Voiko avoin parisuhde toimia?

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
minä mies
Mutta jos teillä on sellainen avoin suhde ja mieskin on sinut pettänyt niin silloin sinullakin on oikeus samoihin asioihin! Ei mies silloin pitäisi nipottaa asiasta. Voit vaikka harrastaa nettiseksiä, se ei nyt ole pettämistä vaan ehkäpä antaa sinulle jotain kiksejä :)
 
avoin vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja minä mies:
Mutta jos teillä on sellainen avoin suhde ja mieskin on sinut pettänyt niin silloin sinullakin on oikeus samoihin asioihin! Ei mies silloin pitäisi nipottaa asiasta. Voit vaikka harrastaa nettiseksiä, se ei nyt ole pettämistä vaan ehkäpä antaa sinulle jotain kiksejä :)
En tiedä, tarkoititko viestisi minulle....mutta vastaanpas nyt kuitenkin. Kyllä, minustakin minulla on oikeus tehdä samoin. Mutta mieheni mielestä minä haluan vain kostaa hänelle. Ja olen toki oikeudestani pitänyt kiinni, sillä seksi on minulle tärkeää ja pidän siitä.
 
minä mies
Kyllä viesti oli juuri sinulle tarkoitettu. Vai niin että miehesi ottaa se niin että jos sinä hyppäät sänkyyn jonkun toiseen miehen kanssa niin se on sitten kosto! Pyh sanoin minä. Mitä se sitten on/oli kun sinun miehesi hyppäsi sänkyyn jonkun toiseen nainsen kanssa? Oikein teet kun otat itsellesi sen oikeuden koska onhan sinullakin oikeus nauttiaa seksistä koska seksi on tärkeä asia. Jeps, seksistä minäkin tykkään ja on erittäin tärkeä asia!
 
tahkoa kiertänyt
Avoin parisuhde toimii ihmisillä jotka ei halua sitoutua, taustalla pitkään kestänyt juuri eroon päättynyt suhde.
Avoin parisuhde päättyy joko muuttuen normaaliksi parisuhteeksi tai siihen ettei jompaa kumpaa osapuolta enää kiinnosta suhteen jatkaminen syystä tai toisesta.

En usko avoimeen parisuhteeseen kuin lyhytkestoisena tai lyhyen aikaa suhteen alussa.
Voidaankin sanoa että jokainen suhde on enemmän tai vähemmän avoin suhteen alkuvaiheessa?
 
avoin vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja minä mies:
Kyllä viesti oli juuri sinulle tarkoitettu. Vai niin että miehesi ottaa se niin että jos sinä hyppäät sänkyyn jonkun toiseen miehen kanssa niin se on sitten kosto! Pyh sanoin minä. Mitä se sitten on/oli kun sinun miehesi hyppäsi sänkyyn jonkun toiseen nainsen kanssa? Oikein teet kun otat itsellesi sen oikeuden koska onhan sinullakin oikeus nauttiaa seksistä koska seksi on tärkeä asia. Jeps, seksistä minäkin tykkään ja on erittäin tärkeä asia!
Näin ajattelen minäkin. Mä elän avointa suhdetta ja siihen kuuluu muiden miesten tapailua, netissä yhteydenpitoa ja enemmänkin, jos tilanne sellaiseksi etenee. Mitään en peittele enkä salaile, en toki oma-aloitteisesti kertoile (koska siitä tulee vain kauhea riita, kun mieheni raivoaa kuinka kostonhaluinen minä olen), mutta vastaan rehellisesti, jos kysyy asiallisesti. En toki alunperin tällaista elämää itselleni toivonut, mutta enhän voi toisen hölmöyden vuoksi omaa elämääni tuhlata murehtimalla asioista, joille itse en voi mitään. Seksinpuutteen vuoksi mieheni ei nimittäin ainakaan ole koskaan tarvinnut vierasta hakea, eikä sen vuoksi, että vaimo olisi päästänyt itsensä kulahtamaan ;-) Hän on tämän itse myöntänyt. Seksin suhteen olen aloittellinen, haluan sitä ja kroppa ja fyysinen ja psyykkinen puoli minussa on varmasti kunnossa.
 
