Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitatko, että on hienompaa, jos saastuttaa lämmittämisellä ja ylenmääräisellä luonnon tuhoamisella (kuljetus ja tavaranvalmistus lisää ilmastonmuutosta) maapalloa? Siis että on jotenkin hienoa "tarvita" itselleen paljon tilaa meren rannalta?
Höpöhöpö. Paljon parempi ja hienompi ihminen on joka vaikka ei tarvitse mielettömiä tiloja, on silti tuottelias ja luova ihminen. Vaatii paljon enemmän mielikuvitusta ja luovuutta olla toiimiva pienemmissä neliöissä.
Kyllä se pas.ka tulee sinulla sieltä samasta päästä ja pierut vaikka miten olisi mielestäsi hienoa kun "tarvitsee" muuta kuin kanankoppeja. Et ole yhtään hienompi. Vain itsekäs pas.ka.
En minä ole puhunut hienoudesta mitään. Minusta 250 neliötä ei ole mikään lukaali. Ainoastaan väljää asumista kolmelle ihmiselle. Eikä minusta ole yhtään hienoa tarvita tilaa meren rannalta. Mutta hienoa siellä on asua. Ei minusta siinäkään mitään hienoa ole, että haluaa asua ahtaasti lähiössä tai kaupungin keskustassa.
Enkä yritäkään olla "parempi", "hienompi", "tuottelias" tai "luova" ihminen. Minulla on mahdollisuus asua väljästi meren rannalla, pois kaupungin melusta ja se riittää minulle.
Sitä en tiedä, miten se tekee minusta itsekkään paskan? Koska en kutsu sinua meille asumaan? Valitan, haluan itse nauttia perheeni kesken työmme hedelmistä.