voiko imettää jos ei itse syö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paastossakin alkaa särkemään päätä juuri noiden kuona-aineiden/myrkkyjen takia. Ne siis päätyy lapsellekkin maidon mukana. Jos kuitenkin syö ja laihtuu niin ei siinä pala rasva (pääse myrkyt liikkeelle) samassa määrin kuin jos ei syö tai syö liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis kysymys oli minun syömisestä.. vauva on 7 kuukautta ja tahtoisin jatkaa imetystä, niin sitä tarkoitin et kelpaako tää laihempi maito nyt muutamiksi päiviksi vai pitääkö antaa korviketta. tissillä haluaisin muuten vielä jonkun kuukauden pitää ja sillä mietin et loppuuko multa maito jos syön huonosti ja syötän vauvalle vielä korvikettakin tissin sijaan

No sitten kait ne rahat onkin loppu, jos joudut siirtymään korvikkeisiin. Ne maksaa siis ihan sairaasti, kun tissimaito on ilmaista. Eti nyt jotain ja syö! Miehen sukulaiset aina tuo mulle herkkuja imetysaikana ja sanoo, että se koituu lapsen onneks kun nuo syöt... eikö oo ihania!

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Se juttu menee niin, että ei saisi laihtua alle sen painon mitä oli raskauden alussa. Silloin maitoon voi tulla niitä myrkkyjä, mitkä on kerääntyneet naisen kehoon vuosien saatossa.

ei kai se lähtöpaino ainoa merkki ole . jos laihdut kilon viikossa ja vaikka jäisit kauaksikin raskaudenalkupainosta niin vaikutusmyrkkyihon on sama

ap, siis nyt haette jotain, vaikka puuroa,makaroonia,tonnikalaa jne. mulla saman ikäinen ja harmitaa kun ei imetys mennyt putkeen..korvikkeet maksaa n.90e/kk (21 paalia,näin nopsasti arvioituna)..+ tietty pullot ja tuttiosat..

Alkuperäinen kirjoittaja terveellinen:
Se juttu menee niin, että ei saisi laihtua alle sen painon mitä oli raskauden alussa. Silloin maitoon voi tulla niitä myrkkyjä, mitkä on kerääntyneet naisen kehoon vuosien saatossa.

ei kai se lähtöpaino ainoa merkki ole . jos laihdut kilon viikossa ja vaikka jäisit kauaksikin raskaudenalkupainosta niin vaikutusmyrkkyihon on sama

Voipi olla. Itse olen kuullut vain tuon version, jonka kerroin. Mutta kyllähän tuokin tavallaan loogiselta kuulostaa.

Älä anna korviketta vaa syö itse. Miten te olettekaan päästäny tilanteen noin pahaksi, ettei ole ruokaa? Sä tarttet ruokaa myös siksi, että nälkäisenä ei ole yhtä hyvä hoitaa vauvaa. Vauva myös aistii stressin, jota sinulla on (ainakin pitäisi olla).

Imetä, älä missään nimessä sitä lopeta. Käy ostamassa puuroa, riisiä, mitä tahansa missä on energiaa. Ehtii niitä vitamiineja sitten kun olet saanut raha-asiat kuntoon. Osta vaikka luottokortilla, ei muutama euro luottoa toimi.

joo, taidan lopettaa siinä tapauksessa imetyksen kun oon nyt (kun ollaan oltu tosi tiukilla) niin laihtunu aika paljon kun oon syöny tosi vähän.en tiijä, multa on paino tippunu kolme kiloa viikon aikana ja maito on varmaan ihan myrkkyä, yhteensä on nyt kuukauden aikana laihtunu 5,5 kiloa. on meillä luottokortti, pitää ostaa sillä vauvalle kunnon maitoa kaupasta, inhottaa vaan velaks elää kun on vaikea maksaa takaisin niitä

:o NO etkö sillä samalla rahalla voisi ostaa itsellesi syömistä? Ei se äidinmaidonkorvikekaan ilmaista ole. Ja kun käytät rahat omaan ruokaasi, saatte molemmat ruokaa... Jos ostat vauvalle maitoa, sinä olet ilman. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi imettää. Vararavinnosta lähtee. Ja ne rasvakudoksen myrkyt ym. millä pelotellaan ei satunnaisesti haittaa.

