M
monger
Vieras
Ei mene minun tajuntaani, että pahat ihmiset voivat yhdellä lauseella päästä taivaan iloihin, mutta elämänsä toisille omistaneet ja hyvää tekevät ihmiset voivat joutua helvettiin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hippiäitee;25864140:Minä olen ajatellut niin että agnostikkohan pääsee ihan mihin vaan koska ei suoranaisesti kiellä mahdollisuutta että olisi olemassa Jumala / jokin muu. Agnostikko vain epäilee sellaista mitä ei ole voitu todistaa, epäily ei ole kieltämistä.
Jos ottaa herätyskristillisen logiikan, jonka mukaan usko Jeesukseen ratkaisee, niin sen logiikan pohjalta tarkasteltuna juuri noin voi käydä. Tämän pitäisi tietysti edelleen johtaa siihen johtopäätökseen, että tuo herätyskristillinen pelastuskäsitys on virheellinen.
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25864156:eikös lesdatiolaiset ajattele näin, että synnit on anteeksi annettu kun pappi sanoo, että
sinun syntisi on anteeksi annettu. minä taas veikkaan, että sitä helvettiä ei ole, vaan
tämä elämä, jota nyt eletään on se helvetti. ja jos et elä sitä kuin pitäis, niin synnyt
uudelleen ja käyt läpi uudestaan tämän helvetin. mutta jos elät nuhteettomasti, niin pääset
sinne paratiisiin
Ei noin päin! Syntisen, etenkin jos puhumme yleisellä tasolla, pelastus on armoa. Mutta agnostikon (mahdollinen) tuomio uskon puutteen perusteella on julmuutta, ja sitä en hyväksy.
Eivät ajattele ihan noin, vaan kuka tahansa lestadiolainen voi saarnata toiselle synnit anteeksi. Jopa pieni lapsi.
Ja haluan korostaa sitä, että ihmiselle tuntuu loogiselta hyväksyä jonkinlainen rangaistus (ei yleensä ikuista) pahoista teoista. Mutta se, että ihmistä rangaistaan siitä, että ei usko tietyllä tavalla, ts. omaa tiettyä mielipidettä kaukaisista historiallisista tapahtumista, on minusta kohtuutonta.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25864710:Toisaalta UT:ssä sanotaan myös, että kuolleet tuomitaan tekojensa mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25864710:Toisaalta UT:ssä sanotaan myös, että kuolleet tuomitaan tekojensa mukaan.