Voiko avoin parisuhde toimia?

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V.I.P.
Jos on homo, hän harrastaa seksiä muiden miesten kanssa. Ja tietysti lesbot harjoittaa seksiä naisen kanssa. Olkoot edellä mainitut sitten kumppanuksia, yhden yön tuttuja, tai rekisteröidyssa parisuhteessa. Nämä olen suvainnut, osin myös hyväksyn. Bi-seksuaali onkin vaikeampi ymmärtää. Seksuaalinen suuntaus on kumpaankin sukupuoleen. Minulla ei ole mitään vastaan edellä mainittuja "suuntauksia", mutta ymmärrykseni on kovilla biseksuaalien suhteen.

Kuvitellaan vaikka tilanne yksinhuoltaja naisesta, jolla on alle kymmenen vuotias lapsi/lapsia, ja hän on bi. Hän tuo yökylään milloin naisen, milloin miehen, ja nukkuvat samassa sängyssä. Kenties suutelevat lasten nähden tms. Minua kiinnostaa tässä lapsen mielikuvien alttius vääristyä, ja vaikutteet hänen kehitykseensä. Lapsen persoona alkaa muodostua hyvin varhain, ja hän on erittäin herkkä imemään malleja ympäristöstä, hän muodostaa näkemästään mielikuvia.

Vaikea kuvitella tilanne, että voitaisiin rekisteröidä liitto johon kuuluu kolme henkeä. Yksi mies, kaksi naista, tai toisinpäin. Jatketaanpa; Perheeseen kuuluisi hetero mies ja kaksi bi-naista. "Kaikki saisi ja kaikki voisi antaa kaikille, jippii että olisi rytinää, ainakin sängyssä, mutta missä järjestyksessä? Biseksuaalisuuteen ei ole yhteiskunnassamme minkäänlaisia "valmiuksia", ei rekisteröinnin, eikä minkään muun suhteen.

Voitaisiinko ajatella asiaa siten, että biseksuaalisuus ei olekaan niin suvaittavissa, kuin mitä homous ja lesbous? Tässä ihmisten rakentamassa yhteiskunnassamme on luotu yhteistuumin tiettyjä pelisääntöjä, elikkä normistot on olemassa lähes kaikiin asioihin. Jos näistä yleisesti hyväksytyistä normistoista poiketaan, heitä sanotaan "poikkeaviksi". Normaali ihminen on henkilö, joka elää ja käyttäytyy yleisesti hyväksytyllä tavalla. Mikä on se poikkeava seksuaalisuus, jolloin aletaan puhua sairaasta ihmisestä. Onko se eläimiin sekoaminen, transu.....en edes tiedä kaikkia suuntauksia. Luulisi rajan olevan jossain, mutta onko bi-seksuaalisuus niillä rajoilla?

Yhteiskunta kehittyy ja muuttuu, se on aivan luonnollista, mutta moraali löystyy siihen nähden kovin hitaasti. Enkä ole päivittämässä täällä kenenkään moraalia, mutta kyseenalaistan bi-seksuaalisuuden normaaliksi. Sairaudesta ei kukaan uskalla puhua, en minäkään, en ainakaan ala aprikoimaan sitä julkisesti.

Otin taannoin täällä Elleissä osaa homo keskusteluun, en mitenkään paheksuen. Siitä joku sai päähänsä vittuilla, että olen homo, mutta ei se minua haitannut. Tässäkin ketjussa sellaista vihjailtiin. En tunne tähän suurempaa tarvetta, mutta mainitaan nyt, että olen 47 vuotias avioliitossa yli 20 vuotta ollut (edelleen) kahden lapsen hetero isä ja mies. Jos täällä palstoilla joku on toista mieltä, olkoon se hänen lystinsä.
 
älkä tuomitko ettei teitä tuomittaisi..
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Kuvitellaan vaikka tilanne yksinhuoltaja naisesta, jolla on alle kymmenen vuotias lapsi/lapsia, ja hän on bi. Hän tuo yökylään milloin naisen, milloin miehen, ja nukkuvat samassa sängyssä. Kenties suutelevat lasten nähden tms. Minua kiinnostaa tässä lapsen mielikuvien alttius vääristyä, ja vaikutteet hänen kehitykseensä. Lapsen persoona alkaa muodostua hyvin varhain, ja hän on erittäin herkkä imemään malleja ympäristöstä, hän muodostaa näkemästään mielikuvia.
Hmmm-- vaikea kuvitella ketään normaalia aikuista tuomassa lapsensa tietäen yökylään satunnaisia tuttavuuksiaan, olkoon ne miehiä, naisia vai molempia.

