Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Sanoin miehelle, että saa luvan etsiä itselleen iltatöitä. Minä en ala tämän vuoksi etsimään uutta työpaikkaa.

Niinpä! Mitä jos kokeeksi maksaisit miehellesi vain 200 e/nuppi/kk, koska hänhän on suostunut ottamaan lapsensa luokseen asumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ette ole tainneet pitää kirjaa teinin menoista. :D
No kamala miehen ex maksaa kaikki vaatteet ja tytön muut kulut.

Kyllä 700e jää jo paljon ilkeän äitipuolen omaan pussiin ja leveään elämään rahaa, kun siitä joutuu maksaan vaan tytön ruuat. Vuokran, sähkön yms. joutuisi jokatapauksessa maksaan oli tyttö siellä tai ei.

Miehen ex olisi voinut kertoa meille suunnitelmistaan jo viime kesänä. Kuukauden varoitusajalla en saa mistään töitä enkä luultavasti lapsillekaan hoitopaikkaa. Minua ei harmita tytön muutto vaan se, että miehen ex teki kaiken selkämme takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Nyt tajusin. Ap on siis ilmoittanut jo työnantajalleen jatkavansa hoitovapaata siihen saakka kun tyttö olisi lopettanut lukion (olettaen saavansa siihen asti 700 euroa) nyt 700 euroa poistuu ja ap on vihainen kun ei voi palata työhön aikaisemmin tai jatkaa hoitovapaata.
Sanoin miehelle, että saa luvan etsiä itselleen iltatöitä. Minä en ala tämän vuoksi etsimään uutta työpaikkaa.

ja miehestäsi jo kuvan saaneena voi vain kuvitella ressukan raahautuvan iltatöihin :'( ei kateeksi käy. Justiina kaulimen kanssa kotosalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
mulle on ihan tosi vaikeaa käsittää 17v asumista edes minään työnä ja hoitona ja huolehtimisena. Normaaleja kotiaskareita on ne pyykit ja ruuat, ei niistä makseta palkkaa kenellekään. Ja ei 17v:lle kyllä mitään hoitotoimenpiteitä tartte kai tehdä, kuten kylvettää ja vaihtaa vaippoja? Ei ainakaan oo tullut ilmi. Hirveen raskasta varmaan tommonen. :headwall:

juu, no minusta taas ruoanlaitto on työtä, mikään pienen kylvettäminen ei, koska pikkulapsiaika on lyhyt ja nautittava, mutta ruoanlaitto rankkaa työtä jota tehdään kunnes ihminen kuolee.

mutta sitä en ymmärrä mikä oksetus ap:lla on puolisona. ap on tuhkimon äitipuoli. tämä on tosiaan niin tuttu tarina. toivottavasti paha saa palkkansa kuten tuhkimossakin.
grimmin sadut ovat todempia kuin uutiset. uutiset ovat aina jonkun näkökulma asioihin, länsimaisen median ja valtaapitävien raharikkaiden. mutta grimmin sadut ovat totisinta totta.

mulle kyllä ruuan laitto on aivan normaali arkiaskare eikä mitään rankkaa työtä :D ja kokkaan 2 kertaa päivässä oikean ruuan + muut ateriat muksulle.

Ymmärrän kyllä lukemaani, mutta et ole tähän asiaan vastannut. Ymmärsinkö oikein: niillä rahoilla pystyt olemaan kotiäitinä? Nyt et sitten pysty kun tyttö muuttaa pois?
Ymmärsit ihan oikein. Mielestäni meillä on ollut ihan täysi oikeus tehdä pidempiaikaisia suunnitelmia eikä elää päivä kerrallaan, kun tytön otimme asumaan meille.

Miksi miehesi eksän pitää maksaa se että sinä pystyt olemaan kotiäitinä? Tytöllähän on huomattavasti paremmat oltavat yksinään ja kai isä hänen peräänsä voi silti katsoa vähän vaikkei enää teillä asukaan... Sopikaa vaikka joku sopiva summa siitä :D

Miehen ex olisi voinut kertoa meille suunnitelmistaan jo viime kesänä. Kuukauden varoitusajalla en saa mistään töitä enkä luultavasti lapsillekaan hoitopaikkaa. Minua ei harmita tytön muutto vaan se, että miehen ex teki kaiken selkämme takana.

Lain mukaan hoitopaikan on järjestyttävä 2 viikossa jos vanhempi saa töitä. Eli huomenna luuri kouraan ja töitä hakemaan. =)

aivan varmasti on tehnytkin jos reagointi on tätä luokkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ette ole tainneet pitää kirjaa teinin menoista. :D
No kamala miehen ex maksaa kaikki vaatteet ja tytön muut kulut.

Kyllä 700e jää jo paljon ilkeän äitipuolen omaan pussiin ja leveään elämään rahaa, kun siitä joutuu maksaan vaan tytön ruuat. Vuokran, sähkön yms. joutuisi jokatapauksessa maksaan oli tyttö siellä tai ei.

joo ja tyttö varmaan syö koulussa päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
miten olet ap kehdannut ottaa vastaan toiselta rahaa ja elättää itsesi lja kakarasi toisen rahoilla? etkä edes häpeä yhtään.

Äläs nyt! "Tarja" säästää jatkuvasti rahaa, jotta pystyy sitten kun lapset tulevat teini-ikään, maksamaan heidän isälleen joka kuukausi 700 e/nuppi, koska mieshän suostuu asumaan lasten kanssa.

Nyt tajusin. Ap on siis ilmoittanut jo työnantajalleen jatkavansa hoitovapaata siihen saakka kun tyttö olisi lopettanut lukion (olettaen saavansa siihen asti 700 euroa) nyt 700 euroa poistuu ja ap on vihainen kun ei voi palata työhön aikaisemmin tai jatkaa hoitovapaata.

