uh ja huh - niin on ollut ikävä tänne, enkä ole ehtinyt kautta jaksanut.
Auris sen tossa totesikin, että työviikot vie niin mehut. Näin on. On ollut vielä jokseenkin stressaava vaihe töissä. Kotiin kun illalla pääsee sitä syö ja menee makaamaan - ei siinä nettiä ole meikäläinen enää saanut päälle laittaa.
Mutta nyt naputtelemaan - luin just monta sivua taaksepäin ja juttua on täällä piisannut. Ihan kättelyssä mielettömästi onnea synnyttäneille -
Heidh, Miikkis, Marimilla, Ulpis.. ja Ulpis, sun tarinasi oli ihana lukea, ja koskettava. ISo, iso halaus sulle ja sun miehillesi!
Toivottavasti
Mari75 pääset säkin ponnistaan ihan kohta. Ja
Raitiksellakin näyttäs alkavan tapahtumaan... Tuntuu että itsellä on tuohon vielä niin pitkä matka (ja niinhän se kuuluukin näillä viikoilla vielä olla! )
Se mikä on positiivista on, että kun vihdoin pääsi punnertaan ton puolivälin yli niin on alkanut tuntumaan, että aika ja viikot menis nopeammin. Raskautta ei ole enää pohtinut niin paljon, olen onnistunut rentoutumaan
Tämä lohduksi etenkin alkuvaiheessa piinaileville - niitä vuotoja kun oli itselläkin ja tänne pinoon ekan kerran päädyin niistä kyselemään. Unissa mulla on vieläkin vuotopainajaisia ja vessassa tsekkailen, mutta olo on rennompi. Voimia
Mimi79 ja muut joilla tuhruttelee! Ja onnea kaikille uusille plussanneille!!!!
Voimia
Deninalle - raskausmyrkytys kuulostaa niin pelottavalta.
Miru - onko tosiaan niin että synnärille täytetään etukäteen jotain lomakkeita, joissa mm. kysytään mahdollisia hätäkastenimiä, tai onko tää vain näissä tapauksissa, kun tuplaraskaus ja tiedetään, että ennenaikaiseksi tulee menemään? Ja vielä, sun masu oli ihan mielettömän makee ja hurja, niin pinkee!
Kuunkulta - mullakaan ei ole ollut jäykkäkouristus voimassa enää muutamaan vuoteen, kun olen sen autuaasti unohtanut. Totesivat heti neuvolassa, että ei pistetä raskausaikana. Eikä kai sitten imetyksenkään aikana. Lisäksi mulla on sairastamatta vesirokot ja muut muksutaudit, että niiden suhteen saa hieman katsoa - tsekata lapsiperhevierailujen yhteydessä, että eikai ole kukaan kipeänä
Muuten, mainitsit, että lapsivesi saattais jonkun mukaan haista/tuoksua (miten tuon ottaa) spermalta. Jostain luin, että lapsivesi olis makean tuoksuista... että sen erottas helposti pissanhajusta... Sulle muuten lähettelen voimia lepoon, koita jaksaa!
Raitis - kiitos tuosta Rh- tutkimus vinkistä, meikä miinusta ja sinänsä voisin harkita osallistuvani, eihän se ole kuin yksi verinäyte... Tosin olen ymmärtänyt, että ekan raskauden kohdalla vasta-ainetta ei pitäisi koskaan esiintyä vaan riski on sitten seuraavien raskauksien kohdalla.
Marica - hempoista, täällä kanssa popsitaan nyt Maltoferia, ei riittänyt tumman leivän ja appelsiinien syöminen, vaan nyt hempat laskeneet lähemmäs sataa. Toivottavasti Maltofer tosiaan tepsii!
Nami - ihana kuulla susta! Sua jäin kaipaamaan ja jäit mieleen jo tuolla Pömppiksissä, plussasit just ennen mua ja luomuihme olet eikös? Mulla jäi toi Pömppispinoilu sinänsä lyhyeen, että löysin sen pinon vasta kun olin jo ekassa ivf:ssä, josta tuli tämä ihana plussaylläri. Muuten, kehuit Kelaa, sulla onneksi ollut hyvä kokemus. Mulla palanut ihan hihat nyt kun olen yrittänyt selvittää näitä tukia (raskauskärttysyys vielä maustamassa tilannetta... ) Verovuosi 2006 ei ollut mulle niin hyvä kuin viime vuosi ja oisin niin toivonut, että päivärahat laskettais viime vuoden verotuksen mukaan, mutta ei. Koska jään äitiyslomalle aavistuksen ennen uutta vuotta, niin kaikki lasketaan v. 2006 perusteella. No näitä on nyt selvitelty. Ja samalla on onneksi pysynyt mielessä, että tää raskaus ja vauva on maailman tärkeintä ja saa olla onnellinen että jotain tukea Kelasta saa.
Maija - sulla siis työreissut nyt loppu? Mulla edessä yksi, hieman jännittää. Kyselin, että missä vaiheessa tarvii todistusta yms. ja kuulemma vasta kahdeksannella kuulla. En kyllä yhtään nyt hahmota mitä viikkoja se sitten meinaa...onko rv.27 niinku 6.s kuukausi?
Yksi kyssäri vielä: juotteko te yöllä paljon? Mulla on yhä niin karmee jano koko ajan, että yöllä menee runsas litra vettä. Pisimmät unijaksot on nyt jotain puoltoistatuntia, kun on jo pakko herätä juomaan.
Ai niin ja vielä
Tiltalitti - surku, jos sulla hävis kaikki kuvat! eikä niitä tosiaan enää löytynyt kamerasta? Muuten, sä kirjoittelit siitä, että miten erottaa supistuksen vauvan ponkaisuista. Vähän siihen liittyen, tilittäisin.
Muakin on ihmetyttänyt toi supistusasia. Mulla on yksi alue alavatsalla joka kovenee ihan pienestäkin rasituksesta joka päivä monta kertaa. Siitä olen valitellut mm. rakenneultran yhteydessä yms. On aina todettu, että se on supistus, ei huolta.
Nyt sitten, kun pääsin vihdoin sinne vakkarineuvolatädin luo, niin se totesi, että se ei ole mikään supistus. Ei osannut sanoa mikä se sitten on. Tsekataan ultrassa parin viikon päästä. No mulla oli just yksityiselle aika 4D:hen ja siinä yhteydessä lääkäri totesi, että siellä alavatsassa, kohdun seinässä on joku verisuonirykelmä niinkun joku suonikohju (??) ja se aiheuttaa noi krampit ja kivut. Oisko jollain ollut jotain vastaavaa? Ei kai pitäisi olla mitään vakavaa, mutta kyllä nää kivut on olleet kovat - etenkin viime yönä sattui jo lujasti. Kipu tuntuu nykyään alkavan vaikken tee edes mitään. Tähän asti, jos olen vähänkin reippaammin kävellyt, niin tuo kohta on vetänyt ihan kipeäksi, kovaksi ja sitten on vaan joutunut seisomaan tai istumaan että se hellittää. Siksi mitään kuntoilua ei ole voinut harkitakaan...rapakunnossa siis...
Nyt jätän pitkän sepustukseni tähän - hyviä unia kaikille masuille!
t.meikku ja masu 24+1 (ensimmäistä kertaa en muistakaan mikä viikko nyt on... jotenkin jopa huojentavaa