Voinko saaha enää mistään apua? (huoltajuusjuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipaaa

Vieras
Eli siis homman nimi on tää et mulla ois pitänyt olla lapsi jouluaattona, ja sillo se periaatteessa tuleekii mut vasta klo 18 koska lapsen isä päätti et lapsi viettää joulun sen luona, ja siellä oli myös viime joulun. Sossussa oon jo käyny mut siellä ei pystytä enää tekemää enempää ja on mulla ollu muitakin apuja mut homma potkii joka kääteessä silti päähä (me taistellaan siis kaikesta muustakin).

Mitä voin tehä vai voinko tehä yhtää mitää enää? Koska ei se miun mielestä enää oo joulunviettoa jos lapsi tulee vasta illalla.

On sopimus ja siinä sanotaan et tänä vuonna joulun pyhät on mun luona. Mut sossu meni sanomaa et se vaihto pitäs tehä ku joulurauha julistetaan, mut viimeistään klo 18 ja sit se meniki siihen...

Tapaamissopimuksen mukaan menette. Eihän siinä sen kummempaa. Ja kuule ap, mietippä sitten miltä lapsen isästä tuntuu, kun ei saa olla lapsen kanssa jouluna, synttärinä, arkena ja pyhänä lapsen kanssa, vain siksi että SINÄ ITSEKKÄISTÄ SYISTÄ haluat sen itsellesi.

Tuohan on itsekästä ja vastoin lapsen etua. Kyllä näissä tapaamisissa kuule noudatetaan lapsen etua ja lapsen oikeutta etävanhempaan. Ei siinä pitäisi äidin mielihalut ja tunteet painaa. Vpi hirveetä, hellanlettas. Saat olla lapsesi kanssa jouluaattona vain 6 tuntia. Ja joulupäivänä vain 24 tuntia. Itsekästä sanon minä. Anna lapsesi nauttia joulusta isän kanssa.

On sopimus ja siinä sanotaan et tänä vuonna joulun pyhät on mun luona. Mut sossu meni sanomaa et se vaihto pitäs tehä ku joulurauha julistetaan, mut viimeistään klo 18 ja sit se meniki siihen...

No sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Lapsi on aaton isällään ja sinun kanssa joulupäivän. Vaihto klo 18. Mitä menit laittamaan nimen paperiin.

Kuule, kaikkia et voi saada. Se lapsi kun sattuu olemaan 50% myös isänsä.

Mä en ehkä tässä vaiheessa enää ryhtyisi nostamaan rähinää että sujuu tämä joulu kivasti. Joulun jälkeen otat asian esille ja teette kunnolliset paperit. Ensi vuonna sitten sinun luona ehkä jouluaattona klo 18 asti, ja illaksi isälle?

Se lapsi oli jo viime jouluna isänsä luona ja syntymäpäivänä isänsä luona ja on muutenki melkei aina isänsä luona koska se lapsen isä melkeinpä kusetti miulta lapsen pois mut saan sen sentää jossain vaiheessa mun luokse pidemmäks aikaa.

Ja itsekästä voi ku tietäsit tän tilanteen ni mä en ois sun mielestä yhtään itsekäs.

Jos sopimuksessa lukee, että klo 18 on ok niin sitten se menee niin. Ei siihen sossut tai muut auta. Lapsen isäkin varmasti haluaa olla lapsen kanssa. Anna hänelle ja lapselle se yhteinen joulu. Kyllä tekin ehditte vielä viettää joulua illalla ja ilmeisesti myös joulupäivänä ja tapaninpäivänä.

Musta tää on vaan niin väärin.

Ja ens vuonna se on taas sun mielestä väärin, kun et saa mennä lapsen kanssa nukkumaan jouluaattona ja joudut luopumaan siitä jo klo 18? Vai?
Kaikki on väärin, mitä etä tekee, kenties?

