Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:On olemassa lapsia, joilla on oppimisvaikeuksia.
Mutta mielestäni on väärin, että ahkeria ja kilttejä ja hiljaisia ei enää palkita missään yhteydessä. Sana kiltti ja ahkera tyttö on oikein häpeällinen sana, ja on alettu suosia vain joka paikassa äänessä olijoita, ja nyt koulu menee tähän mukaan, että palkitsee ihan ketä sattuu ilman mitään objektiivisuutta.
Miksi palkitaan siitä, että on oppimisvaikeus? Nämä lapset ovat usein äänekkäitä ja rohkeita ja saavat huomiota muutenkin, on omaa opettajaa avustajaa ym.
Mielestäni väärin palkita oppimisvaikeudesta, mutta tämä on vain minun mielipide
Ja en tarkoittanut että kunnallinen elin olisi valinnut stipendin saajat, vaan oppilaiden vanhemmista muodostuva elin, mikä sitten onkin nimeltään.
Jos oppilaiden vanhemmat kustantavat stipendin, on heillä oikeus määrittää stipendin saamisen ehdot. Itse olen kohdannut vain sellaista käytäntöä, että opettajat ovat kokuksessa "päättäneet" stipendien saajista. Tällöin on kyse yleensä vain sen toteamisesta, kenellä on paras keskiarvo, kuka on lahjakas kuvaamataidossa tai kirjoittamisessa jne. On myös ollut "Hyvä kaikkien kaveri" -stipendi, jonka saaja on äänestetty luokan oppilaiden ja opettajien suljetulla lippuäänestyksellä.