Isovanhempien velvollisuus hoitaa lapsenlapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä on taas kaksi ihan eriasiaa. Haluta "lapsesta eroon" joka viikonloppu ja se, ettei isovanhemmat tai muut lapselle tärkeät ihmiset ole koskaan valmiita ottamaan hoitoon, jolloin vanhemmat eivät koskaan pääse kahdestaan mihinkään. Tietty jokainen voi hankkia mll:n lapsevahdin, mutta toki sille tutulle aikuiselle olisi helpompi jättää se pieni lapsi hoitoon kuin täysin vieraalle.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mun mielestä on taas kaksi ihan eriasiaa. Haluta "lapsesta eroon" joka viikonloppu ja se, ettei isovanhemmat tai muut lapselle tärkeät ihmiset ole koskaan valmiita ottamaan hoitoon, jolloin vanhemmat eivät koskaan pääse kahdestaan mihinkään. Tietty jokainen voi hankkia mll:n lapsevahdin, mutta toki sille tutulle aikuiselle olisi helpompi jättää se pieni lapsi hoitoon kuin täysin vieraalle.

Paitsi jos isovanhempia ei kiinnosta lapsenlapsensa sen vertaa, että lapset olisivat edes jossain määrin koskaan päässeet heihin tutustumaan. Näkevät isovanhempiaan 1-1½ tuntia kerran kuussa ja silloinkin kanssakäyminen rajoittuu tuliaisten antamiseen ja vastaanottamiseen.

Mä oon toisinaan katkera ja tällä hetkellä taas ei jaksa ymmärtää noita vanhuksia yhtään.

No minä olen sitä mieltä että vaikka tuo ihana 6v. tyttö minun lapseni onkin niin hänestä saavat muutkin nauttia :) Isovanhemmat haluavat viettää aikaa hänen kanssaan ja tyttö tietysti mielellään menee mummolaan ihasteltavaksi. Olen ikuisesti kiitollinen isovanhemmille heidän huolenpidostaan ja rakkaudestaan tyttöä kohtaan. Tyttö on vieraillut säännöllisen epäsäännöllisesti molempien isovanhempien sekä oman siskoni eli tytön tädin luona pienestä lähtien. Sehän on lapselle rikkaus että on muitakin läheisiä ihmisiä elämässä kun isä ja äiti! Tätä lasta rakastavat muutkin kuin minä, eikä tulisi ikinä mieleenikään että kieltäisin heiltä saman ilon mitä itse saan kokea joka päivä :)

Yhteistyössä