Miten tuo tytön muutto vaikuttaa sinun elämääsi?

Se 700 oli raha tytön kuluihin ja asumismenoihin. Olitte varmaankin laskeneet, että tuon verran lapsi kuluttaa.
Eihän kukaan isi nyt lapselta ota omaan elämiseensä rahaa. Sehän olisi ihan pöljä ajatuskin, että lapsi rahoittaisi vanhempiensa elämän.

Kun tyttö muuttaa tuo 700 kulu menee perheestänne pois ja tyttäresi saa vielä koko huoneen itselleen, eikö se ole hienoa :)

jos olisit ihminen, ei tuota tilannetta olsii edes tullut.
ei hyvä ihminen olisi alkuunkaan varastanut toiselta rahaa omaan kukkaroon.
miehen olisi pitänyt maksaa lapselleen, ei niin että lapsi maksaa isälleen.
Kun tytär muuttaa omilleen, miehesi pitäisi maksaa ja avustaa opinnoissal.

antakaa lapsenne huostaan, kukaan ei ole pakottanut teitä tekemään kersoja jos ette heitä elätä muuten kuin käymällä miehen eksan kukkarollla

:D

Kerro nyt lopultakin meille tyhmille, että kun tämä rasite ja kuluerä poistuu, miten se teidän taloutenne kaataa? Kun tyttö kyllästyi olemaan teidän ylihintainen "hoitolapsi"? Ja tosiaan, omaa tyhmyyttäsi tosiaan jos et ymmärrä mistä olitte sopineet - eihän äiti olisi voinut sopia täysikäisensä lapsen asumisesta, hänellähän on oikeus tehdä ja purkaa itseään koskevat sopimukset? Kai ymmärrät sentään sen ja olisi pitänyt tajuta alunperinkin - mutta keksit vaan itsellesi kivan "elättäjän"? Oletko oikeasti sitä mieltä, että olisit voinut kieltäytyä siitä että miehesi lapsi saa asua teillä?

Tuon rahanhan piti olla TYTÖN KULUIHIN!!
Eli miten sulla Tarja voi olla nyt rahallisia vaikeuksia?
Mihin ne rahat ovat aikusten oikeasti menneet?
Ihmettelee ja kauhistelee hän...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi miehesi eksän pitää maksaa se että sinä pystyt olemaan kotiäitinä? Tytöllähän on huomattavasti paremmat oltavat yksinään ja kai isä hänen peräänsä voi silti katsoa vähän vaikkei enää teillä asukaan... Sopikaa vaikka joku sopiva summa siitä :D
Ei pidäkään, mutta olisi voinut kertoa aikeistaan vähän aikaisemmin.

niin, jos yksi lapsi kuluttaa 700 eurao, miten ihmeessä normipalkkaiset ihmiset voivat tehdä 3-4 lasta? siinähän menee jo toisen nettopalkka kokonaan lapsiin, ja pienipalkkaisilla molempien palkka.
mitä vanhemmat itse syövät?

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:

Kerro nyt lopultakin meille tyhmille, että kun tämä rasite ja kuluerä poistuu, miten se teidän taloutenne kaataa? Kun tyttö kyllästyi olemaan teidän ylihintainen "hoitolapsi"? Ja tosiaan, omaa tyhmyyttäsi tosiaan jos et ymmärrä mistä olitte sopineet - eihän äiti olisi voinut sopia täysikäisensä lapsen asumisesta, hänellähän on oikeus tehdä ja purkaa itseään koskevat sopimukset? Kai ymmärrät sentään sen ja olisi pitänyt tajuta alunperinkin - mutta keksit vaan itsellesi kivan "elättäjän"? Oletko oikeasti sitä mieltä, että olisit voinut kieltäytyä siitä että miehesi lapsi saa asua teillä?

niimpä. sama vuokra 1200e on ollut ennen kun tyttö muutti ap:lle ja osa vuokrasta laskettiin kuuluvaksi tytön menoihin...

joutuu täällä muutkin tekemään nopeita ratkaisuja elämässään. Huomenna etsimään jotain työtä tai sopimaan työnantajasi kanssa muutoksesta. Tai sitten vaan pienennätte kustannuksia että voit olla kotona. Niin muutkin tekee. Ja hoitopaikka pitäisi tulla 2 viikossa jos saat työtä.

Ois varmaan kannattanut jotain säästää, kun extra rahaa saitte. Olishan tyttö voinut omasta tahdostaankin muuttaa pois. Aika riskaapelia järjestää elämä yhden "ei toivotun" lapsen mukaan. Nyt vaan äkkiä hoitopaperit vetämään ja töitä etsiin tai jo olevaan työpaikkaan puhelu, koska voit töitä jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:

Kaataa sen takia, että olen ilmoittanut työpaikalle jatkavani hoitovapaata eikä työnantajalla ole velvollisuutta ottaa minua kesken hoitovapaan takaisin töihin.

Olisin voinut sanoa miehelle, että jos tyttö muuttaa meille, minä ja lapset muutamme muualle. Mies olisi varmasti suostunut siihen, että tyttö asuukin yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pidäkään, mutta olisi voinut kertoa aikeistaan vähän aikaisemmin.

No kun et rahaa tarvitsekaan, niin hm.. kysymys oli siis se, että miksei eksä kertonut sinulle, että ihmiset tulevat Suomessa virallisesti aikuisiksi 18-vuotiaina. Hyvä. Nyt voit korjata koko asian kertomalla miehellesi näillä sanoilla: " Ihmiset tulevat täysi-ikäisiksi Suomessa 18-vuotiaina." Loppu hyvin, kaikki hyvin.