Voih millainen lapsi kaverilla hoidossa :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensinnäkään kaveri ei ole kertonut mitään lapsesta tai hänen perheestään minulle. Asumme naapureina ja ulkoilemma yhdessä, joten ihan omin silmin ja omaa kelloa katsoen näen tilanteen.
Siellä sä oot aamuseiskalta katsomassa kun lapsi tulee, ja uudestaan viideltä iltapäivällä - kelloasi katsoen :D

Niin tai näin, tällaisten(kin) asioiden takia on kivempaa että omat lapseni ovat päiväkodissa.

Jeps. Ja samalla tuota hoitolasta tarkkaillessa pph:n kaveri huomaa että kyseisen lapsen paikka olisi vielä ehdottomasti kotona. Kiva että pph:n liäsksi myös hänen kaverinsa tekevät johtopäätelmiä hoitolapsesta ja tämän kehityksestä.

Tähän haluaisin nyt tuoda esille sellaisen ikävän jutun, että tämä ap saattaisi hyvinkin olla vaikkapa toinen minun yliuteliaista naapureistani. Hän on usein keittiönsä ikkunan ääressä pöydän päässä, ja kuulemma katselee kun minulle tulee hoitolapsia. Ja ulkoilemaan lähdönkin näkee ja panee merkille harva se päivä. Iltapäivän ulkoiluun tyrkkää itsensä melkein joka päivä mukaan. Katselee luonnollisesti myös minun hoitolapsiani puuhissaan, ja joskus on komentoinut juuri tyyliin "voi voi kun tuokin pieni on taas noin kovin pitkää päivää ollut koko viikon hoidossa.." "Kas kun tuo poika ei vielä tuon enempää puhu, vaikka on jo noin iso"

Näihin kommentteihin yleensä suhtaudun olan kohautuksella tai ylimalkaises "jaa-a.." lausahduksella.

Mutta siis: kotinurkkien kyylät tässäkin tapauksessa saattavat olla heittämässä lokaa (tietämättään ehkä) tämänKIN pph:n rattaisiin. :/

Todella, tällaisiakin tapauksia on varmasti paljon... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Miten hoitaja on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? kyllä minun ystäväni käy ryhmäni kanssa esim. puistossa aamupäivällä, ja joskus iltapäivisin tulee myös leikkimään kanssamme lapsineen. Näkeehän se tuosa että kuka on hoidossa ja kait sitä ikääkin pystyy arvioimaan.

Kertomalla asioita kaverilleen. Esimerkiksi sen, että hoitopäivä on aina vähintään 9 h ja joskus 10 tuntia.

No jospa se kaveri on nähnyt vaikka ryhmän aamulla, ja toistamiseen iltapäivän ulkoilussa. Helpohkoa laskea siitä. Ja niinkuin joku tuolla jo sanoikin, asua voi vaikkapa naapurissa, ja näin tietää kutakuinkin toisen aikataulut.
En nyt sano,etteikö olis voinut asiasta kertoakin, MUTTA halusin tuoda ilmi, ettei asia ihan välttämättä niin ole.

Aamuaikaiselta ja myöhään iltapäivästä ovat joka päivä sattuneet samoille ulkoilupaikoille?

Hmm... Itse olisin kyllä kotiäitinä liian laiska lähtemään ekalle puistoilureissulle aamuseitsemältä ja tuskin siellä montaa pph:takaan on siihen aikaan.

Et taida uskoakaan, miten yleistä se on!
Omaan seuraani lyöttäytyy 3-4 päivänä viikosta tämä naapurin kaikkitietävä äiti-ihminen. Eikä se paljoa muuta vaadikaan, kuin yksi päsmäri, niin jo ollaan vaihteeksi hampaissa.

