Voiko varakkuus irrottaa näin paljon käsityksen todellisuudesta?

• Viestiketjun aloittaja jaa??
  • Ensimmäinen viesti
kulinaristi
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Niin sitä ruuan hintaa miettii yleensä ne joiden rahat ei valitettavasti riitä aina kaikkeen :)
yleensä riittää sitten kuitenkin kaljaan ja tupakkiin, muttei hyvään ruokaan. nojaa, kukin nauttii tavallansa!!

joops
HOHHOiJAA! Kylläpäs oli taas tädillä puheet!

Siinä on VÄHÄ tainnu tosiaa vauhtisokeus iskeä! Taitaa olla pikkasen eri ajatusmaailma kuin vaikka opiskelevilla lapsiperheillä tai yksinhuoltajilla. Ei tarvi varmaa ikinä seisoo makkarahyllyn eessä ja miettii mikä olis paras hinta/laatu/riittävyys suhde.... Tai onko varaa ostaa kotimasita tuorekurkkua näin talvella ;)

Ei varmaa menis tällanen normaali perus säästäväinen/persaukinen perhe-elämä edes jakeluu
No hän on kenties aikoinaan valintansa tehnyt, kuka vaan voi kouluttautua ja päästä hyväpalkkaiseen työhön, valita miehensä, ja mitä rahalla tekee. Jättää ne lapsenyritykset muille kesken opintojen ja edetä ensin itse elämässä eteenpäin. Turha kenenkään ruikuttaa, että onpas ylpeä täti. Mutta ehkä se on niin, kun sitä rahaa on niin kaikki sanominen tulkitaan leuhkimiseksi. Se että kehuu asuntoa tai että vähättelee.

vaatimaton
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikamoinen lukaali.. en ehkä viihtyisi kovin pitkään tuolla.Olisi kiva nähdä lisää kuvia..hienolta näyttää,jopa liian pramealta mun makuun.
mullekin olis vähän liian hieno, pikkuisen tavallisempikin mökki kelpaisi!

minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja kulinaristi:
Niin sitä ruuan hintaa miettii yleensä ne joiden rahat ei valitettavasti riitä aina kaikkeen :)
yleensä riittää sitten kuitenkin kaljaan ja tupakkiin, muttei hyvään ruokaan. nojaa, kukin nauttii tavallansa!!
Ei kyllä mulla mene kumpaankaa :)

Ei toi rouvan kommentti mun mielestä ollu mitenkään ylimielinen, pikemminkin itseään vähättelevä. Tai siis sillee että ei kai tämä nyt mitenkään erikoinen ole.

Sitä Rukan mökkiä kyllä kadehdin =) sääli tosin että sinnekin alettiin nyt rakentamaan, oli meinaan todella mahtavat patikointimaastot.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
No ei sitä tiedä mitä oikeasti on sanonut, ja minkä osan siitä toimittaja on kirjoittanut.

Itekin olen joskus ollut lehdessä ja sai :headwall: kun toimittaja oli kirjoittanut kaiken aivan väärin :D
Tätä on pakko peesata. Minä päätin, että en enää koskaan sano lehdistölle mitään, kun kerran olin väärässä paikassa väärään aikaan ja minulta kysyttiin haluanko sanoa mielipidettä asiaan. No, halusin tietysti, mutta se, mitä lehdessä luki, oli aivan eri tavalla esitetty kuin olin sanonut. Täysin päinvastoin.

Eli kun seuraavan kerran lehdistö sattui taas samaan paikkaan, autopuistoon, vai onko se liikennepuisto, ja minua haluttiin taas haastatella, sain sanoa, että EI KIITOS.

Kempeleläinen
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
:hug: Vaimon aivojen poismenon johdosta.
:LOL:

Mä en ehtinyt kokonaan lukemaan tota linkitettyä juttua mut jäi epäselväksi miksi tuo juttu oli tehty? Oliko kyseessä joku Kalevan rakentamis/asumis/sisustus- tms. liite vai mikä?
En kyllä minäkään käsitä, miksi tuollainen juttu on tehty! Kuka haluaa lehdessä leveillä omaisuudellaan? En keksi muuta, kuin että aikovat myydä kämppänsä ja tuntevat ehkä toimittajan ja saavat näin ilmaista mainosta talolle.

