voiko 5 kuukautinen mennä mummolaan viikoksi ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi apua, et oo tosissasi! Oletko teinimamma? Tai muuten vaan äitiys jotenkin hukassa, jos edes moista mietit...Anteeksi vaan suora vastaukseni.
ei se mitään, suoraa hainkin. Enkä katso itseäni myöskään teinimammaksi, olen 23 ja lasta yritettiin vuosi, että ihan suunniteltu tyttö tuli. Itse olinkin sitä mieltä että ei ole okei, halusin vaan tietää olenko vainoharhainen vai ajatteleeko muutkin äidit näin. Ja ilmeisesti ajattelee. Taidampa sanoa anopille että käy lukemassa tämän ketjun eetä näkee mitä muutkin ihmiset on mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja zonia:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miksi et kommentoi mitään ehdotuksiin, että viekää aluksi vaikka yhdeksi yöksi?
Tyttö on ollut kerran "hoidossa minun äitilläni niin, että itse olin siinä koko ajan, mutta otin vähän alkoholia, siis pari siideriä, ja oli sovittu että äitini katsoo tyttöä etten minä puutu häneen kun olen "huppelissa". Äitini myös valvoi yön tytön kanssa silloin kun ei meiannut käydä nukkumaan. Annoin neuvoja, miten sais tytön ehkä rauhottuu mut en ottanu syliin tai mitään kun tosiaan tulin vähän hiprakkaan. Sellasessa hoidossa on siis ollu, noin kakstoista tuntia. Ehdotin anopille, että mitä jos tulee hakee sillo perjantai-aamuna ja tuo vaikka seuraavaks yöks takas, katotaan miten on menny sit..mut anoppi sano ettei rupee tota matkaa ajamaan niin edestakaisin peräkkäisinä päivinä. Sanoin että no sit ei mahda minkään, tyttö pysyy kotona vaan, katsotaan kun on vanhempi. Tästä anoppi raivostui, että miksen anna tyttöä, enkö luota, ja sai tietenkin puolelleen myös mieheni, joka on sitä mieltä etten kiusallani anna tyttöä hoitoon kun vihaan anoppiani. Vihaan, kyllä, mutta "itsekkäästi" ajattelen myös lapseni parasta. Joten nyt siis pysyvästi kieltäydyin mummolaan menosta, josta helvetin moinen tappelu päällä, ette uskokaan. Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..."
Iskinpä luurin korvaan. Hullukshan tässä tulee. Muistan kun oli viisvuotias kun äitini moitti minua siitä että oon "omapitäväinen" enkä jaa lelujani muiden kanssa. Mut vittu perkele tää on miun lapsi, ei lelu, enkä oo allekirjottanu mitään jakelupaperia.
Teit oikean päätöksen! Pysy siinä ja kuuntele vaistoasi. Ei se anopin suuttuminen haittaa, mutta sua jää kalvamaan jos noin pienen viet hoitoon. Anoppisi ja miehesi vaikuttavat harvineiset keskenkasvuisilta!

pakko olla teiniäiti
Tyttö on ollut kerran "hoidossa minun äitilläni niin, että itse olin siinä koko ajan, mutta otin vähän alkoholia, siis pari siideriä, ja oli sovittu että äitini katsoo tyttöä etten minä puutu häneen kun olen "huppelissa". Äitini myös valvoi yön tytön kanssa silloin kun ei meiannut käydä nukkumaan. Annoin neuvoja, miten sais tytön ehkä rauhottuu mut en ottanu syliin tai mitään kun tosiaan tulin vähän hiprakkaan. Sellasessa hoidossa on siis ollu, noin kakstoista tuntia. Ehdotin anopille, että mitä jos tulee hakee sillo perjantai-aamuna ja tuo vaikka seuraavaks yöks takas, katotaan miten on menny sit..mut anoppi sano ettei rupee tota matkaa ajamaan niin edestakaisin peräkkäisinä päivinä. Sanoin että no sit ei mahda minkään, tyttö pysyy kotona vaan, katsotaan kun on vanhempi. Tästä anoppi raivostui, että miksen anna tyttöä, enkö luota, ja sai tietenkin puolelleen myös mieheni, joka on sitä mieltä etten kiusallani anna tyttöä hoitoon kun vihaan anoppiani. Vihaan, kyllä, mutta "itsekkäästi" ajattelen myös lapseni parasta. Joten nyt siis pysyvästi kieltäydyin mummolaan menosta, josta helvetin moinen tappelu päällä, ette uskokaan. Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..."
Iskinpä luurin korvaan. Hullukshan tässä tulee. Muistan kun oli viisvuotias kun äitini moitti minua siitä että oon "omapitäväinen" enkä jaa lelujani muiden kanssa. Mut vittu perkele tää on miun lapsi, ei lelu, enkä oo allekirjottanu mitään jakelupaperia.
Haloo,haloo kysytkin vielä ton jälkeen et pitäiskö antaa sille se hoitoon...

