ja äsken tuli pari kunnon kipeää supparia, et vihlo niin tonne alas. Mies huomautti, et miten toi maha on valahtanu noin alas.
Mä vaan et kappas niin onkin jotenkin alempana taas..Vauva laittaa itseään lähtökuoppaan :heart: Nyt alkaa kyllä jännäämään...

Maija-mamma, Voiskohan tuo ylävatsakipu johtua vauvan asennosta? Mulla oli sellaista kun vauva oli perätilassa ja kova pää painoi. Muistelen menneen lääkäriinkin niistä kivuista, navan seutuvilla oli kovaakin se kipu ja varmuuden vuoksi tarkistettiin, että istukka oli kunnossa, kova pää se siellä vaan puski. Ja nyt on ollut kanssa kipua ylempänä ja ihan vatsalaukkuun sattuu ja tuntuu et repee, kun kiristää niin...vauva jotenkin venyttelee jalkojaan. Mut kantsii mennä varmuuden vuoksi lääkäriin tarkistukselle, jos nuo kivut huolettaa.

Hobelix, Muistelen, että mulla oli vuoroin ripulia ja ummetusta.
Voihan se olla, että ultrassa kuvakulma on ollut huono tai jotain, ettei toista sykettä ole näkynyt. Sellaista toivoa mulle silloin vähän annettiin. Mitään vuotoa mullakaan ei kyllä ollut, ihan vähän tuli vaan tuhrua lugemössön seassa. Koska sulla on seuraava ultra?
 
Keskiyön kukkuja on mennyt nukkumaan ja tämä Aamuvirkku täällä kirjoittelee.. 4.45 heräsin ja nyt on aamupalat syöty, lehti luettu jne.. Ärsyttää kun huutis ei toimi ja ei keksi mitään surffattavaa..

Hobelixille piti kirjoittamani, että kovasti toivon toisen sykkeen löytyvän mutta voimia toivotan jos sitä toista ei löydykään.. Se oli tosi kova paikka kun ensin kuuli ja näki, että kaksi on ja sitten toisen kasvu olikin pysähtynyt rv 6+3. Muistan kun itkin miehelle, että "olisin minä ne molemmatkin ottanut"... :'( Mitään ei meikäläisestäkään ulos ole tullut, että toinen sikiö on vaan sulanut sinne kohtuun.
Toivotaan sulle kuitenkin parempaa tuuria ja pääsyä tuplaodottajien joukkoon!! =)

( . ) Huh.. 18kg täynnä.. Siis painoa vaan tulee ja tulee... Varmaan 3kg tullu viikossa. Toivottavasti lähteekin sitten samaa vauhtia. Eilen illalla oli paineet liian korkealla 163/109, pulssi rauhalliset 68. Menin sitten maate ja kyllähän ne makuulla on vähän rauhallisemmat 155/97, että en sitten jaksanut yön selkään lähteä minnekään. Vauvakin liikkui ihan kivasti ja pissa oli puhdas. Nyt aamusta proteiinit oli ehkä yhdellä plussalla tai jos vähän miten sattuu katsoi niin negatiiviseksikin sen pystyi luokitella. Paineet 156/95. Nyt ois neuvola aamusta, että saas kattoa passittaako sairaalaan. Kyllä mä voisin mennäkin jos varmasti leikkaavat tänään mutta en halua sinne viikoksi makaamaan..
Tiättekö.. Mulle tuli ihan kauhee tunne tuossa aamusta kun mietin tuota sairaalaan menoa, että jos joudun samaan huoneeseen jonkun sellasen kanssa joka ramppaa koko ajan tupakalla ja sitten koko huone haisee ihan tuhkakupille.. :/ :/ Se on mun suurin inhon aihe, että näin käy. Ettei sais rauhassa nuuskia sitä omaa vauvaa vaan kaikki haisis tupakalle.. Vaikka tää mun 15.8 alkanut flunssa onkin vielä päällä mutta silti.. Kuulostaa ehkä typerältä mutta kaikillahan meillä on omat erikoisuutemme ja mulla se on tuo tupakoinnin vihaaminen.

