Voiko karpata "mututuntumalla"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abcdefghijk1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

abcdefghijk1

Aktiivinen jäsen
12.09.2009
6 136
0
36
Eli että jättää vaaleat viljat, leivät, perunan, riisin, maissin ja pastat pois ja syö paljon kasviksia ja proteiinia mutta ei laske paljon hiilareita menee vaan "kuuntelee" kroppaa tässä asiassa?

No voihan sitä, mutta periaatteessa kannattaa kyllä perehtyä siihen mitä on tekemässä ja miksi tekee.
Monessa ruoka-aineessa on yllättäviäkin hiilareita joita ei tule ajatelleeksi ollenkaan.
Mutta jos haluaa "hyväkarpata" ja jättää pois vain selvät hiilaripommit (viljat, sokerit, maissit, perunat, kypsennetyt porkkanat) niin tottakai se käy. :)
Unohdit muuten rasvan - sen käyttöä on oleellista lisätä jos karppauksesta puhutaan. Rasvassa ei pidä kylpeä, mutta hiilarin jättämä energiavaje on korvattava rasvalla, muuten elimistö menee säästöliekille ja alkaa vimmatusti varastoida kaiken saamansa energian.

Ihan hyvin voi ja se on luultavasti se paras tapa! :D Tulee syötyä terveellisesti, mutta ei saa turhaa stressiä laihdutuksesta. Suosittelen, itse olen samalla linjalla eikä sekään ole ehdoton.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo...:
No voihan sitä, mutta periaatteessa kannattaa kyllä perehtyä siihen mitä on tekemässä ja miksi tekee.
Monessa ruoka-aineessa on yllättäviäkin hiilareita joita ei tule ajatelleeksi ollenkaan.
Mutta jos haluaa "hyväkarpata" ja jättää pois vain selvät hiilaripommit (viljat, sokerit, maissit, perunat, kypsennetyt porkkanat) niin tottakai se käy. :)
Unohdit muuten rasvan - sen käyttöä on oleellista lisätä jos karppauksesta puhutaan. Rasvassa ei pidä kylpeä, mutta hiilarin jättämä energiavaje on korvattava rasvalla, muuten elimistö menee säästöliekille ja alkaa vimmatusti varastoida kaiken saamansa energian.

ok kiitoksia. Sen verran kun olen katsonut niin menee n.30g hiilareita päivässä mutta en sen tarkemmin jaksaisi alkaa punnitsemaan niitä syömisiä. Onko tuo ihan ok määrä?

Yhteistyössä