KOIRA-IHMISET HUOMIO!!! Tarvitsen oikeasti apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh.. Itsellä monen vuoden koiratausta ja olen useita koiria kouluttanut, myös ongelmakoiria. Koiran päälle meneminen, esim. istuvaltaan ei ole mitenkään tavaton tilanteen hallintaan ottamiskeino. Eikä siinä ole mtn väärää, kun tilanne sitä edellyttää. Se ei siis ole millään tavoin mammojen hokemaa eläinrääkkäystä.

Terv. Jarno, eläinlääkäri / koirakouluttaja

Asioista voi oikesti keskustella ihan asiallisestikin.

Toki. Tätä mä aluksi yritinkin, mutta ehkä se lause, että pitäisikö asia viedä eteenpäin oli sitten jo liikaa ;)

Osaat varmasti vastata mulle myös tuohon voimankäyttöasiaan? Jos tilanne tulee ns. puskista etkä ehdi valmistautua ollenkaan ja vaan hyppäät koiran päälle niin eikö siinä kuitenkin ole aika iso riski, että jotain tapahtuu?? Eipä tuollaisen isommankaan koiran luut mitään titaania ole.

Isolla koiralla voi olla voimaa yhtä paljon kuin ihmisellä, mutta silti...

Jos iso koira aikoo tulla mun päälle hampaat irvessä, en kaikesta eläinrakkaudestani huolimatta kyllä mieti, että voi voi jos mä satutan sitä vahingossa. Voima ja vastavoima. Mä käyttäisin tasan niin paljon voimaa, että koira ymmärtää rauhoittua ja alistua.
Eikä se sitäpaitsi välttämättä tarvitse sitä 'runnovaa' voimaa, vaan ennenkaikkea pitkää pinnaa ja kestävyyttä.

En ole koskaan kuullut että olisi tullut muita vaurioita muuta hampaitten aiheuttamia. (tämä kommentti ei puolustele, toteaa vain kun oikein aloin miettiä näitä juttuja mitä tiedän tämmöisistä tilanteista jotka ovat tapahtuneet)

[QUOTE="huolissaan";23700659]Toki. Tätä mä aluksi yritinkin, mutta ehkä se lause, että pitäisikö asia viedä eteenpäin oli sitten jo liikaa ;)

Osaat varmasti vastata mulle myös tuohon voimankäyttöasiaan? Jos tilanne tulee ns. puskista etkä ehdi valmistautua ollenkaan ja vaan hyppäät koiran päälle niin eikö siinä kuitenkin ole aika iso riski, että jotain tapahtuu?? Eipä tuollaisen isommankaan koiran luut mitään titaania ole.

Isolla koiralla voi olla voimaa yhtä paljon kuin ihmisellä, mutta silti...[/QUOTE]

Joo, mä vastaan mielelläni sulle tähänkin, mutta sanopa ensin että miten esim. mä ole ollut epäasiallinen sinua kohtaan ja ansainnut esim. ton sun: ei voi vaatia kauhalla jos ei ole kuin lusikka-jutun.

Yhteistyössä