Kai minä nyt seinänaapurina tiedän, koska tämä lapsi tulee hoitoon! Omani herää aikaisin, joten ollaan kukonlaulun aikaan jo hereillä ja oma samanikäinen nukkuu aamupäiväpäikkäreitään, kun puistoillaan. Iltapäivällä ollaan myös tuossa omassa puistossa, jossa pph on lapsineen. Kyllä minä vaan tiedän, että lapsi tuodaan aikaisin ja haetaan myöhään ja osaan jopa laskea monta tuntia tulee hoitopäivän pituudeksi. Että mollatkaa nyt sitten minua eikä tuota pph:ta joka tekee myös pitkää ja raskasta työpäivää!

Hih, nämä palstan akat ovat AINA ja JOKA asiasta heti naputtamassa. Huvittavaa.

En tee omia johtopäätöksiä. Minähän vain sanoin, että harmittaa kun lapsi tekee noin pitkää hoitopäivää. Mitä muuta olen muka kritisoinut? Tuo on sellainen asia, jonka kyllä taatusti voi jokainen itse todeta, jos asuu rivitalossa naapurinaan pph. Kai mulla on oikeus katsoa omasta ikkunastani ulos ihan mihin aikaa tahansa. Ja saan kritisoida sitäkin, että jonkun lapsi on pph:lla ihan älyttömiä päiviä.

Mun lapset on vuoropäiväkodissa ja siellä aloittaa jatkuvasti alle vuoden ikäisiä joilla hoitopäivä saattaa olla tänään klo 11 seuraavaan päivään klo 16/17 saakka. Että tollanen 9h on vielä pientä vuorotyöläisten lapsen hoitopäivien rinnalla. Siinä oikeesti sydän itkee kun noita vauvoja kattoo :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Voi että, uteliaat naapurit on tosi ihania! Ja erityisesti ne naapurit, jotka luulee kaiken tietävänsä, vain näkemällä osan tilanteista. Ja sitten vielä kertovat omia havaintojaan totena.

:D Näinhän siinä on todellakin käynyt koska ap:n kaveri on ehdottoman ammattitaitoinen pph joka ei riko missään olosuhteessa vaitiolovelvollisuuttaan. :saint:

No minkäs logiikan mukaan asia olisi ehdottomana faktana toisinpäin?

Todella, tällaisiakin tapauksia on varmasti paljon... :/

Mun mielestä on jokseenkin koomista, että on myös niitä kotiäippiä, jotka yrittävät tunkea päiväkodin pihaan leikkimään lastensa kanssa kun pk:n lapset ovat ulkona. Leikkiseuraa omalle lapselle ja silleen.

Onneksi ne häädetään pois nopeasti.

Mitä????? No, minulta on myös kysytty että mihin aikaan hoitolapseni tulevat hoitoon ja olen kyllä vastannut. Se ei ole vaitiolaovelvollisuuden rikkomista. Älkää nyt, ämmät, rutisko.......

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Voi että, uteliaat naapurit on tosi ihania! Ja erityisesti ne naapurit, jotka luulee kaiken tietävänsä, vain näkemällä osan tilanteista. Ja sitten vielä kertovat omia havaintojaan totena.

:D Näinhän siinä on todellakin käynyt koska ap:n kaveri on ehdottoman ammattitaitoinen pph joka ei riko missään olosuhteessa vaitiolovelvollisuuttaan. :saint:

No minkäs logiikan mukaan asia olisi ehdottomana faktana toisinpäin?

Enhän minä niin väitäkään. :flower:

En tee omia johtopäätöksiä. Minähän vain sanoin, että harmittaa kun lapsi tekee noin pitkää hoitopäivää. Mitä muuta olen muka kritisoinut? Tuo on sellainen asia, jonka kyllä taatusti voi jokainen itse todeta, jos asuu rivitalossa naapurinaan pph. Kai mulla on oikeus katsoa omasta ikkunastani ulos ihan mihin aikaa tahansa. Ja saan kritisoida sitäkin, että jonkun lapsi on pph:lla ihan älyttömiä päiviä.

