Ihanko tosissaan ÄIDIN luota vai poissa kotoa/vanhemman luota?Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa:Viikoksi?? Oikeesti...
Itellä nyrkkisääntö yhtä monta yötä poissa, kun vuosia... Eli vois 5kk voisi olla puoli päivää poissa äidin luota.
PROVO!!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja zonia:Öh. Itse en imetä, kun ei koskaan ole maitoa tullut. Mutta se tuskin on se pääsyy...anoppi itse aikanaan laittanut 3 kuukauden ikäiset kaksospojat hoitoon omalle äidilleen lähteäkseen kahdeksi viikoksi ulkomaanmatkalle...Krhm. Että sellanen anoppi, että kauhee huuto tuli kun sanoin että onkohan nyt fiksua noin pitkäks aikaa, jos viikonlopuks vaan...ja mieskin tietysti sitä mieltä et joo joo menköön vaan ku kyllähän myö tarvitaan omaa aikaa..neuvolastakin sanoivat että on ihan okei..mut en usko että itse selviäisin siitä viikosta ilman tyttöä, olkoon kuin hyvin tahansa hänelle asiat..Alkuperäinen kirjoittaja 5 lasta:No ei!!!!!!!! En IKINÄ laittais. Oma vauvani just nyt 5kk ja ei kyllä vois mennäkkään,koska juo vain äidinmaitoa....
Eikös se niin ollut, että "ensisijaisen hoitajan" luota voi olla pois näiden nyrkkisääntöjen verran? Monella se ensisijainen hoitaja lienee äiti, meidän vauvojen isä on ainakin ollut töissä tuntikausia joka päivä eikä läheskään yhtä tuttu aikuinen kuin äiti vielä tossa muutaman kuukauden iässä.Alkuperäinen kirjoittaja Lex:Ihanko tosissaan ÄIDIN luota vai poissa kotoa/vanhemman luota?Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa:Viikoksi?? Oikeesti...
Itellä nyrkkisääntö yhtä monta yötä poissa, kun vuosia... Eli vois 5kk voisi olla puoli päivää poissa äidin luota.
Mun mielestä se on imetyksen jälkeen ihan yksi ja sama kumpi vanhempi lasta kulloinkin hoitaa, eihän siinä molempien tarvitse 24/7 samaan aikaa päivystää...
Tässä on kyllä pointtiaAlkuperäinen kirjoittaja LillaStina:En ole antanut esikkoakaan tuollaisen matkan päähän hoitoon tai edes harkinnut niin pitkäksi aikaa. Naapuriin mummille (matkaa 20m) olen antanut max 8 tuntia olla.
Lähinnä miettii, että entä jos jotain sattuu ja joutuu lääkärissä käymään?
1½ vuotiaana ole päästänyt mummolle mökille tuohon 50 km päähän yöksi tai kahdeksi. Mutta en ole vieläkään ole antanut noin pitkän matkan päähän yksinään... Poika on siis 2½ vuotta nyt...
Ja tämä herrako on ylijumala kaikkitietäväinen, jioka tietää jokaisen asian jokaisesta lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja trolli::headwall: :headwall: :headwall:
tulee trauma. vauva unohtaa sinut sillä aikaa. lue Jari Sinkkosta ja opi jotain.
No juu, varmasti yleistämällä onkin näin, mutta me olemme ainakin pyrkineet ihan tarkoituksella siihen ettei kumpikaan vanhemmista olisi yhtään etäisempi kuin toinen. Mieskin tekee n. 3 päivää viikossa töitä, joten ainakin puolet ajasta pystyy olemaan vauvassakin kiinni, ja myös on.Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Eikös se niin ollut, että "ensisijaisen hoitajan" luota voi olla pois näiden nyrkkisääntöjen verran? Monella se ensisijainen hoitaja lienee äiti, meidän vauvojen isä on ainakin ollut töissä tuntikausia joka päivä eikä läheskään yhtä tuttu aikuinen kuin äiti vielä tossa muutaman kuukauden iässä.Alkuperäinen kirjoittaja Lex:Ihanko tosissaan ÄIDIN luota vai poissa kotoa/vanhemman luota?Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa:Viikoksi?? Oikeesti...
Mun mielestä se on imetyksen jälkeen ihan yksi ja sama kumpi vanhempi lasta kulloinkin hoitaa, eihän siinä molempien tarvitse 24/7 samaan aikaa päivystää...
Mikä helvetti on PROVO !!?? kun niitä näkee aika paljon täällä, ite vasta alkanu tänne kijottaa niin en tosiaan ymmärrä jos kysyn jotai ja tulee tällasta ? Että mitäs hittoa se tarkottaa ?Alkuperäinen kirjoittaja provo:provo
Mutta vastaan kysymykseen että EI!
enemmän selvästi kun perusmamma tällä palstalla, joka jättäisi pienen vauvan vieraan hoitoon (ja kyllä, mummo on vieras, ellei mummo asu lapsen kanssa!)Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Ja tämä herrako on ylijumala kaikkitietäväinen, jioka tietää jokaisen asian jokaisesta lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja trolli::headwall: :headwall: :headwall:
tulee trauma. vauva unohtaa sinut sillä aikaa. lue Jari Sinkkosta ja opi jotain.
Selvennätkö vähän. Mistä se trauma tulee, ja millainen, jos kerran vauva unohtaa noin helposti entisen elämänsä? Täällä paljon heitellään näitä asiantuntijoiden nimiä tiskiin, mutta harvemmin asiaan muuten paneudutaan...Alkuperäinen kirjoittaja trolli::headwall: :headwall: :headwall:
vaikka ois tullu ero niin enpä usko et kukaan antas ton ikästä lasta isälleen viikoks 300 km:n päähän... eihän se vauva es tuntis isäänsä...Alkuperäinen kirjoittaja llanidan:hmm..kaikki näyttävät olevan kovin vastaan ajatusta.. Ajatelkaapa tilanne niin, että lapsen toinen vanhempi asuisi tuon matkan päässä (ero) ja hänkin näkisi lastaan vain muutaman kerran kuussa.. onko tilanne silloin toinen ? jos et päästä lasta (tai vie) on sossu kimpussa, jos viet (tai annat hakea) on kaikki "kunnon perheet" vastaan..
No mutta tuossa tilanteessa on pakko, tässä ei ole mistään pakosta kyse. Ja eikai eroperheissäkään vauvoja anneta etävanhemmalle viikoksi kerrallaan.Alkuperäinen kirjoittaja llanidan:hmm..kaikki näyttävät olevan kovin vastaan ajatusta.. Ajatelkaapa tilanne niin, että lapsen toinen vanhempi asuisi tuon matkan päässä (ero) ja hänkin näkisi lastaan vain muutaman kerran kuussa.. onko tilanne silloin toinen ? jos et päästä lasta (tai vie) on sossu kimpussa, jos viet (tai annat hakea) on kaikki "kunnon perheet" vastaan..
Niin siis tarkennan vielä että tilanne on se, että anopilla talviloma, ja alkoi väen vängällä kärttämään että saisiko tytön hoitoon koko viikoksi, kun haluis viettää aikaa sen kanssa, itse oon ollu vähän ajatusta vastaan koko ajan. En ole siis hoitopaikkaa pyytäny tai mitään, hän vaan välttämättä haluaa tytön ottaa hoitoon. Ja ei, ei ole tarvis välttämättä kahdenkeskiselle viikolle mut eihän se pahaakaan tekis...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no ei todellakaan noin pientä viikoksi mummon luo...ei kai teillä vielä voi olla tarvetta saada kahdenkeskistä aikaa..ja vielä viikko.