Jaa-a.. Pitäsköhän mennä nukkumaan hetkeksi.. Kai sitä ainakin 5min ennen kellon soittoa nukahtaa. :D
 
No niin.. Neuvolassa käyty ja passitus tuli synnytysvastaanottoon. Paineet oli 147/114, proteiinia pissassa, turvotukset +++.
Arvannette, että olen harvinaisen turpea näky..


Vauva kuitenkin liikkuu, että sen suhteen kaikki hyvin. Mä nyt sitten lähden sinne. Se on ihan fifty-sixty, että laittavatko kotiin, osastolle vai leikkaussaliin. Mukavaa viikkoa kaikille! Palataan asiaan! :wave: :wave:
 
Raitis, Tsemppiä ja onnea matkaan! :heart: Jos vielä kerkiit lukea tämän.
Mä veikkaan, et laittavat ehkä jo leikkaussaliin ja sulla on varmaan käärö jo huomenna sylissä tuhisemassa:heart: :)

(.)Viime yö oli jännä. Selkää jomotti niin menkkamaisesti, oli sitten missä asennossa hyvänsä. Olo on ihan sellainen kuin ennen menkkoja. Otin aamulla kuuman suihkun, mut edelleen jomottaa. Koitin tarkkailla suppareita yöllä, mut olivat niin epäsäännöllisiä ja siltä selkäkivulta oli vaikea huomata vatsankovettumisia..auaauau nivusia ja alapäätä vihloo.

Kuunkulta ja poitsu 37+2
 
Raitis, hui!!! Jos vielä lueskelet niin VOIMIA JA ILOA!!! Täällä kaikki mahdollinen ristissä, että olet jo nauttimassa sylinyytistä :heart: :heart: :heart:
Kuunkulta, kuulostaa ikävältä tuo olosi :hug: Toivottavasti selkäkipu helpottaa pian niin pääset kunnolla suppareita tutkailemaan. Jaksamista, ei mene enää kauan kun pikkuinen jo saapuukin :heart:

Kiitos tsempityksistä ylävatsakivun kanssa! Nami, juu, oon aatellut, että tääkin on taas yksi niistä kivuista, joita tulee ja menee. Toivottavasti näin onkin ja saadaan lisätä se 'näitä voit odottaa raskaana ollessasi' -nippuun :) Viihtymistä sinne sängyn pohjalle! Kuunkulta, mietinkin olisiko kyse samanlaisista kivuista kuin sinulla oli, mutta meidän 'baba' makoilee pää alaspäin tai kylkeä vasten, joten olisi outoa, jos se johtuisi siitä... Aion kyllä tarkistuttaa asian lääkärillä. Lähinnä pelottaa, ettei istukassa olisi mitään. Toivottavasti tyyppi vain venyttelee tai kipu johtuu muuten liitosten venymisestä. onhan kai niitä ligamentteja myös ylhäällä eikä vai alhaalla?!

Hobelix, ihan hassua, että meitä on täällä palstalla kaksi! Kiva :) Musta vaan ei taida kyllä ihan hirveästi olla hyötyä, sillä käymme yksityisklinikalla seurannassa. Oman lääkärimme mukaan tosin tutkimukset tehdään niin kuin Unkarissa on yleensä tapana, joten ehkäpä saat jotain irti tiedoistani! Itselläni myös ns. riskiraskaus kohdun muodon takia ja raskautta seurattiin alussa tarkkaan. Lääkärille 3vkon välein ja joka kerralla ultrattiin. Viikosta 18 eteenpäin tarkastus on kerran kuussa ja on vain kuunneltu sydänäänet, koska ei ole ollut vuotoa, kipuja tai kramppeja. Pissa, paino ja verenpaine tutkitaan myös joka kerran. Raskauskorttiin merkataan kaikki tulokset.

