Voiko varakkuus irrottaa näin paljon käsityksen todellisuudesta?

• Viestiketjun aloittaja jaa??
  • Ensimmäinen viesti
jonna
No ehkä täti sitte ei ole ylimielinen eikä leuhka eikä vähättelevä, mutta alentuva se ainaki on!
Eikä vaan köyhät kato ruuan hintaa. Kyllä mä katson olevani ihan hyvin toimeentuleva, kun voi ostaa käteisellä isommatkin hankinnat, mutta kyllä mäkin sen ulkolaisen kurkun valitsen jos se on halvempaa. Jossain voi säästää vaikka oliskin rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
No, täällä yksi joka ostaa kurkut ja tomaatit hinnan perusteella. Jos kotimainen kurkku maksaa 4 euroo kilo ja ulkomainen euron niin taatusti jää kotimainen kurkku hyllyyn.
No itse jätän ulkomaiset tomaatit ja kurkut hyllyyn ihan siksi että se makuero on ihan huomattava. Maistuu niin kamalalle torjunta-ainejäämille ettei voi olla huomaamatta. Jos ei oo vara ostaa kortimaista, en osta ollenkaan. Ne ei edes maistu terveelliselle ne espanjalaiset. HUH! :x
No mun mielipide, ei tarkoitus haastaa riitaa, huomatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Ne, joilla on rahaa ja hulppeita asuntoja, elävät eri maailmassa kuin ne, joilla niitä ei ole. Niiden raharikkaiden maailmassa sellaisia taloja ehkäpä onkin vähän kaikilla.
Näinpä se on.
Ei ne tiedä mitään pienissä taloissa/asunnoissa asujien elämästä mitään.
:/

niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kaikki saa palkkaa mitään. Jopa harjoittelijaksi otetaan valmistuneita ilmaiseksi.
Jaa. Omasta toimistostamme lähetetään jatkuvasti auki olevia paikkoja tiedoksi eri yliopistojen oikeustieteellisiin tiedekuntiin. Eikä meillä kukaan työtä ilmaiseksi tee valmistumisen jälkeen.

Se on totta, että asianajajia on murto-osa lakimiehiksi valmistuneista, mutta asianajaja onkin eri asia kuin lakimies/juristi, tosin noin paljon juristien työllistymisestä ja palkoista mielipiteitä omaavana sen varmasti jo tiesitkin. Juristin koulutus on todella laaja-alainen nykypäivänä ja sijoittautumisvaihtoehtoja työelämässä on monia. Juristin/lakimiehen työllistymistilanne on tämän päivän Suomessa hyvä, sanoit sinä sitten mitä tahansa.

normiasunto?
kyllä mun mielestä 240 neliöö kolmelle ihmiselle on aivan kohtuuttoman kokoinen asunto, jos siellä on tarkoitus vaan asua, ei esim. ole työtiloja/kotitoimistoa.
paljonko te oikein tarvitte neliöitä/asukas? meillä on 24/hlö.

ei kai sentään
Alkuperäinen kirjoittaja normiasunto?:
kyllä mun mielestä 240 neliöö kolmelle ihmiselle on aivan kohtuuttoman kokoinen asunto, jos siellä on tarkoitus vaan asua, ei esim. ole työtiloja/kotitoimistoa.
Mitäs kohtuutonta siinä on? Tämä on sellaista 7-päivää juttua, jossa joku tyrkky rakentaa jonkun paketti-Kastellin keskelle peltoa, niin heti puhutaan jostain "ökytalosta" tai "lukaalista". Tosi ökytalo, kun pariinsataan neliöön on tungettu talo 10 neliön koirankoppeja täyteen ja kaiken kruunaa 20 neliöinen "sali".

