Voiko varakkuus irrottaa näin paljon käsityksen todellisuudesta?

• Viestiketjun aloittaja jaa??
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei kai sentään:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitatko, että on hienompaa, jos saastuttaa lämmittämisellä ja ylenmääräisellä luonnon tuhoamisella (kuljetus ja tavaranvalmistus lisää ilmastonmuutosta) maapalloa? Siis että on jotenkin hienoa "tarvita" itselleen paljon tilaa meren rannalta?

Höpöhöpö. Paljon parempi ja hienompi ihminen on joka vaikka ei tarvitse mielettömiä tiloja, on silti tuottelias ja luova ihminen. Vaatii paljon enemmän mielikuvitusta ja luovuutta olla toiimiva pienemmissä neliöissä.

Kyllä se pas.ka tulee sinulla sieltä samasta päästä ja pierut vaikka miten olisi mielestäsi hienoa kun "tarvitsee" muuta kuin kanankoppeja. Et ole yhtään hienompi. Vain itsekäs pas.ka.
En minä ole puhunut hienoudesta mitään. Minusta 250 neliötä ei ole mikään lukaali. Ainoastaan väljää asumista kolmelle ihmiselle. Eikä minusta ole yhtään hienoa tarvita tilaa meren rannalta. Mutta hienoa siellä on asua. Ei minusta siinäkään mitään hienoa ole, että haluaa asua ahtaasti lähiössä tai kaupungin keskustassa.

Enkä yritäkään olla "parempi", "hienompi", "tuottelias" tai "luova" ihminen. Minulla on mahdollisuus asua väljästi meren rannalla, pois kaupungin melusta ja se riittää minulle.

Sitä en tiedä, miten se tekee minusta itsekkään paskan? Koska en kutsu sinua meille asumaan? Valitan, haluan itse nauttia perheeni kesken työmme hedelmistä.
Näin juuri! Kateelliset uikuttavat. Jokainen on oman onnensa seppä.

ei kai sentään
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Ne, joilla on rahaa ja hulppeita asuntoja, elävät eri maailmassa kuin ne, joilla niitä ei ole. Niiden raharikkaiden maailmassa sellaisia taloja ehkäpä onkin vähän kaikilla.
Näinpä se on.
Ei ne tiedä mitään pienissä taloissa/asunnoissa asujien elämästä mitään.
:/
Heh, SUURIN osa niistä raharikkaista kyllä ovat aloittaneet melko pohjalta... Eli ovat kyllä eläneet myös "köyhinä"! :headwall:
Näin on. Ja kovaa duunia tekemällä lähes kaikki on mahdollista. Tarttuu vain työhön ja aloittaa, sen sijaan, että kitisee kohtaloaan ja valittaa muiden valinnoista. Hikeä, verta ja kyyneleitä se voi joskus vaatia, mutta mitään ei saa jos ei edes yritä. Ihan omakohtaisesti koettua.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kai sentään:
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Ne, joilla on rahaa ja hulppeita asuntoja, elävät eri maailmassa kuin ne, joilla niitä ei ole. Niiden raharikkaiden maailmassa sellaisia taloja ehkäpä onkin vähän kaikilla.
Näinpä se on.
Ei ne tiedä mitään pienissä taloissa/asunnoissa asujien elämästä mitään.
:/
Heh, SUURIN osa niistä raharikkaista kyllä ovat aloittaneet melko pohjalta... Eli ovat kyllä eläneet myös "köyhinä"! :headwall:
Näin on. Ja kovaa duunia tekemällä lähes kaikki on mahdollista. Tarttuu vain työhön ja aloittaa, sen sijaan, että kitisee kohtaloaan ja valittaa muiden valinnoista. Hikeä, verta ja kyyneleitä se voi joskus vaatia, mutta mitään ei saa jos ei edes yritä. Ihan omakohtaisesti koettua.
Aivan. Minä olen yrittäjä-perheestä, joka vietti onnellista perhe-elämää, mutta joka teki kovasti töitä omaisuutensa eteen. Olen saanut nauttia tästä ja oppinut arvostamaan työtä ja työntekijöitä.
Penskasta asti ollaan siskon kanssa jouduttu tekemään rahan eteen hommia, ensin kotona töitä ja siivousta yms. firmassa. Sitten kun ikää tuli 14, aloitin ekat kesätyöt ja sen jälkeen ensimmäinen kesäloma oli minulla viime kesänä. Itse kustansin siivoamalla ja grillillä opintoni, tietysti myös vanhempani auttoivat, mutta koskaan en ole sylkenyt kattoon ja siipeillyt.