noin epätasapainoiselle ihmiselle ei kannata lasta antaakaan. pidä pääsi. ja miehesi muuten pitäisi olla sinun puolella, eikä äitinsä.
mikä vitun mammanpoika se oikeen on??
jos miehesi lastaan ja sinua rakastaa, hän on puolellanne.

mie
sairas anoppi sitten.. mun äiti tai anoppi ei ois ikinä edes pyytäny ton ikästä viikoksi hoitoon, ja vaikka ois pyytänyki, ei ikinä suuttuis jos kieltäytyisin... harmi et miehes ei oo sun puolella...

tiki
Teit niin oikein! Ainakaan tommoselle ihmiselle en antais hoitoon lyhyemmäksikään aikaa! Mieheltäsi taitaa pahasti olla isyys hukassa. Onko hän kovin nuori? Vaikuttaisi siltä.

mieheni pelkää äitiään syystä tai toisesta, ihan hirmusesti. Harvoin kääntyy minuu vastaan, mut ei koskaa ikinä äitiään vastaan, ei uskaltais. Hiljaa myötäilee äitään aina, vaikk aois kuin eri mieltä. Mutta tätä asiaa ei näköjään oikeesti ymmärrä. Että tyttö liian pieni. Sanotaan et vaikka viisvuotias voi nauttii kovastikin viikoks mennä mummolaan maalle pihalle peuhaamaan mutta ikävä tulee kyllä sen ikäselläkin äitiä. Ja nyt päätin ilkeyksissäni ihan ääneen että sille naiselle en lastani vie koskaan hoitoon, en nyt, enkä myöhemmin, en niin etten itse ole mukana. ja sanoin miehelle et jos niin kovasti oot äitis puolella, niin mene sen kanssa asumaan, en halua tollasia ihmisiä lapseni lähelle. Ja piste.

mieheni pelkää äitiään syystä tai toisesta, ihan hirmusesti. Harvoin kääntyy minuu vastaan, mut ei koskaa ikinä äitiään vastaan, ei uskaltais. Hiljaa myötäilee äitään aina, vaikk aois kuin eri mieltä. Mutta tätä asiaa ei näköjään oikeesti ymmärrä. Että tyttö liian pieni. Sanotaan et vaikka viisvuotias voi nauttii kovastikin viikoks mennä mummolaan maalle pihalle peuhaamaan mutta ikävä tulee kyllä sen ikäselläkin äitiä. Ja nyt päätin ilkeyksissäni ihan ääneen että sille naiselle en lastani vie koskaan hoitoon, en nyt, enkä myöhemmin, en niin etten itse ole mukana. ja sanoin miehelle et jos niin kovasti oot äitis puolella, niin mene sen kanssa asumaan, en halua tollasia ihmisiä lapseni lähelle. Ja piste.
:flower: hyvä hyvä. :) kukapa lapsensa puolta pitää ellei oma äiti. :hug:

helvetin moinen tappelu päällä, ette uskokaan. Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..
Jos tämä ei ole provo. Niin en veisi edes 10-vuotiasta yhdeksikään yöksi tuollaisen anopin luokse.

cora85
Siis täysin itsekäs, tunteeton sun anoppi. Kuulostaa valitettavasti siltä, että kärsii joistain mielenterveysongelmista, ja nyt teidän pikkuisesta on tullut hänelle pakkomielle. Sairasta! Pieni vauva tarvitsee äitiään, eikä voi vielä ymmärtää muutamankaan yön eroa. Mun 1,5v oli juuri ekan kerran yökylässä mun äidillä ja tiukkaa teki mulle. Pidä pääsi kylmänä anoppisi kanssa, äläkä missään nimessä lähde tappeluun mukaan. Voi että on kummallisia ihmisiä...

vueras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
helvetin moinen tappelu päällä, ette uskokaan. Äsken anoppi puhelimessa sanoi minulle että "vitun kusipää, ymmärrätkö että muutkin sitä lasta rakastaa kun sinä vaan, ja haluaa viettää aikaa sen kanssa..
Jos tämä ei ole provo. Niin en veisi edes 10-vuotiasta yhdeksikään yöksi tuollaisen anopin luokse.
hmm.. tän jälkeen meidän anoppi ei lasta näkisi muutakuin päivä käyntien merkeissä... tollasta tekstiä ei tule tervejärkisen ihmisen suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja cora85:
Siis täysin itsekäs, tunteeton sun anoppi. Kuulostaa valitettavasti siltä, että kärsii joistain mielenterveysongelmista, ja nyt teidän pikkuisesta on tullut hänelle pakkomielle. Sairasta! Pieni vauva tarvitsee äitiään, eikä voi vielä ymmärtää muutamankaan yön eroa. Mun 1,5v oli juuri ekan kerran yökylässä mun äidillä ja tiukkaa teki mulle. Pidä pääsi kylmänä anoppisi kanssa, äläkä missään nimessä lähde tappeluun mukaan. Voi että on kummallisia ihmisiä...
hullu akkahan tuo tuntuu olevan. Miehen vanhemmat on siis eronneet...onneks, appiukko on aivan ihana. Niillä on itsellään ollu katsos neljä poikaa niin olivat aivan haltioissaan tästä tyttölapsesta, kun ei suvussa muita ole. Minkä ymmärrän, ymmärrän täysin, ja kunnioitan että haluavat prinsessan hemmotella pilalle. Mutta vastakohtana asiallisesti appiukko on tulossa yöksi meille kyläilemään sieltä pitkän matkan takaa, kun on tyttöä kuulemma ikävä. soitti, ja kysyi voisiko tulla yöksi ja tarjosi sitten lastenhoitoapua, jos minun tarttee kaupoilla vaikka käydä, tai muuten vaan levätä silä aikaa kun hän on täällä. Että näin sen pitäisi mennä, hyvä appiukko, pisteet siitä ! Ja siis vastasin apelle myöntävästi, että on oikein tervetullut.
ai niin, ja mainittakoon että tämä anoppi lähti jonkun ukon matkaan kun pojat olivat alle kymmenvuotiaita, ja poikien isä jäi yksinhuoltajaksi. Se siitä kaikkitietävästä ja hyvästä äidistä sitten.

