E
erimieltä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Mä korjasin mun ekaa postausta tuolla.
JA jos osaa lukea mä olen jo kertonut useampaan kertaan että se ei ole koulutuskeino munkaan mielestäni.
Mä olen sun kanssas samaa mieltä (erimieltä kirjoittaja) mutta jostain syystä tää vissiin nyt meni riidaks. :| en mä sitä aikonut.
Mutta oikeasti, jos vastaan tulee koira jonka kanssa on paljon tekemisissä ja joka alkaa pomottaa sua, miten sä toimit? Ilmeisesti kohdallasi ei näin ole, mutta kuvittele tilanne!
Edelleen tähdennän että mä en haasta riitaa.
Enkä ole jokaista vastaantulevaa sesseä maahan painamassa :snotty:
Koskaan ei ole tullut tilannetta, mutta jos tulisi. Niin suuntaisin koiralle muuta ajateltavaa, kohdistaisin ei toivottua käytöstä toivottuun ja siitä palkkaus. Oma rauhallinen käytös olisi tärkeää ja ne äänen sävyt.
Ensimmäinen palkka toivotusta käytöksestä olisi jo iso plussa, näin koira tajuaa, että ohjaajan antama toimintamalli on tavoiteltavaa, siitä saa palkkaa. Tämän "salakavalan" peruskoulutuksen myötä, koira tajuaa viimein, kuka on se joka sanoo, mitä tehdään.
Kahdesta vaihtoehdosta koira valitsee sen, mistä se saa pareman palkan. Kumpi on mukavampaa toimintaa. Hyvän toivotun käyöksen palkka on oltava hyvä.