minä mies
Alkuperäinen kirjoittaja avoin vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja minä mies:
Kyllä viesti oli juuri sinulle tarkoitettu. Vai niin että miehesi ottaa se niin että jos sinä hyppäät sänkyyn jonkun toiseen miehen kanssa niin se on sitten kosto! Pyh sanoin minä. Mitä se sitten on/oli kun sinun miehesi hyppäsi sänkyyn jonkun toiseen nainsen kanssa? Oikein teet kun otat itsellesi sen oikeuden koska onhan sinullakin oikeus nauttiaa seksistä koska seksi on tärkeä asia. Jeps, seksistä minäkin tykkään ja on erittäin tärkeä asia!
Näin ajattelen minäkin. Mä elän avointa suhdetta ja siihen kuuluu muiden miesten tapailua, netissä yhteydenpitoa ja enemmänkin, jos tilanne sellaiseksi etenee. Mitään en peittele enkä salaile, en toki oma-aloitteisesti kertoile (koska siitä tulee vain kauhea riita, kun mieheni raivoaa kuinka kostonhaluinen minä olen), mutta vastaan rehellisesti, jos kysyy asiallisesti. En toki alunperin tällaista elämää itselleni toivonut, mutta enhän voi toisen hölmöyden vuoksi omaa elämääni tuhlata murehtimalla asioista, joille itse en voi mitään. Seksinpuutteen vuoksi mieheni ei nimittäin ainakaan ole koskaan tarvinnut vierasta hakea, eikä sen vuoksi, että vaimo olisi päästänyt itsensä kulahtamaan ;-) Hän on tämän itse myöntänyt. Seksin suhteen olen aloittellinen, haluan sitä ja kroppa ja fyysinen ja psyykkinen puoli minussa on varmasti kunnossa.
Hei sinä! Ei me voidaan jatkuvasti näin "nähdä" koska kohta alkaa ihmiset puhua...;)))
Huumoria pitäisi olla, mutta sinulla on ihan järkevä ajattelua asiasta. Miksi pitäisi salaila kun teillä on avoin suhde, mutta eihän kaikka asiat tarvitsee mainostaa hänelle koska hän vaan näkee asioita yhdeltä suunnalta. Eli hän on näköjään kuin ravihevonen joka juoksee laput silmille, ei pysty katsomaan sivulle vaan eteenpäin. Ikävää että miehesi saa sellaiset raivarit. Miksei hän vois sitä hyväksyä ja suoda sinullekin nautintoa. Ei kroppa kuluu seksistä ja kun kerran vaan eletään täällä niin miksei saisi nauttia. Sitäpaitsi kun on paljon seksiä niin jaksaa muutenkin paremmin ja on täynnä energiaa. Luulen kyllä että monet ihmiset ajattelee juuri noin, että ei minulla pitäisi olla tällaista elämää...
 
paljon kokenut
Jos halutaan todellista rakkautta jaluottamusta ei toimi . Jos haqlutaan vaan pitää hauskaa ei jää paljon käteen voi tulla katkeria pettymyksiä.

[tuplaviestit moderoitu]
 
.Sofia.
" Minulle perheen hyvinvointi, puolison kunnioitus ja molemminpuolinen uskollisuus ja rehellisyys ovat perusarvoja. Valitettavasti vain en omassa elämässäni, ainakaan tällä hetkellä, pysty niitä kokemaan :( " Olen kanssasi avoin vaimo täysin samaa mieltä.
 
