Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Oih, Hennuli! Miten ihanan romanttista! :heart: Sulla on ihana mies! Mä olen jo ehtinyt naimisiin, mutta oikeaa kosintaa en ole kokenut (siis tuollaista ihanaa polvistumista sormuksen kera). :ashamed:

Riisistä Meilläkin nuo tökkii. Valmisruuissa menevät, mutta jos itse keitän lisäkkeeksi, niin ei mene alas. Oon ajatellut, että taitavat olla liian kuivia. Ja mä oon tosi laiska tekemään mitään kastikkeita.
 
Onnea Hennulille päivämäärän lyömisestä lukkoon! Nyt vaan sitten sorvaamaan unelmien hääpäivää :heart:
(Tänään, itse asiassa just tällä hetkellä, vietetään yhen työkaverin häitä, heilläkin jo yksi taapero mukana juhlimassa, sain kutsun, mutta jätin väliin )

Ja Tiivari vielä ehtii... Meilläkin re-kosittiin pari vuotta sitten, kun haettiin uudet sormukset. Tällä kertaa myöntyessään tiesi, että tuli luvattua muutakin, kun vaaleanpunasta hattaraa :LOL: Tai ainahan voitte ottaa Ameriikan tyyliin vihkivalain uusinnat pukuineen ja härpäkkeineen päivineen, puheet ja muut seremoniat viimesen päälle. Koitas ehdottaa miehelles... Oon varma, että hää melkein innostuis :whistle: (tämmöset "uusintahäät" on varmasti joka äijän unelma...joo varmaan, kun on jo yksistä selvinneet :kieh: )

Meillä ei syö Milla riisiä kun ei sitä syö muutkaan, paitsi riisipuurona. Pastalla ja perunalla siis porskutellaan. Onneksi tuo pottu taipuu niin moneksi :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Ja Tiivari vielä ehtii... Meilläkin re-kosittiin pari vuotta sitten, kun haettiin uudet sormukset. Tällä kertaa myöntyessään tiesi, että tuli luvattua muutakin, kun vaaleanpunasta hattaraa :LOL: Tai ainahan voitte ottaa Ameriikan tyyliin vihkivalain uusinnat pukuineen ja härpäkkeineen päivineen, puheet ja muut seremoniat viimesen päälle. Koitas ehdottaa miehelles... Oon varma, että hää melkein innostuis :whistle: (tämmöset "uusintahäät" on varmasti joka äijän unelma...joo varmaan, kun on jo yksistä selvinneet :kieh: )
Ai teilläkin on re-kosittu =) Mää tahdon kans :snotty: Joskus mekin suunniteltiin vihkimistä Las Vegasissa, mut sukulaisten painostuksesta päädyttiin ihan perinteisiin kirkkohäihin kotosuomessa. Joskos vois sitten nuo uusintahäät toteuttaa aiemmalla suunnitelmalla. Siihen mieskin voisi jopa taipua :LOL:

Mites Ammu muuten teidän tilanne? Onko kaikki mallillaan?
 
jees täällä nyt löhöön omassa talossa(lapsuuden kotini) ja olo mitä ihanin, Emma tykkää hääräillä ulkona enemmän ku kerrostalos... :D ...on niin helppo mennä ulos...

Keittiöremppa 90% valmis...ja tottakai kaikkien laatikoiden purku...huoh..
Noh joka päivä ainaki yks laatikko niin kyllä ne siitä vähenee.

Huomenna mulla äippä.neukka, ja siis uusi neukkatäti...jännää..

Nyt painaa hirvee väsy, ja alaselkäkipu tämän muuton takia, mutta on jotenki niin lepposa olo että eipä sekään haittaa. B)

Onnea Hennuli, mulla tuli onnenkyynel kosintaa lukiessa...sepä onki mun seuraava haaveeni...Mutta sinne viel aikaa. :heart:

Emmalla on 6 hammasta ylhäällä ja alhaalla, mutta ekat poskihampaat pukkaa tuleen koko ajan..saas nähdä koska poksahtaa.
Emmalla käytös vaatekoot 74-86...ja kenkäkoko on 21.