Niskapoimu-ultra ja veriseulat tehtiin ihan normaalisti, ei edes kysytty haluanko niitä. Jos olisin kieltäytynyt, se ei olisi ollut mikään ongelma (sanoi lääkäri kun kysyin). meillä ei mikään hälyyttänyt, joten eteen ei tullut kysymystä lapsivesipunktiosta. Sen olisi saanut, jos olisi halunnut: en missään tapauksessa halunnut (se keskenmenovaara!). Siihenkään ei olisi pakotettu, vaikka muut testit olisivatkin hälyyttäneet. 4d meillä on klinikalla, mutta olen ymmärtänyt, että siihen pitää hakeutua nimenomaan yksityiselle, jos sen haluaa.

Mun pahoinvointiin auttoivat pikkuiset suolakeksit (mini-pretzelit) ja suolatikut, joita imeskelin pitkin päivää. Siis imeskelin, en mussuttanut. Toinen oli jääkylmä sekoitus (hunaja)melonista ja appelsiinista. Paloina pakkaseen hetkeksi ja sitten syömään. Toimi myös huimaukseen. Voisi toimia myös mustikkakeiton asemesta! Mustikat on muuten todella hävyttömän hintaisia täällä! Juuri eilen ostimme piirakkamarjat ja pikkuinen 300g paketti maksoi 859,-. Törkeää, mielestäni. Ja mustikkapiirakka on niiiin hyvää... :) Suosittelen, että otat ihan tyynesti saikkua, jos olo ei kohene. Edustaminen on maailman karmeinta, kun koko ajan meinaa pyörtyä pahasta olosta. Ja vauvaakin pitää ajatella: se voi paljon paremmin, kun äiti ei stressaa :heart: Aiemmin pinossa kerroinkin omasta kokemuksestani, kun meinasin pyörtyä työkeikalla ja pistin lattialle maate... Voit kuvitella läsnäolleiden ilmeet :D

Elevitin ostin, kun lääkäri käski, mutta luettuani tuoteselosteen jätin sen kyllä syömättä... :ashamed: Tilasin kavereilta A-vitamiinitonta raskausvitamiinia Suomesta ja sitä olen nyt popsinut tyytyväisenä. Ei kai Elevitistä haittaa olisi ollut, mutta jotenkin Suomen suositusten noudattaminen tuntui paremmalta. Muuten olen elänyt lähinnä unkarilaissuositusten varassa eli olen välttänyt vain maksaa ja homejuustoja. Mozzarellan ja riccottankin olen kyllä syönyt vain paistetuissa ruuissa, en kylmiltään. Lääkärin mukaan olutta ja viiniä voi kyllä juoda, mutta väkeviä ei :LOL: Silti olen napannut vai muutaman shampanjan, ei ole kyllä tehnty viinaa mieli, huh! Toivottavasti sulla pahoinvointi helpottaa pian ja pääset nauttimaan raskaudesta täysillä!!! :hug:

t: Maija & Masukki 28+3
 
Onnea tuoreille äideille Heidh, Miikkis ja Geri! :heart: :heart: :heart: Olen tiiviisti seurannut tämän pinon mammojen raskautta, ja olen niin hengessä mukana teidän kanssanne onnessanne! Ihastelkaa, nuuhkikaa ja hellikää sydämenne kyllyydestä pieniä tuhisijoitanne. Olette sen todellakin ansainneet! :heart: :heart: :heart:

Ja hui, Raitis sinulla on mahdollisesti vauva jo kainalossa... :D Raskausmyrkytyksen kanssa ei ole leikkimistä, se kun voi äityä rajuksi nopeastikin. Hyvä, että olet tiiviissä seurannassa ollut. So what, jos pitää viikko sairaalassa makoilla. Ota se vaikka opintoihin kuuluvana jaksona ;)

Kiitos Ulpis synnytyskokemuksestasi. Liikuttuneena minäkin sitä luin. Keskosvauvat meillekin mitä todennäköisemmin maailmaan tulevat...