kummallista!
Joskus tuntuu, että elän ihan väärällä aikakaudella. Minulle perheen hyvinvointi, puolison kunnioitus ja molemminpuolinen uskollisuus ja rehellisyys ovat perusarvoja. Valitettavasti vain en omassa elämässäni, ainakaan tällä hetkellä, pysty niitä kokemaan :(

nykyaikaa: tulee jo ihan sellainen vaikutus että kaikki haluaa vain nussia toisia,vaikka suhteessa ovat!
ja haluavat pitää se kokki /kodinhoitaja/passaaja/varalla! jotta on paikka minne voi sitten mennä kaivaa nenästä sitä räkää ja piereskellä ja rentoutua rauhassa!
koska eivät ne toista noin hullua naista mistään löydä? joka olisi valmis alkaa passata jotakin miestä,!

mutta,ei tuollaiset 'avosuhden ehdottajat ' halua elää yksin?? siis sinkkuna?

aika kummallista!

[viestiä moderoitu]
 
Niin mutta kun
Alkuperäinen kirjoittaja ahså:
Olen ollut yli 20 vuotta naimisissa ja meidän "avoin" suhde toimii oikein hyvin. Silloin tällöin (joskus siis välissä vuosiakin) kun tilanne ja ihmiset natsaa niin olemme harrastelleet kimppakivaa. Minulla on sitten ollut omia touhuja muutamien naisten kanssa (olen siis itse bi-nainen). Mies ei ole "yksikseen" muita naisia kokeillut, kun hän haluaa että olen mukana tilanteessa.
Teidän avoimuus poikkeaa hieman "tavallisesta" avoimuudesta ja ehkä siksi toimii. Miehesi ei "käytä" muita (eli ei uhkaa sinulle), sinä et "käytä" muita miehiä (eli ei uhkaa hänelle) ja yhdessä touhutessa jaettu kokemus tuskin tuntuu kenestäkään uhkalta. Miten lie olisi jos sinä juoksisit vieraissa miehissä ja miehesi naisissa, sitä kai alkup. määritelmä yleisimmin on.

Tunnut muuten suhtautuvan alentuvasti niihin, joille yksi partneri riittää. Ei kiva.
 
..............
Alkuperäinen kirjoittaja Ympärileikattu nainen ei petä:
Alkuperäinen kirjoittaja ..........:
Avoin suhde toimii vain jos nainen antaa miehen aivopestä naisen aivot.

Yleensä se on se miehet jotka alkaa ehdottaa omalle naiselle avoin suhdetta tai sitten mennä yhdessä pari klubiin naimaan.
jompaa kumpaa ne haluaa jotta voivat paneskella toisten naisten kanssa.
ja sitten manipuloivat ja aivopesevät oman vaimon/naisen aivot motto 'se on vain sexiä kulta,rakastan vain sinua rakas puluni. ja nainen uskoo ja pian menee miehen peliin mukaan vaikka nainen sisimmissä ei haluaisi mennä mutta, menee kun ei halua menettää sitä AVOIN - PETTURIA

Avoin suhde? parempi kirjoittaa ja nimitellä tuollaista suhdetta " avoin- petturi suhde.
olet petturi joka haluaa kysyä lupaa ja vapaalipun alkaa pettää toista avoin

Et takuulla pysty muihin suhteisiin jos rakastat toista aidosti, sitten kun kohtaat sen oikean,et halua jakaa sitä toisten kanssa,eikä tuo mitään rakkautta ole .
Vain ne jotka eivät ole kohdannut vielä sitä oikeaa pystyvät sextailla toisten kanssa ja alkavat ehdottaa toiselle jompaa kumpaa vaihtoehtoa eli, mennään pari-klubiin naimaan tai aletaan avoin- petturiksi.
Yleensä se on se mies joka alkaa ehdottaa jompaa kumpaa...
Vai onko joku kuullut uskottomasta somalinaisesta?
muuta sä siitä afrikkaan jo.voit pettää siellä vapaasti ja harrastaa avoinsuhdettakin vapaasti.
taidat olla ihan primitiivi tyyppi.



