voiko sitä laihtua, jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo iskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivo iskee:
käy kävelee 1-1,5tunnin lenkin 3x viikossa, ei syö herkkuja ja jättää makaronin, perunan ja riisin pois ja leivän ainkin vaalean.

Mä oon nyt kuukadessa laihtunut tolla konstilla 4 kg. Syön kyllä edelleen makaronia, perunaa ym. Herkkuja syön kerran viikossa.
Alkupaino oli 73kg nyt painan sen 69kg ja pituus 173kg.

Alkuperäinen kirjoittaja sieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
missä eniten hiilareita peruna, riisi vai makaroni

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=potacook&specdiet=none&items=10&from=top&portion=100g&lang=fi

Pastassa ja riisisssä siis eniten, ihan hillittömiä, tyyliin 85g/100g pastaa tai riisiä kohti.

eli perunaa vois sit syyä

No en nyt sitäkään lähtisi syömään. Ota huomioon, että sen perunan lisäksi tulee hiilarit vielä kaikesta muustakin. Siihen kun peruna päälle, niin tulee aika komea hiilarisaldo...

Alkuperäinen kirjoittaja ei kannata:

No en nyt sitäkään lähtisi syömään. Ota huomioon, että sen perunan lisäksi tulee hiilarit vielä kaikesta muustakin. Siihen kun peruna päälle, niin tulee aika komea hiilarisaldo...

helpompaa syödä normaalisti kaikkea kohtuudella, pienentää annoskokoja ja jättää ylimääräiset välipalat ja napostelut pois.. liikkua paljon ja tehokkaasti, eli ripeää kävelyä, tanssimista jne

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

helpompaa syödä normaalisti kaikkea kohtuudella, pienentää annoskokoja ja jättää ylimääräiset välipalat ja napostelut pois.. liikkua paljon ja tehokkaasti, eli ripeää kävelyä, tanssimista jne

Peesi.

Mä olen laihduttanut jo 38kg ihan vaan noudattamalla kohtuutta kaikessa. Säännöllinen ateriarytmi, pienemmät annoskoot ja lopetan syömisen, kun olen kylläinen (syön hitaammin, jotta kylläisyyden tunne ehtii mukaan).

Tsemppiä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

No tottakai nämäkin pätee, vaikka karppaisikin/olisi vhh:lla. Minusta on kuitenkin yksinkertaisempaa jättää nuo em. hiilarinlähteet/tyhjät kalorit pois ja syödä oikeasti ravitsevia lisäkkeitä tilalla, ja niitä kun voi sitten syödä vähänä enemmänkin. Kyllähän vhh:llakin pitää laskea kaloreita jos tavoitteena laihtua, mutta saa silti syödä enemmän ja on paljon vaikeampi saada ylikaloreita vhh:lla. Jos lisäkkeensä on valittavan riisi tai kasvikset, niin riisistä tulee kaloreita huomattavasti enemmän helpommin.

Esim. riisillä ja pastalla ei ole minkäänlaista ravitsemuksellista arvoa, eikä juuri perunallakaan. Tyhjiä kaloreita ja turvotusta, joten miksi syödä edes vähää. Painokin putoaa ripeämmin, kun jättää ne pois.

Yhteistyössä