Nojuu, oliko muuta...hmm, noh ei nyt tuu mieleen.. :wave:
 
Meillä pestään hampaat ennen iltamaitoa. Huono homma, tiedän! Mut neiti nukahtaa pullolle ni en mä sitä ylös revi enää. Se onkin päivän ainoa maitopullo. Meillä ei anneta ku iltaisin nukkumaan mennessä, muuten juodaan nokkamukista.
Aina ei hampaiden pesu käy päinsä lainkaan. Neiti haluaa pestä ite ja tiedätte mitä se peseminen meinaa. Mä saan just ja just alahampaat pestyä mut ylähampaita pestessä suu menee tiukasti kiinni!!!
Miten te onnistutte siinä??
 
Hampaidenpesusta: Vaihtelevalla menestyksellä. Muutaman kerran saa sutastua ylä- ja alahammasrivistön. Aattelen että tässä vaiheessa se on ihan riittävä suoritus. Pääasia, että tottuu touhuun ja siihen, että se tehdään - halusi lapsi sitä tai ei. Tahnaa jää kuitenkin sinne suuhun, niin josko se hiukan vaikuttaisi siellä kuitenkin.

Nukkumisesta: Parhaillaan ollaan siirtymässä yksiin päikkäreihin. Päiväunien kesto 1-3h. Yöllä nukkuu 10-11h, MUTTA toisinaan valvoo yöllä klo 3-5. Otan silloin meidän sänkyyn. Sofia on kyllä hiljaa, mutta pyörii kuin väkkärä. Yleensä on ollut niin, että kun näitä valvomisia on ollut, niin hampaita on tullut. Saattaa olla tilanne jälleen sama. Toivon, et saisin tuon päiväunirytmin vakiintumaan lounaan jälkeiseen aikaan klo 12.30-15, jotta voitaisiin hakea siskonpoikaa päikkäristä tähän meille iltapäivällä. Ei tulisi sitten hänelle niin pitkää päivää siellä, ja Sofiallakin olisi leikkiseuraa. Päikkäri on siis 500m kävelymatkan päässä meiltä, joten näppäräähän tuo olisi.

Tänään tehtiin muuten lopullinen päätös hoitovapaan kestosta miehen kanssa. Mä olen nyt sitten kotona Sofian kanssa siihen asti, että neiti täyttää sen maagisen 3v. Eli melkein kaksi vuotta olisi kotiäitiyttä edessä. =) En mä raaski viedä vielä hoitoon, kun suurella todennäköisyydellä hän jää meidän ainokaiseksi. Eli en siis voi laskea senkään varaan, että menen hetkeksi töihin ja sitten taas jään äippälomalle. Nyt on otettava kaikki irti ja nautittava täysillä tästä yhdestä taaperosta. Ja kun työpaikallekaan ei todellakaan ole mitään hinkua... :headwall:
 
Älä maleha ota mitään stressiä siitä iltahampaiden pesusta. Jokainen lapsi tahdillaan. Meillä Rasmus on nyt tosin jo pari iltaa peräkkäin mennyt nukkumaan silleen "oikea oppisesti" :LOL: , vasta hammaspesun jälkeen. Juttelin eilen yhden naapurin äidin kanssa ja hän oli saanut hammashoitolasta tosi erilaiset hoito-ohjeet, kuin mitä me saatiin viime viikolla. Joten vissiin tapansa kullankin :)

Unimääristä meillä Rasmus nukkuu öisin tällä hetkellä n. 10-11h ja päivisin yhdet päikkärit 1 1/2-2h. Vielä kolmisen viikkoa takaperin Rasmus nukkui pääsääntöisesti n. 12h yöunia, joten tuo unimäärä tuntuu elävän lähes koko ajan. Mutta tyytyväinen olen, että nukkuu edes sen 10h yössä, kun en mä muuten tällä hetkellä tätä menoa jaksais. :)

