Voih millainen lapsi kaverilla hoidossa :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaveri on pph ja hänellä aloitti juuri vuoden ikäinen lapsi. Lapsella on joka päivä vähintään 9 tunnin hoitopäivä ja joinakin päivinä yli 10 tuntia :'( Sydän itkee verta, kun ajattelen, että jos oma samanikäinen olisi jo hoidossa. Ihan kohtuuttoman pitkä hoitopäivä tuon ikäiselle vaikka pari tuntia siitä nukkuisikin. Kaveri on hyvä pph, mutta kyllä näkee, että tuon lapsen paikka olisi vielä kotona...

Ensinnäkään kaveri ei ole kertonut mitään lapsesta tai hänen perheestään minulle. Asumme naapureina ja ulkoilemma yhdessä, joten ihan omin silmin ja omaa kelloa katsoen näen tilanteen.

no sinähän kunnon ulla taalasmaa olet. tiedät koska lapsi tulee ja koska haetaan.

joo joo ihan menee läpi.

aloit miettimään että mitä tuli sanottua ja sitten yrität korjata tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Voih millainen pph, ei hajuakaan vaitiolosta.

Miten hoitaja on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? kyllä minun ystäväni käy ryhmäni kanssa esim. puistossa aamupäivällä, ja joskus iltapäivisin tulee myös leikkimään kanssamme lapsineen. Näkeehän se tuosa että kuka on hoidossa ja kait sitä ikääkin pystyy arvioimaan.

Ja siellä puistossako ne sen koko 10 tuntia on vai mistä tiedät hoitopäivän pituuden?

olisko vaikka aamulla ja sitten vaikka 4 aikaan apina.

Leikkivät apinoita puistossa harvase päivä? Ei ihme että lapsi kärsii jos sellaista hoitajaa joutuu katselemaan.

Niin siis täh, aika monet ihmiset joutuvat tekemään 8h työpäivää, jos perstasku ei kestä kotona olemista. Ja itseasiassa varmaan valtaosalla hoitolapsista vanhemmat tekevät 7,5-8h työpäivää ja siihen kun tulee työmatkat vielä päälle, päästään ihan helposti 9 tai jopa 10 h hoitopäivään. Ei ole helppo olla duunari....

Miten hoitaja on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? kyllä minun ystäväni käy ryhmäni kanssa esim. puistossa aamupäivällä, ja joskus iltapäivisin tulee myös leikkimään kanssamme lapsineen. Näkeehän se tuosa että kuka on hoidossa ja kait sitä ikääkin pystyy arvioimaan.

Kertomalla asioita kaverilleen. Esimerkiksi sen, että hoitopäivä on aina vähintään 9 h ja joskus 10 tuntia.

No jospa se kaveri on nähnyt vaikka ryhmän aamulla, ja toistamiseen iltapäivän ulkoilussa. Helpohkoa laskea siitä. Ja niinkuin joku tuolla jo sanoikin, asua voi vaikkapa naapurissa, ja näin tietää kutakuinkin toisen aikataulut.
En nyt sano,etteikö olis voinut asiasta kertoakin, MUTTA halusin tuoda ilmi, ettei asia ihan välttämättä niin ole.

Ensinnäkään kaveri ei ole kertonut mitään lapsesta tai hänen perheestään minulle. Asumme naapureina ja ulkoilemma yhdessä, joten ihan omin silmin ja omaa kelloa katsoen näen tilanteen.
Siellä sä oot aamuseiskalta katsomassa kun lapsi tulee, ja uudestaan viideltä iltapäivällä - kelloasi katsoen :D

Niin tai näin, tällaisten(kin) asioiden takia on kivempaa että omat lapseni ovat päiväkodissa.

Jeps. Ja samalla tuota hoitolasta tarkkaillessa pph:n kaveri huomaa että kyseisen lapsen paikka olisi vielä ehdottomasti kotona. Kiva että pph:n liäsksi myös hänen kaverinsa tekevät johtopäätelmiä hoitolapsesta ja tämän kehityksestä.

Voi että, uteliaat naapurit on tosi ihania! Ja erityisesti ne naapurit, jotka luulee kaiken tietävänsä, vain näkemällä osan tilanteista. Ja sitten vielä kertovat omia havaintojaan totena.

Alkuperäinen kirjoittaja Henni84:

Ja siellä puistossako ne sen koko 10 tuntia on vai mistä tiedät hoitopäivän pituuden?

Leikkivät apinoita puistossa harvase päivä? Ei ihme että lapsi kärsii jos sellaista hoitajaa joutuu katselemaan.

ai ihan on kidutusta kun joutuu olemaan puistoossa iahn joka päivä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Jeps. Ja samalla tuota hoitolasta tarkkaillessa pph:n kaveri huomaa että kyseisen lapsen paikka olisi vielä ehdottomasti kotona. Kiva että pph:n liäsksi myös hänen kaverinsa tekevät johtopäätelmiä hoitolapsesta ja tämän kehityksestä.

Juu. Eri kivaa. Mutta kodinomaista hoitoahan se sitten on; naapurit kyttäämässä ja arvostelemassa, ihan kuin kotipihassa olisi :xmas:

Kertomalla asioita kaverilleen. Esimerkiksi sen, että hoitopäivä on aina vähintään 9 h ja joskus 10 tuntia.

No jospa se kaveri on nähnyt vaikka ryhmän aamulla, ja toistamiseen iltapäivän ulkoilussa. Helpohkoa laskea siitä. Ja niinkuin joku tuolla jo sanoikin, asua voi vaikkapa naapurissa, ja näin tietää kutakuinkin toisen aikataulut.
En nyt sano,etteikö olis voinut asiasta kertoakin, MUTTA halusin tuoda ilmi, ettei asia ihan välttämättä niin ole.

Aamuaikaiselta ja myöhään iltapäivästä ovat joka päivä sattuneet samoille ulkoilupaikoille?

Hmm... Itse olisin kyllä kotiäitinä liian laiska lähtemään ekalle puistoilureissulle aamuseitsemältä ja tuskin siellä montaa pph:takaan on siihen aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jemppa75:
Kuulostaa tosi kurjalta!

Mutta kyllä pidän itseäni onnekkaana, että meillä on taloudellisesti mahdollista että saan olla kotona pidempään kuin pelkän äitiys- ja vanhempainloman. Kaikilla ei valitettavasti ole sitä mahdollisuutta.

Mäkin olisin voinut olla onnekas ja taloudellisesti olisi ollut mahdollista olla kotona... mutta kun on oma yritys ja tuuraaja joutui piiiitkälle sairaslomalle niin kun työhöni ei ketä vaan tosta noin opeteta niin mun oli pakko mennä töihin. jo ennen kuin äitiysloma loppui.

Mutta pidän itseäni onnekkaana kun lapsiani tuli hoitamaan anoppi ja mummi, ei tarvinnut viedä hoitoon. (Ja tietty työpäivien pituutta pystyin hieman säätelemään)

juu kyllä meidänkin naapuri tietää kuinka pitkään mun hoitolapset on hoidossa ja monelta tulevat ja lähtevät.osahan tuosta tyhmempikin laskea minkä pituisia päiviä tekevät.asutaan omakotitalossa ja meidän talojen välissä ei oo ku kuusiaita ni kyllä näkyy ja kuuluu lasten liikeet

Pahaltahan se tuntuu. Kuvittele miten pahalta tuntuu äidistä tai isästä, joka vie sen lapsen sinne.

Mikäs sen mukavampaa olisi kuin tehdä 6-tuntista työpäivää. Itse selvitettiin mahista myydä asunto ja mennä vuokralle, mutta samaan hintaan kuin lainanlyhennys ei saanut kaupungilta vuokra-asuntoa. Ostettiin sitten toinen auto, jotta lapsen päivät edes VÄHÄN lyhynevät. Ja ei, sillä hinnalla ei olisi voinut jäädä kotiin.

juu kyllä meidänkin naapuri tietää kuinka pitkään mun hoitolapset on hoidossa ja monelta tulevat ja lähtevät.osahan tuosta tyhmempikin laskea minkä pituisia päiviä tekevät.asutaan omakotitalossa ja meidän talojen välissä ei oo ku kuusiaita ni kyllä näkyy ja kuuluu lasten liikeet

Nii tuo hoitopäivä aika normi kuitenkin. Meillä meni hoitoon 6.30 ja hain 15.45. Tostahan tulee reilu 9 tuntia??? Aika monet tekevät täyden päivän töissä eikä esim. 2 tuntia päivässä!

Kai minä nyt seinänaapurina tiedän, koska tämä lapsi tulee hoitoon! Omani herää aikaisin, joten ollaan kukonlaulun aikaan jo hereillä ja oma samanikäinen nukkuu aamupäiväpäikkäreitään, kun puistoillaan. Iltapäivällä ollaan myös tuossa omassa puistossa, jossa pph on lapsineen. Kyllä minä vaan tiedän, että lapsi tuodaan aikaisin ja haetaan myöhään ja osaan jopa laskea monta tuntia tulee hoitopäivän pituudeksi. Että mollatkaa nyt sitten minua eikä tuota pph:ta joka tekee myös pitkää ja raskasta työpäivää!

Alkuperäinen kirjoittaja Henni84:

ai ihan on kidutusta kun joutuu olemaan puistoossa iahn joka päivä :)

No miksi tämä lapsi sitten siellä hoidossa kärsii? Jos kerta puistossa 2*päivässä käyminen on hyvä hoito???

Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Voi että, uteliaat naapurit on tosi ihania! Ja erityisesti ne naapurit, jotka luulee kaiken tietävänsä, vain näkemällä osan tilanteista. Ja sitten vielä kertovat omia havaintojaan totena.

:D Näinhän siinä on todellakin käynyt koska ap:n kaveri on ehdottoman ammattitaitoinen pph joka ei riko missään olosuhteessa vaitiolovelvollisuuttaan. :saint:

Ja itselleni on muuten ollut tosi vaikeaa kun esim. vanhempani ovat tulleet yllätysvierailulle ja ovat alkaneet arvostella kahvipöydässä hoitolasten ikää :headwall: Olen kyllä sanonut että näitä juttuja EI todellakaan levitetä ympäriinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

:D Näinhän siinä on todellakin käynyt koska ap:n kaveri on ehdottoman ammattitaitoinen pph joka ei riko missään olosuhteessa vaitiolovelvollisuuttaan. :saint:

No ei pph elä missään lasikuvussa, kyllä se elämä näkyy muuallekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siellä sä oot aamuseiskalta katsomassa kun lapsi tulee, ja uudestaan viideltä iltapäivällä - kelloasi katsoen :D

Niin tai näin, tällaisten(kin) asioiden takia on kivempaa että omat lapseni ovat päiväkodissa.

Tähän haluaisin nyt tuoda esille sellaisen ikävän jutun, että tämä ap saattaisi hyvinkin olla vaikkapa toinen minun yliuteliaista naapureistani. Hän on usein keittiönsä ikkunan ääressä pöydän päässä, ja kuulemma katselee kun minulle tulee hoitolapsia. Ja ulkoilemaan lähdönkin näkee ja panee merkille harva se päivä. Iltapäivän ulkoiluun tyrkkää itsensä melkein joka päivä mukaan. Katselee luonnollisesti myös minun hoitolapsiani puuhissaan, ja joskus on komentoinut juuri tyyliin "voi voi kun tuokin pieni on taas noin kovin pitkää päivää ollut koko viikon hoidossa.." "Kas kun tuo poika ei vielä tuon enempää puhu, vaikka on jo noin iso"

Näihin kommentteihin yleensä suhtaudun olan kohautuksella tai ylimalkaises "jaa-a.." lausahduksella.

Mutta siis: kotinurkkien kyylät tässäkin tapauksessa saattavat olla heittämässä lokaa (tietämättään ehkä) tämänKIN pph:n rattaisiin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

No ei pph elä missään lasikuvussa, kyllä se elämä näkyy muuallekin.

Tuo mustattu on se mitä mä kritisoin, ja sitähän ap tekee. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja 3 pph:

Näin juuri. :D

Tähän haluaisin nyt tuoda esille sellaisen ikävän jutun, että tämä ap saattaisi hyvinkin olla vaikkapa toinen minun yliuteliaista naapureistani. Hän on usein keittiönsä ikkunan ääressä pöydän päässä, ja kuulemma katselee kun minulle tulee hoitolapsia. Ja ulkoilemaan lähdönkin näkee ja panee merkille harva se päivä. Iltapäivän ulkoiluun tyrkkää itsensä melkein joka päivä mukaan. Katselee luonnollisesti myös minun hoitolapsiani puuhissaan, ja joskus on komentoinut juuri tyyliin "voi voi kun tuokin pieni on taas noin kovin pitkää päivää ollut koko viikon hoidossa.." "Kas kun tuo poika ei vielä tuon enempää puhu, vaikka on jo noin iso"

Mahtaa olla ärsyttävää |O
Heittäkää lasten kanssa hiekkaa sen päälle :saint:

Yhteistyössä