Siilinjärvi hälytys päiväkodin toiminnasta...voiko olla totta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen ovat opettajan lyöneet karttakepillä sormille jos ei osata käyttäytyä!!
En ole todellakaan sen kannalla että lasta pitäisi lyödä, mutta pippurin suuhun laittaminen ei todellakaan ole pahoinpitelyä!!:D

ja niin taitavasti että karttakeppi meni säleille mutta sormet ei :D
suu pestiin saippualla jota kiroilija laittoi pesutilanteessa suuhunsa omin käsin, eikä kukaan väkisin..

Onneksi Suomessa on lainsäädäntö, joka kieltää lasten (ja puolisoidenkin) fyysisen rangaitsemisen. Muuten varmaan olisi vielä remmit käytössä monissa perheissä, moni kun tuntuu uskovan, että fyysinen rangaitseminen on ainoa tapa saada lapsi uskomaan. Kun niin on tehty ennekin. Ihan oikeastiko suurimmalle osalle teistä olisi ok, että jos oma lapsi hoidossa kiroilisi (mitä varmaan lähes jokainen normaali lapsi jossain vaiheessa tekee muiden mukana), niin hänelle syötetäisi pippuria tai annettaisiin tukkapöllyä???

[QUOTE="vieras";23190921]VÄÄRIN. Kiroilu estetään, mutta ketään ei pahoinpidellä. Niin se vain on oltava. Tuolla tavalla kylvetään sadismin siemen, niin se on. Tämä ei ole mielipideasia edes. Kiroilua ei hyväksytä ja se loppuu, sitä ei sallita, mutta aikuisen on löydettävä muut keinot. Jos ei löydä, pois niistä tehtävistä ja jos kotona vanhempi ei muuta keksi, niin perheneuvolaan opettelemman muita keinoja. Noihin on laki. Ja se laki on sitä varten, että uusia pahoinpiteliöitä ei kasvateta,´vaan kunnon kansalaisia. MUt yhtä kaikki kiroilua ei sallita, siihen stoppi samantien!![/QUOTE]

Kerropas niitä keinoja.

Sekö on lapselle hyväksi, että aikuinen ihminen vaihtuu alituiseen, koska kukaan ei saa lasta "ruotuun"? Jatkuva ihmisten vaihtuminen lapsen ympärillä on vahingollista lapselle.

[QUOTE="noniin";23190955]Kerropas niitä keinoja.

Sekö on lapselle hyväksi, että aikuinen ihminen vaihtuu alituiseen, koska kukaan ei saa lasta "ruotuun"? Jatkuva ihmisten vaihtuminen lapsen ympärillä on vahingollista lapselle.[/QUOTE]

No jos kukaan aikuinen ei saam lasta ruotuun päiväkodissa, niin lapsi ohjataan tutkimuksiin. Sellaisen lapsen paikka ei sitten ole normaaliryhmässä.

En minä pahastuisi jos lastani ojennettaisiin syystä päiväkodissa natamalla hieman pippuria. Se on kuitenkin lapselle täysin vaaratonta, vaikka onkin ikävää ja siitä jää kyllä pitkäksi aikaa muisto. Tietysti rajansa sillä miten paljon pippuria annetaan ja tosiaan sen pitäisi kyllä olla se viimeinen keino. Mutta kun tosiaan noita lapsia joille ei puhe auta tuntuu löytyvän joka päiväkodista ja jo sieltä ihan pienimpien ryhmistä, niin kyllä pitäisi olla päiväkodillakin "järeämpiäkin " keinoja käytettävissä kuin pelkkä jäähypenkki. Toki haluaisin että asiasta kerrottaisiin minulle suoraan heti päivän päätteeksi, ei niin että kuulen siitä vasta lapselta.

Niin ja meidän urheiluseurassa on kyllä "pippuroitu" parikin radan reunalla kiroilevaa ukkoa, eli meillä kyllä onnistuu kylä kasvattaa- periaate, myös aikuisiin.

