Siilinjärvi hälytys päiväkodin toiminnasta...voiko olla totta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kumpi on pahempi, lapsi päästelee rumia sanoja suustansa (joita ei varmaan itsekään ymmärrä). Kun, että aikuinen tekee fyysistä kiusaa monta kertaa pienemmällensä.
Lapset kokeilee kirosanoja...ennemmin tai myöhemmin..vähemmän tai enemmän salaa.
Mun pojat on sitä tehnyt myös. En kauheasti edes reagoinut asiaan. Ja nuo isommat on jo aikuisia, todella hyvinkäyttäytyviä ja fiksuja nuoria.

Hyvähä se on äidin puhua. Entä kun ne lapset alkaa harjoitella/testata jaloa taitoa porukassa, vaikka nyt sitten päiväkodissa. Pitääkö hoitajien vaan kuunnelle ärräpäitä ja olla noteeraamatta kun tapa/testailu tarttuu pienempiin?? On ihan eriasia kun puhutaan kotioloista.

Kumpi on pahempi, lapsi päästelee rumia sanoja suustansa (joita ei varmaan itsekään ymmärrä). Kun, että aikuinen tekee fyysistä kiusaa monta kertaa pienemmällensä.
Lapset kokeilee kirosanoja...ennemmin tai myöhemmin..vähemmän tai enemmän salaa.
Mun pojat on sitä tehnyt myös. En kauheasti edes reagoinut asiaan. Ja nuo isommat on jo aikuisia, todella hyvinkäyttäytyviä ja fiksuja nuoria.

Totta kai kokeilee. Selvähän se. Ja aikuinen kokeilee sitä EI sanaa.

[QUOTE="vieras";23193546]Jaa että hälyytys.. pikkaisen hysteriaa ilmassa.[/QUOTE]

Juuh... Ja vaikka pippurointi sinänsä ei ole lastehoitajan viisain tapa selvitä läpi työpäivän, niin jos suurin ongelma tarha/koulutaipaleella on yksi hiven pippuria lapsen suussa, ollaan sentään päästy aika vähällä. Koska asia on puhuttu läpi eikä eskarin henkilökunta salaile asiaa vanhemmilta, loput jauhot pussissa lienevät puhtaita ja hyvin uskaltaisin viedä lapseni hoitoon.

Mä olen niin surullinen että tää on mennyt tälläiseksi. Lapsille annetaan se valta ja sitten kummastellaan seurauksia. En kannata fyysistä kurittamista, mutta kyllä lapsen pitää selvästi ymmärtää että "väärällä teolla on seuraus". Ja seurauseksi ei aina riitä se että joutuu istuun hetken paikallaan ja kuuntelemaan äidin/hoitotädin tm saarnan. Konstit on vähäiset, vallankin jos kotona on annettu pitkää liekaa...Lapsi oppii, oppii myös ne ei niin kiitolliset taidot ja senkin miten vanhempia manipuloidaan toimimaan oman tahdon mukaan. Kotona se onnistuukin - mutta ryhmässä ei. Lapsi osaa myös muuntaa käytäytymistään. Se voi olla hyvin erilaista omien vanhempien läsnä ollesssa. Onhan se monella aikuisellakin niin. Emme käyttäydy samoin joka tilanteessa, vaan ihmiset ympärillä vaikuttavat. Kukaan ei kävele punaista päin jos poliisi on näkyvillä - vaan jos ei ole, moni syylistyy ko. "rikokseen".

ap ja silver´moon, mistähän pk:sta mahtaa olla kysymys? Jättilaitos vai joku muu?
Meidän lapset on kunnallisessa pk:ssa kyseisessä kunnassa ja ihanat, koulutetut sydämellä työtä tekevät pitkän linjan hoitajat ainakin mun lapsella on!! JA rauhallisella mielellä tulen aikanaan eskariinkin ne laittamaan ;)

Yhteistyössä