Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Olisin voinut sanoa miehelle, että jos tyttö muuttaa meille, minä ja lapset muutamme muualle. Mies olisi varmasti suostunut siihen, että tyttö asuukin yksin.

Mutta nyt tyttö asuu yksin ja sinulta ovat huolet poissa.

Munat pois tuollaisilta miehiltä, jotka eivät elätä omia lapsiaan vaan elävät lastensa rahoilla. yökyökyök
Miehesi olisi pitnyt maksaa tuo 700 lapselleen eikä ottaa sitä häneltä. ja huolehtai ilmaiseksi hänestä koska on lapsensa tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pidäkään, mutta olisi voinut kertoa aikeistaan vähän aikaisemmin.

No kun et rahaa tarvitsekaan, niin hm.. kysymys oli siis se, että miksei eksä kertonut sinulle, että ihmiset tulevat Suomessa virallisesti aikuisiksi 18-vuotiaina. Hyvä. Nyt voit korjata koko asian kertomalla miehellesi näillä sanoilla: " Ihmiset tulevat täysi-ikäisiksi Suomessa 18-vuotiaina." Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Tyttö ei olisi suunnitellut muuttoa ennen lukion loppumista, jos olisi joutunut muuttamaan vuokra-asuntoon. Nyt miehen ex osti tytölle oman asunnon ja sinne tyttö haluaa muuttaa.

mä niin nään silmissäni kuvan siitä reppanatytöstä kun se koulupäivän jälkeen tulee sinne vuokra-asuntoonsa ja ottaa jääkaapista sille ostetun valmisruuan, sillä on oma hylly jääkaapissa. Maitoa saa juoda 3 lasia päivässä, ei enempää. ja leipää 3 palaa, ei enempää. Varoo visusti suihkussa ettei veny siellä liian kauan, tai käytä liikaa kuumaa vettä, kun on tietyn summan maksanu sähköstä ja vedestä. Yöksi menee sinne siskopuolen kans jaettuun huoneeseen josta joutuu maksaan vuokraa 200e kuukaudessa. Seinän takana nukkuu oma isä ja äitipuoli joilla ei oo aamulla kiire mihinkään, kun tyttö herää seiskan bussiin johon äitipuoli on ostanu lipun, tytön äidin rahoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:
:D

Kerro nyt lopultakin meille tyhmille, että kun tämä rasite ja kuluerä poistuu, miten se teidän taloutenne kaataa? Kun tyttö kyllästyi olemaan teidän ylihintainen "hoitolapsi"? Ja tosiaan, omaa tyhmyyttäsi tosiaan jos et ymmärrä mistä olitte sopineet - eihän äiti olisi voinut sopia täysikäisensä lapsen asumisesta, hänellähän on oikeus tehdä ja purkaa itseään koskevat sopimukset? Kai ymmärrät sentään sen ja olisi pitänyt tajuta alunperinkin - mutta keksit vaan itsellesi kivan "elättäjän"? Oletko oikeasti sitä mieltä, että olisit voinut kieltäytyä siitä että miehesi lapsi saa asua teillä?
Kaataa sen takia, että olen ilmoittanut työpaikalle jatkavani hoitovapaata eikä työnantajalla ole velvollisuutta ottaa minua kesken hoitovapaan takaisin töihin.

Olisin voinut sanoa miehelle, että jos tyttö muuttaa meille, minä ja lapset muutamme muualle. Mies olisi varmasti suostunut siihen, että tyttö asuukin yksin.

Tämä liki täysikäinen tyttö ei ollut se syy kotiinjääntiisi, silloin ymmärtäisin närkästyksen jos olisit hänen vuokseen joutunut ottamaan hoitovapaata. Eli vahvistit meidän kaikkien käsityksen, olet se kamala äitipuoli ja miehesi tossu - jos joku pistäisi valitsemaan puolison ja oman lapsen välillä, kamalaa jos joku valitsee puolison... Huhhuh! Ja jos sinusta tulee ex, niin mieti mihin asemaan yhteiset lapsenne joutuvat...