Onnittelut Tiivarille hoitovapaan jatkosta! Niin mäkin olin ajatellut, et olisin ollut Rasmuksen kanssa kotona aina 3-vuotiaaksi asti, no nyt se ainakin onnistuu. En vaan tiedä miten töihin ilmottaisin. Pitäis meinaa kohta jatkosta ilmottaa, mut en haluais vielä puhua raskaudesta, kun kuitenkin on vasta niin alussa. Kai mä vaan ilmotan jatkavani hoitovapaata hamaan tulevaisuuteen. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Onnittelut Tiivarille hoitovapaan jatkosta! Niin mäkin olin ajatellut, et olisin ollut Rasmuksen kanssa kotona aina 3-vuotiaaksi asti, no nyt se ainakin onnistuu. En vaan tiedä miten töihin ilmottaisin. Pitäis meinaa kohta jatkosta ilmottaa, mut en haluais vielä puhua raskaudesta, kun kuitenkin on vasta niin alussa. Kai mä vaan ilmotan jatkavani hoitovapaata hamaan tulevaisuuteen. :D
Joo, sama edessä täällä. Eli töihin olisi ilmoitettava. No, mulla on lokakuun loppuun asti aikaa. Pitäisköhän niitä vielä jännityksessä :snotty: Voithan sä Rebel tosiaan sanoa vaan siellä, että jatkat hoitovapaata etkä puhu raskaudesta mitään.
 
Huomenta!

Onnea kaikille joiden elämässä jotain ihanaa tapahtunu :flower: ja :hug: sitä tarviiville!

Meil arki aikas normii...Viljami herää 2 kertaa yös juomaa maitoo...syö yhä huonosti ja ol tuos juur 3vkkoa ripulilla...välil ihan vesisellasella :(
Käytii kasvukontrolis nlassa...jäpä 77,5cm ja 9995g joten uudestaa lokakuussa punnitus ja pituus katotaa.

Toi jätkä kiipee joka paikkaa...pöydille yms ja jos muuten ei pääse nii raahaa syöttötuolin avuks ja sit luulee et kaikist tuhmuuksista selvii pusulla :LOL: :heart: (Miehen elkeet ;) )

Meil ukko pääsee vihdoin ens vkol uuteen nipsautus operaatioon...jospa se sitte toimis ja onnistuskii :attn:

Eipä muuta ku mukavaa syksyä kaikille :heart: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Meil arki aikas normii...Viljami herää 2 kertaa yös juomaa maitoo...syö yhä huonosti ja ol tuos juur 3vkkoa ripulilla...välil ihan vesisellasella :(
Käytii kasvukontrolis nlassa...jäpä 77,5cm ja 9995g joten uudestaa lokakuussa punnitus ja pituus katotaa.
Ei teil lääkäri ole ehdottanut, että suolisto tähystettäisiin? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Meil arki aikas normii...Viljami herää 2 kertaa yös juomaa maitoo...syö yhä huonosti ja ol tuos juur 3vkkoa ripulilla...välil ihan vesisellasella :(
Käytii kasvukontrolis nlassa...jäpä 77,5cm ja 9995g joten uudestaa lokakuussa punnitus ja pituus katotaa.
Ei teil lääkäri ole ehdottanut, että suolisto tähystettäisiin? :/
Ei oo sellasii ehotettu.
Se ripuli johtunee vaa jostai mitä syöny...vissii :/ Ja ku ei liian pien oo mut odotus käyriin nähden menee miinuksella siks vahtaavat
 
Heippa!
Mä oon vaan taustaillut,kun en oo vaan saanut aikaseks kirjottaa mitään :/
Ainakin rebelille isot onnittelut! :flower:
Ja tietenkin kaikille muillekin,joita on aihetta onnitella...En nyt vaan muista keitä oon onnitellut ja keitä en...
rebel sun kannattaa jatkaa hoitovapaata sinne asti millon sulla alkaa äitiysloma.
On ihan työnantajasta ja tes:stä kiinni miten saa keskeyttää hoitovapaan.Eli hyväksyykö työnantaja uuden äitiysloman hoitovapaan keskeytyksen syyksi.Siitä on sitten kiinni miten kertyy lomapäiviä ym. etuja.
Mulla nimittäin kävi niin että lopulta sain täydet lomat,mut muut edut jäi saamatta.Eli kannattaa olla tarkkana!Mä siis keskeytin hoitovapaan ja jatkoin suoraan äitiyslomalle.
 
moikkelis, tuli mieleen et unohdin tyystin kertoa teille et työterveyslekuri antoi mulle vihdoin saikkua äippälomaan asti, ette ymmärrä kuinka hyvä olo mulla nyt on B) ....kaikki asiat on niiiin hyvin.
Paitsi Emman hoito paikka on viel kaupungis, täältä on 7km sinne, joten nyt jonotetaan hoitopaikkaa täältä lähempää..Mutta kyllä se varmaan vastaan tulee, onneks Emmalla on hyvä hoitopaikka sillä aikaa, viihtyy todella hyvin siel.
 
