Voisitko sinä hoitaa mummona 4 lastenlasta kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymysssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin 4 lasta ja ihan mahdotonta saada kaikkia samaan aikaan minnekään. Appivanhemmat ottavat lapsia yhden kerrallaan mikä on kiva koska lapset saavat sitten sitä jakamatonta huomiota, mutta joskus olisi kiva pääsät ihan kahdestaan miehen kanssa jonnekin...
No nyt äitini on luvannut tulla meille kaitsemaan mukeloita. Eikä tarvinnut kuin kerran kauniisti kysyä. Ihanaa! Kiitos äidille :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Ehdottomasti voisin! On miehen kans puhuttukin usein, että perkule me ainakin PYYDETÄÄN lapsenlapsia kylään ja vaikka kaikki kerralla oli niitä sitten 1 tai 6. Yks yö sillon tällön menee vaikka päällään seisten ja miten iso apu ja helpotus siitä vois niille vanhemmille olla, jotka ei muuten pääse ikinä oleen keskenään.

No voihan sitä puhua vaikka mitä, mutta ikuisena realistina neuvosin pitämään suun vaan supussa, kunnes tulee sen aika.
Ensinnäkin, voi olla että ette ole enää miehesi kanssa yhdessä sillon, tai jompikumpi on kuollut, tai vaikka molemmat sairastaa.. helppo se nyt on huudella vielä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Ehdottomasti voisin! On miehen kans puhuttukin usein, että perkule me ainakin PYYDETÄÄN lapsenlapsia kylään ja vaikka kaikki kerralla oli niitä sitten 1 tai 6. Yks yö sillon tällön menee vaikka päällään seisten ja miten iso apu ja helpotus siitä vois niille vanhemmille olla, jotka ei muuten pääse ikinä oleen keskenään.

No voihan sitä puhua vaikka mitä, mutta ikuisena realistina neuvosin pitämään suun vaan supussa, kunnes tulee sen aika.
Ensinnäkin, voi olla että ette ole enää miehesi kanssa yhdessä sillon, tai jompikumpi on kuollut, tai vaikka molemmat sairastaa.. helppo se nyt on huudella vielä. :whistle:

Puhu vaan ittestäs :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ehkä HuliHumppanpuli tarkoittikin sitä, että jos ovat siinä kunnossa, että voivat kuutta lasta hoitaa?

No sanoi asian turhan itsevarmasti, oli pakko huomauttaa..
Mikään ei ole niin varma kuin epävarma. :)

Mun äiti leirittää viikon kaikkia lapsenlapsiaan, ihan vauvavuosikertaa lukuunottamatta, kerralla. Heitä oli siis mökillä viime kesänä 6 lasta, nuorin 4 v ja vanhin 14 v.

No suunnittelenhan minäkin, mitä kaikkea teen junnun muutettua omilleen :) Kuitenkin voi olla, että en tee silloin enää yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ehkä HuliHumppanpuli tarkoittikin sitä, että jos ovat siinä kunnossa, että voivat kuutta lasta hoitaa?

Mikään ei oo niin huvittavaa, ku ihmiset, jotka olettaa kaikkien olevan samanlaisia ja toimivan samoin kuin itse.

Meillä päin eräs hyväkuntoinen, keski-ikäinen isoäiti ryhtyi perhepäivähoitajaksi. Nyt hän hoitaa omia lastenlapsiaa kotonaan, ja saa palkan kunnalta. Lapset ovat tutussa ja luotettavassa hoidossa. Hieno systeemi. Ei onnistuisi meidän isovanhemmilta, he eivät ole koskaan pitäneet edes sylissä lastenlapsiaan, ja enää eivät terveyden vuoksi pystyisikään hoitamaan. Mutta ihan vinkiksi muille, jos suvussa sattuu olemaan työttömänä hyväkuntoinen isoäiti tai muu sukulainen.

ottaisin vaikka tusinan kerralla ei tuottas ogelmia , kyl ne aina päivän kaksi menisi.

mun äiti ja isä ottaa mun 5v kaksoset ja veljen lapset 7v ja 3v sekä heidän omansa kotona asuva vielä14v. yhtä aikaa aina kun tarvis ja näin on ollut aina. sit vielä omat yhdessä ja erikseen miten halutaan.

Toivottavasti voin tulevaisuudessa mummona ottaa lastenlapsia kylään ja hoitoon.

Omat lapset on vielä melko pieniä (2 kpl alle kouluikäistä) ja joskus meillä on ollut iltahoidossa miehen kahden sisaruksen lapset, jolloin 2-9 -vuotiaita serkuksia on ollut yhteensä se kahdeksan paikalla... ja silloin sisarukset puolisoineen ovat tulleet yöksi takaisin. Mutta illalla on ollut aika hulinaa, kun serkut pitkästä aikaa on nähneet ja vaikka meitä aikuisia onkin ollut se kaksi paikalla :) Yksin ja mummoikäisenä ei ehkä ihan sellaista katrasta jaksaisi hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pettymysssss:
Mietin vaan kun meidän lapsia ei oteta koskaan kerralla hoitoon, edes yhdeks yöks..

Ikää lapsilla kuitenkin jo 12, 11, kohta 5 ja kohta 3

Eli ei noita isompia tarvitsisi varsinaisesti hoitaa... JA oikeesti ovat tosi helppoja lapsia kaikki, syövät hyvin, käyttäytyvät hyvin jne..

Eli me ei oikeastaan olla miehen kanssa koskaan kahdestaan, ku ei viitti nähdä sitä vaivaa et vei yhden tonne toisen tonne, kolmannen tonne jne..
Liikaa hommaa....

Nytkin olen odottanut et anoppi kun on luvannut viedä jokaisen kerrallaan mökille, et koska vie ton nuorimman... ku viime keväänä ei viennyt, kun oli vielä vaipat..... nyt nuorin on ollut vuoden ilman vaippoja, mut eipä ole päässyt hoitoon...

Mä oon niin kateellinen niille joiden isovanhemmat haluaa lapsia hoitoon......... :(

JA kyllä, ite oon kolme nuorinta tehnyt, ite valinnut tän elämän, mut jotenkin sitä toivoi, kun itsekin on ollut usein isovanhemmilla, et omat vanhemmat olis ees jotenkin ollut samanlaisia kuin omat vanhempansa.. mut ei ei..

SEn mä oon päättänyt, et jos terveenä pysyn, ja lapsenlapsia saan, ni kyllä niitä pyydän hoitoon, useemmine kuin kerran vuodessa...

Mun anoppi ei ole koskaan hoitanut meidän lapsia, vaikka on joskus ollut kovakin tarve esim.lääkäri tai muu. EIkai sitä voi heiltä edellyttääkään. Jos itse olisin mummo, niin voisin hoitaa kerrallakin monta lasta, mutta se riippuisi ihan omasta kunnostani ja jaksamisesta. Ei iäkkäällä ole välttämättä samoja voimia. Ja mun mielestä ei ole mitään pahaa siinä, jos ottaa yhden lapsen kerrallaan. Ehkäpä hän haluaa antaa lapselle laatu-aikaa. Itsekin olin mummolla usein yökylässä yksinäni.

Yhteistyössä