Aikuisten seksuaalisuus ei kuulu lapsille, oli sen mitenpäin suuntautunut tahansa. Kahden heteronkaan välisessä vakituisessa suhteessa imuttelu ja kiehnäys ei kuulu lasten nähtäväksi. Halailut ja suukottelut ovat asia erikseen. Näitähän saatetaan harrastaa ihan hyvien ystävienkin kesken, poskipussailua ym. ihan sukupuolesta riippumatta :) Hui kauhiaa !

Itse en muuten osaa tuomita yhtään mitään seksuaalisuuden muotoa, jota harrastavat aikuiset täysivaltaiset ihmiset ketään satuttamatta tai loukkaamatta.

 
kaikenlaista..
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Vaikea kuvitella tilanne, että voitaisiin rekisteröidä liitto johon kuuluu kolme henkeä. Yksi mies, kaksi naista, tai toisinpäin. Jatketaanpa; Perheeseen kuuluisi hetero mies ja kaksi bi-naista. "Kaikki saisi ja kaikki voisi antaa kaikille, jippii että olisi rytinää, ainakin sängyssä, mutta missä järjestyksessä? Biseksuaalisuuteen ei ole yhteiskunnassamme minkäänlaisia "valmiuksia", ei rekisteröinnin, eikä minkään muun suhteen.

Voitaisiinko ajatella asiaa siten, että biseksuaalisuus ei olekaan niin suvaittavissa, kuin mitä homous ja lesbous? Tässä ihmisten rakentamassa yhteiskunnassamme on luotu yhteistuumin tiettyjä pelisääntöjä, elikkä normistot on olemassa lähes kaikiin asioihin. Jos näistä yleisesti hyväksytyistä normistoista poiketaan, heitä sanotaan "poikkeaviksi". Normaali ihminen on henkilö, joka elää ja käyttäytyy yleisesti hyväksytyllä tavalla. Mikä on se poikkeava seksuaalisuus, jolloin aletaan puhua sairaasta ihmisestä. Onko se eläimiin sekoaminen, transu.....en edes tiedä kaikkia suuntauksia. Luulisi rajan olevan jossain, mutta onko bi-seksuaalisuus niillä rajoilla?
Onneksi sinulle, rajat on jo vedetty viranomaisten toimesta, eikä sinun tarvitse pohtia tai kuvitella asiaa sen enempää. Parisuhteen voivat rekisteröidä samaa sukupuolta olevat, vihillä voivat käväistä eri sukupuoliin kuuluvat ihmiset. Muita virallisia muotoja ei olemassa, eikä tarvitse kuvitella. Sen lisäksi epävirallisissa avoliitoissa ja suhteissa elävät monet eri ihmiset, seksuaaliseen suuntautuneisuuteen katsomatta.

Tautimäärityksistä on olemassa diagnoosiluettelot, eli diagnooseja seksuaalisuuden eri toteuttamismuodoista ei tarvitse niistäkään jaella musta nyt tuntuu tältä- pohjalta. Transseksuaalisuus on käsittääkseni ihan diagnoosin saanut "sairaus" , transvestiitit tai biseksuaalisuus taas eivät ole minkäänlaisia sairauksia. Ainakin tämän luulisi jo kuuluvan ihan jokapojan ja varsinkin joka V.I.P. n yleissivistykseen.


 
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja kaikenlaista..:
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Vaikea kuvitella tilanne, että voitaisiin rekisteröidä liitto johon kuuluu kolme henkeä. Yksi mies, kaksi naista, tai toisinpäin. Jatketaanpa; Perheeseen kuuluisi hetero mies ja kaksi bi-naista. "Kaikki saisi ja kaikki voisi antaa kaikille, jippii että olisi rytinää, ainakin sängyssä, mutta missä järjestyksessä? Biseksuaalisuuteen ei ole yhteiskunnassamme minkäänlaisia "valmiuksia", ei rekisteröinnin, eikä minkään muun suhteen.

