Voih millainen lapsi kaverilla hoidossa :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaveri on pph ja hänellä aloitti juuri vuoden ikäinen lapsi. Lapsella on joka päivä vähintään 9 tunnin hoitopäivä ja joinakin päivinä yli 10 tuntia :'( Sydän itkee verta, kun ajattelen, että jos oma samanikäinen olisi jo hoidossa. Ihan kohtuuttoman pitkä hoitopäivä tuon ikäiselle vaikka pari tuntia siitä nukkuisikin. Kaveri on hyvä pph, mutta kyllä näkee, että tuon lapsen paikka olisi vielä kotona...

Ei taida olla kovin ammatillinen ainakaan jos sulle alkaa hoitolastensa asioita märehtimään. Mä en muutenkaan ymmärrä ihmisä jotka vatvovat toisten perheiden asioita jotka eivät heille kuulu.

Kuulostaa tosi kurjalta!

Mutta kyllä pidän itseäni onnekkaana, että meillä on taloudellisesti mahdollista että saan olla kotona pidempään kuin pelkän äitiys- ja vanhempainloman. Kaikilla ei valitettavasti ole sitä mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaveri on pph ja hänellä aloitti juuri vuoden ikäinen lapsi. Lapsella on joka päivä vähintään 9 tunnin hoitopäivä ja joinakin päivinä yli 10 tuntia :'( Sydän itkee verta, kun ajattelen, että jos oma samanikäinen olisi jo hoidossa. Ihan kohtuuttoman pitkä hoitopäivä tuon ikäiselle vaikka pari tuntia siitä nukkuisikin. Kaveri on hyvä pph, mutta kyllä näkee, että tuon lapsen paikka olisi vielä kotona...

*voimahali*

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Voih millainen pph, ei hajuakaan vaitiolosta.

Miten hoitaja on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? kyllä minun ystäväni käy ryhmäni kanssa esim. puistossa aamupäivällä, ja joskus iltapäivisin tulee myös leikkimään kanssamme lapsineen. Näkeehän se tuosa että kuka on hoidossa ja kait sitä ikääkin pystyy arvioimaan.

Voivoi,jotkut aikuiset vaan joutuu käymään töissä.Näin oli meilläkin kahden ekan kanssa kun äitiysloma loppu joutuivat hoitoon 9,5 tuntia joka päivä.Vaan terveitä,sosiaalisia lapsia heistä tuli ja välit vanhempiin on lämpimät. Nyt ovat 12 ja 15.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

Miten hoitaja on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? kyllä minun ystäväni käy ryhmäni kanssa esim. puistossa aamupäivällä, ja joskus iltapäivisin tulee myös leikkimään kanssamme lapsineen. Näkeehän se tuosa että kuka on hoidossa ja kait sitä ikääkin pystyy arvioimaan.

ja sanoo että lapsen paikka on kotona,että kärsii täällä.

Kertomalla asioita kaverilleen. Esimerkiksi sen, että hoitopäivä on aina vähintään 9 h ja joskus 10 tuntia.

Ja siellä puistossako ne sen koko 10 tuntia on vai mistä tiedät hoitopäivän pituuden?

Ensinnäkään kaveri ei ole kertonut mitään lapsesta tai hänen perheestään minulle. Asumme naapureina ja ulkoilemma yhdessä, joten ihan omin silmin ja omaa kelloa katsoen näen tilanteen.

Kaveri on pph ja hänellä aloitti juuri vuoden ikäinen lapsi. Lapsella on joka päivä vähintään 9 tunnin hoitopäivä ja joinakin päivinä yli 10 tuntia :'( Sydän itkee verta, kun ajattelen, että jos oma samanikäinen olisi jo hoidossa. Ihan kohtuuttoman pitkä hoitopäivä tuon ikäiselle vaikka pari tuntia siitä nukkuisikin.

Kaveri on hyvä pph, mutta kyllä näkee, että tuon lapsen paikka olisi vielä kotona...

ja myös tuon nähnyt puistossa???????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Katja:

Ja siellä puistossako ne sen koko 10 tuntia on vai mistä tiedät hoitopäivän pituuden?

olisko vaikka aamulla ja sitten vaikka 4 aikaan apina.

Eiköhän tuonkin lapsen äiti ole vaihtoehdot miettinyt ja valinnut niistä heidän perheelleen vähimmän huonon. Ihanaa, että lapsi on päässyt hyvälle perhepäivähoitajalle. Paljon parempi kuin iso päiväkoti ja monta hoitajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensinnäkään kaveri ei ole kertonut mitään lapsesta tai hänen perheestään minulle. Asumme naapureina ja ulkoilemma yhdessä, joten ihan omin silmin ja omaa kelloa katsoen näen tilanteen.
Siellä sä oot aamuseiskalta katsomassa kun lapsi tulee, ja uudestaan viideltä iltapäivällä - kelloasi katsoen :D

Niin tai näin, tällaisten(kin) asioiden takia on kivempaa että omat lapseni ovat päiväkodissa.

Ja kyllä mullakin kaverit tietävät, varsinkin naapurissa asuvat, minkä ikäisiä (ainakin arviolta) hoitolapsia ja kuinka pitkiä päiviä, kun nähdään usein tuossa leikkipuistossa ja sitten hakuaikaan uudelleen.. Vaikka en aiheesta heille puhukaan.

Perhepäivähoitajille, päiväkotien, terveyskeskusten ja sosiaalitoimen ym. työntekijöille kuuluu ehdoton vaitiolovelvollisuus! Jos on huolta lapsesta, perheen tilanteesta tms., keskustellaan ensin perheen kanssa tai konsultoidaan anonyymisti sosiaali- tai terveystoimen ammattilaisia, mutta ei voivotella puistoissa, ystäville tms. Jos itse kuulen moista, puutun asiaan välittömästi. Meillä terveyspuolella tuo olisi varoituksen paikka!

Yhteistyössä