Kiitos tiedosta Bamse. Saako udella minkä tessin alaisuuten kuulut? Jos mul on sama juttu sit...

*muoks* Niin ja tosi kiva kuulla ursulaisesta. Toivottavasti Viljami alkais voida pian jo paremmin.
Niin, ja kai se lekuri nipsasee ukoltas sit tällä kertaa vähän isomman palan, ettei enää tarvii kolmatta kertaa sinne pöydälle mennä?? :kieh:
 
Oho, onpas täällä hiljaista! :eek:

Mitä kaikille kuuluu? Varsinkin äideille?

Meillä on joku ihmeen kasvupyrähdys, nukkuu yöunta 12-13h (tietty herää aina aikaisemmin, kun on oma vuoro herätä pojan kanssa, ja tietysti lauantaina aina herätään aiemmin :D) ja 2h päikkärit 12-14, ellei olla rattailla liikenteessä, silloin nukutaan 2 x 45min / pvä. Mentiin tässä yksikin päivä ilman päikkäreitä ollenkaan, 10min torkahduksella bussissa se 12 tuntia |O

Alex kasvaa pituutta tällä hetkellä kamalaa vauhtia, piti heittää jo koon 80cm housuja, bodyja ja paitoja poies, kun ei ensinnäkään pää enää mahtunut (äitiinsä tullut, iso polla) pääaukoista ja housut olivat capreja. Kovaa juostaan joka paikkaan, ja muutenkin on hirmu iloinen pikku mies, huumorintaju on mahtava! :p

Tuntuu, että tässä vaiheessa, se pari kk ennen pahaa uhmanalkua, on meillä ainakin ollut pojan kanssa sitä parasta aikaa :heart: Olihan se ihana nyytti mahtava tapaus, hermot vaan meni siihen ainaiseen valitukseen ja huutoon ja vaativuuteen. Tiputelkaa kiviä ;)

Mä haaveilen perheenlisäyksestä, eläimen muodossa. Mies vähän haraa vastaan, ihan vain sen takia, että hyvä että pojalle saadaan joskus hoitaja, mites eläimen kanssa sitten? Edes jotain, vaikka hyttynen kelpaisi!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Mä haaveilen perheenlisäyksestä, eläimen muodossa. Mies vähän haraa vastaan, ihan vain sen takia, että hyvä että pojalle saadaan joskus hoitaja, mites eläimen kanssa sitten? Edes jotain, vaikka hyttynen kelpaisi!!
Hankkikaa käärme, sitä ei tarvii ruokkia läheskään joka päivä :)
Mä ehdotin tätä jo, mulla oli ennen käärme. En tiedä ottaisko tän pelastuksena vai pahalla, mutta anoppi kieltäytyi astumasta lähellekään asuntoa, jos täällä on käärme. (mulla oli ennen kolmessa terraariossa 4 viljakäärmettä, kaksi hoidossa, kaksi omia ;))
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Mä haaveilen perheenlisäyksestä, eläimen muodossa. Mies vähän haraa vastaan, ihan vain sen takia, että hyvä että pojalle saadaan joskus hoitaja, mites eläimen kanssa sitten? Edes jotain, vaikka hyttynen kelpaisi!!
Hankkikaa käärme, sitä ei tarvii ruokkia läheskään joka päivä :)
Mä ehdotin tätä jo, mulla oli ennen käärme. En tiedä ottaisko tän pelastuksena vai pahalla, mutta anoppi kieltäytyi astumasta lähellekään asuntoa, jos täällä on käärme. (mulla oli ennen kolmessa terraariossa 4 viljakäärmettä, kaksi hoidossa, kaksi omia ;))
Noniin. Tämä selvä! Hommaat sen kärmeksen, mieluummin kaks :D

 
Täällä väsynyt äiti taustalta :wave: Mua alkaa nyt oikeesti vituttaan nää meijän yöt |O ja kun joka paikasta vaan toitotetaan, että kyllä se herääminen sitten loppuu, kun imetys loppuu :kieh: mä haluan tästä jotain faktaa, kiitos :attn: en rupee "turhaan" lopettaan.
Mutta kun sais edes yhden yön nukkua, tai edes 5h putkeen niin sekin jo auttais :kieh: alkaa meikäläinen muistuttaan kävelevää zombia :snotty:

No se siitä valivali-osuudesta...

