Heipat vaan kaikille! :wave:
Meille ei kummempia kuulumisia. Nautiskelen kotiäidin roolista ihan täysillä. Mä kuvittelin aina työnarkomaanina, että minusta ei ole kotona olemaan. Vaan minustahan on paljastunut ihan uusi puoli. Eikä ollenkaan hullumpi puoli olekaan =)
Sofia kehittyy kovaa vauhtia. Sitä on ihana seurata, mutta toisaalta iskee haikeus kun aika menee niin nopeasti. Onneksi sitä itse pysyy nuorena, vaikka lapset kasvaa
Meillä on ihan normaalisti 1 1/2 neuvolat täällä, ja mennään sinne 13. pvä. Meinataan jättää tässä vaiheessa antamatta se MPR-rokote. Otetaan se vasta sitten, kun Sofia menee päiväkotiin eli 3v iässä. Tuosta rokotteestahan huhutaan, että SAATTAA olla yhteyttä autismiin. Tosin se huhu on aika vahvasti kumottu. Mut mä taidan olla hiukan hysteerikko, ja siirrän sitä suosiolla hiukan pidemmälle tästä aktiivisen kehityksen vaiheesta....Joo, pidätte mua varmaan ihan pimeenä
Meillä tuota puhetta tulee ihan solkenaan. Kuulutaan sellaiseen tutkimukseen jossa kartoitetaan lapsen puheenkehitystä. Sen vuoksi pidin pari päivää kirjaa Sofian osaamista sanoista ja tulokseksi tuli, että hän osaa sanoa reippasti yli 200 sanaa. Kuukauden sisällä on alkanut tulla yhä enemmän useampi tavuisia sanoja (kutittaa, nukkumaan, lauletaan, keinumaan) sekä parin-kolmen sanan lauseita. Lisäksi hän on alkanut puhumaan itsestään minä-muodossa, eikä enää pelkästään nimellään.
Mutta yökukkumiset jatkuu. :kieh: Yöllä ollaan hereillä 1-2h ja höpistään. Melko raivostuttavaa välillä. Ja vaippa on alkanut falskaamaan öisin. Ostettiin jo liberon 6-kokoa yöksi, mutta ei sekään auttanut.
Oliskos jollakin vinkkiä hyvästä yövaipasta? Olen nyt vaihtanut sen yöllä (kun herää ), mutta oon aatellut että saattaa herätä jo ihan senkin takia kun vaippa on ihan täynnä (ja tuntuu varmasti inhottavalta).
Tutti on edelleen käytössä unilla ja illlalla maito menee vielä tuttipullosta. Se onkin ainoa tapa, jolla Sofian saa juomaan maitoa. Huoh! Joten en ole vielä viitsinyt sitä jättää pois. Kohta kyllä pitäisi.
Syökö muuten kaikkien kullankerät täysin itse vai autteletteko vielä? Meillä kyllä osataan syödä itse, mutta auttelen silti tosi usein, esim. viilin ja puuron kanssa.
Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! =)