Siilinjärvi hälytys päiväkodin toiminnasta...voiko olla totta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tähän on tultu kun oletataan että kaikki hoidetaan puhumalla - vaan kun kaikilla vanhemmilla ei ole intoa eikä ehkä aikaakaan puhua lapsilleen lapsen tasolla. Annetaan lapsen mieluummin riekkua - muutoihan se saattaisi vaikka itkeä jos kielletään. Ja lapsen itketyshän on suuri EI,EI, EI.

Sitten hoitotätien pitäs vaan antaa menon jatkua, vaikka ovat vastuussa monesta muustakin lapsesta. Vaan kun se Nico-Petterin tarttee saada toteuttaa itseään ja hänen on saatava yksilöllistä huomiota.

Ja joutuuhan aikuisetkin vastuuseen jos tekee vastoin lakeja, miksi ei lapsi? Vallankin jo aiheesta on jo monasti varoitettu ja kerrottu mitä siitä seuraa. Ei ne lapset niin tottuja ole että "ihan vaan vahingossa" kymmeniä kertoja kiroais.

Alkuperäinen kirjoittaja luupää;23190648:
No tähän on tultu kun oletataan että kaikki hoidetaan puhumalla - vaan kun kaikilla vanhemmilla ei ole intoa eikä ehkä aikaakaan puhua lapsilleen lapsen tasolla.

Eikö varsinkaan taitoa, halua, osaamista.. Sitä oletetaan että lapset kasvavat kun saavat ruokaa ja jouluna kaiken mitä haluavat.

Vai pahoinpitelyä. Tällä menolla EI-sanan käyttö ja lapsen kieltäminenkin on henkistä pahoinpitelyä.

Jos lapsi ei usko sanaa eikä muitakaan kieltoja niin miten te saatte kitkettyä ei-toivotun käytöksen pois? Vai annatteko lapsen sitten tehdä ja sanoa mitä vain hän ikimaailmassa keksiikin? Ja muut lapset/aikuiset ovat kohteena.

Oman lapseni hoitotäti oli tukistanut lastani. Tämän toki olisin halunnut kuulla hoitotädiltä itseltään, en lapseni suusta. Olin ensin vihainen siitä syystä, että joku toinen oli "ojentanut" lastani ja hän ei kertonut siitä. Mutta tiedän oman lapseni, miten hän osaa olla raivostuttava ja ei usko aina puhetta. Joten tukistaminen on varmasti ollut oikeutettu ja viimeinen keino. Se siitä. Lapsikin oli sen jälkeen hoitotätiä uskonut ja käyttäytynyt kiltimmin.

[QUOTE="vieras";23190706]Eikö varsinkaan taitoa, halua, osaamista.. Sitä oletetaan että lapset kasvavat kun saavat ruokaa ja jouluna kaiken mitä haluavat.[/QUOTE]

Näinpä ja kasvatusvastuu on siiretty päiväkodeille, odotetaan että ne on jotain maagisia laitoksia joista kullannuput kasvaan tulevaisuuden lupauksiksi. Sitten kun näin ei käy, päiväkodit haistatetaan alempaan h**vettiin puhumattakaan jos vanhemmille mainitaan että lapsen käytöstä vois vähän seurata. Ei se vika ole vanhemmissa vaan taitamattomissa hoitajissa.

Hellou!

Täältäpä nyt ilmottautuu kyseisen lapsen äiti ihan itse. Olipa mielenkiintoista lukea miten haukuitte lastani, jota ette tunne ollenkaan! Lapseni ei ole pyhimys todellakaann mutta ei myöskään hirviö minkä jotkut teistä hänestä tuntuvat tekevän. Poikani ei kiroile kotona, koska meillä ei kiroilla ja se on totta kuin vesi. Isukin olen itse kuullut päästävän kirosanan viimeksi n.3 v sitten kun jakari lipsahti käteen tehden siihen upean ruhjeen.
No pääasiaan! Päiväkodissa tilanteessa oli ollut neljä poikaa, jotka olivat alkaneet kiroilla periaatteella kuka osaa mehevimmät. Asiasta oli kielletty, mutta kun pojaltani lipsahti vielä naurun tyrskeesssä yksi sana, niin päiväkodin johtaja menetti omien sanojensa mukaan malttinsa ja antoi piikusormenpään kokoisen annoksen valkopippuria suuhun. Huuhdella ei saanut. Kyseinen johtaja on keskustelussa myöntänyt tehneensä vakavan virheen ja pyytänyt niin meiltä kuin lapselta itseltään anteeksi toimintaansa. Tarkistin muuten saako päiväkodissa tai edes kotona toimia noin: EI SAA!!! EN hyväksy kiroilua, mistä varmaan kertoo jo se ettei meillä kotona kiroilla. Valitettavaa vain on, että esimerkkiä saa vaikka mistä. Esim. lasten nappulaliigan pelissä eräs isä huuteli raikuvalla äänellä lähes kaikki kirosanat mitkä tunnen pelin aikana. Kuulet kaupassa, telkusta, isommilta kavereilta jne.
Te jotka haukuitte lapseni ja piditte tekoa oikeana menkää syvälle itseenne. Loukkasitte lastani ja meidän perhettä törkeästi.
Kiitos sinulle joka toit asian tänne keskusteluun. Kokemuksesta hulimatta voit viedä lapsesi hyvillä mielin hoitoon. Yksi mätä omena ei tee koko puun omenoista sellaisia. 2 aikuisempaa lastani ovat olleet aikanaan hoidossa ja mitään ikävää ei ole tapahtunut.
Näin ne huhut lähtevät liikkeelle. Tämä oli tosi sellainen. Ei kaikki ole provoa.

