E
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:onko siihen joku pituus raja kanssa?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:eikös se nyt ole ihan rahastusta jos joka vuosi pitää ostaa erilanen istuin, ensin vauvakaukalo sitten normaali istuin, sitten selkänojallinen koroke, ja sitten pelkkä koroke ym. :O
ja mihin ne sitten laittaa käytön jälkeen, hirveetä rahan tuhlausta tollanen
Alkuperäinen kirjoittaja Ei se niin vaikeaa ole...:Alkuperäinen kirjoittaja ap:eikös se nyt ole ihan rahastusta jos joka vuosi pitää ostaa erilanen istuin, ensin vauvakaukalo sitten normaali istuin, sitten selkänojallinen koroke, ja sitten pelkkä koroke ym. :O
Ei se nyt ihan noin mene. Meillä poika siirtyi 8 kk iässä kaukalosta selkä menosuuntaan olevaan turvaistuimeen, jossa istui kunnes täytti 3 v. Sama istuin olisi mennyt pidempäänkin vielä kasvot menosuuntaan ja turvavyöistuimenakin, painoraja 25 kg eli joku 6 v.
Ja kun on aika siirtyä turvavyöistuimeen, kannattaa hankkia malli, josta saa selkänojan irti, jolloin istuin on tosi pitkäikäinen.
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En hauku, mutta kukin tappaa lapsensa tavallaan. Minä en sitä harrasta autossa pelkällä korokkeella. Ei edes 115 cm riitä meillä pelkkä koroke, vaan tarvitsee ylävyölle alentimen.
hohhoijaa.....![]()
Alkuperäinen kirjoittaja -:mitenköhän luulette että esim mun ikäpolven lapset on säilyneet hengissä?! ei sillon oo kuule ollu minkään valtakunnan istuimia. EI EDES VAUVOILLE. just joulunpyhinä asiasta mummon kaa keskusteltiin ja vauvat on matkustanu jonku sylissä tai LATTIALLA. että näin.
Alkuperäinen kirjoittaja -:mitenköhän luulette että esim mun ikäpolven lapset on säilyneet hengissä?! ei sillon oo kuule ollu minkään valtakunnan istuimia. EI EDES VAUVOILLE. just joulunpyhinä asiasta mummon kaa keskusteltiin ja vauvat on matkustanu jonku sylissä tai LATTIALLA. että näin.
Alkuperäinen kirjoittaja Turvallisuus ennen kaikkea!:Alkuperäinen kirjoittaja Ei se niin vaikeaa ole...:Alkuperäinen kirjoittaja ap:eikös se nyt ole ihan rahastusta jos joka vuosi pitää ostaa erilanen istuin, ensin vauvakaukalo sitten normaali istuin, sitten selkänojallinen koroke, ja sitten pelkkä koroke ym. :O
Ei se nyt ihan noin mene. Meillä poika siirtyi 8 kk iässä kaukalosta selkä menosuuntaan olevaan turvaistuimeen, jossa istui kunnes täytti 3 v. Sama istuin olisi mennyt pidempäänkin vielä kasvot menosuuntaan ja turvavyöistuimenakin, painoraja 25 kg eli joku 6 v.
Ja kun on aika siirtyä turvavyöistuimeen, kannattaa hankkia malli, josta saa selkänojan irti, jolloin istuin on tosi pitkäikäinen.
Ei se selkänojan irtilähtö oo niin olennaista. Ku ostaa kunnon turvavyöistuimen, joka on malliltaan 36 kiloon asti (eli yleensä 15-36 kg) niin se riittää ihan varmasti niin kauan kuin istuimelle on tarvetta. Ja on taatusti paljon turvallisempi kuin pelkkä koroke. Mä en henk.koht. ymmärrä ihmisiä, jotka kuljettavat lapsiaan pelkällä korokkeella. Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että ne sivutuet on olennaiset törmäystilanteessa. Pieni lapsi luiskahtaa muutoin aika helposti vöistä pois ja penkillä miten sattuu. Hirveätä edes ajatella.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja -:mitenköhän luulette että esim mun ikäpolven lapset on säilyneet hengissä?! ei sillon oo kuule ollu minkään valtakunnan istuimia. EI EDES VAUVOILLE. just joulunpyhinä asiasta mummon kaa keskusteltiin ja vauvat on matkustanu jonku sylissä tai LATTIALLA. että näin.
Sittenhän kannattaa lapsia kuljettaa ilman istumia nykyäänkin tai mahdollisimman huonoilla istuimilla, eikö?
70-luvulla kun itse synnyin, nopeudet olivat alhaisempia ja liikenteen vilkkaus vähän toista kuin nykyään. Kun puhutaan miten ennen ei ollut sitä ja tätä, harvemmin muistellaan lapsia, jotka heittivät henkensä kolareissa.
Mä en ikinä ole tajunnut, miksi nykyinen lasten turvallisuuteen panostaminen on niin huono suuntaus verrattuna 'vanhoihin hyviin aikoihin'.
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämä:Hei pahkapäät
1. silloin kultaisella 70-luvulla kolariin joutuneet eivät ole täällä kertomassa tarinoitaan. Ne ovat kuolleita ne.
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:Kyllä mun mielestä vois. Meidän 2,5 v. istuu vielä siinä turvaistuimessa, mutta luikertelee aina kädet sieltä vöistä pois.. Eli olis melkein sama kuin istuis auton turvavöissä korokkeella.