Raitis, hui!!! Jos vielä lueskelet niin VOIMIA JA ILOA!!! Täällä kaikki mahdollinen ristissä, että olet jo nauttimassa sylinyytistä :heart: :heart: :heart:
Kuunkulta, kuulostaa ikävältä tuo olosi :hug: Toivottavasti selkäkipu helpottaa pian niin pääset kunnolla suppareita tutkailemaan. Jaksamista, ei mene enää kauan kun pikkuinen jo saapuukin :heart:
Kiitos tsempityksistä ylävatsakivun kanssa!
Nami, juu, oon aatellut, että tääkin on taas yksi niistä kivuista, joita tulee ja menee. Toivottavasti näin onkin ja saadaan lisätä se 'näitä voit odottaa raskaana ollessasi' -nippuun
Viihtymistä sinne sängyn pohjalle!
Kuunkulta, mietinkin olisiko kyse samanlaisista kivuista kuin sinulla oli, mutta meidän 'baba' makoilee pää alaspäin tai kylkeä vasten, joten olisi outoa, jos se johtuisi siitä... Aion kyllä tarkistuttaa asian lääkärillä. Lähinnä pelottaa, ettei istukassa olisi mitään. Toivottavasti tyyppi vain venyttelee tai kipu johtuu muuten liitosten venymisestä. onhan kai niitä ligamentteja myös ylhäällä eikä vai alhaalla?!
Hobelix, ihan hassua, että meitä on täällä palstalla kaksi! Kiva
Musta vaan ei taida kyllä ihan hirveästi olla hyötyä, sillä käymme yksityisklinikalla seurannassa. Oman lääkärimme mukaan tosin tutkimukset tehdään niin kuin Unkarissa on yleensä tapana, joten ehkäpä saat jotain irti tiedoistani! Itselläni myös ns. riskiraskaus kohdun muodon takia ja raskautta seurattiin alussa tarkkaan. Lääkärille 3vkon välein ja joka kerralla ultrattiin. Viikosta 18 eteenpäin tarkastus on kerran kuussa ja on vain kuunneltu sydänäänet, koska ei ole ollut vuotoa, kipuja tai kramppeja. Pissa, paino ja verenpaine tutkitaan myös joka kerran. Raskauskorttiin merkataan kaikki tulokset.
Niskapoimu-ultra ja veriseulat tehtiin ihan normaalisti, ei edes kysytty haluanko niitä. Jos olisin kieltäytynyt, se ei olisi ollut mikään ongelma (sanoi lääkäri kun kysyin). meillä ei mikään hälyyttänyt, joten eteen ei tullut kysymystä lapsivesipunktiosta. Sen olisi saanut, jos olisi halunnut: en missään tapauksessa halunnut (se keskenmenovaara!). Siihenkään ei olisi pakotettu, vaikka muut testit olisivatkin hälyyttäneet. 4d meillä on klinikalla, mutta olen ymmärtänyt, että siihen pitää hakeutua nimenomaan yksityiselle, jos sen haluaa.
Mun pahoinvointiin auttoivat pikkuiset suolakeksit (mini-pretzelit) ja suolatikut, joita imeskelin pitkin päivää. Siis imeskelin, en mussuttanut. Toinen oli jääkylmä sekoitus (hunaja)melonista ja appelsiinista. Paloina pakkaseen hetkeksi ja sitten syömään. Toimi myös huimaukseen. Voisi toimia myös mustikkakeiton asemesta! Mustikat on muuten todella hävyttömän hintaisia täällä! Juuri eilen ostimme piirakkamarjat ja pikkuinen 300g paketti maksoi 859,-. Törkeää, mielestäni. Ja mustikkapiirakka on niiiin hyvää...
Suosittelen, että otat ihan tyynesti saikkua, jos olo ei kohene. Edustaminen on maailman karmeinta, kun koko ajan meinaa pyörtyä pahasta olosta. Ja vauvaakin pitää ajatella: se voi paljon paremmin, kun äiti ei stressaa :heart: Aiemmin pinossa kerroinkin omasta kokemuksestani, kun meinasin pyörtyä työkeikalla ja pistin lattialle maate... Voit kuvitella läsnäolleiden ilmeet
Elevitin ostin, kun lääkäri käski, mutta luettuani tuoteselosteen jätin sen kyllä syömättä... :ashamed: Tilasin kavereilta A-vitamiinitonta raskausvitamiinia Suomesta ja sitä olen nyt popsinut tyytyväisenä. Ei kai Elevitistä haittaa olisi ollut, mutta jotenkin Suomen suositusten noudattaminen tuntui paremmalta. Muuten olen elänyt lähinnä unkarilaissuositusten varassa eli olen välttänyt vain maksaa ja homejuustoja. Mozzarellan ja riccottankin olen kyllä syönyt vain paistetuissa ruuissa, en kylmiltään. Lääkärin mukaan olutta ja viiniä voi kyllä juoda, mutta väkeviä ei
Silti olen napannut vai muutaman shampanjan, ei ole kyllä tehnty viinaa mieli, huh! Toivottavasti sulla pahoinvointi helpottaa pian ja pääset nauttimaan raskaudesta täysillä!!! :hug:
t: Maija & Masukki 28+3