Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Täällä vietellään touhukasta arkea, niin palstailu on taas jäänyt... Tulin kuitenki nyt ilmoittamaan neidin 1,5v -mitat, jotka oli: 9,5 kg ja 79cm. Siro neiti edelleen :). Meillä puhutaan 2-3 sanan lauseita jo! Esim. tänään tiskikonetta tyhjennettäessä neiti totesi Muumi -mukista: "Mörkö-muki...isin". Muuten menee mukavasti, neiti on iloinen ja touhukas, tosin uhmaakin on välillä esim. puettaessa tai vaippaa vaihdettaessa. Tai jos asiat ei mee just niin kuin hän on ajatellut... ;)

Onnellista Uutta Vuotta kaikille Kullankerien perheille!

Mouse ja Kiia
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!! :)

Onnittelut käpyselle pienestä pojasta!! :flower:
Ihanaa, että ursullakin menee miehen kanssa taas paremmin. Se on hienoa, että selvititte asiat, niin on taas helpompi jatkaa eteen päin.

Anteeks, mitkä 1 1/2-vuotis neuvolat????? :eek: :eek: Kyllä meillä ainakin täällä kaikki sellaset on peruttu niiden pirun possunuharokotusten vuoksi. :( Lääkärissä saatiin Rasmuksen käydä, kun sitä eivät tajunneet perua, mut eihän se lääkäri mitään mittaile. Meillä seuraava neuvola siis 2-vuotiaana, jollei taas joku hemmetin rokotuskampanja ole sillon taas meneillään :headwall: :( :eek: Mut ollaan me tuota itse y :eek: yritetty mittailla, joten pituusARVIO: 88cm ja painoa 13,6kg. MPR:n Rasmus sai mun :eek: äippäneuvolan yhteydessä nyt tiistaina.

Pitiköhän vielä jotain laittaa... ei muista taas :( :headwall: :headwall:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :)
Täällä juhlittiin uutta vuotta miehen ja pojan kanssa kolmisin syömällä ja ulkoilemalla. Parit raketit tuli ammuttuu mutta ei pikku-ukko oikeen niistä välittäny. Teki vaan lapiollaan lumitöitä sillä aikaa :D
Isommat tulee tänään meille isältään ja vietellään "joulua" kun auotaan niitten paketit mitä tänne on tullu. Tyttö pääsi sairaalasta tiistaina ja nyt on vielä sen verran toipilas ettei mitää ihmeitä olla edes loppu lomalle suunniteltu, sen mukaan mennään mitä tyttö jaksaa. Tänää oli käyny isänsä kanssa pikatulehusarvot ottamassa ja luku oli enää alle 30 ku pahimmillaan oli tosiaan 350.

Puoltoista vuotis neuvola meillä on vasta maaliskuussa tai siis lääkäri on tuollon ja terkkarikäynti on parin viikon päästä. mittailtiin ite että poika olis jotain 80senttii pitkä ja painaa hiukka yli 10kiloa :) ei mikää jättiläinen, aikalailla menee isompien poikien kanssa samoissa.
Puhetta meillä ei tule oikeestaan olleskaan, omaa mölinää pitää, mutta ymmärtää kyl kaiken hiukka liianki hyvin :D
 
Ai, niin ja en mä sit päässy aloittamaan sitä koulua nyt vuoden vaihteessa. En saanu Rasmukselle ajoissa hoitopaikkaa, niin jouduin sit ilmottaa sinne kouluun, et otan opiskelupaikan vastaan, mutta olen poissa-oleva. Katotaan nyt raaskinko laittaa Rasmuksen ja pikkuveikan hoitoon sit vuoden päästä, vai aloitanko sit suosiolla vasta 1 1/2 vuoden päästä. Jos saisin jonkun hoitaa sitä tulevaa pikkuveikkaa meille kotiin, niin sit voisin kyl varmaan alottaa opinnot vuoden päästä, mut täytyy tässä tutkailla näitä mahdollisuuksia ( tai vissiin lähinnä mahdottomuuksia :D )
 
Heipat vaan kaikille! :wave:

Meille ei kummempia kuulumisia. Nautiskelen kotiäidin roolista ihan täysillä. Mä kuvittelin aina työnarkomaanina, että minusta ei ole kotona olemaan. Vaan minustahan on paljastunut ihan uusi puoli. Eikä ollenkaan hullumpi puoli olekaan =)

Sofia kehittyy kovaa vauhtia. Sitä on ihana seurata, mutta toisaalta iskee haikeus kun aika menee niin nopeasti. Onneksi sitä itse pysyy nuorena, vaikka lapset kasvaa :LOL:

Meillä on ihan normaalisti 1 1/2 neuvolat täällä, ja mennään sinne 13. pvä. Meinataan jättää tässä vaiheessa antamatta se MPR-rokote. Otetaan se vasta sitten, kun Sofia menee päiväkotiin eli 3v iässä. Tuosta rokotteestahan huhutaan, että SAATTAA olla yhteyttä autismiin. Tosin se huhu on aika vahvasti kumottu. Mut mä taidan olla hiukan hysteerikko, ja siirrän sitä suosiolla hiukan pidemmälle tästä aktiivisen kehityksen vaiheesta....Joo, pidätte mua varmaan ihan pimeenä :whistle:

Meillä tuota puhetta tulee ihan solkenaan. Kuulutaan sellaiseen tutkimukseen jossa kartoitetaan lapsen puheenkehitystä. Sen vuoksi pidin pari päivää kirjaa Sofian osaamista sanoista ja tulokseksi tuli, että hän osaa sanoa reippasti yli 200 sanaa. Kuukauden sisällä on alkanut tulla yhä enemmän useampi tavuisia sanoja (kutittaa, nukkumaan, lauletaan, keinumaan) sekä parin-kolmen sanan lauseita. Lisäksi hän on alkanut puhumaan itsestään minä-muodossa, eikä enää pelkästään nimellään.

Mutta yökukkumiset jatkuu. :kieh: Yöllä ollaan hereillä 1-2h ja höpistään. Melko raivostuttavaa välillä. Ja vaippa on alkanut falskaamaan öisin. Ostettiin jo liberon 6-kokoa yöksi, mutta ei sekään auttanut. Oliskos jollakin vinkkiä hyvästä yövaipasta? Olen nyt vaihtanut sen yöllä (kun herää ), mutta oon aatellut että saattaa herätä jo ihan senkin takia kun vaippa on ihan täynnä (ja tuntuu varmasti inhottavalta).

Tutti on edelleen käytössä unilla ja illlalla maito menee vielä tuttipullosta. Se onkin ainoa tapa, jolla Sofian saa juomaan maitoa. Huoh! Joten en ole vielä viitsinyt sitä jättää pois. Kohta kyllä pitäisi.

Syökö muuten kaikkien kullankerät täysin itse vai autteletteko vielä? Meillä kyllä osataan syödä itse, mutta auttelen silti tosi usein, esim. viilin ja puuron kanssa.

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! =)
 

Yhteistyössä