Eilen käytiin painokontrollissa ja hienostihan sitä oli lisää tullut, eli
mitat nyt 10715g ja 80,7cm

Sanoja ei vielä montaa tuu: äiti, tissi, vauva, koira ja joo jos jotain kysyy. Potta=pokka ja vaippa= pava. Mutta pikku hiljaa :D

Tänään koitettiin taas vaipattomuutta, iskin potan keskelle olkkaria ja sanoin, että mee potalle kun pissattaa. Ja sinne meni 2 kertaa ihan ite ja pissat sai aikaan :eek: :D Sitten hetken päästä istuin tässä koneella, likka seiso vieressä ja yhtäkkiä läsähti pashat lattialle, ilman mitään ähinöitä |O ja koira salamana paikalla, ennen ku ehdin kissaa sanoo :$ helvetin paskansyöjä |O

Tän hetken IN on nukke, sitä hoivataan, laitetaan potalle, syöttötuoliin ja työnnetään taaperokärryllä :D

Pukeminen ja vaipanlaitto on tuskaa ja syöttää ei saa kun joskus. Minä itte-vaihe on alkanu |O

Hampaidenpesukin suju ennen oikein mallikkaasti, mutta nyt minä itte ei anna koskee ollenkaan ja tyytyväisenä vaan pureskelee harjaa :kieh:

Täällä ei haaveilla minkään sortin perheenlisäyksestä, sattuneesta syystä :kieh:

Vaikka oonkin väsynyt ja vittuuntunut ja kaikkee, niin musta on ollu ihanaa käydä töissä, vaikka kotona oli kivaa niin olihan se helvetin tylsää ja puuduttavaa ja käytiin vaan toistemme hermoille turhaan :kieh:

Mutta nyt ois varmaan aika kallistua taas vaakatasoon, että jaksaa taas herätä 4.20 |O :kieh:
 
Huomenta!
Mitä sä MP teet työkses, kun tuohon aikaan pitää jo nousta?! Joka aamuko?
Ja ei ne yöt välttämättä parane, toiset lapset vaan on "huonoja nukkujia" ilman imetystäkin. Ootteko kokeilleet nukuttamista omaan sänkyyn? (muistelisin, että Elsa nukkuu vieressä? ) Josko se vähän rauhottas?

Olisin niin halunnu nukkua vähän pitempään edes, kun mun pitää illalla valvomaan (taas!). 7. viikonloppu töitä putkeen :eek: Viimeks ollu vapaa viikonloppu elokuun alussa (1. & 2. päivä ) ja senkin erikseen toivoin, kun oli kummitytön rippijuhlat. Mutta en valita. Kohtahan mä oon työtön (ilmeisesti kokonaisen viikon jopa :D ) niin tulee näillekin pyhäkorvauksille käyttöä. Marraskuun lopussa alkas meidän osastolla yks äitiysloma...Saisinpa tehdä sen, niin ei tarvis vuoteen miettiä, et mihin seuraavaksi. Pitäkää peukkuja!