Olen sattumoisin seurannut tuon Vihiluodon alueen hintatasoa ja nuo merenrantalukaalit ovat olleen myynnissä hintaan 500 - 550 000 ekeä, että jos tuo on 800 000, ei se kuitenkaan ole naapuruston kanssa samassa linjassa, kuten haastattelussa väitettiin.

elli
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
No, täällä yksi joka ostaa kurkut ja tomaatit hinnan perusteella. Jos kotimainen kurkku maksaa 4 euroo kilo ja ulkomainen euron niin taatusti jää kotimainen kurkku hyllyyn.
Ja niin jää mulla ulkoilainenkin! Kotimainen kaali maksaa 60 cnt kilo, porkkanatkaan ei ole kalliita. Kyllä niitä tomatteja ja kurkkuja voi odottaa kunnes taas kesä tulee =)

TOttakai omat rahat määrää mitä ostetaan, taloja, palvilihaa tai kurkkuja, mutta ei tuon artikkelin ihmiset mitenkään leuhkalta vaikuttaneet, päinvastoin ihan järkeviltä suhteessa omaisuutensa määrään! Saahan sitä rahaa käyttää jos sitä kerta on!

ei kai sentään
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleläinen:
Olen sattumoisin seurannut tuon Vihiluodon alueen hintatasoa ja nuo merenrantalukaalit ovat olleen myynnissä hintaan 500 - 550 000 ekeä, että jos tuo on 800 000, ei se kuitenkaan ole naapuruston kanssa samassa linjassa, kuten haastattelussa väitettiin.
Onkos 240 neliötä vielä lähellekään mikään lukaali? Tilava perheasunto kyllä mutta lukaali? Tuskin.

Kempeleläinen
No, mistä he ovat saaneet rahat? Ei kai työllä kukaan suomessa tuollaisia palkkoja saa?

Niin, ja paljonkohan tuo tontti maksoi? Jos se oli kallis?
Kyllä luulen, että asianajajat tienaakin riittävästi tuollaiseen elämäntyyliin. Merenrantatontit Vihiluodossa maksoivat muutama vuosi sitten, kun nuo lukaalit rakennettiin siinä 100 000 euron hujakoilla. Nyt sillä rahalla ei saa oikeen minkäänlaista tonttia, saatikka sitten meren rannasta...

Kempeleläinen
Alkuperäinen kirjoittaja ei kai sentään:
Onkos 240 neliötä vielä lähellekään mikään lukaali? Tilava perheasunto kyllä mutta lukaali? Tuskin.
No kyllä nuo talot tuolla alueella painii lukaali-sarjassa. En kyllä tiedä, mikä neliömäärä oikeuttaa käyttämään nimitystä lukaali, ehkä sitten palatsi olis parempi? Ne on siis TOSI hienoja taloja. No, unohda se lukaali, sanotaan että HIENO. Ja täkäläisittäin 240 neliöö on jo melko iso talo.

vieras
No, mistä he ovat saaneet rahat? Ei kai työllä kukaan suomessa tuollaisia palkkoja saa?

Kyllä luulen, että asianajajat tienaakin riittävästi tuollaiseen elämäntyyliin. Merenrantatontit Vihiluodossa maksoivat muutama vuosi sitten, kun nuo lukaalit rakennettiin siinä 100 000 euron hujakoilla. Nyt sillä rahalla ei saa oikeen minkäänlaista tonttia, saatikka sitten meren rannasta...
Ei. Monet asianajajat tekevät isojen firmojen piikkiin lähes ilmaiseksi yötä päivää työtä. Asianajajia on liikaa. Pitää osoittaa olevansa hyvä, että saa isoja liksoja.