Hobelle ja Kamillalle onnea pienen sykkeen näkymisestä ruudulla! Se on sanoin kuuvaamattoman ihana tunne! :heart: Olisihan se ihana yllätys, jos Hobe toinenkin olisi kuitenkin vähän myöhemmin aloittanut bumtsibumin. Mutta pakko sanoa, että tuplaraskaus - tuplavaivat, tuplariskit ja vähintäänkin tuplahuolet... :/ (Lopussa onneksi toivottavasti odottaa tuplaonni.)

Selkä/menkkakivut kuulostavat kyllä kovasti synnytyksen alkamiselta. Kuunkulta voipi olla, että todelliset tositoimet eivät ole kovinkaan kaukana...

Kannatan ehdottomasti kameroiden valmiina pitämistä limatulppien ja minkä tahansa mieltä askarruttavan varalta. Analysointi helpottuu huomattavasti. Mitenkähän kaikki kivut/sun muut oudot tuntemukset saataisiin purkitettua? "Kiristää ylävatsaa" ei vielä tämänkään tason nettitohtoreille anna kaikkea tarvittavaa tietoa. Saisitko siitä Maija-Mamma esim. liikkuvaa kuvaa lähetettyä, josko nauhalla näkyisi jotain viitteellistä? =) Totta puhuen, raskaudessa voi ilmetä vaikka mitä itsestä kummallista, joka voi olla ihan normaalia tai sitten ei. Aina ei neuvolasta tai lääkäriltäkään saa mitään järkevää vastausta.

Kaikkeen ei tosiaan löydy selitystä. Kuten vuotoihin. Eli juupa juu, minäkin liityin vuoto-kerhoon. (Sori, ei tullut mieleen yöllä kuvata sitä...:$) Viime viikon lopulla yölliselle pissikäynnille kun nousin, niin lorahti housuun... Arvannette, ettei uni tullut sitä yönä enää silmään. Siihen se jäi, mutta tänään oli pakko päästä katsomaan, onko vaaveilla kaikki hyvin. Oli onneksi.
Viime viikolla nimittäin juuri olimme tiistaina Tyksissä katselmuksessa. Silloin saatiin varmuus, että Mustikoilla on omat vesipussinsa. Toinen oli niin maan vilkkaalla päällä, potki kaveriaan päähän minkä ehti. Toinen koitti juuri nukkua, ja näytti suorastaan ärtyyneeltä kaverinsa häirinnästä ja pahuksen ultraajan yrityksestä saada kunnon kuvakulma. Pituutta Mustikoilla oli peräti 5,5 senttiä ;)
Tänään päästiin onneksi Väestöliittoon ja tosiaan kaikki näytti olevan hyvin tällä hetkellä, Mustikat olivat kasvaneet noin sentin ja heiluttivat kumpikin sekä meille, että tietenkin heidät alkuunsaaneelle lääkärilleen. Syytä vuotoon ei sitten yllättäin löytynyt, no niinhän se aina menee. Mutta oli ihan eri kuulla mahdollisia syitä omalta lääkäriltä, kuin äitipolin tylyt sanat "raskaus on vasta niin alussa, että voi hyvin olla menossa kesken, ei sille mitään ole tehtävissä. Ei tänne päivystykseen kannata tulla". Teistä jokainen varmaankin jakaa kanssani tunteen, että hoidoilla raskaaksi vihdoin tulleet eivät koe viikolla 12 olevansa enää "vasta alussa". Tai minun ja mieheni mielestä olemme JO saavuttaneet 12 viikkoa. Siinä on vissi ero. Mutta, mutta tällä hetkellä sydämen syke ja verenpaine taasen normaalit sekä äidillä että erityisesti isällä (tänään ultraan mennessä sanoi olonsa olevan kuin kuolemaan tuomitulla) - normaalia elämää seuraavaa vuotoa odotellessa... Vanhan kansan sanonta kun kuuluu, että vuoto uusii viikon päästä.

Massujen kasvattelua kaikille!
 
Voi, että näinköhän Raitiksella on jo oma kulta sylissä :heart:

Auringonkukka jep tosi moneen asiaan suhtautuu niin eri tavoin kuin luomuraskautuneet ynnä muut. Ja tosiaankin jos on päässyt viikolle 12 niin sitä ei mielestäni olla enää mitenkään kovin alussa. Toki me jos ketkä tiedostetaan riskit joka vaiheessa. Oikein ärsyttää välillä kun muut niistä jaksavat mainita kyllästymiseen asti.