Mitä tuo tarkoittaa? Never heard

:o

No just sitä, että ei saisi laihduttaa, kun imettää, kun sit lähtee jotain ympäristömyrkkyjä tms. siihen maitoon mukaan... Mitä on kertynyt suhun... Jotenkin noin se meni :) Pointti oli kuitenkin se, että imettäessä ei saisi laihduttaa :D

No mutta monilla imetys laihduttaa vaikka söisikin.. Joten miksi se sitten on asia jota pidetään jopa suotavana? samalla tavalla myrkyt lähtevät silloinkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi imettää. Vararavinnosta lähtee. Ja ne rasvakudoksen myrkyt ym. millä pelotellaan ei satunnaisesti haittaa.

Mitä tuo tarkoittaa? Never heard

:o

No just sitä, että ei saisi laihduttaa, kun imettää, kun sit lähtee jotain ympäristömyrkkyjä tms. siihen maitoon mukaan... Mitä on kertynyt suhun... Jotenkin noin se meni :) Pointti oli kuitenkin se, että imettäessä ei saisi laihduttaa :D

No mutta monilla imetys laihduttaa vaikka söisikin.. Joten miksi se sitten on asia jota pidetään jopa suotavana? samalla tavalla myrkyt lähtevät silloinkin..

Se riippuukin painonpudotuksen vauhdista. Jos sille on tarvetta, puolen kilon pudotus per viikko on vielä sen suhteen turvallista.

Tää sama juttu oli täällä just vähän aikaa sitten! Eli epäilen taas provoksi.

Jos noin paljon oot viikossa laihtunu, niin juo, se on nestettä poistunu! Ei se sun maitos mitään myrkkyä ole, imetät vauvaa ja syöt ite mitä saat haalittua. Kerjuulle sitten vaan, ja metsässä on puolukoita ja kanttarelleja, ja varmaan saisit jostain esim ruusunmarjoja ja omenoita! Se on susta pois ne vitamiinit, kalkit sun muut, äidinmaidon koostumus pysyy suht samana!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi imettää mutta ei siinä maidossa mitään ravintoa ole! Katso kehitysmaiden lapsia!

Itse asiassa äiti ei voi vaikuttaa äidinmaidon ravintoainepitoisuuksiin muuten kuin vesiliukoisten vitamiinien määrään ja rasvahappojen koostumukseen. Jos maitoa tulee, se on ihan hyvää ravintoa vauvalle. Maidon rasvapitoisuushan voi vaihdella ollen erisuuruista eri äideillä, mutta myös samalla äidillä eri imetyskertojen mukaan.

Jos äiti kärsii nälänhätää pidemmän aikaa, niin ennemmin rinnat lopettavat maidon muodostamisen kuin alkavat muodostaa vauvalle "heikkolaatuista" maitoa. Länsimaissa näin on harvemmin laita, sen verran hyvin ihmiset on täällä ravittuja.

Sama kuin raskauden aikana, sikiö ottaa omansa. Imetyksen aikana maito ottaa omansa, äiti siinä kärsii, jos ei ravitsemus ole kohdallaan.

No siis vaikka laihtuisit itsekin niin kyllä se sun maitos silti on parempaa kuin teollinen korvike!

Kyllä multa lähti aluksi tosi nopeasti tippuun paino synnytyksen jälkeen. Taisi ekalla kuulla tippua 6-7kg synnäriltä tultua (söin kyllä kun hevonen). Tämän jälkeenkin tippui aika reilusti painoa.

Mulla on sellainen tunne, että yrität nyt vaan sanoa, että et syö koska ei olisi rahaa tjms. Kysyn ihan suoraan, että onko sulla syömishäiriö?

piti poistua eilen koneelta nukkumaan ja miettimään. ei mulla syömishäiriöö ole, rahapula vaan. ostetaan nyt sitten jotain ruokaa luotolla niin riittää maito kun imettää kuitenkin haluaisin. saadaan me ens kuussa ne velat sitten maksettua.

piti poistua eilen koneelta nukkumaan ja miettimään. ei mulla syömishäiriöö ole, rahapula vaan. ostetaan nyt sitten jotain ruokaa luotolla niin riittää maito kun imettää kuitenkin haluaisin. saadaan me ens kuussa ne velat sitten maksettua.

