Onko sille jotain järki selitystä miksi toiset lapset on lähes aina kipeitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä nuorin 2v tulee terveeksi ja mennään ulos niin on parin päivän päästä taas kipeä...ei auta. Limaa niin paljon keuhkoissa, että oksentaa sen. Sitten taas piippua, höyryä, vikkiä ihan mitä vaan jotta poika parantuisi pian eikä lima iske keuhkoihin. Keuhkokuume kun meillä on ollut jo liian monta kertaa :(

:( Todelle kurjaa!
Meillä saman ikäiset lapset sitten. Meidän sairasteleva on 2v4kk.

Mulla ruoka-aineallergia oli syynä jatkuvaan kuumeiluun ja mahatautiin. En tiedä mikä oli syynä mihinkin, mutta mulla oli myös jatkuvasti poskiontelotulehduksia. Joka flunssa meni pokionteloihin. Niihin auttoi kun nenän väliseinä suoristettiin. Voisiko löytyä joku rakenteellinen juttu? Tai joku allergia? En mä itse olisi arvannut, että joku mitä syön aiheuttaa kuumetta ja jatkuvaa puolikuntoisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja häh!;25278467:
Aloittaja: ymmärsinkö oikein. Lapsellasi on toistuvia sairaalahoitoja vaativia kurkunpään tulehduksia, mutta hän ei ole koskaan syönyt antiioottikuuria?

Kyllä aivan oikein ymmärsit. Kurkunpääntulehdukseen ei syödä antibiottia.

[QUOTE="minä vain";25278422]Mulla ruoka-aineallergia oli syynä jatkuvaan kuumeiluun ja mahatautiin. En tiedä mikä oli syynä mihinkin, mutta mulla oli myös jatkuvasti poskiontelotulehduksia. Joka flunssa meni pokionteloihin. Niihin auttoi kun nenän väliseinä suoristettiin. Voisiko löytyä joku rakenteellinen juttu? Tai joku allergia? En mä itse olisi arvannut, että joku mitä syön aiheuttaa kuumetta ja jatkuvaa puolikuntoisuutta.[/QUOTE]

No mut tätä jatkuvaa kipeenä oloa esiintyy vain näinä flunssakausina, ei kesällä oo mitään. Poika on täysin terve. Jos olisi allergiaa eikö silloin pitäisi olla kipeänä ympäri vuoden?

meillä poika jatkuvasti kipeänä myös,todettiin infektioastma.jatkuvasti korvatulehduksia ja keukokuumetta.sairaalahoitoja puolen vuoden aikana viisi.keskimmäinen melko terve.nuorimmainen on ekassa korvatulehduksessa on nyt 3kk vanha.

On ihan normaalia lapselle sairastaa 6-10 flunssaa talven aikana. Se, että lapsella tulee aina kurkunpääntulehdus on yksilöllinen ominaisuus. Toisille tulee korvatulehduksia ja poskiontelotulehduksia (paitsi lapsilla ei, koska ontelot on kehittymättömät) ja toisilla kurkunpääntulehduksia, keuhkoputkentulehduksia ja jopa keuhkokuumeita. Valitettavasti kaikki se on ihan normaalia ja veikkaanpa, et kun lapsesi sairastaa paljon pienempänä, on isompana vähemmän sairastava. On ihan tutkittu, että pk-lapset jotka on sairastanu tautinsa pienempänä, on terveempiä kouluikäisenä, kuin kotihoidossa olevat "vähemmän" sairastaneet. He sairastavat sitten koulussa enempi.

Meillä oli viime talveen asti melko vähän sairastelua, mutta viime talvi sairastettiin melko paljon ja tänä syksynä pienempi on ollut vähän päästä nenävaluvana. Pienemmillä lapsilla nuhakin kestää yleensä väh. sen 2-3vkoa, ja sekin on ihan normaalia.

en tiedä. Toisilla parempi vastustuskyky kuin toisilla. Minä sairastan todella harvoin, mutta sitten kun sairastun niin olenkin TODELLA kipeä. Meidän lapsilla on sama. Korvatulehdukset ja vesirokko on ainoat sairaudet joita ovat sairastaneet ( ovat 5v ja 6v ) kuumetta ollut joskus. Me ei olla esim. koskaan oltu oksennustaudissa, onneksi. Enkä itse ole oksentanut kuin muutaman kerran elämäni aikana ( sekin punaviinin takia, joka ei sovi minulle )

Yhteistyössä