Voitaisiinko ajatella asiaa siten, että biseksuaalisuus ei olekaan niin suvaittavissa, kuin mitä homous ja lesbous? Tässä ihmisten rakentamassa yhteiskunnassamme on luotu yhteistuumin tiettyjä pelisääntöjä, elikkä normistot on olemassa lähes kaikiin asioihin. Jos näistä yleisesti hyväksytyistä normistoista poiketaan, heitä sanotaan "poikkeaviksi". Normaali ihminen on henkilö, joka elää ja käyttäytyy yleisesti hyväksytyllä tavalla. Mikä on se poikkeava seksuaalisuus, jolloin aletaan puhua sairaasta ihmisestä. Onko se eläimiin sekoaminen, transu.....en edes tiedä kaikkia suuntauksia. Luulisi rajan olevan jossain, mutta onko bi-seksuaalisuus niillä rajoilla?
Onneksi sinulle, rajat on jo vedetty viranomaisten toimesta, eikä sinun tarvitse pohtia tai kuvitella asiaa sen enempää. Parisuhteen voivat rekisteröidä samaa sukupuolta olevat, vihillä voivat käväistä eri sukupuoliin kuuluvat ihmiset. Muita virallisia muotoja ei olemassa, eikä tarvitse kuvitella. Sen lisäksi epävirallisissa avoliitoissa ja suhteissa elävät monet eri ihmiset, seksuaaliseen suuntautuneisuuteen katsomatta.

Tautimäärityksistä on olemassa diagnoosiluettelot, eli diagnooseja seksuaalisuuden eri toteuttamismuodoista ei tarvitse niistäkään jaella musta nyt tuntuu tältä- pohjalta. Transseksuaalisuus on käsittääkseni ihan diagnoosin saanut "sairaus" , transvestiitit tai biseksuaalisuus taas eivät ole minkäänlaisia sairauksia. Ainakin tämän luulisi jo kuuluvan ihan jokapojan ja varsinkin joka V.I.P. n yleissivistykseen.
Yhteiskunnan valmiissa "rattaissa" ei siis ole hyväksyntää bi-liitoille, rekisteröinnistä puhumattakan, tätä halusin korostaa. Voidaan kysyä, tunteeko bi-seksuaali uskollisuus käsitettä? Ollako uskollinen jollekin miehelle/naiselle, ja elää "parisuhteessa? Tuntuu mahdottomalta. Onko bi-seksuaalisuudella parisuhteelle ominaista jatkuvuutta, ja kykyä sitoutua? Nämä ovat minun kysymyksiä ilmaan heitettynä, ja tuskin saan keneltäkään niihin minua tyydyttävää vastausta. Eikä toisaalta ole väliäkään.

En oikein ymmärtänyt ensimmäistä lausettasi, ei ehkä ole syytäkään. Valitettavasti en voi sanoa sinulle mitään pahaa, en tunne sinua. Et tosin sinäkään minua!
 
kaikenlaista...
"Vaikea kuvitella tilanne, että voitaisiin rekisteröidä liitto johon kuuluu kolme henkeä"

Tähän vastasin: "Onneksi sinulle, rajat on jo vedetty viranomaisten toimesta, eikä sinun tarvitse pohtia tai kuvitella asiaa sen enempää."

Seksuaalisuus on vain yksi osa ihmisen elämää ja persoonallisuutta. Jos seksuaalisen suuntautuneisuuden perusteella pystyttäisiin tekemään johtopäätelmiä ihmisen persoonallisuudesta, esim kyvystä uskollisuuteen, voidaan yhtä hyvin kysyä, tunteeko hetero käsitettä uskollisuus, tai niputtaa muita luonteenpiirteitä erityisesti heteroita koskeviksi. Esimerkkinä vaikkapa seuraavalainen määritelmä: "Hetero viihtyy kotona, pitää hyvästä ruuasta ja on mainio seuraihminen. Hetero on ahkera työntekijä, loistava vanhempi ja uskollinen kumppani. Hetero inhoaa fyysistä rasistusta ja on siksi usein taipuvainen lihomaan"

Hiukan huvittavaa, eikä totta, tälläinen stereotypioilla leikittely ;-)

En oikein ymmärtänyt viimeistä lausettasi, käsittääkseni kritiikkini kohdistui mielipiteisiisi, ei persoonaasi.




