Voiko olla totta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Ikuisuusongelma, alkoholi. En jaksa enää mieheni joka viikonloppuista juomista. Ei se koskaan mene minnekkään, kotona istuu TV:n edessä ja juo. Ei riitele, mutta eihän humalaisen horinoita viitsi kuunnella. Eli ei puhuta eikä tehdä mitään yhdessä. Viikolla se ei juo ollenkaan ja on kuin eri ihminen. En minä tätä muuten jaksaisikaan.

Kun sanoin miehelle asiasta, hän vastasi, ettei voi asialle mitään, koska hänen elimistönsä vaatii Kossua. Siis voiko olla totta, että elimistö oikeasti vaatii viinaa? Jos se on totta, niin en kai minä voi sitä vaatia lopettamaankaan.

Voihan elimistö kossua vaatia mutta silloin kyseessä on riippuvuus, alkoholismi. Jos näin todella on niin sinuna ottaisin hatkat hyvin nopeasti. Jos et kännistä jaksa katsoa ja toinen on mielestään viinasta riippuvainen niin ristiriita on melkoinen.

mulla ei tilanne ihan samanlainen,mutta sama juttu että mies juo vkonloppuisin aina. viikolla yhteistä aikaa on n.2tuntii/pv ja tuntuu pahalta kun ainoat vapaa-ajat sitten viikonloppuna mies on kännissä. en omista todellakaan hyvää itsetuntoa ja tämä vain pahentaa oloani kun ajattelen ettei mies halua olla kanssani,kännissä on helpompi sietää yököttävää avopuolisota. mies juo joko kotona tai sitten hän lähtee baariin kavereidensa kanssa. minä harvemmin lähden kun lapsemme laskettu aika on kuukauden päästä.
olen hirveän läheisyydenkaipuinen ihminen ja kaipaan hetkiä,kun vain maattaisiin sylikkäin ja pussailtaisiin. tuntuu että ne on jäänyt täysin historiaan.aina mies keksii jonkin tekosyyn tai sitten hän nukahtaa heti. kuitenkin hän joka päivä muistaa kertoa rakastavansa minua ja öisin ottaa kainaloonsa. ehkä vaadin liikaa hellyyttä mutta nykyinen tilanne ei minulle riitä. :(

Kyll se totta voi olla, että kroppa vaatii kossua ja silloin ollaan jo ongelmissa. Mutta neuvoni ei ole sama, kuin ensimmäisellä vastaajalla, vaan neuvoisin sinua puhumaan miehellesi tästä vakavasta sairaudesta, alkoholimista. Tuosta ei ole enää pitkä matka siihen, että kroppa vaatii kossua maanantaina ja sitten jo tiistainakin jne... Yritä auttaa miestäsi sen sijaan, että lähtisit lätkimään suhteestanne!

Kenenkään ei tarvitse huoltaa toisen alkoholiongelmaa. Ei siihen normaali-ihminen edes pysty, vaan siihen tarvitaan ammattiauttaja. Älä jää pilaamaan elämääsi, koska tuosta tilanne vain pahenee. Itse muinoin koin, että minun on autettava miesystävääni. Se oli virhe se.

Minulla mies ottaa joka päivä olutta tai tuliaisbrandyä tai punkkua. Olen puhunut ,kestänyt sikailua, yrittänyt olla nalkuttamatta ymmärtänyt ja ymmärtänyt. Nyt on mitta täynnä! Meidän avioelämä on sitä että ukko painaa töissä ja sitten rentoutuu ryyppäämällä.Kiva tulla itse töistä kotia perjantaina väsyneenä kun äijä örisee apinan tasolla lempituolissaan ja joka viikonloppu. Inhoan tulevia viikonloppuja jo etukäteen kun näen taas kännisen pärstän! Vihaan itseäni kun aina uskon ukon lupauksiin lopettaa juominen. Se raittius kestää tasan 2 viikkoa ja silloinkin juo salaa. Nyt tuli seinä vastaan ja tein itselleni selväksi että mahdoton tehtävä, en pysty auttamaan itseäni kun ottamalla avioeron.Tämä on vaan niin vitun raskasta ruveta hoitamaan kaikki ero kuviot työn ohella. Meillä olisi ollut mahdollisuus hyvään yhteiseen loppuelämään,mutta viina on parempi vaimo!

Yhteistyössä