Jotkut ihmiset haluavat asua väljemmin, kuin aravakaksiossa. Kohtuutonta mielestäni on, että joku, joka saa hengenravintonsa tabloidilehdistä, yrittää määrittää "kohtuullisen normiasunnon". Toiset tarvitsevat ympärilleen väljyyttä ja avaruutta. Toisille riittää kanakoppi. Joillakin ei ole edes sitä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei kai sentään:
Mitäs kohtuutonta siinä on? Tämä on sellaista 7-päivää juttua, jossa joku tyrkky rakentaa jonkun paketti-Kastellin keskelle peltoa, niin heti puhutaan jostain "ökytalosta" tai "lukaalista". Tosi ökytalo, kun pariinsataan neliöön on tungettu talo 10 neliön koirankoppeja täyteen ja kaiken kruunaa 20 neliöinen "sali".

Jotkut ihmiset haluavat asua väljemmin, kuin aravakaksiossa. Kohtuutonta mielestäni on, että joku, joka saa hengenravintonsa tabloidilehdistä, yrittää määrittää "kohtuullisen normiasunnon". Toiset tarvitsevat ympärilleen väljyyttä ja avaruutta. Toisille riittää kanakoppi. Joillakin ei ole edes sitä.
Tarkoitatko, että on hienompaa, jos saastuttaa lämmittämisellä ja ylenmääräisellä luonnon tuhoamisella (kuljetus ja tavaranvalmistus lisää ilmastonmuutosta) maapalloa? Siis että on jotenkin hienoa "tarvita" itselleen paljon tilaa meren rannalta?

Höpöhöpö. Paljon parempi ja hienompi ihminen on joka vaikka ei tarvitse mielettömiä tiloja, on silti tuottelias ja luova ihminen. Vaatii paljon enemmän mielikuvitusta ja luovuutta olla toiimiva pienemmissä neliöissä.

Kyllä se pas.ka tulee sinulla sieltä samasta päästä ja pierut vaikka miten olisi mielestäsi hienoa kun "tarvitsee" muuta kuin kanankoppeja. Et ole yhtään hienompi. Vain itsekäs pas.ka.

Alkuperäinen kirjoittaja jonna:
No ehkä täti sitte ei ole ylimielinen eikä leuhka eikä vähättelevä, mutta alentuva se ainaki on!
Eikä vaan köyhät kato ruuan hintaa. Kyllä mä katson olevani ihan hyvin toimeentuleva, kun voi ostaa käteisellä isommatkin hankinnat, mutta kyllä mäkin sen ulkolaisen kurkun valitsen jos se on halvempaa. Jossain voi säästää vaikka oliskin rahaa.
Juuri näin. Raha haihtuu isoillakin tuloilla jos ei yhtään katso mihin sitä laittaa

ei kai sentään
Tarkoitatko, että on hienompaa, jos saastuttaa lämmittämisellä ja ylenmääräisellä luonnon tuhoamisella (kuljetus ja tavaranvalmistus lisää ilmastonmuutosta) maapalloa? Siis että on jotenkin hienoa "tarvita" itselleen paljon tilaa meren rannalta?

Höpöhöpö. Paljon parempi ja hienompi ihminen on joka vaikka ei tarvitse mielettömiä tiloja, on silti tuottelias ja luova ihminen. Vaatii paljon enemmän mielikuvitusta ja luovuutta olla toiimiva pienemmissä neliöissä.

Kyllä se pas.ka tulee sinulla sieltä samasta päästä ja pierut vaikka miten olisi mielestäsi hienoa kun "tarvitsee" muuta kuin kanankoppeja. Et ole yhtään hienompi. Vain itsekäs pas.ka.
En minä ole puhunut hienoudesta mitään. Minusta 250 neliötä ei ole mikään lukaali. Ainoastaan väljää asumista kolmelle ihmiselle. Eikä minusta ole yhtään hienoa tarvita tilaa meren rannalta. Mutta hienoa siellä on asua. Ei minusta siinäkään mitään hienoa ole, että haluaa asua ahtaasti lähiössä tai kaupungin keskustassa.