 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Yhteiskunnan valmiissa "rattaissa" ei siis ole hyväksyntää bi-liitoille, rekisteröinnistä puhumattakan, tätä halusin korostaa. Voidaan kysyä, tunteeko bi-seksuaali uskollisuus käsitettä? Ollako uskollinen jollekin miehelle/naiselle, ja elää "parisuhteessa? Tuntuu mahdottomalta. Onko bi-seksuaalisuudella parisuhteelle ominaista jatkuvuutta, ja kykyä sitoutua? Nämä ovat minun kysymyksiä ilmaan heitettynä, ja tuskin saan keneltäkään niihin minua tyydyttävää vastausta. Eikä toisaalta ole väliäkään.
Parisuhdetta rekisteröitäessä tai vihille mentäessä ei kysytä kenenkään seksuaalista suuntautuneisuutta.

Provokatiiviset kysymykset biseksuaalin kyvystä sitoutua yhteen parisuhteeseen tai biseksuaalisuuden 'yleisestä hyväksyttävyydestä' ovat kaikessa naiviudessaan hauskoja, mutta kummallisia.
Itse asiassa, koko kysymyksen asettelu osoittaa syvää vipsahtanutta ymmärtämättömyyttä ja ihmetystä herättää näin suuri kiima, jos sallitte ilmaisun, asiaa kohtaan joka ei itseä millään tavoin koske...
 
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja kaikenlaista...:
"Vaikea kuvitella tilanne, että voitaisiin rekisteröidä liitto johon kuuluu kolme henkeä"

Tähän vastasin: "Onneksi sinulle, rajat on jo vedetty viranomaisten toimesta, eikä sinun tarvitse pohtia tai kuvitella asiaa sen enempää."

Seksuaalisuus on vain yksi osa ihmisen elämää ja persoonallisuutta. Jos seksuaalisen suuntautuneisuuden perusteella pystyttäisiin tekemään johtopäätelmiä ihmisen persoonallisuudesta, esim kyvystä uskollisuuteen, voidaan yhtä hyvin kysyä, tunteeko hetero käsitettä uskollisuus, tai niputtaa muita luonteenpiirteitä erityisesti heteroita koskeviksi. Esimerkkinä vaikkapa seuraavalainen määritelmä: "Hetero viihtyy kotona, pitää hyvästä ruuasta ja on mainio seuraihminen. Hetero on ahkera työntekijä, loistava vanhempi ja uskollinen kumppani. Hetero inhoaa fyysistä rasistusta ja on siksi usein taipuvainen lihomaan"

Hiukan huvittavaa, eikä totta, tälläinen stereotypioilla leikittely ;-)

En oikein ymmärtänyt viimeistä lausettasi, käsittääkseni kritiikkini kohdistui mielipiteisiisi, ei persoonaasi.
Väärinkäsitys, pyydän anteeksi. Vielä kuitenkin aiheesta sen verran; Mietippä miten bi-seksuaali voi olla uskollisuuteen perustuvassa parisuhteessa, kun hänen seksuaalisuutensa on kuitenkin suuntautunut kahtaalle? Joissain kulttuureissa pidetään useampaa vaimoa, mutta onko missään naista, jolla olisi useampi aviomis? Kysymyksenä mielenkiintoinen, ja liittyy jollain tavoin keskusteluumme. Kaikkea hyvää sinulle, ja kiitos mielenkiinnostasi keskustella kanssani.
 
kaikenlaista..
Väärinkäsitys, pyydän anteeksi. Vielä kuitenkin aiheesta sen verran; Mietippä miten bi-seksuaali voi olla uskollisuuteen perustuvassa parisuhteessa, kun hänen seksuaalisuutensa on kuitenkin suuntautunut kahtaalle?
[/quote]

Uskollisuus on tahdon asia, eikä ihminen ole viettiensä orja.

Ei kaikkien heterosuhteissakaan uskollisina elävien sukupuolielämä sen yhden pysyvän partnerin kanssa kenties täytä kaikkia hänen toiveitaan seksuaalisesti , mutta silti saatetaan hyvinkin helposti pysyä uskollisina, vaikkei kumppani täytäkään sängyssä kaikkia toiveitamme ja unelmiamme.

Syyn tähän luulisi olevan varsin yksinkertainen.
 