Kerro nyt lopultakin meille tyhmille, että kun tämä rasite ja kuluerä poistuu, miten se teidän taloutenne kaataa? Kun tyttö kyllästyi olemaan teidän ylihintainen "hoitolapsi"? Ja tosiaan, omaa tyhmyyttäsi tosiaan jos et ymmärrä mistä olitte sopineet - eihän äiti olisi voinut sopia täysikäisensä lapsen asumisesta, hänellähän on oikeus tehdä ja purkaa itseään koskevat sopimukset? Kai ymmärrät sentään sen ja olisi pitänyt tajuta alunperinkin - mutta keksit vaan itsellesi kivan "elättäjän"? Oletko oikeasti sitä mieltä, että olisit voinut kieltäytyä siitä että miehesi lapsi saa asua teillä?
Kaataa sen takia, että olen ilmoittanut työpaikalle jatkavani hoitovapaata eikä työnantajalla ole velvollisuutta ottaa minua kesken hoitovapaan takaisin töihin.

hirvee ämmä oot!

Tai ehkäpä mies olisi sanonut teille tervemenoa?

Mäkin odottelen mielenkiinnolla selitystä siitä
mihin rahat on oikeasti menneet.

Nyt sitten vaan säästämään ja teidän täytyy sitten miettiä varmaan halvempaan asuntoon muuttamista. Jo Helsingin hinnoissa teillä on aika kallis vuokra.

Tyttö ei olisi suunnitellut muuttoa ennen lukion loppumista, jos olisi joutunut muuttamaan vuokra-asuntoon. Nyt miehen ex osti tytölle oman asunnon ja sinne tyttö haluaa muuttaa.

Aivan! Mutta sinähän voit helposti korjata tilanteen kysymällä, vaikka kuinka kautta rantain joutuisit uteloitsemaan, että paljonkos se tytön asunto maksoi ja vaivihkaa sujauttaa tytön tilille asunnon hinnan. Siten asia olisi lopullisesti kuitattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Tuon rahanhan piti olla TYTÖN KULUIHIN!!
Eli miten sulla Tarja voi olla nyt rahallisia vaikeuksia?
Mihin ne rahat ovat aikusten oikeasti menneet?
Ihmettelee ja kauhistelee hän...

Vataatko Tarja?
Eivät olleet tytön kuluihin vaan korvaukseksi siitä, että tyttö asuu meillä. Korvausta siis myös ylimääräisestä työstä ja vastuusta. Näköjään vaan ette ymmärrä, että tytön äiti halusi tytön asumaan MEILLE eikä omaan asuntoon ja oli siksi valmis maksamaan korvausta siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pidäkään, mutta olisi voinut kertoa aikeistaan vähän aikaisemmin.

No kun et rahaa tarvitsekaan, niin hm.. kysymys oli siis se, että miksei eksä kertonut sinulle, että ihmiset tulevat Suomessa virallisesti aikuisiksi 18-vuotiaina. Hyvä. Nyt voit korjata koko asian kertomalla miehellesi näillä sanoilla: " Ihmiset tulevat täysi-ikäisiksi Suomessa 18-vuotiaina." Loppu hyvin, kaikki hyvin.

voitko ajatella asian niin, että tyttären äitikään ei alunperin tiennyt miten asiat kehkeytyvät.
mutta kun hän aikansa katseli miten elätät omat kakarasi (ja itsesi, yökötys) hänen rahoillaan, ja hänen lapsensa jakaa huoneen vaikka maksaa isälleen 700 euroa rahaa (tuollahan saa jo oman kämpän vuokrattua) ja syö koulussa päivällä, joten ruokakulutkin pienet, hän ajatteli, että lapsi pärjää paremmin itse kuin noin ahneen ja inhottavan ihmisen kanssa saman katon alla.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
kukaan ei pakottanut sua jäämään hoitovapaalle... sä itse teit sen ratkaisun..
Hoitovapaan jatkamista mietittiin yhdessä ja mies sanoi, että voin jäädä vielä kotiin. Kantakoon nyt vastuun sanomisistaan.