 
olette...
Alkuperäinen kirjoittaja Niin mutta kun:
Alkuperäinen kirjoittaja ahså:
Olen ollut yli 20 vuotta naimisissa ja meidän "avoin" suhde toimii oikein hyvin. Silloin tällöin (joskus siis välissä vuosiakin) kun tilanne ja ihmiset natsaa niin olemme harrastelleet kimppakivaa. Minulla on sitten ollut omia touhuja muutamien naisten kanssa (olen siis itse bi-nainen). Mies ei ole "yksikseen" muita naisia kokeillut, kun hän haluaa että olen mukana tilanteessa.
Teidän avoimuus poikkeaa hieman "tavallisesta" avoimuudesta ja ehkä siksi toimii. Miehesi ei "käytä" muita (eli ei uhkaa sinulle), sinä et "käytä" muita miehiä (eli ei uhkaa hänelle) ja yhdessä touhutessa jaettu kokemus tuskin tuntuu kenestäkään uhkalta. Miten lie olisi jos sinä juoksisit vieraissa miehissä ja miehesi naisissa, sitä kai alkup. määritelmä yleisimmin on.

Tunnut muuten suhtautuvan alentuvasti niihin, joille yksi partneri riittää. Ei kiva.
no hyi sentään kuinka sä voit???? ja miksi? onko himo niin voimakas ettei voi hillitä sitä?? ihmeellisiä ihmisiä nykyaikana ! ;-D

[viestiä moderoitu]
 
Vastalause
"Miten lie olisi jos sinä juoksisit vieraissa miehissä ja miehesi naisissa, sitä kai alkup. määritelmä yleisimmin on."

Miksi avoin suhde mielletään "juoksemiseksi vieraissa"? Miksi vastustava kanta eli kunnolliset ja uskolliset usein käyttävät varsin törkeää kieltä avoimista suhteista puhuttaessa, kuten ed. moderoitu viesti oli? Kateus?

Toimiva avoin suhde saattaa olla jopa uskollisempi kuin kiinteä. Ei ole kiellettyä hedelmää, joka houkuttaisi. Ei tule salarakkaan tuottamaa jännitystä. Toimivassa avoimessa suhteessa voi mennä vuosia, että ei kummallakaan ole mitään virityksiä. Joskus vain tulee ihminen, jonka kanssa synkkaa. Valitsee tekeminsä sitten niin tai näin, niin ei tarvitse valehdella kotona.
 
byoks
Alkuperäinen kirjoittaja Vastalause:
"Miten lie olisi jos sinä juoksisit vieraissa miehissä ja miehesi naisissa, sitä kai alkup. määritelmä yleisimmin on."

Miksi avoin suhde mielletään "juoksemiseksi vieraissa"? Miksi vastustava kanta eli kunnolliset ja uskolliset usein käyttävät varsin törkeää kieltä avoimista suhteista puhuttaessa, kuten ed. moderoitu viesti oli? Kateus?

Toimiva avoin suhde saattaa olla jopa uskollisempi kuin kiinteä. Ei ole kiellettyä hedelmää, joka houkuttaisi. Ei tule salarakkaan tuottamaa jännitystä. Toimivassa avoimessa suhteessa voi mennä vuosia, että ei kummallakaan ole mitään virityksiä. Joskus vain tulee ihminen, jonka kanssa synkkaa. Valitsee tekeminsä sitten niin tai näin, niin ei tarvitse valehdella kotona.
kateus?? joooooo sure! pöh! ;D
Noh,lähde sinä siitä jonnekin Arabia tai somalia maahan asumaan sitten? siellä saat pitää vapaasti haaremia paneskella vapaasti jopa ilman partnerin lupaa ;D
 
Niin mutta kun
Alkuperäinen kirjoittaja Vastalause:
"Miten lie olisi jos sinä juoksisit vieraissa miehissä ja miehesi naisissa, sitä kai alkup. määritelmä yleisimmin on."

Miksi avoin suhde mielletään "juoksemiseksi vieraissa"? Miksi vastustava kanta eli kunnolliset ja uskolliset usein käyttävät varsin törkeää kieltä avoimista suhteista puhuttaessa, kuten ed. moderoitu viesti oli? Kateus?

