siis ei kertakaikkiaan... että viikoksi? No voi kai niin tehdä, mutta aika hölmöähän se on. Mulla on nyt 2v eikä kävis pienessä mielessäkään olla siitä viittä päivää erossa.
OOTKO SÄ HELVETTI TOSISSASI?!?!?! MIHIN OLET KADOTTANUT VIIMEISENKIN TIPAN ÄIDINVAISTOJASI VAI ONKO NIITÄ EDES KOSKAAN OLLUT?Alkuperäinen kirjoittaja zonia:Jotenkin pelottaa, myönnettäköön, lähinnä omasta puolesta tää homma. Anoppi haluu välttämättä ottaa meidän 5 kk vanhan tytön tyllerön luokseen viikoksi, kun on lomaakin saanut. Eli hakisi maanantaina aamupäivästä ja toisi tytön takaisin sunnuntaina iltasella.
Mainittakoon siis vielä että Mummola sijaitsee 300 kilometrin päässä meiltä kotoa, eli ei ihan tosta vaan sitten mennä tyttöä katsomaan. Ikävä minulla varmaan tulee jo ekana päivänä, joskin ihan varmasti löytyy tekemistä myös oman miehen kanssa, kaikessa rauhassa, olisihan se ihanaa. Mutta miten tyttö, voiko noin pientä jättää hoitoon vielä noin pitkäksi aikaa ? Tyttö on tosi helppo, nauravaa sorttia, eikä koskaan itke, nukkuu iltayhdeksästä aamuyhdeksään ilman taukoja. Mummon jaksamista ( 44v ) tai hoitotaitoa en siis epäile, en ollenkaan, mutta voiko lapsi saada siitä jotakin "traumoja" esim unohtaa äitin ja isän kokonaan tai ruveta siellä sitten ikäväänsä kiukkuamaan taukoamatta ? Laittaisitko tai oletko laittanut noin pientä lasta viikoksi hoitoon, ilman että oikeesti näkisit sitä ollenkaan koko viikkoon ?
Pyydän anteeksi äskeistä purkaustani.Alkuperäinen kirjoittaja zonia:Tyttö on ollut kerran "hoidossa minun äitilläni niin, että itse olin siinä koko ajan, mutta otin vähän alkoholia, siis pari siideriä, ja oli sovittu että äitini katsoo tyttöä etten minä puutu häneen kun olen "huppelissa". Äitini myös valvoi yön tytön kanssa silloin kun ei meiannut käydä nukkumaan. Annoin neuvoja, miten sais tytön ehkä rauhottuu mut en ottanu syliin tai mitään kun tosiaan tulin vähän hiprakkaan. Sellasessa hoidossa on siis ollu, noin kakstoista tuntia. Ehdotin anopille, että mitä jos tulee hakee sillo perjantai-aamuna ja tuo vaikka seuraavaks yöks takas, katotaan miten on menny sit..mut anoppi sano ettei rupee tota matkaa ajamaan niin edestakaisin peräkkäisinä päivinä. Sanoin että no sit ei mahda minkään, tyttö pysyy kotona vaan, katsotaan kun on vanhempi. Tästä anoppi raivostui, että miksen anna tyttöä, enkö luota, ja sai tietenkin puolelleen myös mieheni, joka on sitä mieltä etten kiusallani anna tyttöä hoitoon kun vihaan anoppiani. Vihaan, kyllä, mutta "itsekkäästi" ajattelen myös lapseni parasta. Joten nyt siis pysyvästi kieltäydyin mummolaan menosta, josta helvetin moinen tappelu päällä, ette uskokaan. Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..."Alkuperäinen kirjoittaja mie:Miksi et kommentoi mitään ehdotuksiin, että viekää aluksi vaikka yhdeksi yöksi?
Iskinpä luurin korvaan. Hullukshan tässä tulee. Muistan kun oli viisvuotias kun äitini moitti minua siitä että oon "omapitäväinen" enkä jaa lelujani muiden kanssa. Mut vittu perkele tää on miun lapsi, ei lelu, enkä oo allekirjottanu mitään jakelupaperia.
