Siilinjärvi hälytys päiväkodin toiminnasta...voiko olla totta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23191849:
MITEN kiroilu estetään?

Kertokaa?

En väitä että tuo nyt oli konsti parhaasta päästä, mutta miten käytännössä se kiroilu sitten estetään? Tai pilkkapuheet, huorittelut, haukkumiset tms.

Kättä ei voi suun eteen pistää- se on pahoinpitely ja voiman väärinkäyttöä.
Kielto (daa, niin yksinkertaista) - ei auta.
Jäähypenkki- tenava karkaa siitä, jos sitoo kiinni se on, yllätys yllätys, pahoinpitely.

Mitä konsteja jää käteen? Olkien kohauttelu?

Juuri se. Ja niin kuin täällä joku on sanonut että pitää mennä sitten vaikka perheneuvolaan keskustelemaan asiasta tai että päiväkodin väki tekee ls-ilmoituksen jos vanhemmat eivät huomautuksista huolimatta saa mitään aikaan....

Samaan aikaan kun aikuiset tekee sitten ilmoituksia ja odottaa aikaa perheneuvolaan lapsi jataa kiroiluaan - kun kukaan ei sille voi mitään.

Tähän on tultu...Maalisälli?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23191849:
MITEN kiroilu estetään?

Kertokaa?

En väitä että tuo nyt oli konsti parhaasta päästä, mutta miten käytännössä se kiroilu sitten estetään? Tai pilkkapuheet, huorittelut, haukkumiset tms.

Kättä ei voi suun eteen pistää- se on pahoinpitely ja voiman väärinkäyttöä.
Kielto (daa, niin yksinkertaista) - ei auta.
Jäähypenkki- tenava karkaa siitä, jos sitoo kiinni se on, yllätys yllätys, pahoinpitely.

Mitä konsteja jää käteen? Olkien kohauttelu?

kyllä sen lapsen pitää aika saatana olla jos hoitajat ei saa sitä jäähyllä pysymään, kun erityislasten ryhmässäkin lapset sielä pysyvät (esim.ad-hd lapsia ym.) Lapsen saa pysymään jäähyllä kun on tarpeeksi jämäkkä ja järjestelmällinen eikä anna periksi vaikka lapsi tekis mitä.

Ja mun mielestä tuo pippurin suuhun laittaminen on pahoinpitely, koska se on samallalailla aikuisen vallan väärinkäyttöä kuin tukistaminen tai piiskaaminenkin.

Palsta on pimeä. Huhujen perusteella ollaan koko siilinjärvi poistamassa maailmankartalta, melkein.

Menkää hoitoon.

Ja ap, sussa ei ole munaa nimeksikään, mutta yritä edes. Selvitä asia, kysele ja tarkista. Säälin lapsiasi kun olet tuollainen nynny, joka vaan huhujen perusteella itkee.

kyllä sen lapsen pitää aika saatana olla jos hoitajat ei saa sitä jäähyllä pysymään, kun erityislasten ryhmässäkin lapset sielä pysyvät (esim.ad-hd lapsia ym.) Lapsen saa pysymään jäähyllä kun on tarpeeksi jämäkkä ja järjestelmällinen eikä anna periksi vaikka lapsi tekis mitä.

Ja mun mielestä tuo pippurin suuhun laittaminen on pahoinpitely, koska se on samallalailla aikuisen vallan väärinkäyttöä kuin tukistaminen tai piiskaaminenkin.

Eikös jäähypenkillä väkisin pitäminenkin silloin ole AIKUISEN VALLANKÄYTTÖÄ? Siis että pakotetaan lapsi vasten tahtoaan pysymään paikalla, mikä siinä ei ole muka aikuisen vallankäyttöä?

Mun lapsille saa ainakin antaa pippuria suuhun, irvistäisivät vähän ja kerjäisivät lisää :D Äitiinsä tulleita... Niin sitä yritettiin muakin "kurittaa" päiväkodissa mutta mä olin jo vuosia syönyt papan kanssa kilpaa pippurit keiton liemestä :p

Meillä vanhempain illassa päiväkodilla kaikilta vanhemmilta varmistettiin että onhan suun peseminen saippualla okm keino rankaista kiroilusta.Kaikille vanhemmille asia sopi,vaikkakaan en itse lähtis pesemään lapseni suuta saippualla.

Palatakseni jäähypenkkiin- entä jos se lapsi ei pidä siellä suutaan kiinni ja jatkaa huutelua sieltä?

Vaikka istuiskin tyytyväisenä länkyttämässä leukojaan?
Tai jos yrittää sieltä poistua ja hoitaja seisoo ovella esteenä? Vapaudenriistoa jonkun mukaan semmoinenkin.
Jos mukula kertakaikkiaan on niin levoton ja raivoissaan että ei pysy siinä?

