Miksi lapsesi käyttää autossa koroketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän 6v istuu turvavyöistuimessa meidänautossa, mutta koulumatkat pelkissä vöissä. Eli talvella tuli kilometrejä (ja yksi ojaanajokin) enemmän pelkissä vöissä kuin istuimessa :/

Alkuperäinen kirjoittaja rajat:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kolme lasta takapenkillä ja turvaistuimet eivät sinne mahdu. Siksi kaikilla korokkeet. Lisäksi kukaan lapsista ei suostu istumaan turvaistuimessa sen ahdistavuuden takia. Hyvin ovat menneet kolaritilanteessakin. Lapset 7v, 5v ja 4v.
Eihän kukaan estä käyttämästä turvaistuimia mutta eiköhän tuo valinta liene jokaisen oma.

Mulle ei ole tullut mieleen kysyä meidän 4-vuotiaalta missä hän haluaa istua. Istuu siinä missä käsketään tai jää pois kyydistä.

Mutta entäs kun lapsi itse heittää vyöt pois jatkuvasti matkan aikana kun on liian ahdistava istua turvaistuimella. :) Ymmärrän kyllä lasta täysin. Se korokekin on ihan riittävän turvallinen, kun on oikein asennettu.

Sitä lasta kielletään ;) Matka ei jatku mihinkään ennen kuin kukin istuu sievästi istuimissaan. Ei oikeesti oo niin vaikeeta, ku alusta asti opetetaan lapsi käyttäytyyn tietyissä tilanteissa. Jotku säännöt vain ON ehdottomia.

Tietty onhan niitä vanhempia, jotka ei osaa lapsiltaan mitään kieltää, ettei vaan tuu paha mieli hellanteltulle...

Meillä myös näin....typykkä 2,5v sillontällön ittensä nulistanu vöistä ja matka kyllä tyssää just seuraavaan turvalliseen paikkaan....
Jos hänen kans alettas neuvottelehan asiasta, niin mieluiten istuis tuvavyöistuimessa tai pelkällä penkillä...Mut kaikkee ei tarvi antaa periksi

Meillä kolme lasta takapenkillä ja turvaistuimet eivät sinne mahdu. Siksi kaikilla korokkeet. Lisäksi kukaan lapsista ei suostu istumaan turvaistuimessa sen ahdistavuuden takia. Hyvin ovat menneet kolaritilanteessakin. Lapset 7v, 5v ja 4v.
Eihän kukaan estä käyttämästä turvaistuimia mutta eiköhän tuo valinta liene jokaisen oma.

Mulle ei ole tullut mieleen kysyä meidän 4-vuotiaalta missä hän haluaa istua. Istuu siinä missä käsketään tai jää pois kyydistä.

Mutta entäs kun lapsi itse heittää vyöt pois jatkuvasti matkan aikana kun on liian ahdistava istua turvaistuimella. :) Ymmärrän kyllä lasta täysin. Se korokekin on ihan riittävän turvallinen, kun on oikein asennettu.

No, sit ei lähde ollenkaan mukaan tai istuaan paikallaan niin kauan kun turvavyöt pysyy paikallaan!

Mitä eroa sun mielestä on tuolla turvavyöistuimella ja korokkeella turvallisuuden kannalta?

Kysytkö sä tätä ihan tosissas?

Että mitä eroa on istuimella, jossa on sivusuojat, verrattuna penkkiin jossa ei ole kun persiin alunen?

Että esim. sivutörmäyksessä on ihan sama lyökö päänsä ikkunaan vai onko lapsi istuimessa jossa on päälle kunnollinen, pehmustettu suojaus?

No jopas oli kysymys :o
Entäs sitten kun lapsi heittää siinä korokeistuimessakin turvavyöt auki, kun on ahdistavaa?
Antaa sitten olla ilman vöitä vai?
Ja mahtaako tuo koroke olla edes laillinen sille 4 veelle?

Yhteistyössä