Meilläkään ei tarvii haaveilla perheenlisistä. Kaksjalkasia ei ole enää luvassa meille ja isäntä huolehtii tasasin väliajoin nuo nelijalkasten lisäämiset, ilman kuumeiluja :D
Yks uus "sana" on "Amuu, amuu" navetalle päin kattoo ja tuota hokee, eli varmaan se sit meinaa lehmien puhetta :heart:
 
heipsan taasen pitkästä aikaa :)
täällä elo sujuu suht tasaseen tahtiin, töitä, kotia ja pojan hoitopaikalle vientiä/hakua aina sillo tällön.... :) Poika on sopeutunu päiväkotiin hienosti, ilman suurempia itkuja. Oli kyllä hurjan tuntusta kun ekoina päivinä sinne meni, jotenki huono äiti-fiilis tuli, mutta se on kyl jo kaikonnu. Kivan oloset tädit tuolla ja ryhmäkin on onneks suht pieni.
Töitä on täälläki painettu ahkeraan ja seuraava täysin vapaa vkonloppu on lokakuussa eli sitä odotelessa :D muutenki on kyl tuo pomo tehny niin rankan 6viikkosen että saa nähä kui väsy oon sitte kun toi vkonloppu vapaa on....ei kivaa mutta minkäs teet.... toivoin kyllä että oisin voinu tehä enemmän öitä mutta ei ainakaa tässä listassa niitä oo normaalia enempää
:( josko sitte ens listassa....

Tännekään ei perheenlisäystä kaksjalkasen muodossa oo enää tulossa, mutta se karvanen nelijalkanen kotiutuu meille viikon päästä sunnuntaina :heart: ihana pieni musta karvakasa :)

mut nyt on taas alettava touhuun että saa kaiken tehtyy ennen ku pitää rientää iltavuoroon..
 
Heipat taas kaikille tasuristi, ja heti alkuun: Hyvää vkloppua kaikille!! :flower:

Tälle mammalle kuuluu mahtavaa =) Hääsuunnitelmat etenee, vaikka ei ollakaan muuta tehty, kun varattu juhlapaikka, katsastettu pitopalveluita ja ilmoitettu hoviompelijalle että saapi luvan tehdä puvut :) Kirkkoahan me ei siis olla varattu, koska meidät vihitään juhlapaikalla.

Sit meikäläisen nuorempaan painokseen. Venlalle on ilmestynyt taas tyhjästä 3 hammasta, eli nyt niitä on se 15 :eek: Pari uutta sanaa on otettu käyttöön. Pesulle=pesu, lehmä=amuu (ei millään sano kahta m-kirjainta tuossa sanassa, muuten kyllä), nukkuun, sänky=sanku. Ja neidin oma suosikki on OHO. Aina jos jotain tippuu tai kaatuu, vaikka kynä tippuu lattialle, niin pitää HUUTAA se oho :)

Me ollaan opeteltu tota vaipattomuutta vähän pakon sanelemana. Kun siis likka ottaa heti vaipan pois kun iskä tai äiti kääntää selkänsä. Muutamat pissat on tullu lattialle, mut muuten osuu hienosti pottaan. Mutta meilläkin se potta on välillä lastenhuoneessa ja välillä olkkarissa, koska Venla ei osaa oikein mennä vessaan asti. Tai siis osaa, mut sit hätä tulee ovelle :D Kakat tekee suurimmaks osaks vaippaan, silloin tällöin pottaan. Eli siis pyytää vaippaa päälle kakkahädän lähestyessä. Pitäkööt vaippaa, mä en jaksa ressata kun on toi poikakin, joka pitäis saada potalle :(
Siis meidän Veetillä on ollut ummetusta aina, ja tulee aina oleen, syynä leikattu peräaukko. Ja pojalla on jäänyt ummetuksen takia aika pahat traumat tuosta kakkaamisesta. No, päivä kerrallaan.

Mä haaveilen kans nelijalkasesta "vauvasta", mielellään koirasta. Mutta ei tuu ennen kun ollaan muutettu kerrostalosta pois, mä en halua koiraa kerrostaloon. Pitää olla oma piha ym. Tai kattoo nyt :saint:

Jaahas, täällä herättiin päikkäreiltä. Palataan!
 
Hennuli.... mulla ollu tuo koirahaave jo yli 20vuotta eli on jo aikakin tuo toteutua :D ensimmäistä kertaa on tilanne että on tilaa, aikaa ja mahdollisuuksia koiran hoitoon ja pitoon. ja myös ekaa kertaa tilanne että ukko tuon hankinnan hyväksyy :) Yhdestä asiasta jouduin luopuun, koirarotu ei oo se mistä oon aina haaveillu mutta tuo tulevakin on kyl aivan tosi ihana ja just meiän koiruus :heart:
 

Yhteistyössä