Lisään vielä, että meillä kyllä kasvatetaan lasta muulla kuin tuolla "meidän piikku Nico-Petteri" tyylillä. Tähän asti on kieltäminen ja keskustelu pääasiassa riittäneet. Jos ei muuten mene perille, niin lelu jäähyhyllylle, tai poika itse, pelihetken menettäminen, kotiaresti jne. Emme ole tarvinneet väkivaltaa koskaan ja silti kasvateettu on. Muuten, päiväkodin henkilökunta johtaja mukaanlukien pitää itseasiassa erittäin mukavana, osaavana ja hyvinkäyttäytyvänä. Mutta joillekin se yksi kerta tuntuu riittävän tekemään lapsesta tasmaniantuholaispirun.

[QUOTE="vieras";23190810]Näköjään kaksplussalla käy kaikki suomalaiset. Kerrot täällä huhun niin jo tunnin päästä itse huhun aihe tulee palstalle oikomaan käsityksiä..[/QUOTE]
:D
Toisaalta huomaa kun palstalle saa harmaanakin kirjoitella ;)

No en ota kantaa mihinkään muuhun nyt kuin siihen, että se on kyllä pahoinpitely ja ja laitonta päiväkodissa, siitä siis joutuu henkilökunta edesvastuuseen ja noin toiminut saa seuraamuksia. Tämä nyt ei ole välttämättä minun mielipiteeni tai siis en ota kantaa siihen , miten pitäisi mielestäni tomia tms, mutta siis tuoista tominnasta saa päiväkodissa kyllä seurauksia, varoitus nyt ainakin tai jopa siirto hetksi "lepäilemään " kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23190537:
Kerran hain tyttöä eskarista ja näin kun siellä oli "tilanne päällä".
Yksi poika makasi lattialla vatsallaan ja eskarin johtaja istui hajareisin pojan päällä pitäen samalla pojan käsiä tämän selän takana.
Poika huutaa kurkku suorana "haista vittu ämmä päästä mut irti saatanan huora jumalauta!". Näitä hyvän kasvatuksen kautta opittuja sanoja poika toisteli eri järjestyksessä kovaan ääneen huutaen.

Kysyin myöhemmin tytöltä mitä oli tapahtunut ja tyttö kertoi että tuo poika oli yhtäkkiä vaan alkanut riehumaan. Tilanne näytti tietysti aika hurjalta kun aikuinen istuu rimpuilevan lapsen päällä mutta ilman tätä poika olisi todennäköisesti satuttanut muita tai itseään.
:O Tuntuu aivan uskomattomalle, että noin käyttäytyviä lapsia löytyy! Meidän tarhassa lapset eivät uskalla kiroilla hoitajien kuullen.. Lapset teitittelee tarhan johtajaa ja kaikkia tarhan ulkopuolisia tarhassa vierailijoita.

jos minun mukulani kiroilee päiväkodissa niin tasan tarkkaan saavat siihen puuttua vaikka pippurin keinoin. Ei pippurista mitään haittaa ole!

Minulla pestiin pienenä yhden kerran suu saippualla ja oli niin tehokas keino, että en osaa oikein vieläkään kunnolla kirota :) hyvä niin!

Että tämmöinen maanantain avaus :D...

Mun mielestä vois olla oikeestaan aika toimivakin kikka tuo pippurin käyttö...kun on kaikki muu puuttuminen ei- toivottuun kasvatukseen menty kieltämään oikeudenkäynti-istuntojen pelossa sun muun hörhöyden takia, kohta kielletään luultavasti tuo ei- sanakin :whistle: ;)... Jos käyttäytyy pöllösti, niin saa pöllön sanktion - syö pippuria! Ja kaikki tietävät, miten hyvältä se maistuu...