No nyt en ainakaan antaisi! Ei käy täysillä sun anoppis! Kuulostaa pelottavan omivalta. Jos haluaa lasta hoitaa voi tulle teille hoitamaan... Hän on kuitenkin "vain" isoäiti, ei äiti. Sinä päätät lapsesi asioista.Alkuperäinen kirjoittaja zonia:Tyttö on ollut kerran "hoidossa minun äitilläni niin, että itse olin siinä koko ajan, mutta otin vähän alkoholia, siis pari siideriä, ja oli sovittu että äitini katsoo tyttöä etten minä puutu häneen kun olen "huppelissa". Äitini myös valvoi yön tytön kanssa silloin kun ei meiannut käydä nukkumaan. Annoin neuvoja, miten sais tytön ehkä rauhottuu mut en ottanu syliin tai mitään kun tosiaan tulin vähän hiprakkaan. Sellasessa hoidossa on siis ollu, noin kakstoista tuntia. Ehdotin anopille, että mitä jos tulee hakee sillo perjantai-aamuna ja tuo vaikka seuraavaks yöks takas, katotaan miten on menny sit..mut anoppi sano ettei rupee tota matkaa ajamaan niin edestakaisin peräkkäisinä päivinä. Sanoin että no sit ei mahda minkään, tyttö pysyy kotona vaan, katsotaan kun on vanhempi. Tästä anoppi raivostui, että miksen anna tyttöä, enkö luota, ja sai tietenkin puolelleen myös mieheni, joka on sitä mieltä etten kiusallani anna tyttöä hoitoon kun vihaan anoppiani. Vihaan, kyllä, mutta "itsekkäästi" ajattelen myös lapseni parasta. Joten nyt siis pysyvästi kieltäydyin mummolaan menosta, josta helvetin moinen tappelu päällä, ette uskokaan. Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..."Alkuperäinen kirjoittaja mie:Miksi et kommentoi mitään ehdotuksiin, että viekää aluksi vaikka yhdeksi yöksi?
Iskinpä luurin korvaan. Hullukshan tässä tulee. Muistan kun oli viisvuotias kun äitini moitti minua siitä että oon "omapitäväinen" enkä jaa lelujani muiden kanssa. Mut vittu perkele tää on miun lapsi, ei lelu, enkä oo allekirjottanu mitään jakelupaperia.
http://kaksplus.fi/vastaanotto/vauvan-hoitoon-jattaminenAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Palstalla kauan luuranneena voin sanoa palstamammojen yleisen mielipiteen; EI, et voi jättää edes koululaista, edes tunniksi.
Minusta 5 kkk vanha on vielä pieni, enkä itsekään viikoksi antaisi, MUTTA muutamaksi yöksi kyllä varmasti. Me näemme mummua jokapäivä. Asutaan lähekkäin ja luotan äitiini lapsen hoidossa 110 %:sti .
Ei lapsi saa mitään traumoja, vaikka äiti ei 24 / 7 siinä roikkuisikaan.
Voisiko tuota viikkoa puolittaa, tai että mummo tulisi teille hoitamaan vauvaa?
Olet onnekas, että sinulla on noin ihana ihminen lähellä, joka haluaa jakaa vastuuta =).
Sorry, nyt meni minun uskoni tähän ketjuunAlkuperäinen kirjoittaja zonia:Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..."
Lue tuo ylläoleva linkki ja mieti oletko sittenkään oikeassa, kun puhutaan kuitenkin vasta pikkuvauvasta. Vai oletko vauvojan psyyken asiantuntija, kun tuollaisia lupauksia heittelet?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei lapsi saa mitään traumoja, vaikka äiti ei 24 / 7 siinä roikkuisikaan.
Niin, ihan sama miltä lapsesta tuntuu kunhan aikuisen ei tarvii kärsiä lapsen traumoista myöhemmin. Vai meinaatko, että laps ihan mielellään lähtee täysin tuntemattoman ihmisen hoivattavaks?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Palstalla kauan luuranneena voin sanoa palstamammojen yleisen mielipiteen; EI, et voi jättää edes koululaista, edes tunniksi.
Minusta 5 kkk vanha on vielä pieni, enkä itsekään viikoksi antaisi, MUTTA muutamaksi yöksi kyllä varmasti. Me näemme mummua jokapäivä. Asutaan lähekkäin ja luotan äitiini lapsen hoidossa 110 %:sti .
Olet onnekas, että sinulla on noin ihana ihminen lähellä, joka haluaa jakaa vastuuta =).
Ihana ihminen..Justiinsa! Nyt meni ohi ja lujaa..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Palstalla kauan luuranneena voin sanoa palstamammojen yleisen mielipiteen; EI, et voi jättää edes koululaista, edes tunniksi.