Tulipa paha mieli tästä, ellei tää sitten oikeasti ole provo. Ihan totta, hirmu tärkeää olis sun oman jaksamises ja terveytes takia syödä, jaksat paremmin hoitaa vauvaakin kun on vatsa täynnä eikä elimistö kärsi vajaaravitsemuksesta. Toivottavasti saatte raha-asianne järjestykseen. Oletko hakenut apua seurakunnalta, eikö sitä kautta vois saada ruokakasseja tms.?

jännä ku ei mitään oo sanottu neuvolassakaan tästä, jos kerran on mahdollista että niitä myrkkyjä tulee maitoon... siis "varoitettu" ei oo. painan nyt 5-6 kg vähemmän ku raskauden alussa, imetyksellä kilot lähteny.

Perunat maksaa jotain 0.70?/kilo, lisäksi kaupan halvinta jauhelihaa, halvin peruna-sipulipussi (1kg) maksaa alle 2?, kinkkukuutiopussi n. 2?, lisäksi joku pakastevihannespussi + ruokakermaa 1 purkki. Näistä saa jo kattilallisen jauhelihkeittoa ja ison kulhon kinkkukiusausta, rittää kahdelle aikuiselle pariksi päiväksi ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Paastossakin alkaa särkemään päätä juuri noiden kuona-aineiden/myrkkyjen takia. Ne siis päätyy lapsellekkin maidon mukana. Jos kuitenkin syö ja laihtuu niin ei siinä pala rasva (pääse myrkyt liikkeelle) samassa määrin kuin jos ei syö tai syö liian vähän.

voisko olla niinki että vaikka syön ihan normaalisti ja silti laihdun, niin silti päänsärky johtuis tuosta myrkkyjutusta?

Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Perunat maksaa jotain 0.70?/kilo, lisäksi kaupan halvinta jauhelihaa, halvin peruna-sipulipussi (1kg) maksaa alle 2?, kinkkukuutiopussi n. 2?, lisäksi joku pakastevihannespussi + ruokakermaa 1 purkki. Näistä saa jo kattilallisen jauhelihkeittoa ja ison kulhon kinkkukiusausta, rittää kahdelle aikuiselle pariksi päiväksi ainakin.

Niin ja jos sattuu olemaan kaapissa riisiä, niin puolet ruskistetusta jauhelista voi käyttää ketietyn riisin sekaan ja myös vihanneksiä jos jäi keitosta yli, saat jauheliharisottoa ainakin yhdeksi kerraksi.

Eikö sulla ole lähellä sukulaisia, voisit käydä esim. äidillä syömässä tms? Tai kaverilla "kahvilla"?

Alkuperäinen kirjoittaja Aulis:
Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:

Niin ja jos sattuu olemaan kaapissa riisiä, niin puolet ruskistetusta jauhelista voi käyttää ketietyn riisin sekaan ja myös vihanneksiä jos jäi keitosta yli, saat jauheliharisottoa ainakin yhdeksi kerraksi.

Tästä määrästä tulee kyllä jo kolme-neljäkin annosta.

Älä lopeta imettämistä, jos jo enskuulla helpottaa.. Muutenkin laittaisin sinuna jotain pientä vaikka myyntiin tai lainaisin jostain, jotta saisit ruokaa pöytään, jos jo enskuulla helpottaa..

Seurakunnissa myös usein saa pientä ruoka apua jos menee vaan hakeen.

en kuulu kirkkoon niin tuntuisi aika tekopyhälle lähteä sieltä suokaa hakemaan. kaikki asuu automatkan päässä niin ei kärsi oikein bensaa kuluttaa kun sitä tarvii mies töissä. mut ei tässä nyt tosiaan mitään, tuleehan noi lapsilisät kohta kuitenkin ja haetaan tosiaan vaikka kaurahietaleita ja hiivaa (on vähän jauhoja) niin saa jotain laitettua. Lihaliemikuutioita oon veteen liottanut ja juonu sitä, niin luulis siitäkin nyt vähän jotain saavan.
mut en nyt säälittelyks tätä ketjua pistänyt, vaan ihan tuon maidonlaadun kannalta kyselin. Kiitos vastauksista!

Yhteistyössä