Toimiva avoin suhde saattaa olla jopa uskollisempi kuin kiinteä. Ei ole kiellettyä hedelmää, joka houkuttaisi. Ei tule salarakkaan tuottamaa jännitystä. Toimivassa avoimessa suhteessa voi mennä vuosia, että ei kummallakaan ole mitään virityksiä. Joskus vain tulee ihminen, jonka kanssa synkkaa. Valitsee tekeminsä sitten niin tai näin, niin ei tarvitse valehdella kotona.
Älä lue rivien välistä sellaista, mitä siellä ei ole. En vastusta yhtään mitään. Minulla ei ole pienintäkään tarvetta moralisoida muiden tekemisiä, itse en kaipaa muita seksisuhteita aviomieheni lisäksi. Ehkäpä "avomielisetkin" voisivat hyväksyä tämän ilman alentuvaa sävyä, että "voi voi kun on pipo tiukalla kun ei huvita panna useampia". Live and let live. Vieraissa juokseminen ei kai voi olla aivan väärä tulkinta avoimesta suhteesta? Kaipaatko neutraalimpaa ilmausta vai oletko eri mieltä sisällöstä?

Pointtini oli todeta, että ko. kirjoittajan kuvaus suhteestaan poikkeaa mielestäni olennaisesti asetelmasta, jossa molemmat "ydinsuhteen" osapuolet harrastavat ko. suhteen ulkopuolisia seksisuhteita vastakkaisen sukupuolen edustajan/-ien kanssa. Tuliko nyt riittävän neutraalisti:)

Se, miksi täällä yhden sun toisen näkökannan edustajat käyttävät kuvottavaa kieltä, on itsellekin mysteeri. Kai täällä on vaan helppo antaa tulla ilman estoja.
 
hurjaa
Näitä "lahkolaisia" on Suomessa aika paljon. Liitot näyttävät hyvinkin avoimilta, kursseilla opetellaan muiden kanssa naimista. Lapset tietävät vanhempien elämäntavan - osaavat jopa tarjota naapurinkin lapsille näköalapaikan ikkunan takana. Tavanomaiset rajat ylittävä vapaus näyttää tuottavan pahasti häiriintyneitä lapsia, hirveitä riitoja - ja itsemurhia: tuttavapiirissäni itsemurhaa yrittänyt ja toinen siinä onnistunut olivat miehiä.
 
Nähty on
Alkuperäinen kirjoittaja tahkoa kiertänyt:
Avoin parisuhde toimii ihmisillä jotka ei halua sitoutua, taustalla pitkään kestänyt juuri eroon päättynyt suhde.
Avoin parisuhde päättyy joko muuttuen normaaliksi parisuhteeksi tai siihen ettei jompaa kumpaa osapuolta enää kiinnosta suhteen jatkaminen syystä tai toisesta.

En usko avoimeen parisuhteeseen kuin lyhytkestoisena tai lyhyen aikaa suhteen alussa.
Voidaankin sanoa että jokainen suhde on enemmän tai vähemmän avoin suhteen alkuvaiheessa?
En minäkään,myös tilanne parisuhteen päättymisen jälkeen voi olla, että suhde ei katkeakkaan täysin, vaan
jatkuu ko. tilanteena, päättyy myös kuvaamasi tavalla - joko tai tilanteeseen -

Takana on selvittämättömät asiat, rakkauden loppuminen, mutta yksinäisyys ei tunnu houkuttavalta,
molemmille on helppoa elää parhaan kaverin kanssa, nauttia kodin mukavuuksista yms.

Avoin parisuhde, jossa lapsia: Olen nähnyt sen jälkiä vierestä, kamalaa. Lapset saavat tietää- aina - enemmin tai myöhemmin, kumpikaan ei ole hyvästä. Toiset lapset ovat tarkkanäköisiä havannoitsijoita ja sana kiertää.
 