Ei mun ymmärtääkseni koulutettu(kaan) lastenhoitaja ole niin suuri auktoriteetti automaattisesti että joka tenava uskoo heti. Tai hoitaja voi olla vasta vähän aikaa alalla ollut. Tai kemiat ei muuten vain pelaa lapsen kanssa.

[QUOTE="vieras";23190938]Niimpä.. mut modet näkee onko ap:lla ja silvermoonilla sama ip.. Sehän on kielletty palstan säännöissä kirjoittaa useammalla nikillä samaan ketjuun.[/QUOTE]

monet osaa tuon säännön kyllä kiertääkin

[QUOTE="vieras";23192132]Meillä vanhempain illassa päiväkodilla kaikilta vanhemmilta varmistettiin että onhan suun peseminen saippualla okm keino rankaista kiroilusta.Kaikille vanhemmille asia sopi,vaikkakaan en itse lähtis pesemään lapseni suuta saippualla.[/QUOTE]

Olivatkohan kaikki vanhemmat oikeasti sitä mieltä, että on ok? Minä ainakin olen huomannut, että vanhempainilloissa on paljon vanhempia, jotka eivät selvästikään uskalla kauheasti komemntoida. Eivätkä kaikki edes noissa illoissa käy. Minä kyllä olisin varmasti sanonut tuollaisesa tilanteessa, että minulle ei ole ok. Toivottavasti toiveeni olisi hyväksytty.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23192137:
Palatakseni jäähypenkkiin- entä jos se lapsi ei pidä siellä suutaan kiinni ja jatkaa huutelua sieltä?

Vaikka istuiskin tyytyväisenä länkyttämässä leukojaan?
Tai jos yrittää sieltä poistua ja hoitaja seisoo ovella esteenä? Vapaudenriistoa jonkun mukaan semmoinenkin.
Jos mukula kertakaikkiaan on niin levoton ja raivoissaan että ei pysy siinä?

Ei mun ymmärtääkseni koulutettu(kaan) lastenhoitaja ole niin suuri auktoriteetti automaattisesti että joka tenava uskoo heti. Tai hoitaja voi olla vasta vähän aikaa alalla ollut. Tai kemiat ei muuten vain pelaa lapsen kanssa.
Peesi

Tabascojupakan tuomio:
"Opettaja viralta ja ehdollista vankeutta

Pupuhuhdan koulun harjaantumisluokan erityisopettajalle luettiin perjantaina tuomio Jyväskylän käräjäoikeudessa ns. tabascojutussa. Törkeästä pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta tuomittiin 44-vuotias naisopettaja vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja pantavaksi viralta. Kolme kouluavustajaa sai sakkoja avunannosta pahoinpitelyyn ja yksi heistä, 37-vuotias laukaalainen, vankeutta ehdollisena 75 päivää.

HS 9.11.1996 "

Kissa pöydälle, jos huhu osoittautuu todeksi, ei se kauaa jatku.

Musta se mitä sä teet on melkein rikos. Pelkän huhun perustella revit pelihoususi ja tule vielä tänne mesoomaan. Mistä helkutista me nyt voidaan tietää mitä siellä böndellä tehdään?

Onhan se ihan hirveetä jos tuollaista kuultuaan pelkäisi viedä lasta hoitoon! Haloo sapfo, vieras kysyi onko näin tapahtunut?

Minä olen kyseisen lapsen äitinä osallistunut keskusteluun ja tiedän mitä on tapahtunut. Sille joka kysyi onko kyseessä rikos. Kysyin asiaa lastenvalvojalta, toisen päiväkodin johtajalta, lastensuojelusta. Jokaisesta tuli vastauksesksi: LAITONTA! eli silloin rikos!

Itse olemme asian sopineet kyseisen henkilön eli sen päiväkodinjohtajan kanssa. Ilmoitimme ettemme hyväksy tällaista. Jos tekijä itkien pyytää anteeksi ja myöntä tehneensä todella väärin, eikä hän noin olisi saanut tehdä, niin eikö silloin jo tosiaan ole väärin tehty. Poikani pelkäsi mennä eskaan sen jälkeen. Siksipä menimme juttusille ja nyt hän on taas sama reipas eskarilainen.

Muuten, kysyin kuinka päivä oli mennyt kun äsken eskarilaiseni kotiin hain. Sain kuulla tosi mukavaa palautetta hyvästä käytöksestä ja pienemmän eskan kiusauksen estosta. Poikani oli uskaltanut sanoa, ettei ketään saa kiusata ja asia oli sillä selvä.

kyllä minusta järjettömän isot ryhmäkoot ja ammattitaidottomat työhönsä tympääntyneet hoitajat ja homeiset rakennukset on isompi ongelma. pistä naperos yksityiselle jos sulla se ylimääräinen raha on.

voin sanoa etten IKIMAAILMASSA laita lastani Siilinjärven kunnalliseen päiväkotiin.

