ex-lapseton
Hassuun saumaan tuli tämä keskustelu. Näin eilen ulkomailla asuvaa siskoani pitkästä aikaa. Saimme lapset aika vanhoilla päivillä ja ihmeteltiin tuota aivan samaa. Naurettiin eilen kippurassa meidän lentäville lauseille "MUN elämää ei lapset muuta!!!! MÄ AINAKIN jätän vauvan hoitoon naapurin Pirkolle.Alkuperäinen kirjoittaja ?:Mutta jos sä nyt ihan kaikkitietävänä äitinä mietit tilannetta. Että vanhemmat valittavat elämän raskautta ja miten lapsi sitä ja tätä, vanhemmat tuntuvat hyvin stressaantuneilta sekä valittavat että kun ei ole hoitopaikkaa. Sitten tulee ehdotus, että hoitopaikka olisi. Mutta sitten löytyykin kymmenen syytä, miksi se ei vaan onnnistu. Ja valitus jatkuu.Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Tässä taas malliesimerkki siitä, mitä minä äitinä en tajua. Että täysin eri elämäntilanteessa oleva ihminen luulee että hän voisi mitenkään ymmärtää. Mutta turha sitä on täällä palstoilla jankata. Ei sitä usko kukaan ennen kuin itse kokee. En uskonut minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja Elna:No minä lapseton ihmetttelen muutakin.
1. Miksi jotkut äidit tekevät ihan tekemällä siitä lapsen tulemisesta jonkun helvetin ison ongelman? "Se on vähän vaikeaa lapsen kanssa, tiedäthän...?" Miksi? Ei ole ellet tee siitä sitä. Ja en nyt puhu mistään koliikki/allergia/vammaisuus-asioista.
2. Miksi valitetaan ettei mihinkään päästä, mutta kun tarjotaan apua niin vastaus on ollut "mutta pitäähän se olla vähän tutumpi paikka, ei nyt oikein...". Tutuksi voi tulla, kas!
3. Valitetaan miten raskasta vauvan kanssa on, minä en tässäkään perheessä nähnyt siinä vauva-arjessa mitään raskasta vaikka sivusta seurasin. Vauva veteli sikeitä minkä ehti, söi, nukkui, vähän kitisi, mutta kuulumiset olivat aina "kyllä on raskasta, kyllä on tekemistä, kyllä taas on vaikeeta" ja minä ihmettelen että mikä.
Juu mutta lapsetonhan ei vaan tajua . Kyllä sen raskauden sitten vasta tietää kun kokee.
Niin miten hemmetissä sinä näet tämän asian, että juu ihan ok tilanne ja ymmärrettävää käytöstä vanhemmilta?