Mä kävin aamulla jo verikokeessa joten olen täällä aamuvirkku olevinani. Sämpylätaikina on jo nousemassa ja mietin, että alankohan siivoamaan. Tää mamma simahtaa sitten viimeistään iltapäivästä koska unet jäi vähiin viime yönä. Ajattelin juuri, että alkaa olla viime hetkiä (viikkoja) kun saa nauttia tästä "oleilusta" vaan. Voi nukkua mihin vuorokauden aikaan tahansa jne. Nyt otetaan siitä kaikki irti.

Marica
 
Huomenta vaan kaikille,
Hokasin just et mun eilinen sepostus ei ollutkaan ilmsetynyt palstalle :eek: Minne lie bittiavaruuteen mennyt.
No Raitikselle oli tsempit laiteettuna ja vähän muutakin joutavaa pulinaa niinkuin normaalisti.
Onkohan raitiksella jo se oma käärö sylissä. Kuunkullalla kuulostais kans lähtö lähenevän ja pikkuinen siellä raivaa itselleen tietä tähän maailmaan.

Mulla oli myls kans aika isot vuodot noilla viikoilla 12-14 välillä ja painelin kans hätäpäissäni sairaalaan ja sama tyly kommentti tuli mullekkin, kesken on menossa, ei voida sille mitään. Eikä' ne tunnu ymmärtävän että kun on oikeasti hoitojen avulla saatu raskaus se on meille jotain aivan erityistä. Noh, joka tapauksessa, yksi hoitaja sitten tuli siihen viereen kun puin päälleni tutkimuksen jälkeen kun oli katsottu että viuhti vielä mukana sätki, sanoi että jos verta tulee selkeästi enemmän kun kuukautisien aikana ja siihen liittyy kipuja voi kyseessä olla alkava keskenmeno. Mulla kun on ollut aina tosi niukat menkat se veri määrä tuntui isolta ja muutenkin sitä hätääntyy moisessa tilanteessa. Ja noilla viikoilla sikiö on kuulemma niin iso että jos menis kesken sen huomais isona könttinä jos se ulos itsekseen siltä tulisi. Joopa, perin lohduttavaa kuulla siinä tilanteessa kun paniikissa hortoilet pitkin sairaalan käytäviä. Siitä sit pääsin tutkimuksiin kunnolla tarkistamaan mistä vuoto johtui, eikä sille löytynyt syytä.

Eilisen ostos reissun tuloksena on nyt sit pinnasänky, hoitolaukku ja unipussi hankittuna. Muita en kuulemma saa ostaa enään koska muorit haluaa ostaa jotain viuhtille joululahjaksikin, Mikä kuulostaa ihan hyvältä kun ei nuo avustuksen ole mitään suuren suuria ja seuraavankerran rahaa tulee vasta marraskuun lopulla. Hurraa.

Ajattelin kans vaihtaa tänään verhot ikkunoihin ja käydä läpi yhden lipaston sisällön, siellä on vaikka mitä krääsää. Sais siitä hyvän vaate lipaston jos vaan keksii mihin sen rojun hävittäis mitä siellä nyt on. Nyt kun vielä on virtaa pitää huseerata, kohta iskee se loppuajan väsymys kuitenkin.
Sateista päivän jatkoa kaikille odottajille
Tiltalitti ja viuhti 31 tasan
 
Huomenta päivää!