[QUOTE="vieras";23190958]Sinulta tai minulta ei kysytä onko tässä kyseessä oleva asia pahoinpitelyä, sillä se ON. Tästä nyt on ihan turha jankuttaa.[/QUOTE]

kumpikos meistä jankuttaa. sanoinko mitään liittyen pahoinpitelyyn ?

Joku huhu kiertää ja palstan kuppapillut on jo rikoksista syyttämässä. Jos ihan kyselisit asiasta, ennen kuin menet itsesi nolaamaan ja pahimmassa tapauksessa kunnianloukkauksesta syytteen hankkimaan.

ETTÄ MITÄ? Siis joku luulee, että olen joku ap? Olen kyllä lukenut hänen kirjoituksiaan ja en todellakaan ole sama henkilö, murrr!
Enkö olisi saanut kirjoittaa totuutta, jonka joku oli lähettänyt huhuna. Jos olisin itse halunnut täällä keskustella, niin mulla riittäis pokkaa ihan omalla nimimerkillä laittaa viestiä. Minkäs minä sille mahdan jos joku laittaa tollasta viestiä ja tuntui tosiaan olevan huolissaan. Kai se nyt oli hyvä, et tällä kertaa huhu saatiin oikeeseen käsittelyyn?
On ihan turha kuvitella, et tapahtuneet jää kyseisten henkilöiden tietoon vain. Lapset kertoo kotona ja niin edespäin. Nyt tuntuu jo ihan tyhmältä, et tulin keskusteluun mukaan. Osa alkaa haukkua jo ties mistä. Minä halusin vaan kertoa totuuden ja mielipiteeni lapsen kohtelusta.

[QUOTE="vieras";23190972]No jos kukaan aikuinen ei saam lasta ruotuun päiväkodissa, niin lapsi ohjataan tutkimuksiin. Sellaisen lapsen paikka ei sitten ole normaaliryhmässä.[/QUOTE]

Normaali lapsi ei usko kieltoja, hetikö olet passittamassa tutkimuksiin? Sekö on ainoa keino? Jaa, kaikki tottelemattomat lapset siis tutkimuksiin ja saamaan jonkun diagnoosin.

[QUOTE="vieras";23190350]Täällä liikkuu huhu jonka mukaan eskarilaiselle olisi annettu kiroilun takia valkopippuria suuhun!!! Voiko tällainen olla totta...sehän on rikos!!! Alkaa tässä pelottaa uskallanko sittenkään lähteä töihin ja viedä lastani päiväkotiin jos siellä toimitaan noin. Kiroilua en hyväksy, mutta jos aikuinen ei keksi muuta keinoa kuin pippurin, niin huh huh[/QUOTE]

Musta se mitä sä teet on melkein rikos. Pelkän huhun perustella revit pelihoususi ja tule vielä tänne mesoomaan. Mistä helkutista me nyt voidaan tietää mitä siellä böndellä tehdään?

[QUOTE="vieras";23191081]kannattaisi varmaan kokeilla, kun ei sulla tunnu muut keinot kerran tehoavan :)[/QUOTE]

Mistä sä niin päättelit?? :D Pojan kanssa meillä alkoi omat konstit loppua ja siinä vaiheessa otin yhteyden perheneuvolaan. Pojan opettajan kanssa olen tiiviisti yhteydessä ja koti-koulu-perheneuvola tapaaminen on ensi viikolla. Ei mulle tule oikeasti mieleenkään alkaa pahoinpidellä lastani sen takia, että välillä käyttäytyy huonosti. Meillä ei ole ongelmana kiroilu vaan muut jutut.