Äläs nyt ap repee pelihousuistas. Valkopippuri on hyvä konsti ja ei sitä nyt purkki tolkulla pilttien suuhun tumpata.
Mikä on se toinen konsti? huutaminen, kiroaminen, paijaaminen, aresti? mitä sä tekisit?

Onhan se ihan hirveetä jos tuollaista kuultuaan pelkäisi viedä lasta hoitoon! Haloo sapfo, vieras kysyi onko näin tapahtunut?

Minä olen kyseisen lapsen äitinä osallistunut keskusteluun ja tiedän mitä on tapahtunut. Sille joka kysyi onko kyseessä rikos. Kysyin asiaa lastenvalvojalta, toisen päiväkodin johtajalta, lastensuojelusta. Jokaisesta tuli vastauksesksi: LAITONTA! eli silloin rikos!

Itse olemme asian sopineet kyseisen henkilön eli sen päiväkodinjohtajan kanssa. Ilmoitimme ettemme hyväksy tällaista. Jos tekijä itkien pyytää anteeksi ja myöntä tehneensä todella väärin, eikä hän noin olisi saanut tehdä, niin eikö silloin jo tosiaan ole väärin tehty. Poikani pelkäsi mennä eskaan sen jälkeen. Siksipä menimme juttusille ja nyt hän on taas sama reipas eskarilainen.

Muuten, kysyin kuinka päivä oli mennyt kun äsken eskarilaiseni kotiin hain. Sain kuulla tosi mukavaa palautetta hyvästä käytöksestä ja pienemmän eskan kiusauksen estosta. Poikani oli uskaltanut sanoa, ettei ketään saa kiusata ja asia oli sillä selvä.

Juu ja kaikki heti riemuiten uskoo tämän tarinan :)

[QUOTE="vieras";23192132]Meillä vanhempain illassa päiväkodilla kaikilta vanhemmilta varmistettiin että onhan suun peseminen saippualla okm keino rankaista kiroilusta.Kaikille vanhemmille asia sopi,vaikkakaan en itse lähtis pesemään lapseni suuta saippualla.[/QUOTE]

Miksi et itse pesisi saippualla suuta?

Jotkut erityislapsista pysyy siinä tai varmaan useammat, mutta ei kaikki. Osa on sellaisia,että periaatteessa ilman "pahoinpitelyä" he ei penkissä pysy tai jos pysyy niin huutelevat mitä sylki suuhun tuo ja sillon jäähyjä pitäisi antaa koko ajan lisää ja ei kenenkään päivä siihen riitä. Sille ei voi yksinkertaisesti mitään. Et sinäkään niitä siinä pitele os eivät halua siinä olla.

En yhtään ihmettele, miksi lastenhoitoala ja opetusala eivät kiinnosta. Eihän kukaan kohta uskalla hakeutua edes noille aloille töihin, kun saa pelätä saavansa syytteen ties mistä!
Lapseen ei kohta saa/uskalla sormenpäälläkään hipaista saatikka kieltää, kun ylireagoivat vanhemmat ovat kimpussa.

Pitäisikö päiväkodeissa ja kouluissa olla turvakamerat kuvan ja äänen nauhoittamisen kera? Näin saataisiin selville aina tapahtumien oikea kulku. Mutta eihän sekään käy. Ylireagoivat vanhemmat kieltävät tämänkin, minun lastani ei saa kuvata-tyyliin.

Tää on ihan mutu- tuntumaa, mutta hiukan jaksan epäillä sitä, että pk- maailmassa on resursseja lähteä vetämään esim. jäähypenkki- ideologiaa oikeaoppisesti läpi (suuret lapsiryhmät, hklökuntavaje - kuka ehtii viuedä ko.jutun läpi lapsen kanssa). Enkä ma jaksa oikein uskoa siihenkään, että eskarilainen kokee sen rangaistuksena, että se purisi. Mun mielestä - eskarilaisen äitinä - ois ihan ok, jos meno äityy ihan hulinaksi ja menee kohtuuttomuuksiin, ts. puhe ei mene perille syystä tahi toisesta, että sovittas yhdessä - kotia myöten - tiukat pelisäännöt - jos kiroilu on se ongelma, niin kiroillessaan syö sen pippurin tai pesee suunsa saippualla. Koko ryhmän nähden. Kuinkakohan moni päästelis ärräpäitä enää sen ensimmäisen kerran jälkeen....