Enkä yritäkään olla "parempi", "hienompi", "tuottelias" tai "luova" ihminen. Minulla on mahdollisuus asua väljästi meren rannalla, pois kaupungin melusta ja se riittää minulle.

Sitä en tiedä, miten se tekee minusta itsekkään paskan? Koska en kutsu sinua meille asumaan? Valitan, haluan itse nauttia perheeni kesken työmme hedelmistä.

normiasunto?

"Kohtuutonta mielestäni on, että joku, joka saa hengenravintonsa tabloidilehdistä, yrittää määrittää "kohtuullisen normiasunnon". Toiset tarvitsevat ympärilleen väljyyttä ja avaruutta."

Aika vähin tiedoin tekaisit muuten nasevan hekilöanalyysin.

Mitä sinua hyödyttää, että maailma on avara ympärilläsi, jos pääsi sisällä on noin ahdasta?

Annahan tuulen väljästi puhallella ympärilläsi, että vähän veis tuota keittiöfilosofin hajua mennessään.

Kirjoitin väljästi, että mahdut lukemaan.

ja
sitäpaitsi on helvetin epäekologista, jos täytyy asua talossa, jossa tilaa sata neliöö/asuja ja jonne ajetaan kahdella citymaasturilla. mutta jokainen löytää onnensa jostain tai jatkaa etsimistä.

ei kai sentään

Mitä sinua hyödyttää, että maailma on avara ympärilläsi, jos pääsi sisällä on noin ahdasta?

Annahan tuulen väljästi puhallella ympärilläsi, että vähän veis tuota keittiöfilosofin hajua mennessään.

Mitä sinua haittaa, jos joku asuu väljemmin kuin sinun määrittelemissäsi normeissa? Mikäs ylipäällikkö sinä olet määrittelemään mikä on kohtuutonta kellekin?

Luulin, että stallarit ovat hautautuneet teattereihinsa suunnittelemaan vallankumousta.

raha ei ratkase...
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
HOHHOiJAA! Kylläpäs oli taas tädillä puheet!

Siinä on VÄHÄ tainnu tosiaa vauhtisokeus iskeä! Taitaa olla pikkasen eri ajatusmaailma kuin vaikka opiskelevilla lapsiperheillä tai yksinhuoltajilla. Ei tarvi varmaa ikinä seisoo makkarahyllyn eessä ja miettii mikä olis paras hinta/laatu/riittävyys suhde.... Tai onko varaa ostaa kotimasita tuorekurkkua näin talvella ;)

Ei varmaa menis tällanen normaali perus säästäväinen/persaukinen perhe-elämä edes jakeluu
no en minäkään mieti ikinä mitään kurkkuja tai saati makkaran hintoja! miettiikö joku ihan oikeesti??
Joo, kyllä joutuu yhäri lapsilauman kaa miettimään minituloilla, voiko ostaa tällä viikolla makkaraa ollenkaan leivän päälle. Suomenmaalainen kurkku on ollut jo vuosia liian hintavaa meille, vaikka mieluusti sitä ois syöty. Kelalta odotellaan kohta kolmatta kuukautta taas asumistukipäätöstä, kun voivoi, on jonoa.

Huomattiin, että 40e kahen viikon talouskuluihin ei muuten tällä päämäärällä riitä ja toivottavasti ei joututa uudestaan samanlaiseen tilanteeseen. Että kyllä joku nykysuomessakin joutuu miettimään makkaran ja kurkun hintaa. Mutta onneksi tää tästä kohenee, kunhan vauvan voi jättää hoitoon ja töihin pääsee takasin.

vieras

En minä ole puhunut hienoudesta mitään. Minusta 250 neliötä ei ole mikään lukaali. Ainoastaan väljää asumista kolmelle ihmiselle. Eikä minusta ole yhtään hienoa tarvita tilaa meren rannalta. Mutta hienoa siellä on asua. Ei minusta siinäkään mitään hienoa ole, että haluaa asua ahtaasti lähiössä tai kaupungin keskustassa.