No miten sen sun mielestä pitäis mennä? Kaikki joulut lapsi olis sun kans ja isä sais vastineeksi olla lapsenvahtina bilejuhlien aikaan (kuten vappu ja juhannus?). Vai olisko parempi että koko ukko painuis helvettiin, eikä näkis koko lasta?

[QUOTE="huoh";27700495]No sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Lapsi on aaton isällään ja sinun kanssa joulupäivän. Vaihto klo 18. Mitä menit laittamaan nimen paperiin.

Kuule, kaikkia et voi saada. Se lapsi kun sattuu olemaan 50% myös isänsä.[/QUOTE]

Joo en kuule tienny et tää menee itkuks ja hampaan kiristelyks ja mun kiristämiseks ku sopimuksee nimen laitoin.

[QUOTE="huoh";27700529]Ja ens vuonna se on taas sun mielestä väärin, kun et saa mennä lapsen kanssa nukkumaan jouluaattona ja joudut luopumaan siitä jo klo 18? Vai?
Kaikki on väärin, mitä etä tekee, kenties?

No miten sen sun mielestä pitäis mennä? Kaikki joulut lapsi olis sun kans ja isä sais vastineeksi olla lapsenvahtina bilejuhlien aikaan (kuten vappu ja juhannus?). Vai olisko parempi että koko ukko painuis helvettiin, eikä näkis koko lasta?[/QUOTE]

Lapsi oli viime joulun isänsä kanssa niinku sanoin jo. Ja mun mielestä joka toinen joulu on se miten tän oikeesti pitäs mennä. Ja kaikki muutkin pyhät jokatoinen-periaatteella. Ja mä oon tässä tilanteessa se joka muutenki näkee lasta vähemmän.

Me kun erottiin exän kanssa aikoinaan riidoissa, laitettiin paperille että joka toinen joulu etällä joka toinen mulla ja siirto aatonaattoiltana. Näin on toimittu vuosikaudet ja hyvin on onnistunu.

Lapsi oli viime joulun isänsä kanssa niinku sanoin jo. Ja mun mielestä joka toinen joulu on se miten tän oikeesti pitäs mennä. Ja kaikki muutkin pyhät jokatoinen-periaatteella. Ja mä oon tässä tilanteessa se joka muutenki näkee lasta vähemmän.

Okei, no mutta silti. Miksi pistit nimen paperiin? Miksi, miksi?
Vaihto on klo 18, kuten paperissa lukee. Ei sille mitään voi. Yrittäkää vuoden alussa päästä sopimukseen, että jouluaattona ei ole vaihtoa ja kirjoittakaa se sossussa paperille.

Meidän etälapsella on vaihto joulupäivänä klo 14 ja mä voin kertoa, että ennemmin itse haluaisin että vaihto olis jouluaaton aamuna, niin lapsi näkisi molemmat vanhemmat aattona. Mutta kun kaikkea ei voi saada.

Jaettu joulu on muutenkin ihan perseestä, kuule mihinkään ei pääse kun pitää olla joulupäivänä lasta vaihtamassa.

Jos te kirjoititte sopimukseen, että lapsi on joka toinen joulu sun luona koko joulun niin sitten sen pitäisi mennä niin. Mutta ilmeisesti ette kirjoittanut vaan kirjotitte, että lapsi tulee sulle klo 18. Pikku neuvo tulevaisuutta varten, älä koskaan allekirjoita sopimusta, jota et halua noudattaa.

[QUOTE="huoh";27700588]Okei, no mutta silti. Miksi pistit nimen paperiin? Miksi, miksi?
Vaihto on klo 18, kuten paperissa lukee. Ei sille mitään voi. Yrittäkää vuoden alussa päästä sopimukseen, että jouluaattona ei ole vaihtoa ja kirjoittakaa se sossussa paperille.

Meidän etälapsella on vaihto joulupäivänä klo 14 ja mä voin kertoa, että ennemmin itse haluaisin että vaihto olis jouluaaton aamuna, niin lapsi näkisi molemmat vanhemmat aattona. Mutta kun kaikkea ei voi saada.