Puhe toki pitää tuon ikäiseen tehota, mutta niitä/meitä paksukalloisiakin siunaantuu joukkoon mukaan... Kyllä tuon ikäiset tietävät missä se raja menee, mutta on kiva koetella sitä ;). Ja pitemmän päälle puheesta menee nopeasti teho, sen saa sujuvasti soljumaan korvasta sisään ja ulos...

Ja jännä on musta ollu huomata se, että aika sukkelaan ollaan menossa kyselemään/tekemään lastensuojelujuttua. Mitä ihmettä? Mihin on un ohtunut se normaali aikuisten välinen kommunikointi, jolla se kissa nostetaan pöydälle? Ainako tarvitaan se kolmas taho selvittelemään ristiriitatilanteita?

tuntuu kamalalta, että tästä tapahtuneesta nousi tällainen kamala kohu! Hän joka ketjun aloitti ei varmaan ole kyseistä keskustelua luettuaan, ainakaan halunnut enää puhua asiasta.
Itse olen saanut asiatonta ryöpytystä ja nyt viimeisimmässä viestissä haukuttiin KAIKKI Siilinjärven päiväkodit. Tätä pelkäsinkin, mutta silti ajattelin kertoa totuuden tapahtuneesta. Näin on tapahtunut yhdessä päiväkodissa ja muista kerroista ei minulla ainakaan ole tietoa. Sitten äsken kiinnitti huomion kirjoitus jossa piruiltiin kuinka meidän aina koton kiltti ja kaikki kotona ok lapsi sitten onkin tommonen. Tiedän, että lapsellani on hyvät käytöstavat. Hän on pienestä pitäen kulkenut matkoilla mukanamme ja tottunut aterioimaan kauniisti ravintoloissa ja hotellien aamupaloilla jne. Ja turha kirjoittaa mitään elitistiperheestä...siitä ei ole kyse.
Otetaan inhimillisyys käyttöön. En ole syyttänyt tapahtuneesta kiroilusta toisten lapsia. Sellainen olisi minusta naurettavaa. Kyllä ne sanat on oman pojan suusta tulleet. Tuskin muut pakottivat. Vaan lapset on lapsia. Välillä kilteinkin lapsi tekee väärin. Niistäkin tilanteista selviää ilman pippuria sanon minä. Koettakaa jaksaa päikkärin tädit ja sedät meidän "pikkupiruja" ja olkaa inhimillisiä. Koetettaisiinko samaa täällä keskustelupalstalla.

kun opettajilla ym. oli mahdollisuus kurittaa lapsia jos ei käytös ollu koulukelpoista. Ei paljon pennut nurissu ja haistatellu opettajille tai ainakin se loppu lyhyeen.
Mut mihin tämä vielä meneekään ku ei mitään kuria voi enään pitää ku ollaan jo syyttämässä. Kohta pelkkä kieltäminenkin tai luokkaan tulokin on pahoinpitely ja lapset saa tehdä mitä vaan. Sit on vanhemmat valittamassa,et miksi meidän Ella tai meidän Luka ei ole oppinut koulussa mitään. Sitten kun selitetään asiaa niin eihän meidän Ella tai eihän meidän Luka nyt tuollaista varmasti tee ja sit jo uhataan oikeudella opettajaa valehtelemisesta.
Tämän toisaa niin niin moni vanhempi sallii ja minusta se on lapsen pahoinpitelyä jos mikä kun lapsilla ei ole rajoja.

Yks hyvä esimerkki on ku jossain koulussa ( kuulin kaverilta) kiellettiin välipalan syöminen kokonaan kouluaikana tai syöminen tai juominen ylipäätään ( no kouluruuan saa syödä) ihan vain siksi kun jotkut oli roskannut koulun pihaa omilla välipalapapereilla. Koulun pihalla on kuulemma tasan yksi roskis ja se aina ihan täysi.
Koululaisilla monesti koulua 8-16 tai 9-16 ja ainut ruoka olisi kouluruoka klo 11 ja ei saa välipalaa ottaa mukaan. Välipalan saa ostaa koululta kyllä ja syödä ruokalassa mutta ei omia välipaloja saa syödä siellä.
Tähän naurettavuuteen mennään kun ei voi "kurittaa" mitenkään.
Mites eihän oppilaita saa pitää jälki-istunnossakaan, eikä se ole vapauden riistoa eli pahoinpitelyä?

Kumpi on pahempi, lapsi päästelee rumia sanoja suustansa (joita ei varmaan itsekään ymmärrä). Kun, että aikuinen tekee fyysistä kiusaa monta kertaa pienemmällensä.
Lapset kokeilee kirosanoja...ennemmin tai myöhemmin..vähemmän tai enemmän salaa.
Mun pojat on sitä tehnyt myös. En kauheasti edes reagoinut asiaan. Ja nuo isommat on jo aikuisia, todella hyvinkäyttäytyviä ja fiksuja nuoria.

Yhteistyössä