vieras
Hyvä, ap!! Just noin! Anopin mulukulle vaan jauhot kurkkuun!

:flower: :flower: hyvä. ihan oikeen teet!! ja todellakin sulla on hyvä appiukko :D

hou
-Ihminen joka haluaa 5kk ikäisen vauvan väen väkisin hoitoon viikoksi pois vanhempiensa luota, ei ymmärrä lasten tunne-elämästä ja vauvan kehityksestä yhtään mitään. En antaisi tällaiselle ihmiselle lastani hoitoon vähemmäksikään aikaa.

- Ihminen, joka haukkuu lapsen äitiä "vitun kusipääksi", kun ei saa lasta viikoksi, ei ole tasapainoinen vaan hyvin häiriintynyt, enkä antaisi tällaiselle ihmiselle lastani hoitoon lainkaan.

- Äiti, jota oma aikuinen poika pelkää, herättää paljon kysymyksiä ja miettisin tarkoin miten tällainen ihminen on kykenevä hoitamaan pientä vauvaa tai isompaakaan lasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hou:
-Ihminen joka haluaa 5kk ikäisen vauvan väen väkisin hoitoon viikoksi pois vanhempiensa luota, ei ymmärrä lasten tunne-elämästä ja vauvan kehityksestä yhtään mitään. En antaisi tällaiselle ihmiselle lastani hoitoon vähemmäksikään aikaa.

- Ihminen, joka haukkuu lapsen äitiä "vitun kusipääksi", kun ei saa lasta viikoksi, ei ole tasapainoinen vaan hyvin häiriintynyt, enkä antaisi tällaiselle ihmiselle lastani hoitoon lainkaan.

- Äiti, jota oma aikuinen poika pelkää, herättää paljon kysymyksiä ja miettisin tarkoin miten tällainen ihminen on kykenevä hoitamaan pientä vauvaa tai isompaakaan lasta.
Näin juuri! Hyvä, että ap, päätit olla viemättä. Mietippä pieni poissa viikon verran sinun silmien alta tuollaisen epätasapainoisen ihmisen seurassa! Mietippä jos se vaikka hermostuis ikäväänsä rääkyvään vauvaan..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ennen vanhaan toi oli ihan normaalia, mutta nykyään niin ei voi tehdä.
En todellakaan usko. Ennen vanhaan oli kyllä yleistä, että koko suku kasvatti lasta, mutta silloin asuttiin siinä samassa kylässä ja jopa samassa talossa.

Ilman anoppia-paras olla
En itsekään antaisi lapsiani omalle anopilleni, kun tiedän, ettei näiden kanssa mitään tee ja lapset(8 ja 5v) juoksisivat oman onnensa nojassa kerrostalon pihassa. Anoppisi ei vaikuta ihan viisaalta, tulisi teille katsomaan, jos kerran lasta rakastaa. Ymmärrän kyllä ettei anoppisi halua ajaa parina päivänä 300 km, mutta voihan hän tulla teille ja te voisitte mennä vaikka elokuviin tms.? Se, että anoppisi nimitteli sinua noin rumasti oli kyllä täysin yli ymmärryksen menevää. Näytä miehellesi tämä ketju, hänen kuuluu kunnioittaa sinun päätöstäsi, napanuora äitiin, pitäisi olla jo katkaistu.

moi
Meillä kans anoppi kärtti meidän poikaa yökylään heti parin kuukauden ikäsestä. Sanoin heti suorat sanat. Poika oli sitten 1.5v kun ekan kerran oli yökylässä. Nykyään reilu 3v. on yökylässä välillä, yhden yön kerrallaan, en antaisi kahdeksi yöksi vieläkään. En ole koskaan ymmärtänyt tuollaisia aikoja hoidossa, ellei ole aivan pakottava syy. Alle 1v. en antaisi edes yhdeksi yöksi, mutta en kuitenkaan tuomitse ketään joka näin tekee. Tuollaisen viikon hoidon kyllä jo tuomitsisin.

Yhteistyössä