V
vieras
Vieras
Jos sinä menet miehen iltavuoroviikkoina töihin jo kuudeksi niin tarviiko lapsia viedä hoitoon ollenkaan? Sinähän voit lähteä silloin töistä jo kahdelta ja mies menee vasta kolmeksi töihin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sinä menet miehen iltavuoroviikkoina töihin jo kuudeksi niin tarviiko lapsia viedä hoitoon ollenkaan? Sinähän voit lähteä silloin töistä jo kahdelta ja mies menee vasta kolmeksi töihin?
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sinä menet miehen iltavuoroviikkoina töihin jo kuudeksi niin tarviiko lapsia viedä hoitoon ollenkaan? Sinähän voit lähteä silloin töistä jo kahdelta ja mies menee vasta kolmeksi töihin?
Miehen elämänrytmi kärsisi luultavasti liioin.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sinä menet miehen iltavuoroviikkoina töihin jo kuudeksi niin tarviiko lapsia viedä hoitoon ollenkaan? Sinähän voit lähteä silloin töistä jo kahdelta ja mies menee vasta kolmeksi töihin?
Miehen elämänrytmi kärsisi luultavasti liioin.
Oikein tarkasti lukemalla selviää että minulla on joustava työaika aivan kuten ap:llakin.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Lapset ovat 2 ja 4 vuotiaat. 2 v on pienten ryhmässä ja 4 v on isojen ryhmässä.
Triplaisän kirjoitus sai minut kyllä miettimään uudestaan, että olenko sittenkin kohtuuton. Olisihan se kuitenkin hyvä saada nukkua edes pari kertaa viikollakin täyspitkät yöunet.
Triplaisä ei visiin ole menossa kuuteen töihin, tai sitten heillä päiväkoti aukeaa aiemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kyllä meillä aikoinaan iltavuorolainen vei lapsen hoitoon.
ihan ot, liukuvaa työaikaa ei ole tarkoitettu ylityötuntien keräämiseen. eli että menet ihan huvikses kuudeksi ja olet neljään vain siksi että saisit kerättyä itsellesi vapaata.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kyllä meillä aikoinaan iltavuorolainen vei lapsen hoitoon.
ihan ot, liukuvaa työaikaa ei ole tarkoitettu ylityötuntien keräämiseen. eli että menet ihan huvikses kuudeksi ja olet neljään vain siksi että saisit kerättyä itsellesi vapaata.
Mä oeln käsittänyt liukuvan työajan niin, että jos menee klo 6 niin saa lähteä klo 14 ja jos menee vasta klo 10 niin töistä voi lähteä vasta klo 18. Työaika siis päivittäin 8h, mutta sen saa tehdä oman mielen mukana klo 6-18 välillä.
Tämä lienee ihan työpaikkakohtaista. Kyllä meilläkin voi kerryttää liukumia ja lähteä jonain päivänä aiemmin jne. On myös tietty aikaväli (9-15) jolloin toimistolla pitää olla (asiakkaan tavoitettavissa) joten useamman tunnin tai kokonaisen päivän liukumavapaat pitää neuvotella esimiehen kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no niinhän se on tarkoitettu mut ap:han sanoi että menee jo kuudeksi jotta saisi kerrytettyä ylitöitä mahdollista vapaata varten
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Oikein tarkasti lukemalla selviää että minulla on joustava työaika aivan kuten ap:llakin.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Lapset ovat 2 ja 4 vuotiaat. 2 v on pienten ryhmässä ja 4 v on isojen ryhmässä.
Triplaisän kirjoitus sai minut kyllä miettimään uudestaan, että olenko sittenkin kohtuuton. Olisihan se kuitenkin hyvä saada nukkua edes pari kertaa viikollakin täyspitkät yöunet.
Triplaisä ei visiin ole menossa kuuteen töihin, tai sitten heillä päiväkoti aukeaa aiemmin.
Minä vien lapset hoitoon 6:30-8:00. Useimmiten kuitenkin jo 6:30.