Ratikselle ja Kuunkullalle lämpöisiä ajatuksia! Kohta taitaa sylissänne tuhista se kauan odotettu nyytti.. :heart: :heart:

Auris, voi itku, ettet sinäkään sitten saanut välttyä vuodoilta. Onneksi vaikkakin niin pelottavia, ovat useimmiten harmittomia ja niin tavallisia. Noihin samoihin kommentteihin törmäsin itsekin. Turha tänne on tulla, jos on kesken mennäkseen niin menee. Kerran sitten liioittelin kipujani koviksi ja vuotoa runsaammaksi kuin olikaan, jotta pääsin päivystyskäynnille viikonloppuna. Eihän sellaisen pelon ja epävarmuuden kanssa voi olla. Mutta hienoa, että kävi myös ilmi, että mustikat ovat omissa pusseissaan! Se tekee raskaudesta taas vähän riskittömämmän =) Tarkoittaako se myös, etteivät ole identtisiä?? Että masussa voi vaikka kasvaa sisko ja veli mustikka?

Maija-mamma, toivottavasti kivut helpottavat! Eipä ole helppoa ei.

Hobsku, milloin menette ultraan seuraavan kerran? Saat sitten varmuuden onko vattuja yksi vai kaksi. Tottahan se on, että ei se vuotoa välttämättä vaadi, että toinen olisi lakannut kasvamasta. Mutta vielä pidetään ulokkeet ylhäällä ja toivotaan, että masussa on kaksi asukkia :heart: :heart:

Marica, juu nyt nautitaan näistä viikoista..

Satunnaisia energiapuuskia tulee, mutta kyllä mullakin alkaa voimat olla aika vähissä, kun en saa nukuttua! Ongelma on myös päivänukkumisessa. Kylkiasento kun on ainoa, mutta siinä alkaa lantion jotain luuta vihlomaan niin himputisti. Eilen piti oikein itkuraivareita miehelle saada, kun väsytti niin älytömästi muttei pysty nukkumaan. Mies keksi vaivaan pakastimessa jäähdytetyn kaurapussin, mikä auttoikin pahimpaan kipuun, muttei sekään kauaa auta. Lisäksi vatsa on niin valtava ja pingoittunut, että sekin koskee nukkuessa. Valitinkin tuolla monikkopuolella, että mulla on nyt se olotila, joka yhtä odottavalla on ihan lopussa ja silloin voi yleensä todeta, että viikko enää maksimissaan... Mitäpä minä toteaisin, 7-8 viikkoa "enää" ja varsinkin kun tietää, että olo tulee vain pahenemaan. Valitan nyt ihan antaumuksella, anteeksi vaan. :kieh:

No, jalkahoitoon pitäisi nyt lähteä. Toivotaan, että se on rentouttavaa..

t. Miru 31+1

ps. piti aamulla soittaa äippäpolille, kun yhtäkkiä valui valkkaria sellainen puoli desia ihan norona. Tulvi pikkuhousun suojasta, kastoi housut ja valui pitkin reisiä. Pelästyin, vaikka tiesin, että kyseessä ei ole vedet kuitenkaan. Tällainen limatarina täällä tänään..
 
Sylintäydeltä (kirjaimellisesti :) ) ONNEA Mari ja onnea myös koko perhe ihan hirmuisen paljon!
:heart: :heart: :heart:
Ja tervetuloa maailmaan pikkuinen poika! :wave:
Ihania ensipäiviä ja suloisia tunnelmia... :flower:

t: Maija & Masukki 28+4
 
Piti oikein kurkata koska Kuunkullalla olikaan la. Tosiaankin lupaavalta vaikuttaa nuo oireet. Voi kun mäkin olisin jo viikon päästä samassa jamassa =)

Maija-mamma mulla oli aiemmilla viikoilla alavatsa/nivuskipuja ja muistan kuinka ne säikäytti. Nivuskivut oli kunnon vihlontoja joten vähemmästäkin säikähtää. Ne meni sit kuitenkin ohi, mutta niitä kesti varmaan ainakin 3 viikkoa. Ja paikkojen venymisestä johtui.

Mä nukun välillä todella hyvin ja välillä koko yö on yhtä pyörimistä. Mitenhän sitä sitten saa unta kun alkaa supistelee :eek: Ja herään myös siihen kun alamasu on kipeä, venymisestä ja vauvan painosta. Alavatsa mahtaa olla timmissä kunnossa kun siellä on koko ajan useamman kilon puntti treenaamassa lihaksia :) "Sinne" vihloo aina vaan useammin, kait se on merkki lähenevästä la:sta. Muuten pitelee hiljaista oireiden suhteen.