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Yhteiskunnan valmiissa "rattaissa" ei siis ole hyväksyntää bi-liitoille, rekisteröinnistä puhumattakan, tätä halusin korostaa. Voidaan kysyä, tunteeko bi-seksuaali uskollisuus käsitettä? Ollako uskollinen jollekin miehelle/naiselle, ja elää "parisuhteessa? Tuntuu mahdottomalta. Onko bi-seksuaalisuudella parisuhteelle ominaista jatkuvuutta, ja kykyä sitoutua? Nämä ovat minun kysymyksiä ilmaan heitettynä, ja tuskin saan keneltäkään niihin minua tyydyttävää vastausta. Eikä toisaalta ole väliäkään.
Parisuhdetta rekisteröitäessä tai vihille mentäessä ei kysytä kenenkään seksuaalista suuntautuneisuutta.

Provokatiiviset kysymykset biseksuaalin kyvystä sitoutua yhteen parisuhteeseen tai biseksuaalisuuden 'yleisestä hyväksyttävyydestä' ovat kaikessa naiviudessaan hauskoja, mutta kummallisia.
Itse asiassa, koko kysymyksen asettelu osoittaa syvää vipsahtanutta ymmärtämättömyyttä ja ihmetystä herättää näin suuri kiima, jos sallitte ilmaisun, asiaa kohtaan joka ei itseä millään tavoin koske...
Ei koske, ei todellakaan, mutta jotenkin säälittää, joka ei tässä kohtaa tunnu sairaudelta, sääli nimittäin. Ehkäpä minä heterona olen tottunut ja puutunut siihen yksinkertaisuuteen parisuhteen kannalta. Sen myötä olen jäänyt teidän monipuolisista nautinnoistanne paitsi. Siitäkin huolimatta olen onnellinen aviomies. Todeten tässä samalla, että kaksi lastamme (tyttö ja poika) seurustelee yleisesti hyväksytyllä tavalla. Ovat siis heteroja, luojan kiitos.

Jälleen kerran, ollaan niillä omilla hiekkalaatikoillamme onnellisia, sinäkin bi.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Ehkäpä minä heterona olen tottunut ja puutunut siihen yksinkertaisuuteen parisuhteen kannalta. Sen myötä olen jäänyt teidän monipuolisista nautinnoistanne paitsi. Siitäkin huolimatta olen onnellinen aviomies.
Hehe. Kunpa yksinkertaisuutesi olisikin rajoittunut pelkkään parisuhteeseesi, kukaan tuskin haluaa yksinkertaisuuttasi edes kiistää...

Yksinkertainenkin voi toki nauttia ja olla onnellinen. Onnellisuus on aina positiivinen asia, ja sinun yksinkertainen onnesi ei ole keneltäkään pois. Sinä siis olet löytänyt rajasi ja, yksinkertaisesti, avoin parisuhde ei sovi sinulle. Vaimoasi emme tunne, joten emme tiedä sopisiko hänelle, mutta sinäkään et ole siitä tietoinen. Vaikka vaimosi ei olisikaan täysin hetero, en uskoisi sinun olevan tietoinen siitä, jyrkät mielipiteesi ja tietämättömyytesi perusasioista hoitanevat lähipiirissäsi kaikki kaapit lukkoon.
Varmuutesi lapsiesi seksuaalisesta suuntautuneisuudesta hieman ihmetyttää... Kuinka tulit selvittäneeksi asian? Itse kyllä pitäisin vanhempana sukupolvien välistä kuilua ja intimiteettiä kunniassa, enkä puuttuisi lasteni seksuaalisuuteen, sen enempää kuin tekisin tiliä heille omastanikaan. Jotain rajaa sentään...

Jos kerran olet niin onnellinen omassa yksinkertaisessa hiekkalaatikossasi, niin eikö sinun kannata pysyä yhä edelleen siellä, eikä työntää nenääsi liian lähelle sellaista hiekkalaatikkoa, joka saa sinut kovasti hämmentymään? Saatat antaa itsestäsi liian kiinnostuneen kuvan ja joku voi pian haluta leikkiä kanssasi.


 
Hetero mummo
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Ehkäpä minä heterona olen tottunut ja puutunut siihen yksinkertaisuuteen parisuhteen kannalta. Sen myötä olen jäänyt teidän monipuolisista nautinnoistanne paitsi. Siitäkin huolimatta olen onnellinen aviomies.
Hehe. Kunpa yksinkertaisuutesi olisikin rajoittunut pelkkään parisuhteeseesi, kukaan tuskin haluaa yksinkertaisuuttasi edes kiistää...