Ei vaan pyrin silloin aloittamaan aiemmin ja kerään hieman liukumia. Silloin kun vaimo on aamuvuorossa, kuljetaan samalla kyydillä mutta koska vaimon työaika on hieman omaani lyhyempi, voin käyttää niitä keräämiäni liukumia tämän kuittaamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Luin sitten liian nopeaan... :ashamed: Eli aloitat työpäiväsi myöhemmin niinä aamuina kun viet lapset hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Ei vaan pyrin silloin aloittamaan aiemmin ja kerään hieman liukumia. Silloin kun vaimo on aamuvuorossa, kuljetaan samalla kyydillä mutta koska vaimon työaika on hieman omaani lyhyempi, voin käyttää niitä keräämiäni liukumia tämän kuittaamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Luin sitten liian nopeaan... :ashamed: Eli aloitat työpäiväsi myöhemmin niinä aamuina kun viet lapset hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Ap:n ongelma tässä (käsittääkseni, saattoi emnnä metsään sekin) oli juuri siinä että hän haluaisi aloittaa aiemmin lyhentääkseen sitten illoista pois. Päiväkoti ei kuitenkaan ole auki niin aikaiseen että hän kerkeäisi viedä lapsi hoitoon jos aloittaa kuudelta, eli jos mies haluaa nukkua pitään täytyy vaimonkin aloittaa työt myöhemmin (ja pidentää siinä sitten iltojaan ja lasten hoitopäiviä ).
Päiväkoti aukeaa 6:30 ja silloin vien. Itse olen töissä vähän ennen seiskaa ja lähden siinä puoli neljän viiva neljän maissa. Tietenkään kuuteen töihin meneminen ei ole tällä järjestelyllä mahdollista mutta meillä ei tarvitsekaan.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Mutta siis jos aloitat työvuorosi tuolloin aiemmin, saat kuitenkin vietyä lapset hitoon?
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Päiväkoti aukeaa 6:30 ja silloin vien. Itse olen töissä vähän ennen seiskaa ja lähden siinä puoli neljän viiva neljän maissa. Tietenkään kuuteen töihin meneminen ei ole tällä järjestelyllä mahdollista mutta meillä ei tarvitsekaan.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Mutta siis jos aloitat työvuorosi tuolloin aiemmin, saat kuitenkin vietyä lapset hitoon?
Näin on. Mikäli työajat eivät mene ristiin niin ihan hyvin lapsi voi kotona olla. Meillä työajat menevät ristiin joten tämä ei ole mahdollista mutta kaikkina vaimon vapaapäivinä lapset ovat yleensä kotona. Tällaisina päivinä yritän mennä töihin vieläkin aiemmin jotta pääsisin ajoissa kotiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siinä tapauksessahan lapsia ei kannattaisi viedä hoitoon ollenkaan isän ollessa iltavuorossa, koska silloin ap voisi tosiaan mennä rauhassa töihin kuudeksi kun ei huolta lasten viemisestä hoitoon ja voisi sitten vastaavasti lähteä iltapäivällä aikaisemmin ja ehtisi kotiin ennenkuin mies lähtee töihin.
Tietenkin silloin miehen pitäisi joustaa pitkään nukkumisesta ja omasta ajasta kun joutuisi huolehtia lapsista siihen saakka että äiti tulee töistä kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Ap:n ongelma tässä (käsittääkseni, saattoi emnnä metsään sekin) oli juuri siinä että hän haluaisi aloittaa aiemmin lyhentääkseen sitten illoista pois. Päiväkoti ei kuitenkaan ole auki niin aikaiseen että hän kerkeäisi viedä lapsi hoitoon jos aloittaa kuudelta, eli jos mies haluaa nukkua pitään täytyy vaimonkin aloittaa työt myöhemmin (ja pidentää siinä sitten iltojaan ja lasten hoitopäiviä ).
Siinä tapauksessahan lapsia ei kannattaisi viedä hoitoon ollenkaan isän ollessa iltavuorossa, koska silloin ap voisi tosiaan mennä rauhassa töihin kuudeksi kun ei huolta lasten viemisestä hoitoon ja voisi sitten vastaavasti lähteä iltapäivällä aikaisemmin ja ehtisi kotiin ennenkuin mies lähtee töihin.
Tietenkin silloin miehen pitäisi joustaa pitkään nukkumisesta ja omasta ajasta kun joutuisi huolehtia lapsista siihen saakka että äiti tulee töistä kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Päiväkoti aukeaa 6:30 ja silloin vien. Itse olen töissä vähän ennen seiskaa ja lähden siinä puoli neljän viiva neljän maissa. Tietenkään kuuteen töihin meneminen ei ole tällä järjestelyllä mahdollista mutta meillä ei tarvitsekaan.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Mutta siis jos aloitat työvuorosi tuolloin aiemmin, saat kuitenkin vietyä lapset hitoon?