Hoitovapaan jatkamista mietittiin yhdessä ja mies sanoi, että voin jäädä vielä kotiin. Kantakoon nyt vastuun sanomisistaan.

eli miehen syy :laugh: :laugh: :laugh:

se, että otti tyttärensä luokseen asumaan eikä ollut ennustaja ja tiennyt exän ostavan asunnon.

Näköjään vaan ette ymmärrä, että tytön äiti halusi tytön asumaan MEILLE eikä omaan asuntoon ja oli siksi valmis maksamaan korvausta siitä.

Tottakai me ymmärrämme sinua, "Tarja" kulta! Sinähän voisit luovuttaa yhden lapsistasi ko. äidin kotiin asumaan ja maksaa hänelle 700 e/kk. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vataatko Tarja?
Eivät olleet tytön kuluihin vaan korvaukseksi siitä, että tyttö asuu meillä. Korvausta siis myös ylimääräisestä työstä ja vastuusta. Näköjään vaan ette ymmärrä, että tytön äiti halusi tytön asumaan MEILLE eikä omaan asuntoon ja oli siksi valmis maksamaan korvausta siitä.

kyllä mulla ainakin meni tää jo jakeluun, vaikka pidän aivan helvetin tyhmänä! mutta se ei mee jakeluun että sä oot koko hoitovapaas perustanu ton 700 euron varaan. Ja nyt mariset kun se raha viedään sulta pois, vaikket oikeasti sitä todellakaan ansaitse, se exä vaan hyvää hyvyyttään on maksanu. Nyt arvon rouva, jos sulla ei oo varaa olla hoitovapaalla, menet ja haet töitä. Ja jos tuo 700e tekee niin ison lovin teidän talouteen niin ala miettiä mistä voi tinkiä! Niin joutuu tekemään kaikki muutkin hoitovapaalla olevat, joiden miehillä ei oo suuret tulot.

Vataatko Tarja?

Vastuuta toki tuonikäisestä lapsesta on, mutta työtä... enpä tiedä... minusta tuonikäinen on jo työmäärältään mitättömän helppo tapaus.

Tiedän, mistä puhun, kun minulla on itsellänikin murkkutyttö ja lisäksi vauva.

Näköjään vaan ette ymmärrä, että tytön äiti halusi tytön asumaan MEILLE eikä omaan asuntoon ja oli siksi valmis maksamaan korvausta siitä.

Tottakai me ymmärrämme sinua, "Tarja" kulta! Sinähän voisit luovuttaa yhden lapsistasi ko. äidin kotiin asumaan ja maksaa hänelle 700 e/kk. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

paitsi että tämä ei ole silti sama tilanne. ap:n kotiin tuli lapsi asumaan oman vanhempansa kanssa.

Minä en lähettäisi lastani opiskelemaan vieraalle paikkakunnalle.

Upeaa, että miehen tyttö pääsee teidän kodistanne muualle! Nimittäin ap:n asenne ei voi olla näkymättä huushollin ilmapiirissä. Toivottavasti vielä ap:n mieskin älyää jossain vaiheessa muuttaa muualle...

sä oot ihan hirvee ihminen... oikeasti...
eli te olette perustaneet elämänne tän 700? varaan... 700? jonka piti mennä tytön elämiseen.. ja nyt kehtaat rutkuttaa kun ei mennytkään niin... kerroppa huvikses että kuinka suuri summa on todellisuudessa mennyt tyttöön... ihan oikeita lukuja... ja sitten voidaankin miettiä että mihin ne loput rahat hävisi...
oletko tarkistanut työpaikaltasi että pääsetkö vuoden alusta takaisin...? oletko miettinyt että moni tulee toimeen ilman sitä 700? ex vaimoilta ja miehiltä...? vaikka asuis helsingissä ja vaikka olis 3 lasta... ;)