Voiko oppisopimuksella opiskelun alottaa koska vaan?

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Vai täytyykö silti hakea johonkin kouluun hakuaikana? kai siihen jotain teoriatunteja kuitenkin kuuluu.. ?

Entä tietääkö joku, että löytyykö lähihoitajille oppisopimuspaikkoja "helposti"? jos haluaa opiskella lasten ja nuorten kasvatusta ( vai mikä linja se nyt oli ) niin mitkä on suositeltavia oppisopimuspaikkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Paikkakuntasi oppisopimuskeskus osaa vastata oppisopimusta koskeviin kysymyksiin ihan varmiten, paljon paremmin kun työkkäri.

:o en oo ikinä kuullu tollasesta.. :ashamed: hyvä kun tuli ilmi.. täytyy siis kaivaa tollasen laitoksen puh nro jostain..

Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Paikkakuntasi oppisopimuskeskus osaa vastata oppisopimusta koskeviin kysymyksiin ihan varmiten, paljon paremmin kun työkkäri.

:o en oo ikinä kuullu tollasesta.. :ashamed: hyvä kun tuli ilmi.. täytyy siis kaivaa tollasen laitoksen puh nro jostain..

http://db3.edu.fi/oppisopimustoimistot/laanilistaus2.asp
Mä ehdin jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koulusta nuo asiat selvitetään eikä työkkäristä!!

Kun ei kaikissa kouluissa oo siihen mahdollisuutta, niin vähän tylsää mennä sokkona kyselemään. Työkkäristä osaavat neuvoa näissä asioissa kuitenkin ihan kivasti, tiedän kokemuksesta.

Kyllä oppisopimuksen voi aloittaa milloin vain, teoriat käydään sitten koululla silloin, kun koulu ne järjestää. Ja kyllä luulisin, että molemmat osaavat neuvoa, työkkäri ja oppisopimustoimisto. Muistaakseni työkkärillä on oma oppisopimus-työntekijä. Oma ystäväni ei löytänyt lähihoitaja-kouluttajaksi suostuvaa työpaikkaa, mutta vähän aikaa sitten luin jostain lehdestä tarinan, jossa joku oli löytänyt helposti paikan. Itse opiskelin oman alani perustutkinnon oppisopimuksella, nyt on ammattitutkintokin viittä vaille valmis, sekin oppisopimuksella. Joskus työpaikka voi olla kiven alla, mutta uskon, että sisulla se löytyy. Tsemppiä ap!!!

Eli voi alottaa koska vaan.. kiitos vastanneille.. =) vitsit kun olisin itekin älynny opiskella oppisopimuksella.. :headwall:

Juu voi aloittaa milloin vain. Vaikka muut ois aloittanut vuosi sitten niin voi mennä keskenkaiken ja sitten taas jatkaa vuoden pidempään kuin ne muut. Meille tuli 2 keskenkaiken :)

Alkuperäinen kirjoittaja opparilla:
Eli voi alottaa koska vaan.. kiitos vastanneille.. =) vitsit kun olisin itekin älynny opiskella oppisopimuksella.. :headwall:

Juu voi aloittaa milloin vain. Vaikka muut ois aloittanut vuosi sitten niin voi mennä keskenkaiken ja sitten taas jatkaa vuoden pidempään kuin ne muut. Meille tuli 2 keskenkaiken :)

Mut entäs jos on käyny jo koulua 2 vuotta ja haluiskin käydä oppisopimuksella loput.. ei taida onnistua.. ? mua ei nappaa hiukkaakaan koulussa istuminen, mutta kai se on pakko jaksaa vielä toiset 2 vuotta..

Mut entäs jos on käyny jo koulua 2 vuotta ja haluiskin käydä oppisopimuksella loput.. ei taida onnistua.. ? mua ei nappaa hiukkaakaan koulussa istuminen, mutta kai se on pakko jaksaa vielä toiset 2 vuotta..

No oppisopimus kestää monesti vaan tuon 2vuotta, että jos sulla ei nappaa koulussa istuminen niin suosittelen oppisopimusta sen sijaan.

Mikä on ala jossa opiskelet?

No oppisopimus kestää monesti vaan tuon 2vuotta, että jos sulla ei nappaa koulussa istuminen niin suosittelen oppisopimusta sen sijaan.

Opiskelen amk:ssa liiketaloutta :D tänään alotin kesätyöt ja on kyllä miljoona kertaa mielenkiintosempaa kuin kuivat luennot..

Opiskelen amk:ssa liiketaloutta :D tänään alotin kesätyöt ja on kyllä miljoona kertaa mielenkiintosempaa kuin kuivat luennot..

Jos pikkakunnaltasi löytyy oppisopimuskeskus niin sinne vaan pikaisesti soittoa :)

Jos pikkakunnaltasi löytyy oppisopimuskeskus niin sinne vaan pikaisesti soittoa :)

Löytyy kyllä.. oisko se oikeesti mahdollista?! mä olen aina luullu ettei amk-opintoja voi suorittaa opparilla.. :ashamed: mutta en mä kyllä mitään oppisopimuksista tiedäkään..

Yhteistyössä