Jaettu joulu on muutenkin ihan perseestä, kuule mihinkään ei pääse kun pitää olla joulupäivänä lasta vaihtamassa.[/QUOTE]

Kun siihe hiton paperiin ei oo laitettu kellonaikaa. Vuoden alussa ollaanki onneks menossa kirjottaa uus ja todella paljon tarkempi sopimus. Kyl mäki haluun et lapsi näkis aattona kumpaakin vanhempaa ja sen takia ite ehotin ajaks klo 13 mut se ei käyny.

Kun siihe hiton paperiin ei oo laitettu kellonaikaa. Vuoden alussa ollaanki onneks menossa kirjottaa uus ja todella paljon tarkempi sopimus. Kyl mäki haluun et lapsi näkis aattona kumpaakin vanhempaa ja sen takia ite ehotin ajaks klo 13 mut se ei käyny.

No justhan sä sanoit, että sossut sanoi että viimeistään klo 18. Suullisenako te tämän sopimuksen teitte? Vaikka olisittekin tehneet niin suullinenkin sopimus on sitova.

Okei, nyt vasta alkaa leikkaamaan. Eli sopimuksessanne lukee tänä jouluna, että joulun pyhät sulla (tarkoittaako se myös aattoa????). Silloin mielestäni sulla on oikeus saada lapsesi jo ihan vaikka aamupalan jälkeen, jos tuo sopimus on siis muotoiltu siten, että aattokin kuuluu joulun pyhiin.

Ja ihan vaan tiedoksi, tarvittaessa voi ottaa sossun ja poliisin avuksi siihen tapaamissopparin toteuttamiseen, jos se ei muuten toteudu. Ja jos sulla ei synkkaa sen sossun kanssa, niin sitten vaihdat sossua.

[QUOTE="vieras";27700659]No justhan sä sanoit, että sossut sanoi että viimeistään klo 18. Suullisenako te tämän sopimuksen teitte? Vaikka olisittekin tehneet niin suullinenkin sopimus on sitova.[/QUOTE]

Ajatuksella kun luin, niin ilmeisesti tilanne on se, että sopimuksessa lukee "joulu ap:llä" tänä vuonna, mutta kellon aikaa ei ole kirjoitettu. Ja sossu on suullisesti sanonut että vaihto viimeistään klo 18 ja isä meinaa nyt tuota noudattaa.

Mutta jos soppariin on laitettu että 24-26 päivä lapsi on ap:llä, niin kyllä se silloin tarkoittaa että vaihto on heti aamusta.

[QUOTE="vieras";27700659]No justhan sä sanoit, että sossut sanoi että viimeistään klo 18. Suullisenako te tämän sopimuksen teitte? Vaikka olisittekin tehneet niin suullinenkin sopimus on sitova.[/QUOTE]

Meillä on kirjallinen sopimus jossa sanotaan joulunpyhät johon kuuluu myös jouluaatto, mutta siinä ei lue aikaa. Ja jonkuu hyvin kieroutuneen ihmisen mielestä lapsi on jouluaaton mulla jos se tulee vasta kello 18.

[QUOTE="huoh";27700682]Ajatuksella kun luin, niin ilmeisesti tilanne on se, että sopimuksessa lukee "joulu ap:llä" tänä vuonna, mutta kellon aikaa ei ole kirjoitettu. Ja sossu on suullisesti sanonut että vaihto viimeistään klo 18 ja isä meinaa nyt tuota noudattaa.

Mutta jos soppariin on laitettu että 24-26 päivä lapsi on ap:llä, niin kyllä se silloin tarkoittaa että vaihto on heti aamusta.[/QUOTE]

Ihan oikein ymmärsit. Päivämääriä ei lue mut tiedänpähän olla viisaampi vuoden alusta ku mennää tekee uus sopimus et joka juhlapyhä ja varsinkin joulu laitetaan päivämäärien ja kellonaikojen kanssa. En aatellu viime sopimusta kirjotettaessa et tuo lapsen isä osaa olla noin kiero.

Yhteistyössä