Yksinkertainenkin voi toki nauttia ja olla onnellinen. Onnellisuus on aina positiivinen asia, ja sinun yksinkertainen onnesi ei ole keneltäkään pois. Sinä siis olet löytänyt rajasi ja, yksinkertaisesti, avoin parisuhde ei sovi sinulle. Vaimoasi emme tunne, joten emme tiedä sopisiko hänelle, mutta sinäkään et ole siitä tietoinen. Vaikka vaimosi ei olisikaan täysin hetero, en uskoisi sinun olevan tietoinen siitä, jyrkät mielipiteesi ja tietämättömyytesi perusasioista hoitanevat lähipiirissäsi kaikki kaapit lukkoon.
Varmuutesi lapsiesi seksuaalisesta suuntautuneisuudesta hieman ihmetyttää... Kuinka tulit selvittäneeksi asian? Itse kyllä pitäisin vanhempana sukupolvien välistä kuilua ja intimiteettiä kunniassa, enkä puuttuisi lasteni seksuaalisuuteen, sen enempää kuin tekisin tiliä heille omastanikaan. Jotain rajaa sentään...

Jos kerran olet niin onnellinen omassa yksinkertaisessa hiekkalaatikossasi, niin eikö sinun kannata pysyä yhä edelleen siellä, eikä työntää nenääsi liian lähelle sellaista hiekkalaatikkoa, joka saa sinut kovasti hämmentymään? Saatat antaa itsestäsi liian kiinnostuneen kuvan ja joku voi pian haluta leikkiä kanssasi.
Seksuaalisesti kieroutuneet ovat yleensä tunnevammaisia, siis sairaita.
 
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Ehkäpä minä heterona olen tottunut ja puutunut siihen yksinkertaisuuteen parisuhteen kannalta. Sen myötä olen jäänyt teidän monipuolisista nautinnoistanne paitsi. Siitäkin huolimatta olen onnellinen aviomies.
Hehe. Kunpa yksinkertaisuutesi olisikin rajoittunut pelkkään parisuhteeseesi, kukaan tuskin haluaa yksinkertaisuuttasi edes kiistää...

Yksinkertainenkin voi toki nauttia ja olla onnellinen. Onnellisuus on aina positiivinen asia, ja sinun yksinkertainen onnesi ei ole keneltäkään pois. Sinä siis olet löytänyt rajasi ja, yksinkertaisesti, avoin parisuhde ei sovi sinulle. Vaimoasi emme tunne, joten emme tiedä sopisiko hänelle, mutta sinäkään et ole siitä tietoinen. Vaikka vaimosi ei olisikaan täysin hetero, en uskoisi sinun olevan tietoinen siitä, jyrkät mielipiteesi ja tietämättömyytesi perusasioista hoitanevat lähipiirissäsi kaikki kaapit lukkoon.
Varmuutesi lapsiesi seksuaalisesta suuntautuneisuudesta hieman ihmetyttää... Kuinka tulit selvittäneeksi asian? Itse kyllä pitäisin vanhempana sukupolvien välistä kuilua ja intimiteettiä kunniassa, enkä puuttuisi lasteni seksuaalisuuteen, sen enempää kuin tekisin tiliä heille omastanikaan. Jotain rajaa sentään...

Jos kerran olet niin onnellinen omassa yksinkertaisessa hiekkalaatikossasi, niin eikö sinun kannata pysyä yhä edelleen siellä, eikä työntää nenääsi liian lähelle sellaista hiekkalaatikkoa, joka saa sinut kovasti hämmentymään? Saatat antaa itsestäsi liian kiinnostuneen kuvan ja joku voi pian haluta leikkiä kanssasi.
Ymmärrän Sinua, kaikkea hyvää moni(naisten) valintojen ja miehisten "vivahteiden" parissa.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Ymmärrän Sinua, kaikkea hyvää moni(naisten) valintojen ja miehisten "vivahteiden" parissa.
Koittaisit nyt päättää, ymmärrätkö vai etkö. Minä olen biseksuaali ja valmis väittämään, ettet ymmärrä edes itseäsi, saati toisia. Oletko koskaan oikeasti yrittänyt ymmärtää itseäsi; miksi muiden seksuaalisuus ja sen ilmentämistapa kiusaa sinua niin paljon, että olet valmis liittämään heihin kuvitteellisia ominaisuuksia, pelkän hataran tietämättömyytesi pohjalta. Jos olet onnellinen umpi-heterosuhteessasi, ei näiden asioiden pitäisi tässä mittakaavassa häiritä, eivät ne ole sinulta mitään pois.