Nainen30+
Mikä on avoin suhde? Onko meillä avoin suhde, kun minulla on vakirakastaja, mutta mieheni saattaa joskus olla mukana ja olemme kolmistaan sängyssä? Tai saan joskus harrastaa seksiä jonkun kolmannenkin miehen kanssa? Tai kun minulla bi-seksuaalinan on seksiä joidenkin ysävättärieni kanssa, joskus mieheni on mukana, joskus ei? Mieheni on joskus harvakseltaan nainut erästä työkaveriaan (siis naista) ja joskus minä olen ollut mukana. Kyse on meillä seksistä, en itse laske tätä avoimeksi suhteeksi - suhteessa olemme vain me kaksi, mutta seksissä voi olla mukana muitakin. Nämä ovat vain lisämausteita silloin tällöin, ei joka päivä. Avioliitto on kestänyt jo vuosia, on lapsia ja onnellista eloa. Salasuhteita ei kumpikaan hyväksy.
 
good gal
Periaatteessahan avoin suhde vois olla aika ihanteellinen parisuhdemuoto. Mut oma pää täytyy olla kasassa ja pelisäännöt molemmilla selvillä. Joskus tuntuu, et avoin suhde ois just sellainen, jota itsekin kaipaisin, mut toisaalta luulen, ettei mun nuppi kestäis sitä kovin pitkään. Ennemmin tai myöhemmin tulisin mustasukkaiseksi tai todennäköisesti rakastuisin toiseen... ihastun nimittäin tosi helposti.
 
Nainen 30+
Alkuperäinen kirjoittaja good gal:
Periaatteessahan avoin suhde vois olla aika ihanteellinen parisuhdemuoto. Mut oma pää täytyy olla kasassa ja pelisäännöt molemmilla selvillä. Joskus tuntuu, et avoin suhde ois just sellainen, jota itsekin kaipaisin, mut toisaalta luulen, ettei mun nuppi kestäis sitä kovin pitkään. Ennemmin tai myöhemmin tulisin mustasukkaiseksi tai todennäköisesti rakastuisin toiseen... ihastun nimittäin tosi helposti.
Minulla/meillä ei ole tullut tuollaista ongelmaa... mutta kuten sanottu, en tiedä voiko tätä meidän suhdetta kutsua avoimeksi suhteeksi, enemmänkin seksiharrastukseksi? Mutta ei tietenkään tällaistakaan voi suositella kaikille.
 
just joo
Meikkulin linkki on niin "ihanan" yksinkertaistava. Asiat on saatu lyhyeen ja tiiviseen "totuuden" muotoon, ihan kuin oikea elämä olisi noin yksinkertaista ja kaikkien parisuhteet samanlaisia.

"Oppaassa" rinnastetaan naisen seksuaalinen tyydyttyminen olemaan sama kuin orgasmi. (Minua voi tyydyttää monillakin tavoilla, eikä niistä kuin osa liity mitenkään orgasmiin. Tyydyttävä ja hyvä seksi on ainakin meille paljon monimuotoisempi asia.) Lisäksi oli sivuutettu kokonaan se, että eri ihmisillä on erilainen seksuaalisen vireyden taso. Meidän kaikkien ei tee yhtä paljoa mieli vaikka mitä tekisi, eikä se välttämättä ole mikään vika, vaikka ongelmaksi saattaakin muodostua.

Ja alkuperäiseen aiheeseen: Näppärästi senkin opas tiivistää, että pieleen menee, jos suhteeseen liittyy kolmas. Jos asia olisi kaikilla noin yksinkertainen, miten tästäkin aiheesta voisi edes tulla keskustelua näin paljon? Ja miten sitten selitetään nuo toimivat suhteet, joihin enemmän tai vähemmän vakituisesti liittyy seksiä jonkun muun kanssa? Onko meidän ihan mahdotonta ajatella, että vaikka tämä ei toimi minulla, niin joku muu voi olla erilainen? Ei minun suhteeni sääntöjen ja kulmakiven tarvitse olla myös kaverin suhteen säännöt.
 