Enkä yritäkään olla "parempi", "hienompi", "tuottelias" tai "luova" ihminen. Minulla on mahdollisuus asua väljästi meren rannalla, pois kaupungin melusta ja se riittää minulle.

Sitä en tiedä, miten se tekee minusta itsekkään paskan? Koska en kutsu sinua meille asumaan? Valitan, haluan itse nauttia perheeni kesken työmme hedelmistä.
Tottakai on itsekäs pas.ka, jos itse haluaa asua luonnon rauhassa, ja tietää, että asuakseen niin, on saastutettava melulla ja pakokaasulla monen muun ihmisen koti. Ajat sitymaasturilla sieltä monta kilometriä koska et kuitenkaan pyöräile tai käytä julkisia.

normiasunto?

Mitä sinua haittaa, jos joku asuu väljemmin kuin sinun määrittelemissäsi normeissa? Mikäs ylipäällikkö sinä olet määrittelemään mikä on kohtuutonta kellekin?

Luulin, että stallarit ovat hautautuneet teattereihinsa suunnittelemaan vallankumousta.
Asupa missä miellyttää, se ei muuta sitä, että minä olen asumisväljyyden määrittelyn ylipäällikkö ja ainoa oikeassa olija tässä asiassa. Joka neliö, joka menee yli hyväksymäni neliömäärän, on kohtuutonta. Kohtuuttomuus on muuten kuolemansynti.

Löysää hei vannetta ja mene sinne terassille kattelemaan, kun höyrylaivat seilaa.

vieras

Tottakai on itsekäs pas.ka, jos itse haluaa asua luonnon rauhassa, ja tietää, että asuakseen niin, on saastutettava melulla ja pakokaasulla monen muun ihmisen koti. Ajat sitymaasturilla sieltä monta kilometriä koska et kuitenkaan pyöräile tai käytä julkisia.
Itsekkäät narsistipaskat asuvat noin ja sillä siisti.

ei kai sentään
Citymaasturia ei perheessämme ole. Eikä tule. Maalämpö on, se riittää meidän ympäristöteoksi.

Mitä ihmeen julkisia? Taksi? Lähin bussipysäkki on kymmenen kilometrin päässä.

Jos haluat parantaa maailmaa, katso vaikka näitä http://tomstoddart.com/iwitness.html

Sieltä luulisi löytyvän enemmän vääryyksiä korjattavaksi kuin meidän valmistuva töllimme merenrannalla.

vieras
Citymaasturia ei perheessämme ole. Eikä tule. Maalämpö on, se riittää meidän ympäristöteoksi.

Jos haluat parantaa maailmaa, katso vaikka näitä http://tomstoddart.com/iwitness.html

Sieltä luulisi löytyvän enemmän vääryyksiä korjattavaksi kuin meidän valmistuva töllimme merenrannalla.
Pikkuisen röyhkeäksi menee, laittelet jotain kuvia nälkäänäkevistä kun itse olet heidän ruoan ahminut omaan kitaasi. Hyi olkoon.

vieras

Miksi pitää asua paikassa, joka saastuttaa muiden vaatimattomien ja parempien ihmisten hengitysilman? Tiesit jo sinne muuttaessasi, että sinä aiot omalla autolla kulkea sieltä töissä, ehkä miehesi myös? Noin tekevät oksettavat ihmiset. Itsekkäät pask.at.

Miksi pitää asua paikassa, joka saastuttaa muiden vaatimattomien ja parempien ihmisten hengitysilman? Tiesit jo sinne muuttaessasi, että sinä aiot omalla autolla kulkea sieltä töissä, ehkä miehesi myös? Noin tekevät oksettavat ihmiset. Itsekkäät pask.at.
Provosointi on toimivampaa, jos vaihtelee haukkumanimiä, jos on pakko niitä käyttää. Paras provosoija ei edes käytä niitä. Semmoinen parempi provosoija. =)

Yhteistyössä