Nouskohan lintuinfluenssan aikaan palstalla samanmoinen kohu kun iltalehdessä eräs perhepäivähoitaja kertoi kuinka joutuu vahtimaan tarkkaan ettei lapset pistä lunta suuhunsa. Silloinhan pelättiin lumessa olevan sairaiden lintujen ulostetta joka voisi tartuttaa lapset jotka syövät likaista lunta. Niin tämä hoitotäti kertoi toimivaksi konstikseen antaa lunta syöneille lapsille sisään päästyään tabascoa jonka kertoi olevan lääkettä mitä piti ottaa kun oli kerran lunta syönyt. Kertoi vielä, että tämä konsti oli joka kerta opettanut lapset olemaan laittamatta lunta suuhunsa toistamiseen. Ja tämä hoitaja esiintyi ihan nimellään ja kuvallaan hoitolasten kera jutussa, ei silloin siitä kukaan älähtänyt.

Onko pippuri täysin vaaratonta? Noin jos sitä isokin annos menee esim. allergisen lapsen suuhun luulisi tulevan allergiareaktio. ihmettelen että suurin osa hyväksyisi pippurin?! Hyväksyisin mieluummin tukkapöllyn mutta että PIPPURIA!

Onko pippuri täysin vaaratonta? Noin jos sitä isokin annos menee esim. allergisen lapsen suuhun luulisi tulevan allergiareaktio. ihmettelen että suurin osa hyväksyisi pippurin?! Hyväksyisin mieluummin tukkapöllyn mutta että PIPPURIA!
No äläpäs nyt koita nostattaa kohua :D Eiköhän tarhassa ole tiedossa onko lapsella pippuriallergia vai ei, muutenhan lapsi olisi vaarassa käytännössä joka toisen ruokailun kohdalla. Eri pippurilajikkeet kun eivät ole ihan harvinaisinta mahdollista suuhunpantavaa ihan normaalissa ruokailussakaan. Sun mielestä varmaan omenan antaminen lapselle on pahempaa kuin tukkapölly, koska OMG SIIS KAUHEETA OMENALLE VOI OLLA ALLERGINEN!!!!

Mun mielestä pitää olla jo vähän päässä vikaa jos hyväksyy ennemmin ruumiillista kuristusta (=tukkapölly) kun pientä määrää pahaa makua suussa. Valkopippuri nyt ei ole edes mikään tulinen tai vahva mauste.

Ja kyllä, voisin varsin mainiosti itsekin purra valkopippuria, kun joku täällä peräänkuulutti sitä ettei aikuinen itse sitä tekisi. Eilen juuri kuorrutin pippurirouheella pihvini.

ei sitä pippuria varmaan kourallista kenenkään suuhun tungeta, jo ihan pieni hippunen riittää siihen, että pippuri tuntuu suussa.

itse laitoin esikoiselle pienen tipan sinappia kielenpäälle kun kiroili. nykyään tyttä kyllä tykkää sinapista, mutta ei kyllä kiroilekkaan.
.

MITEN kiroilu estetään?

Kertokaa?

En väitä että tuo nyt oli konsti parhaasta päästä, mutta miten käytännössä se kiroilu sitten estetään? Tai pilkkapuheet, huorittelut, haukkumiset tms.

Kättä ei voi suun eteen pistää- se on pahoinpitely ja voiman väärinkäyttöä.
Kielto (daa, niin yksinkertaista) - ei auta.
Jäähypenkki- tenava karkaa siitä, jos sitoo kiinni se on, yllätys yllätys, pahoinpitely.

Mitä konsteja jää käteen? Olkien kohauttelu?

Jep jep :D

Miten ne aina on kilttejä, oikein kivoja lapsia joiden kotonakaan ei koskaan kiroilla ja joiden sisaruksetkin on kuin enkeleitä, mutta nyt ihan vaan sattumalta juuri tällä kertaa sattuivat kiroilemaan ja käyttäytymään niin huonosti (kavereiden syy sekin tietty), että henkilökunnan konstit loppuivat? :whistle:

Tenava kiroili. Se on väärin, eskarilaisen pitäisi jo uskoa kun kielletään.

Pippurin laittaminen suuhunkin on väärin, mutta minusta siitä on vielä paljon matkaa pahoinpitelyyn, saatikka että siitä pitäisi anonyyminä tällainen kamala kohuketju aloittaa.

Yhteistyössä