Voi vittu! Laske paljonko tulee automaattisesta hoitoaikaa jos työpäivä 8 tuntia!!! Minunkin lapsella oli 9h15. Työmatkaan melkein 15min suuntaansa kun sinne tehtaaseen meni aamulla paljon muitakin ja illapäivällä sama mokama takaisin. Ne on otettava huomioon kun menee töihin!
Sitten työ pisteestä poljet pyörällä kovaa kyytiä pukukopille siellä vaihdat vaatteet poljet taas pyörällä portille ja sieltä kävelet parkkipaikalle ja moitat siinä saatanan ruuhkassa olla nopea. Mee töihin äläkä kyttää muita!!!

Mitä????? No, minulta on myös kysytty että mihin aikaan hoitolapseni tulevat hoitoon ja olen kyllä vastannut. Se ei ole vaitiolaovelvollisuuden rikkomista. Älkää nyt, ämmät, rutisko.......

Juu tuo vaitiolovelvollisuus on asia, josta meillä hoitajilla ja esimiehellä on silloin tällöin keskustelua. Ohjeena on, ettei hoitolasten+perheiden nimiä kerrota, eikä tietenkään mitään sellaista tietoa mikä ei ulkopuolisille kuulu. Se, minkä pituiset päivät hoitajalla on, mistä mihin kellonaikoineen on pieni juttu kertoa. Siinä ei ole mitään salaista tietoa. vaitiolovelvollisuus on, muttei tarvi alkaa halkomaan hiuksia näiden asioiden kanssa. :D

Kyllä se ON vaitiolovelvollisuuden rikkomista, JOS kerrot kuka lapsi mihinkin aikaan tulee. MUTTA jos kerrot esim. että "työpäiväni alkaa klo 6.00" etkä mainitse, kuka silloin tulee, ET riko vaitiolovelvollisuuttasi.
Ja tämä asia on selvitetty ihan perinjuurin eräässä muussa asiayhteydessä.

No entäs jos menisit vaikka töihin niin olisi jotain tekemistä eikä tarvitsisi ikkunassa naapureita kytätä ja pitää päiväkirjaa toisten hoitoajoista?

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Mie en ymmärrä taas tätä taivastelua :headwall:
ap ei tiedä mitään siitä perheestä, tietää lapsen näöltä vaan..
tosi tylyä täällä palstalla hehkuttaa omaa paremmuuttaan :|

Enpäs ymmärrä minäkään..
Ja vieläpä meni ketju sen ulkopuolisen, eli (vaihteeksi) pph:n morkkamiseksi.

Ihmetyttää jos lapsella on niin pitkät päivät. :(
Meillä on sentään jo 5v kuopus ja me miehen kanssa järjestetään niin että hoitopäivät ovat maksimissaan 8h .
Toinen menee aikaisemmin töihin ja pääsee hakemaan myös ajoissa ja se joka vie niin menee myöhempään töihin.

Noku sehän asia ei kuuluu ulkopuolisille, mitä jos lääkärit alkaisivat kertomaan potilaiden aikoja, tai psykologit myös potilaiden aikoja heidän naapurille kun kysytään. Siinä teet väärin vaikka tieto tuntuu vähäpätöiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ihmetyttää jos lapsella on niin pitkät päivät. :(
Meillä on sentään jo 5v kuopus ja me miehen kanssa järjestetään niin että hoitopäivät ovat maksimissaan 8h .
Toinen menee aikaisemmin töihin ja pääsee hakemaan myös ajoissa ja se joka vie niin menee myöhempään töihin.