Biseksuaalisuus ei suoranaisesti edes liity avoimeen parisuhteeseen, useat esimerkiksi parinvaihtoa harrastavista ovat täysin heteroita. Parisuhteen avoimuudesta keskustellessa on turha juuttua biseksuaalisuuteen, eivät ne kulje käsi kädessä kaikissa tapauksissa.

Avoin parisuhde toimii loistavasti, jos molemmat ovat samaa mieltä avoimuudesta, jolla sitä toteutetaan ja ovat kyllin kypsiä käsittelemään kaikkia tunteita, joita parisuhteen avoimuus voi tuoda mukanaan. Avoimen parisuhteen toteuttajat ovat yleensä olleet suhteessaan pitkään, suhde on vakaa ja luottamus vankalla perustalla. Luottamus ja luotettavuus on aina sisäsyntyistä, ei ulkoaohjautuvaa tai muutoin riippuvaista 'yhteiskunnan yleisestä hyväksynnästä'.
 
been there, done that
Tällaisten kirjoittajien ja käsittämättömän surkean moderointityylin takia täällä on lähes täysin mahdotonta käydä keskustelua, joka jaksaisi täysijärkistä pitkään kiinnostaa.

Aikansa kansakoulun läpi kahlattuaan 'karttakepillä rystysille'-metodilla ja loput opinnoista on suoritettu posliini-istuimella Aku Ankan kuvia katsellen on into valtava osallistua keskusteluihin. Mutta kuten usein humalassa seksin suhteen... halu ylittää kyvyt.

Lääketiedekin on voimaton.
 
Mielenkiinnolla lukenut
"been there, done that" Miksi teitä kutsutaan seksuaalisesti "poikkeaviksi"? Tuntuuko se väärältä? Tunnetko kuuluvasi jotenkin vähemmistöön? Lukisin kovin mielellään rehelliset näkemyksesi. Omaa kantaani en halua tuoda esiin, eikä kysymykseni myöskään kerro sitä.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja Mielenkiinnolla lukenut:
"been there, done that" Miksi teitä kutsutaan seksuaalisesti "poikkeaviksi"? Tuntuuko se väärältä? Tunnetko kuuluvasi jotenkin vähemmistöön? Lukisin kovin mielellään rehelliset näkemyksesi. Omaa kantaani en halua tuoda esiin, eikä kysymykseni myöskään kerro sitä.
Eikö sinun tulisi kohdentaa tämä kysymyksesi sille, joka pitää biseksuaaleja poikkeavina? Minä en osaa vastata kysymykseesi, koska olen hyvin sinut oman seksuaalisuuteni kanssa, pidän sitä normaalina ja tavallisena, en mitenkään poikkeavana. Kaikki seksikumppanini ovat aina olleet aikuisia, terveitä molemmista päistään ja omasta vapaasta tahdostaan halukkaita. Tässä on raja, josta en tingi.

Muutoinkaan en pidä asiallisena alkaa tyydyttää uteliaisuuttasi minun seksuaalisesta suuntautuneisuudestani tai kokemuksistani muiden suhtautumisesta, koska tämän ketjun aihe ei ole minun biseksuaalisuuteni tai ylipäätään biseksuaalisuus, vaan avoin suhde.

Minun suuntaukseni on tullut puheeksi tässä yhteydessä, koska suhteeni on avoin, useammalla kuin yhdellä tavalla, ja minä satun olemaan biseksuaali. Kaikissa avoimissa suhteissa näin ei ole.
 
...112...
[quote="Tyhmyyteen kyllästynyt"[/quote]

Mites jos luopusit siitä "tyhmyydestäsi" kun se niin kyllästyttää. Säilyttäisit vaan sen pelkän kateutesi.
 
V.I.P.
Lupasin olla kommentoimatta enää tällä ketjulla, mutta haluan vielä poiketa, olematta "poikkeava".