Jännä miten sitä näin viimisillään väsyy jopa kauppareissuista. Miten ihanaa onkaan aina köllähtää vaan masun viereen sohvalle rentoutumaan. Kyläreissujakin on tullut vähennettyä automaattisesti vaikka nyt olisi aikaa. Ei vaan jaksa.

Meillä mies jo harjoittelee varpajaisruokien tekoa =) Saan siis olla koekaniinina :p Ja vauva saisi kuulemma syntyä n. 3 vk päästä :D saas nähdä kuin käy tilauksen :)

Marica ja poitsu rv 36 tasan (neuvolassa lasketaan, että se on 36+1, mutta mielestäni itse lasken oikein=)
 
Wau! Onnea Mari :flower:. Hyvän kokoinen pieni poika sieltä tuli! Hienoa!

Miru , voin hyvin kuvitella, että nukkuminen on aika tukalaa. Munkin on vaikea löytää sopivaa nukkuma-asentoa, ja vatsa välillä kipeytyy nukkuessa. Myös vauvat protestoi, kun käännän kylkeä. Valkkaria tulee täälläkin välillä ihan lorisemalla ja aika vetistä.. yök.

Maija-mamma, mulla on ajoittain ollut kiristelyjä ylä-vatsassa. Mutta ovat olleet aika ohimeneviä, eli kestäneet yhden illan ja sitten on helpottanut. Ja kuten Mirulle kommentoin, niin välillä nukkuessakin massua kiristää navan kohdalta. Kun olen ottanut näitä lääkärissä esille, niin aina on todettu että kaikki on ihan normaalia ja kiristelyt ovat enemmän sääntö kuin poikkeus!

Auringonkukka, voimia sinne vuotojen kanssa. Niitä ei soisi kenellekään, vaikka ovatkin harmittomia. Toivotaan, että pysyvät poissa, ja otahan rauhallisesti siellä varmuuden vuoksi!

Omassa navassa ei mitään mullistavaa. Väsymys vaivaa, mutta saattanee johtua pätkittäisistä yöunista ja pimeydestäkin.

Seuraavia iloisia vauva-uutisia odotellessa,
Enni.
 
Marin, Gerin, heidh:in ja Miikkiksen Perheille kovasti onnea! :flower:

Raitikselle kanssa onnea matkaan!

Auris Voi ei mitä henkilökuntaa. Sun miehesi on kyllä niin tiiviisti mukana odotuksessa, että varmaan hoitaa sua hyvin ja saat lepäillä tarpeeksi =) Mustikat, tai ainakin toinen vaikuttaa siis jo nyt pikku riiviöltä. Potkii toista päähän ja kiusaa..

on: Kävin tänään neuvola lääkärillä ja dopplerilla saatiin sydänäänet kuulumaan. Kohtu vaikutti oikean kokoiselta. Tuntuu ihmeelliseltä, kun kaikki näyttäisi olevan ok. Jotenkin sitä viime keväänä tottui, että takapakkia tulee ja kovalla kädellä. Nyt täytyisi osata olla onnellinen ja rauhallinen, vaan pelko yrittää kokoajan pilata sitä hyvää fiilistä.

Ulpu 10+4
 
Marille onnea hirmusti!

Miru: Mullakin tulvii välillä yli suojien, vaikka viikkoja on vasta näin vähän. Varsinkin joskus lenkillä on joskus aikast ikävää. Sitten on taas päiviä välissä, et ei tarvi koko pikkarinsuojaa lainkaan.
(.) Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. Paitsi hemppa oli laskussa ja rautaa kehotti ottamaan, vaikka ei kuulemma oo vielä paniikki. Painonnousu on tasaantunut (huh huh), mutta olen kyllä yrittänyt vetää mussutushimooni noita vihanneksia ja hedelmiä.
F 21+6
 

Yhteistyössä