Keskipalkka taitaa olla pienempi kuin putkimiehen. Ei he tienaa paljon, eikä ainakaan missään oulussa.

ei kai sentään
No kyllä nuo talot tuolla alueella painii lukaali-sarjassa. En kyllä tiedä, mikä neliömäärä oikeuttaa käyttämään nimitystä lukaali, ehkä sitten palatsi olis parempi? Ne on siis TOSI hienoja taloja. No, unohda se lukaali, sanotaan että HIENO. Ja täkäläisittäin 240 neliöö on jo melko iso talo.
Jaa. Oma valmistumassa oleva talomme on n. 250 neliötä, kolmella makuuhuoneella ja eikä se nyt mikään lukaali vielä ole. Tilava asunto kolmelle ihmiselle. Mutta ei nyt tosiaan mikään lukaali, vaikka rannalla sekin on, puhumattakaan mistään palatsista.

huippujuttu

Eikun yks kertahan täällä joku vieras selvitti, että asianajajat tienaa hyvin vaan Jenkeissä, että Suomessa niitten alkupalkka on 700e/kk.....:LOL: :whistle: Mutta asiaan, voihan niillä olla ollut muistakin syistä johtuen rahaa tai tuttu pankinjohtaja...=) Tavalliset asianajajat eivät kyllä ihan tuollaista elämäntyyliä ylläpidä pelkällä palkallaan. Tietty jos on jossain huippufirmassa huippuasianajajana, niin asia voi olla toinenkin.

Martta
240 neliötä alkaa olla nykyään kooltaan jo aika pieni talo, en sanoisi lukaaliksi. Ja miksi hitossa sitä ei saisi ostaan 800 000 taloa tai mökkiä jos siihen on varaa? Suomessa kun ihan jokaisella on mahdollisuus kouluttautua yhtälailla vaikkapa sitten juristiksi ja tienata kasoittain rahaa. Kateellisuus vie kalatkin vedestä.

En nyt lukenu tuota juttua mutta mun entinen kaveri meni jokunen vuosi sitten rikkaisiin naimisiin ja kun viime syksynä olin menossa heille kylään kun olin menossa käymään heidän kaupungissaan ja kun kysyin heidän osoitettaan että voisin katsoa vähän etukäteen kartasta kun pääsen kirjastoon niin hän sanoi että ei maksa vaivaa, taksitolppa on ihan aseman vieressä. Siis ihan aikuisten oikeasti oletti että minä kotihoidontukelainen ajelen taksilla parin kilsan matkan heille. :eek:

te ootte katteellisia!
Jos toi nainen ois sanonut, että "tähän asuntoon harvalla on varaa" tai " kyllä, tämä on unelma-asunto, jonka harva kykenee hankkimaan", niin mikähän huuto siitä olis palstalla noussut??
Minusta tuo on pohjoisen ihmisen tyypillinen, itseään ja omaisuuttaan vähättelevä ilmaus "Eikös tällainen ole vähän jokaisella?" eli ei me eikä meidän talo nyt mikään linna ole sentään... Ootte vaan kat(T)eellisia ;)!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja te ootte katteellisia!:
Jos toi nainen ois sanonut, että "tähän asuntoon harvalla on varaa" tai " kyllä, tämä on unelma-asunto, jonka harva kykenee hankkimaan", niin mikähän huuto siitä olis palstalla noussut??
Minusta tuo on pohjoisen ihmisen tyypillinen, itseään ja omaisuuttaan vähättelevä ilmaus "Eikös tällainen ole vähän jokaisella?" eli ei me eikä meidän talo nyt mikään linna ole sentään... Ootte vaan kat(T)eellisia ;)!
Samaa mieltä, tuossa se oli vain irroitettu yksittäiseksi toteamukseksi. Ei noita 800 000 euron asuntoja tosin ole kaikilla, mutta ei tuo vielä mikään palatsikaan ole. Tilaa on sopivasti, mutta turhan moderni minun makuuni.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huippujuttu:

Eikun yks kertahan täällä joku vieras selvitti, että asianajajat tienaa hyvin vaan Jenkeissä, että Suomessa niitten alkupalkka on 700e/kk.....:LOL: :whistle: Mutta asiaan, voihan niillä olla ollut muistakin syistä johtuen rahaa tai tuttu pankinjohtaja...=) Tavalliset asianajajat eivät kyllä ihan tuollaista elämäntyyliä ylläpidä pelkällä palkallaan. Tietty jos on jossain huippufirmassa huippuasianajajana, niin asia voi olla toinenkin.
Ei kaikki saa palkkaa mitään. Jopa harjoittelijaksi otetaan valmistuneita ilmaiseksi.

Yhteistyössä