voinko viedä lapset hoitoon vaikka nenät vuotaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lunssa

Vieras
miten voi olla joka viikko jompikumpi lapsista kipeänä, viimeviikolla oli toinen lapsista kipeä ja olivat pois hoidosta koko viikon ja nyt molemmilla on alkanut nenät vuotaa, voinko viedä lapset hoitoon vaikka onkin nuhaa?

harmittaa kun ovat kipeänä nyt niin usein, aloittivat vasta tänä syksynä hoidossa ja ollaan oltu kipeänä ihan liikaa.

Jos lapsilla vointi muuten hyvä, jaksavat normaalisti touhuta jne.. niin voit viedä hoitoon.
Vastaukseksi tulet varmasti saamaan, että pitää jäädä kotiin, mut meillä oltais kyllä puolet talvesta pois hoidosta, jos aina jäätäis kotiin kun jonkun muksun nenä vuotaa.
Ja mahtaako terkkarilta saada lappuakaan, jos lapsella on "vaan" nuha..

niin meinasinkin että voisin siedä, mutta sain vaan sellaisen kuvan tänään kun hain lapsia pois hoidosta, että ei olisi kauheen suotavaa viedä
hoitaja siellä hiukan MAINITSI nenänvuotamisesta siten että luulen sen tarkoittavan ettei saisi ainakaan kovin mielellään viedä
mutta vien kumminkin :)
kiitos vastauksista

Mä en ainakaan voi jatkuvasti olla töistä pois lasten nuhien takia. Jos jaksavat normaalisti touhuta ja ei ole kuumetta, niin hoitoon vaan. Tuskin saisin edes saikkulappua pelkän nuhan takia. Tosin mun työnantaja ei sitä heti vaadikaan, mut silti. Eri juttu sitten jos lapset on vain virikehoidossa. Silloin ehkä jättäisin kotiin helpommin. Tai itse asiassa en veisi ollekaan hoitoon, jos en olisi töissä, mut se ei nyt tähän keskusteluun kuulu.

Ja taas ajatellaan kaikkea muuta kuin lapsen parasta.. Huoh. En todellakaan veisi nuhaista lasta hoitoon!! Tartuttaa myös kaikki muut jne... Ihan sairasta touhua vanhemmilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja taas ajatellaan kaikkea muuta kuin lapsen parasta.. Huoh. En todellakaan veisi nuhaista lasta hoitoon!! Tartuttaa myös kaikki muut jne... Ihan sairasta touhua vanhemmilta.

Hih, sulla on varmasti ymmärtäväinen työnantaja jos pystyt lasten joka nuhasta jäämään kotiin ilman saikkulappuja.

Meillä ei kumpikaan vanhemmista voi olla pois töistä ilman saikkulappua, joten valitettavasti lapset joutuu hoitoon nuhassakin. Täällä ei terkkari kirjoita saikkulappua nuhan takia. Eri asia sit jos lapsella lisäksi kuumetta.
Eipä olis kauheen kauan työpaikkaa, kun sais ison osan talviajasta olla lapsen kanssa kotona.
Että näin sairasta touhua täällä =)

Ei nuha ole mikään varsinainen sairaus jos ei ole kuumetta tai mitään. Nenä voi vuotaa muutenkin kuin sairaana. Mulla on itellä aina nuha. Ja ollaan muutettu monta kertaa eli homeesta ei ole kyse. Mikä lie kroonikko oon (ei ole tutkittu).

Ei pelkän nuhan vuoksi saa edes sairaslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin meinasinkin että voisin siedä, mutta sain vaan sellaisen kuvan tänään kun hain lapsia pois hoidosta, että ei olisi kauheen suotavaa viedä
hoitaja siellä hiukan MAINITSI nenänvuotamisesta siten että luulen sen tarkoittavan ettei saisi ainakaan kovin mielellään viedä
mutta vien kumminkin :)
kiitos vastauksista

Tietysti voi viedä. Eihän lääkäri kirjoita pelkän nuhan takia (lapselle ja) vanhemmalle sairauslomatodistusta.

ennen olin myös tätä mieltä, mutta nyt kun lapset ovat vastaaloittaneet hoidossa ja ovat olleet kipänä muutamia kertoja niin en todellakaan voi olla pois töistä joka viikko paria päivää vuorotellen sairastavien lasten takia ja mies ei edes pysty töistä olemaan pois koska minä en ole "virallisesti" töissä niin ei saa sairaslomaa lasten takia.

totta sekin että typerää viedä nug´haiset lapset tarhaan mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kun toisetkin niin tekevät, vähemmän lapset olisivat kipeänä jos kaikki hoitaisivat lapsensa joka nuhasta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Toisilla on nuha syksystä kevääseen, ei kai nuha voi olla este.

Miten onkin semmosia muksuja, et on aina nuha!? :o

Ja kyllä se meille ainakin vaikutti heti, tein pph:n sijaisuuksia tossa ennen ä-lomaa ja aina kun jompikumpi tuli VAAN nuhassa niin hetkenpäästä se oli mun omissa lapsissa ja niillä kun on se nuha vaan harvemmin niin tietenkin ne oli sitten ihan kunnolla kipeinä. :/

Mulle sanottiin joskus päiväkodissa että "Meerillä on pahan kuuloinen yskä". Teki mieli sanoa että entä sitten. Ilman lääkärin lappua en voi olla töistä pois ja jos lapsella on pelkkä yskä tai nuha ilman kuumetta niin sairaslomaa ei tule.

Justjoo. Kun perheessä on useampia lapsia ja kaikkien nenät vuotavat vuoronperään, niin eihän siinä töissä ehtisi käydäkään. Et taida itse olla työelämässä, eikä lapsiakaan vielä kovin montaa, kun tällaisia sammakoita suustasi päästelet.

Yhteistyössä