Jokaisella tollanen järjestely ei vaan onnistu. Minua ei ihmetytä yhtään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:

Juu tuo vaitiolovelvollisuus on asia, josta meillä hoitajilla ja esimiehellä on silloin tällöin keskustelua. Ohjeena on, ettei hoitolasten+perheiden nimiä kerrota, eikä tietenkään mitään sellaista tietoa mikä ei ulkopuolisille kuulu. Se, minkä pituiset päivät hoitajalla on, mistä mihin kellonaikoineen on pieni juttu kertoa. Siinä ei ole mitään salaista tietoa. vaitiolovelvollisuus on, muttei tarvi alkaa halkomaan hiuksia näiden asioiden kanssa. :D

Pojan pph kyllä juorus kaikkien asiat eteenpäin sen minkä kerkesi :/ Raskaudestani oli kertonut heti kaikille muiden lasten vanhemmille plus toiselle pph:lle joka puistoili samassa leikkipuistossa. Mulle on kertonut vaikka kenen muksun sairasteluja ja vanhempien lomautuksia,avioeron ym..siis mitä niihin voi kommentoida?? Hirveä tilanne kun pph selittää "myötätuntoisena" miten siitä Essistäkin nyt tulee heittopussi kahteen perheeseen ja mitenkähän saavat asiat hoidettua kun se äitikin nyt jäi työttömäksi ja plaaplaa. Kaiken lisäksi vielä osa vanhemmista on muuta kautta mulle tuttuja,tosi kiva että tahtomattani tiedän heidän asioistaan enemmän kuin mitä itse ovat halunneet kertoa.

Ja ihmiset jotka asuvat syrjemmässä voi työmatkan pituus olla pidempikin et vaikka tekisi 6 tuntia saa silti hoitoajan 8 tuntiin puhumattakaan et olisi normaali 8 tunnin työpäivä jolloin lapset hoitopäivän mittaan tulisin väkisinkin 10tuntia.

Noku sehän asia ei kuuluu ulkopuolisille, mitä jos lääkärit alkaisivat kertomaan potilaiden aikoja, tai psykologit myös potilaiden aikoja heidän naapurille kun kysytään. Siinä teet väärin vaikka tieto tuntuu vähäpätöiseltä.

Niih. Ja sairaita ihmisiä on maailma pullollaan,mistä sitä voi tietää kenenkään motiiveja tollasten tietojen urkkimiselle.

Mie en ymmärrä taas tätä taivastelua :headwall:
ap ei tiedä mitään siitä perheestä, tietää lapsen näöltä vaan..
tosi tylyä täällä palstalla hehkuttaa omaa paremmuuttaan :|

Enpäs ymmärrä minäkään..
Ja vieläpä meni ketju sen ulkopuolisen, eli (vaihteeksi) pph:n morkkamiseksi.

No minä en usko että pph on tässä tapauksessa tehny mitään"väärää", mutta ap on laskenu että 1+1 ja tekee omat päätelmät ilman oikeaa tietoa, vaikka se lapsi nyt oiski sen 9-10h hoidossa, ap kiilottaa vaan omaa sädekehää kun taivastelee täällä tuntemattomien lasten hoitoaikoja.

Kas kummaa kun puhtaat palsta mammat siunaantuu. Mun mielestä on vaan hyvä, et noinkin "viaton" asia käy ilmi. Oikeesti, se on väärin lasta kohtaan, et joutuu oleen noi järkyttävän pitkiä päiviä hoidossa. Jos naiset vaikka tajuaisitte jotain, mut ei.. Turha toivo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kas kummaa kun puhtaat palsta mammat siunaantuu. Mun mielestä on vaan hyvä, et noinkin "viaton" asia käy ilmi. Oikeesti, se on väärin lasta kohtaan, et joutuu oleen noi järkyttävän pitkiä päiviä hoidossa. Jos naiset vaikka tajuaisitte jotain, mut ei.. Turha toivo.

Me voitaisiin joukolla lynkata sen lapsen äiti täällä, mutta lyhentäisikö se lapsen hoitopäivää?

Aivan, et pph ei saa kertoa, että koska työpäivä alkaa ja koska loppuu.. Juupa.. Älä viitti olla ihan idiootti =)

Yhteistyössä