Aika hyvin on sidottu kädet aikuisten puuttumiselta paikassa kuin paikassa. Toisaalta toivotaan "koko kylä kasvattaa" - mallia, mutta annas olla, sitten kun puuttuu siihen, niin siitäpä sota alkaakin... Olisi kyllä kiva tietää, että millä tavalla sitä ojentaa, kun puhuminen ei todellakaan mene perille - se on kärsinyt inflaation aika päivää sitten, juurikin jonnin joutavan varjelun takia.

hahhah todellakin repesin, älä nyt silvermoon itsees ota, kyllä tää keskustelu oli aika kiihkeä, mutta oon silti samaa mieltä suurimman osan kanssa tästä nykykasvatuksesta, en valkopippurista ehkä, enkä siis ainakaan teidän tapauksessa, mutta ehkä jonkun ois pitänyt pippuroida se ukko siellä kentän laidalla kuitenkin, vai mitä..?!

[QUOTE="vieras";23190852]No en ota kantaa mihinkään muuhun nyt kuin siihen, että se on kyllä pahoinpitely ja ja laitonta päiväkodissa, siitä siis joutuu henkilökunta edesvastuuseen ja noin toiminut saa seuraamuksia. Tämä nyt ei ole välttämättä minun mielipiteeni tai siis en ota kantaa siihen , miten pitäisi mielestäni tomia tms, mutta siis tuoista tominnasta saa päiväkodissa kyllä seurauksia, varoitus nyt ainakin tai jopa siirto hetksi "lepäilemään " kotiin..[/QUOTE]

Kiitos, sitähän minäkin.

[QUOTE="vieras";23190863]:O Tuntuu aivan uskomattomalle, että noin käyttäytyviä lapsia löytyy! Meidän tarhassa lapset eivät uskalla kiroilla hoitajien kuullen.. Lapset teitittelee tarhan johtajaa ja kaikkia tarhan ulkopuolisia tarhassa vierailijoita.[/QUOTE]
Mä olin kyllä ihan äimänä kun näin ja kuulin tilanteen. Olen kyllä aina tiennyt että tuo poika on jossain määrin häiriöksi mutta poika lateli kirosanoja ja haukkumisia katu-uskottavammin kuin itsekään osaisin.

Pojan vanhemmat kyllä ovat ihan normaalin oloisia mutta eihän heidän kasvatusmenetelmistään voi tietää. Toki kyseessä voi olla myös mielenterveyteen liittyvät ongelmat. Surullista joka tapauksessa.

jos minun mukulani kiroilee päiväkodissa niin tasan tarkkaan saavat siihen puuttua vaikka pippurin keinoin. Ei pippurista mitään haittaa ole!

Minulla pestiin pienenä yhden kerran suu saippualla ja oli niin tehokas keino, että en osaa oikein vieläkään kunnolla kirota :) hyvä niin!

VÄÄRIN. Kiroilu estetään, mutta ketään ei pahoinpidellä. Niin se vain on oltava. Tuolla tavalla kylvetään sadismin siemen, niin se on. Tämä ei ole mielipideasia edes. Kiroilua ei hyväksytä ja se loppuu, sitä ei sallita, mutta aikuisen on löydettävä muut keinot. Jos ei löydä, pois niistä tehtävistä ja jos kotona vanhempi ei muuta keksi, niin perheneuvolaan opettelemman muita keinoja. Noihin on laki. Ja se laki on sitä varten, että uusia pahoinpiteliöitä ei kasvateta,´vaan kunnon kansalaisia. MUt yhtä kaikki kiroilua ei sallita, siihen stoppi samantien!!

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23190537:
Kerran hain tyttöä eskarista ja näin kun siellä oli "tilanne päällä".
Yksi poika makasi lattialla vatsallaan ja eskarin johtaja istui hajareisin pojan päällä pitäen samalla pojan käsiä tämän selän takana.
Poika huutaa kurkku suorana "haista vittu ämmä päästä mut irti saatanan huora jumalauta!". Näitä hyvän kasvatuksen kautta opittuja sanoja poika toisteli eri järjestyksessä kovaan ääneen huutaen.

Kysyin myöhemmin tytöltä mitä oli tapahtunut ja tyttö kertoi että tuo poika oli yhtäkkiä vaan alkanut riehumaan. Tilanne näytti tietysti aika hurjalta kun aikuinen istuu rimpuilevan lapsen päällä mutta ilman tätä poika olisi todennäköisesti satuttanut muita tai itseään.

Hurjan tavallinen tilanne pk- maailmasta, valitettavasti. Ja näitä riittää paljon, ihan yksittäisinä esimerkkeinä kuin myös ryhmän sisällä. Tätäpäivää parhaimmillaan.

Yhteistyössä