Nyt seuraan isäni jalanjälkiä ja mikään eikä kukaan vie sitä arvostusta ja tietämystä siitä asiasta, että jokainen on oman onnensa seppä ja sen omaisuuden ja rahallisen onnen eteen on tehtävä töitä. Silti koskaan en ole unohtanut myöskään sydämen onnellisuutta ja se onnellisuus tulee ystävistä, perheestä, maailman ihanimmasta miehestäni ja meidän syntyvästä vauvasta. Eli raharikkaus ei sulje pois henkisen onnen arvostusta! Turha on "köyhien" narista täällä siitä aiheesta!

Mutta voin sanoa, että työmme ja opintomme ovat kannattaneet ja me olemme ostamassa ihastuttavaa omakotitaloa, jonne on mahdollisuus laittaa myös oma hevonen ja poni lapsille. Muuten, meillä asuinneliöitä tulee olemaan vain 120, mutta upeaa, että joku rakentaa haluamansa 300 neliön talon, itse kunhan on työllään rahat ansainnut, se ei ole KENELTÄKÄÄN pois.

mittee häh
Alkuperäinen kirjoittaja onnensa löytänyt:
Täällä ne perheelliset kiistelee siitä, kuinka monta neliötä ois hyvä olla merenrantatalossa. Ettekö ole vielä tajunneet homman jujua?
en mää oo tajunnu, kerro mulle, mikä on homman juju?

Ja Rosalee, älä ole ihan noin hyvä ja pätevä.

Alkuperäinen kirjoittaja mittee häh:
Täällä ne perheelliset kiistelee siitä, kuinka monta neliötä ois hyvä olla merenrantatalossa. Ettekö ole vielä tajunneet homman jujua?

Sorry kauheesti jos siltä tuntuu, mut piti laittaa vastinetta niille jotka luulee et ne rahat otetaan muiden selkärangoista, kyllä se ihan omasta revitään.

vieras

Sorry kauheesti jos siltä tuntuu, mut piti laittaa vastinetta niille jotka luulee et ne rahat otetaan muiden selkärangoista, kyllä se ihan omasta revitään.
Pakko peesata Rosaleetä kyllä ne rahat ihan työllä tulee jos on tullakseen. On se työ sitten fyysistä tai henkistä. Ja tää ikuinen juttu että ihmiset jolla on rahaa ei tiedä todellisesta onnesta...joo myykää tota vaan ittellenne, jos se tekee teistä hieman onnellisemman.

Mutta ihan teoriassa voi olla sekä rahaa että henkistä pääomaa/onnea. Luksus kodissakin voi asua aidosti onnellinen perhe ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pakko peesata Rosaleetä kyllä ne rahat ihan työllä tulee jos on tullakseen. On se työ sitten fyysistä tai henkistä. Ja tää ikuinen juttu että ihmiset jolla on rahaa ei tiedä todellisesta onnesta...joo myykää tota vaan ittellenne, jos se tekee teistä hieman onnellisemman.

Mutta ihan teoriassa voi olla sekä rahaa että henkistä pääomaa/onnea. Luksus kodissakin voi asua aidosti onnellinen perhe ;)
Tuota minä just hain, en mä tarkottanu mikään itserakas kusipää olla.

vieras

Tuota minä just hain, en mä tarkottanu mikään itserakas kusipää olla. [/quote]

Mulle ei ainakaan sellanen kuva sun tekstistä tullut. Ihan fiksusti kirjotit...siksi sua peesasinkin

Yhteistyössä