Otsikon sanaa voidaan yhdistää lähes mihin yhteyteen tahansa; - Ihminen, - käytös, - asenne, - seksuaalisuus jne. Mitä sanalla poikkeava tarkoitetaan? Esimerkiksi sitä, että jos joku "poikkeaa" käytöksellään muista, häntä ei pidetä välttämättä normaalina. Hän ei siis käyttäydy muiden tavoin, vaan on muiden mielestä kummallinen, muista poikkeava. Toimiva yhteiskunta perustuu tiettyihin sääntöihin yms, joista ei tulisi "poiketa". Henkilön tulisi käyttäytyä ainakin julkisilla paikoilla hyväksytysti, eli normaalisti.

Se mitä "poikkeavaa" joidenkin makuuhuoneessa tapahtuu, se ei kuulu kenellekään. Minua kiinnostaa tässä se, että miksi tiedotusvälineet ja yhteiskunta kaikkineen piilottaa seksuaalisen poikkeavuuden. Kun mediassa esitellään joku henkilö, hänestä yleensä kerrotaan; "Maija Nimetön VTT (vas) aviomies, kaksi lasta....." En ole vielä lukenut kenenkään kohdalla, enkä missään yhteydessä; "Matti Meikäläinen, insinööri, elää kumppanin kanssa, ei lapsia"?

Alle kymmenvuotiaat käyttää haukkumiseen homo, tai lesbo sanaa. Tarkoittanee sitä, että heillä on tieto sanan kielteisyydestä? Sattaa mennä tovi että seksuaaliset poikkeavuudet saavuttaa yhteiskunnassa itsestään selvyyden aseman.

Haluan vielä muistuttaa joillekin, laitan viestit ainoastaan rekisteröidyllä V.I.P. nicillä.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Lupasin olla kommentoimatta enää tällä ketjulla, mutta haluan vielä poiketa, olematta "poikkeava".
Alle kymmenvuotiaat käyttää haukkumiseen homo, tai lesbo sanaa. Tarkoittanee sitä, että heillä on tieto sanan kielteisyydestä? Sattaa mennä tovi että seksuaaliset poikkeavuudet saavuttaa yhteiskunnassa itsestään selvyyden aseman.

Haluan vielä muistuttaa joillekin, laitan viestit ainoastaan rekisteröidyllä V.I.P. nicillä.
Älä ole itsellesi liian ankara, vaikka onkin poikkeuksellista, ettet pysty sivuuttamaan keskustelua, vaikka olet jo julistanut niin tekeväsi. Joku voisi pitää sinua tästä syystä poikkeavana...

Alle kymmenvuotiailla on moniaisia luuloja, joihin aikuisten tulee puuttua, jotta eivät väärät luulot sitkeästi eläisi ja leviäisi. Kaikista aikuisista ei tähän kuitenkaan ole, vaan he päinvastoin vahvistavat lasten luuloja, koska, mitäpä muutakaan, ovat itsekin yhtä tietämättömiä ja ahtaan konservatiivisia kuin nämä 10 v. raakileet.
Siksi monilla lapsilla on käsitys, että homo tai lesbo on jotenkin negatiivinen asia, mutta tässä kuitenkin nähdään se, miten yleistä tietämättömyys asioista on, kukaan ei kuitenkaan käytä nimittelysanana biseksuaalia. Biseksuaalisuus ei siis ole poikkeava ominaisuus tämän teorian mukaan, koska 10-vuotiaat eivät älyä sillä toisiaan haukkua... Itse olen kyllä lähtenyt siitä, että kymmenvuotiailla on enemmän opittavaa minulta, kuin minulla heiltä, mutta kukin rahkeillaan.

Aikuiset yleensä pystyvät tarkastelemaan asioita kokonaisvaltaisemmin, eivätkä takerru yhteen seikkaan. Biseksuaalisuus ei ole mitenkään automaattisesti kytköksissä avoimeen suhteeseen, ja tässä ketjussa käsitellään avointa parisuhdetta.

Jollain tavoin poikkeavan sinusta kuitenkin tekee tuo viestissäsi oleva viimeinen muistutus yhden nimimerkin takaa kirjoittamisesta, kukaan ei nähdäkseni syyttänyt sinua mistään, mutta katsoit aiheelliseksi vakuutella kuitenkin syyttömyyttäsi...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä