voisko laittaa 3-vuotiaan korokkeelle istumaan autossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mun mielestä vois. Meidän 2,5 v. istuu vielä siinä turvaistuimessa, mutta luikertelee aina kädet sieltä vöistä pois.. Eli olis melkein sama kuin istuis auton turvavöissä korokkeella.

Just tuossa äsken miehen kanssa tosta puhuttiin.
Meillä on nuo isommat lapset siirtyneet n.3vuotiaana istumaan korokkeelle kun pienempi sisar on siirtynyt turvakaukalosta turvaistuimeen.
Nyt ei ole sitä pienempää joten kuopus saa istua turvaistuimessaan sinne viiteen vuoteen asti jos vaan mukavasti mahtuu siinä istumaan.

meillä laitettiin siinä 3veen iässä, ja on pysynyt tosi hyvin paikallaan. Kerran on vaan nappassut turvavyön auki ja siihen kertaan jäi, kun kurvasin auton tien sivuun ja uhkailin poliisin sakoilla, niin johan usko kerrasta!!(meillä poliisi on lähes jumalallisessa asemassa pojalle) :laugh:

meillä ihan sama huoli,reilukolme vee nyt pelkällä korokkeella,vaikka nyky tietojen mukaan pelkkää koroketta ei enää suositellakkaan vaan turvallisempi nimen omaan tuo turvavyöistuin,koska niissä sivutörmäys suojat!ja korokkeen kanssa aina luonnollisesti tturviksen alennin :flower:

En hauku, mutta kukin tappaa lapsensa tavallaan. Minä en sitä harrasta autossa pelkällä korokkeella. Ei edes 115 cm riitä meillä pelkkä koroke, vaan tarvitsee ylävyölle alentimen.

kai tarkoitat turvavyöistuinta? siis sellaista jossa on selkänoja?? En ikinä laittaisi tuon ikäisitä selkänojattomalle korokkeelle ja nyt olen useissa selkänojallisissa istuimissa huomannut painorajana 20kg-> (meidän 6v on juuri ylittäny tuon painon :whistle: ). 4vuotiaan olen laittanut selkänojalliseen istuimeen...

mitä eri mahdollisuuskia niitä oikein on :o

-istuin
-korokeistuin ?, millainen tämä sitten on???
-pelkkä koroke, minkä ikäiselle tämä sitten on? vai eikä tällaisin enää käytetä lainkaan???

auttakaa nyt tyhmää :whistle:

meillä istunut selkänojallisessa korokkeella 2,5 v lähtien. vaikka oli muuten kiukkuaja niin tehtiin selväksi että auto pysähtyy oitis jos ei pysy tavis vöissä niinkuin pitäisi. ei tarvinnut kun kerran pysähtyä tien varteen.

Ja hohhoijjaa tosiaan joillekin.
Meillä mun autossa jatkuvasti 4 v selkänojallisessa korokkeessa, 2 v turvaistuimessa ja vauva kaukalossa tai 4 v korokkeella, 2 v selkänojallisella korokkeella ja vauva turvaistuimessa (joka siis selkä menosuuntaan 5-pistevöillä, muut auton vöillä.)
Miehen kyydissä satunnaisesti kulkiessaan ovat sekä 2 v että 4 v korokkeilla, joskus toisella selkänoja kiinni, ja vauva kaukalossa. 2 v 15 kg ja n. 90 cm, 4 v n. 105 cm ja 17 kg.

eikös se nyt ole ihan rahastusta jos joka vuosi pitää ostaa erilanen istuin, ensin vauvakaukalo sitten normaali istuin, sitten selkänojallinen koroke, ja sitten pelkkä koroke ym. :O
ja mihin ne sitten laittaa käytön jälkeen, hirveetä rahan tuhlausta tollanen

jep jep itse nyt perehtyneenä voin sen verta kertoo et on kaukalo,sit seuraava malli siitä on turvavyöistuin 5pistevöillä,ja sit tää paljonpuhuttu turvavyö istuin joka kuin turvaistuin selkänojalöytyy,vain kevyempi ja ilman 5pistevöitä,lapsi istuu tässä auton omalla kolmipistevyöllä kiinnitettynä,ja tän jälke sit koroke :flower:

Meillä ainakin on 3v. istunu korokkeella lyhyitä matkoja ja kesällä myös noin 60 kilsan matkan, kun ei oltais muuten kaikki mahduttu autoon (2 lasta ja 3 aikuista). Turvaistuimet vie niin penteleesti tilaa, että takapenkille ei mahdu kahta turvaistuinta ja aikuista sitten millään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikös se nyt ole ihan rahastusta jos joka vuosi pitää ostaa erilanen istuin, ensin vauvakaukalo sitten normaali istuin, sitten selkänojallinen koroke, ja sitten pelkkä koroke ym. :O
ja mihin ne sitten laittaa käytön jälkeen, hirveetä rahan tuhlausta tollanen

tottahan tuokin, kaikella mikä liittyy turvallisuuteen pystytään melko tehokkaasti rahastaan, kun vedotaan TURVALLISUUTEEN (sitä lainkaan vähättelemättä)
Kuitenkaan mikään tonninkaan hökötys ei pelasta pahasta kolarista. Ja suurin vaikutus on MUN MIELESTÄ autolla. Eli kuinka turvallinen auto on. Jos siitä lähdetään, niin kaikilla lapsen hankkivilla pitäis olla sellanen hirvi"puskurilla" varustettu megarenkainen maastoauto, joka pärjää parhaiten kolareissa. Ja uusinta mallia tietenkin. ;)

No ei vaiskaan. Mutta oikeesti, meillä oli esikoisen aikaan "perheautona" suzuki alto, joka ei takuulla ole turvallinen. Meidän mahkut kolarissa olisi huomattavasti huonommat kuin edellämainitun maastoautossa matkaavan perheen. Oli istuin mikä tahansa. :/

Yhteistyössä