Been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen30+:
Mikä on avoin suhde? Onko meillä avoin suhde, kun minulla on vakirakastaja, mutta mieheni saattaa joskus olla mukana ja olemme kolmistaan sängyssä? Tai saan joskus harrastaa seksiä jonkun kolmannenkin miehen kanssa? Tai kun minulla bi-seksuaalinan on seksiä joidenkin ysävättärieni kanssa, joskus mieheni on mukana, joskus ei? Mieheni on joskus harvakseltaan nainut erästä työkaveriaan (siis naista) ja joskus minä olen ollut mukana. Kyse on meillä seksistä, en itse laske tätä avoimeksi suhteeksi - suhteessa olemme vain me kaksi, mutta seksissä voi olla mukana muitakin. Nämä ovat vain lisämausteita silloin tällöin, ei joka päivä. Avioliitto on kestänyt jo vuosia, on lapsia ja onnellista eloa. Salasuhteita ei kumpikaan hyväksy.
Tämä ja kirjoittaja ahså saivat minutkin osallistumaan... Olennaisinta on tuo Nainen 30+:n teksti:'suhteessa olemme vain me kaksi, mutta seksissä voi olla mukana muitakin. Nämä ovat vain lisämausteita silloin tällöin, ei joka päivä.'Meillä myös tavallinen lapsiperhe, normaalia arkea eletään. Yhtenä yhteisenä harrastuksena meillä on parinvaihto sekä 'kolmas pyörä'-seksi.

Suhde ei sinänsä ole avoin, mutta avomielinen. Olen itse biseksuaali, ja mieheni eräs toteamus on, että koska hän ei voi olla nainen, tulee minun saada toteuttaa seksuaalisuuttani naisten kanssa, hän ei koe sen olevan itseltään pois. Toisinaan aivan päinvastoin...kaikki voittavat.

Suhteemme on pitkä ja varsin vakaalla pohjalla. Asiassa ei ole kriiseiltä vältytty, mutta niiden yli on päästy keskustelemalla. Kompromisseja ei tehdä, jos joku asia ei sovi molemmille, se ei ole silloin kummallekaan saatavilla/käytettävissä. Salassa ei tarvitse, eikä pidä tehdä mitään, avoimuus on tärkeää. Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, tämä ei todellakaan sovi kaikille ja miksi pitäisikään? Mutta ei sitä pidä kieltää ja paheksua niiltä, jotka haluavat sitä toteuttaa ja onnistuvat siinä.
Mustasukkaisuus on asia, johon suhtaudutaan ristiriitaisesti. En usko että siltä voi välttyä kokonaan avoimissakaan suhteissa, kysymys on lähinnä siitä, että oppii elämään sen tunteensa kanssa ja hyväksyy niinkin epämiellyttävän ja raadollisen tuntemuksen kuin mustasukkaisuus on. Mustasukkaisuuden funktio suhteessa on suhteen säilyttäminen. Ei tunnetta pidä pelätä, mutta ei myöskään päästää hallitsemaan.

Monet kirjoittajista epäilivät, että kyseessä on miesten aivopesu tai naisen kyykyttäminen. Meillä ainakin aloite asiaan on tullut minulta (ja olen siis nainen) ja mieheni sulatteli asiaa jonkin aikaa ennen hyväksymistään. Jotkut myös epäilivät, että kysymyksessä ei voi olla aito rakkaus parisuhteessa, joissa harrastetaan seksiä muiden kanssa. Olette täydellisen väärässä.

Itse ajattelen, että meillä saattaa olla rakkautta jopa enemmän, kuin 'normiperheissä', koska olemme yhdessä siksi, että haluamme, emme siksi, että meidän olisi pakko...
'Epäkypsä rakkaus sanoo: Rakastan sinua koska tarvitsen sinua. Kypsä rakkaus sanoo: Tarvitsen sinua koska rakastan sinua.'

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä